اسفنج پیشگیری از بارداری

اسفنج پیشگیری از بارداری
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

اسفنج پیشگیری از بارداری

اسفنج پیشگیری از بارداری

اسفنج ضد بارداری   sponge یکی دیگر از روشهای خارجی ( غیر دارویی ) پیشگیری از بارداری می باشد که به شکل یک بالش حلقوی کوچک ٬ در یک سایز ساخته شده و جهت استفاده در داخل مهبل قرار می گیرد و مانند کاندوم بصورت یکبار مصرف می باشد…

پس از جمع آوری اسفنج های جلوگیری از بارداری – به مدت ۸ سال – امروزه نمونه ای از آنها مجددا در دسترس عموم قرار گرفته اند و بدون نسخه پزشک نیز فروخته می شود . اسفنج ضد بارداری از یک صفحه پلی اورتان آغشته به نونوکسی نول – ۹ ( از ترکیبات مواد اسپرم کش ) تشکیل شده که تا ۲۴ ساعت قبل از مقاربت قابل جایگذاری است . این وسیله باعث جذب مایع سیمن شده و از ورود آن به داخل سرویکس جلوگیری می کند . یک طرف  اسفنج ضد بارداری دارای قسمت فرو رفته ای می باشد که جهت قفل شدن روی دهانه رحم ٬ به منظور کاهش احتمالی جابجایی در حین نزدیکی در نظر گرفته شده است . به طرف دیگر یک حلقه پلی استر وصل شده می توان از آن برای خارج نمودن اسفنج از مهبل استفاده نمود .

نحوه قرار دادن اسفنج‌ :

توجه : قبل از استفاده از وسایلی نظیر اسفنج و کاندوم زنانه و سایر وسایلی که باید در داخل مهبل قرار گیرند ٬ حتما دستهای خود را بخوبی بشویید تا احتمال ایجاد عفونت کاهش یابد

ابتدا اسفنج را از داخل پاکت بیرون آورده در حالی که از حلقه پلی استر آن گرفته اید آنرا زیر شیر آب کمی مرطوب نمایید سپس کمی آنرا فشار دهید تا کمی کف کند ( با این عمل علاوه بر فعال نمودن ماده اسپرم کش قرار دادن اسفنج در محل مناسب آسانتر خواهد شد ) البته اگر آنرا زیاد خیس کنید ممکن است ماده اسپرم کش شسته شود و از بین برود .

در نهایت به آرامی اسفنج را داخل مهبل فرو کنید . اگر اسفنج صحیح و دقیق قرار گیرد حلقه باید در قسمت خارجی اسفنج باشد تا در موقع لزوم بتوان آن را خارج نمود .

تا زمانی که اسفنج در محل خود است ٬ صرف نظر از تواتر نزدیکی ها ٬ عمل پیشگیری انجام می شود . منتها مدت زمان باز کردن درب پاکت تا خروج اسفنج از مهبل نباید بیش از ۲۴ ( در برخی نومنه ها تا ۳۰ ) ساعت طول بکشد

معمولا تا ۶ ساعت بعد از مقاربت باید اسفنج در محل خود باقی بماند تا ضریب شکست کمتری داشته باشد . گرچه مصرف آن راحت تر از دیافراگم یا کاندوم است ٬ کارایی کمتری دارد . این وسیله یکبار مصرف است و نباید مجدد از آن استفاده کرد زیرا ماده اسپرم کش آن خاصیت خود را از دست میدهد .

مکانیزم عمل اسفنج :

اسفنج مانع از رسیدن اسپرم به سرویکس می شود و اسپرم را جذب می کند که هم سرعت آن را می گیرد و هم اسپرم ها را می کشد .

میزان شکست آن ۱۰% است در زنانی که زایمان کرده اند میزان شکست بیشتر است لذا بهتر است با کاندوم استفاده شود تا ضریب اطمینان بالا رود .

اسفنج ضد بارداری تا حدودی از بیماریهای منتقله از راه جنسی – بیماریهای مقاربتی  – جلوگیری می کند اما از انتقال ویروس ایدز جلوگیری نمی کند .

عوارض استفاده از اسفنج‌:

عوارض استفاده از اسفنج بسیار کم و محدود به عوارض ناشی از وجود آلرژی به اسپرم کش ها و ماده نونوکسی نول – ۹ می باشد .

منبع:medicalpdf.ir

  • ۲ دیدگاه
  • 2013-02-24
https://www.rahafun.com/?p=6520
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. کاظم گفت:

    با سلام من در به در دنبال اسفنج ضد بارداری هستم از کجا میتونم تهیه کنم داروخانه ها و کالا پزشکی ها گیرم نیومد
    ممنون میشم بهم ایمیل بدید
    با تشکر

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا