احادیث در مورد عطسه

احادیث در مورد عطسه
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

 احادیث در مورد عطسه

احادیث در مورد عطسه

۱- امام صادق علیه السلام روایت کرده که رسولخــداصلی الله علیه وآله وسلّم فرمودند: هرگاه کسی عطسه کرد جواب عطسه او را بگوییـد گرچه ازپس جزیره ای باشد و در روایتی دیگر : اگر چه از پس دریا باشد…

۲- از امام رضا علیه السلام روایت شده که فرمودند: دهن درّه از شیطان است و عطسه از خدای عزّوجلّ.
۳- امام صادق علیه السلام فرمودند: نشانه ی راستگویی عطسه است.
۴- امام صادق علیه السلام از رسولخداصلی الله علیه وآله وسلّم روایت کرده که فرمودند: هرگاه مردی حدیثی گوید و کسی عطسه زند آن گواه درستی آن حدیث باشد.
۵- امام علی علیه السلام فرمودند: عطسه کننده را سه بار بایـــــد دعا کرد واگر از سه بار بیشتر عطسه زد آن باد است.و در حدیث دیگر است که اگر از سه بار بیشتر عطسه زد به او باید گفت: «شفاک الله» خــدا شفایت دهد زیرا که منشأ عطسه ی زیاد مرضی است در مزاج.
۶- امام موسی کاظم علیه السلام از رسول خــداصلی الله علیه وآله وسلّم روایت کرده که فرمودند: عطسه کردن برای بیمار دلیل یر بهبودی یافتنش خواهد بود و باعث آسودگی بدنش خواهد بود.
۷ – امام باقرعلیه السلام فرمودند: چه چیز خوبی است عطسه زدن، برای بدن سودمند است و خدای عزّوجلّ را نیز به یاد انسان می آورد.
۸- امام صادق علیه السلام فرمودند: درباره ی درد دندان و گوش ، هرگاه شنیدید کسی عطسه زد با حمد با او سخن بگویید.
۹- امام علی علیه السلام فرمودند: هر کس عطسه کند دنبال آن بگوید« الحمدلله رب العالمین علی کل حال» درد گوش و دندان نبیند.
۱۰- رسولخداصلی الله علیه وآله وسلّم فرمودند: عطسه نشانه ی راستگویی است.
۱۱ -امام صادقعلیه السلام فرمودند:عطسه برای همه ی تن سودمند است اگرتا از سه تا نگذرد وچون از سه تا بگذرد آن درد وبیماری است .
۱۲- امام صادق علیه السلام فرمودند: هر که عطسه زند سپس دستش را بر استخوان تیغه ی بینی نهد وبگویــــد: «الحمدلله رب العالمین[الحمدلله]حمداً کثیراً کما هو اهله وصلی الله علی محمدالنبی وآله وسلّم» از سوراخ چپ بینی او پرنده ای کوچک تر از ملخ و بزرگ تر از مگس بیرون آید و برود تا به زیر عرش رسد و تا روز قیامت برای او استغفار کند.
۱۳- رسول خداصلی الله علیه وآله وسلّم فرمودند: هرگاه مردی سخنی گوید و کسی عطسه زند آن گواه درستی آن سخن باشد.
۱۴- امام صادق علیه السلام فرمودند: بسیارعطسه کردن ایمن می گرداند پنج درد را اول خوره ،دوم لقوه، سوم درد چشم، چهارم صلابت وخشونت پرهای بینی و پنجم بیرون آمدن مو در چشم ، واگر خواهی که کم شود عطسه، روغن مرزنگوش در بینی بچکان به قدر یک دانک.
۱۵ – امام صادق علیه السلام فرمودند: هرگاه کسی در نماز عطسه کند «الحمدلله» بگویید.


  • یک دیدگاه
  • 2013-03-26
https://www.rahafun.com/?p=8226
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. رضا گفت:

    انصافا این احادیث رو از کجا میارید؟
    پرنده ی کوچک تر از ملخ و بزرگتر از مگس از تو دماغ من بیاد بیرون بره واسم دعا کنه؟اونم تا عرش؟بس کنید بابا.جمع کنید این دری وری ها رو

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا