اختلالات جنسی در زنان

اختلالات جنسی در زنان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

اختلالات جنسی در زنان

jensi zanan

 علائم مشکلات جنسی در زنان
مشکلات جنسی چیست؟
مشکل جنسی به این معناست که رابطه جنسی شما رضایت بخش و یا مثبت نیست. مشکلات جنسیِ رایج در زنان عبارتند از میل جنسی کم و یا عدم میل جنسی، داشتن مشکل در تحریک جنسی شدن و یا اختلالات به ارگاسم رسیدن. در برخی از زنان نیز درد در هنگام رابطه جنسی ایجاد مشکل می کند.
بسیاری از زنان در برهه ای از زندگی خود با مشکلات جنسی مواجه می شوند. برای برخی از زنان مشکلات جنسی به صورت مداوم وجود دارد.

هیچ سطح قابل تشخیصی برای میزان واکنش های جنسی وجود ندارد و این مقدار برای هر فردی مقدار متفاوت و مشخصی دارد. ممکن است شما تنها بتوانید تشخیص دهید که در یک مرحله خاص از زندگی و یا یک سن خاص برای یک زن چه چیزی طبیعی و چه چیزی غیر طبیعیست. به عنوان مثال پایین بودن میل جنسی برای یک مادر که در طول روز به خاطر کارهای فرزندانش خسته شده است، امری طبیعیست. همچنین برای هر دو جنس (زن و مرد) امری طبیعیست که در سنین بالا تمایلات جنسی کمتری داشته باشند. بسیاری از این مشکلات به تغییرات سطح هورمون ها در بدن بستگی دارد.

 

برخی از علل مشکلات جنسی در زنان
تمایلات جنسی زنان بسیار پیچیده است. در هسته مرکزی آن نیاز به صمیمیت و نزدیکی وجود دارد. همچنین زنان نیازهای جسمی نیز دارند. هر گاه در هر کدام از بخش های فیزیکی و یا احساسی مشکلی پیش بیاید می تواند منجر به بروز مشکلات جنسی شود.
با توجه به اینکه تمایلات جنسی زنان مجموعه ی پیچیده ای است از سیگنال های روانی، عاطفی و احساسی و فیزیکی، بروز مشکل در یکی از این موارد می تواند منجر به ایجاد مشکلات جنسی در زنان شود. به عنوان مثال یک مشکل جسمی می تواند به ترس از درد منجر شود و ترس می تواند منجر به احساس گناه در مورد تاثیر مشکل جنسی بر همسر شود. لذا علل مشکلات جنسی در زنان اغلب به هم وابسته هستند.

 

علل روانی ممکن است به مشکلات جسمی یا عاطفی حال یا گذشته مرتبط باشد.

این علل روانی و عاطفی عبارتند از:
– استرس، افسردگی و یا اضطراب
– اختلافات با همسر
– ترس از اینکه بیماری هایی مانند سرطان، عمل های جراحی مانند ماستکتومی (mastectomy) یا هیسترکتومی (hysterectomy) رابطه جنسی را برای خود شخص و یا همسر ناخوشایند کند.
– ناخشنودی و نارضایتی از تصویر ذهنی از بدن
– ترس از گسترش و انتقال یک بیماری مقاربتی مانند زگیل تناسلی

علل فیزیکی عبارتند از:
علل فیزیکی می توانند شامل تغییرات طبیعی هورمونها، اقدامات پزشکی و یا سایر مشکلات پزشکی باشد.
– عوامل فیزیکی مانند مشکلات هورمونی، درد ناشی از یک آسیب دیدگی و یا هر دلیل دیگری و شرایط های خاص مانند دیابت و آرتریت.
– افزایش سن که می تواند موجب تغییراتی مانند خشکی و سفتی در واژن شود.
– برخی از داروها که می توانند موجب مشکلات جنسی شوند. این دارو ها عبارتند از دارو های افسردگی، فشار خون و دیابت.
علائم مشکلات جنسی در زنان چه چیزهایی هستند؟
مشکلات جنسی زنان می تواند شامل موارد زیر باشد:
– داشتن تمایل کمتر برای رابطه جنسی
– داشتن مشکل در تحریک و برانگیختگی جنسی
– عدم توانایی در به ارگاسم رسیدن
– داشتن درد در هنگام رابطه جنسی
تشخیص مشکلات جنسی در زنان چگونه است؟
زنان اغلب با مواجه شدن با بی میلی جنسی و یا عدم رضایت جنسی در خود و یا شریک جنسی و یا هر دو طرف به مشکلات جنسی خود پی می برند. زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد باید زندگیتان را مرور کنید و ببینید چه چیزهایی وجود دارد و چه چیزهایی وجود ندارد. به عنوان مثال:
– آیا شما مریض هستید و یا داروی خاصی که موجب کاهش میل جنسی و اختلال در تحریک پذیری می شود مصرف می کنید؟
– آیا شما اغلب با استرس مواجه بوده و یا خسته هستید؟
– آیا شما با همسرتان یک رابطه صمیمانه، دلسوزانه و همراه با احترام ندارید؟
– آیا شما و همسرتان زمان لازم برای با هم بودن در یک فضای آرام و خصوصی را دارید؟
– آیا شما خاطرات دردناکی در مورد روابط جنسی و یا تجاوزات جنسی دارید؟
مطمئنا پزشک می تواند به شما کمک کند. پزشک سوالاتی را از شما خواهد پرسید و شما را معاینه می کند و در مورد علل احتمالی مشکل با شما صحبت خواهد کرد.
برخی از زنان حرف زدن با پزشک در مورد مشکلات جنسیشان را دشوار می دانند. در این موارد بهتر است حرف هایی که می خواهید به پزشک بزنید را قبل از مراجعه به پزشک بنویسید. به عنوان مثال شما می توانید چیزی مانند این بنویسید، “در چند ماه گذشته به اندازه ای که قبلا از رابطه جنسی لذت می بردم، نمی توانم لذت ببرم.” و یا اینکه “از زمانی که من شروع به مصرف فلان دارو کردم، تمایلات جنسی خود را از دست دادم.”
درمان مشکلات جنسی در زنان چگونه است؟
درمان مشکلات جنسی بستگی به علت به وجود آورنده مشکل جنسی دارد. ممکن است مشکلات جنسی زنان یک یا چند دلیل مختلف داشته باشند. بسیاری از مشکلات جنسی بعد از مشخص شدن علت و یا علل آن قابل درمان هستند.
مشکلات در روابط جنسی در زنان شامل سه بخش جسمی، عاطفی و ارتباطی (اختلال در روابط بین زن و شوهر) است. موفقیت مراحل درمانی تا حد زیادی به میزان راحتی روابط شما با پزشکتان بستگی دارد. بهترین حالت این است که شما و همسرتان به صورت علنی و بی پرده در مورد مشکلات و نگرانی های جنسیتان صحبت کنید. درمان ممکن است شامل درمان مشکلات جسمی، مشاوره در مورد روابط بین زوجین و یادگیری مسائلی در مورد روابط زناشویی باشد که می توانید در خانه تمرین کنید. به عنوان مثال یک حمام آب گرم قبل از رابطه جنسی و داشتن یک رابطه عاشقانه قبل از برقراری رابطه جنسی و امتحان کردن پوزیشن های مختلف ممکن است به شما کمک کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2014-11-28
https://www.rahafun.com/?p=43443
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا