۱۵ روش طلایی برای کم کردن کلسترول خون 

۱۵ روش طلایی برای کم کردن کلسترول خون 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

۱۵ روش طلایی برای کم کردن کلسترول خون 

کلسترول خون

 

چگونه کلسترول را کم کنیم
کاهش کلسترول یکی از دغدغه های افرادی که به بیماری چربی گرفتار هستند می باشد . در ادامه با ۱۵ روش کم کردن کلسترول آشنا می شوید .

۱- بالا بردن سطح منیزیم :
در کتاب The Magnesium miracle (معجزه منیزیم) دکتر کارولین دین شرح داده است که منیزیم چگونه بعنوان یک استاتین طبیعی عمل میکند و تولید کلسترول را تا حدی که برای عملکرد ضروری است کنترل میکند.

غذاهایی که منیزیم بالایی دارند شامل: اشنه دریایی (کلپ)، سبوس گندم، جوانه گندم، بادام، کاشو، ملاس، مخمر آبجو، گندم سیاه، آجیا برزیلی، بادام زمینی، فندق، Dulse (نوعی گیاه)، گندم، ارزن، گردو، چاودار، سویا، شکلات تلخ. بسیاری از گیاهان وحشی نیز دارای مقدار زیادی منیزیم هستند مثل ریشه گیاه باباآدم، قاصدک، حشیشه القزاز و گزنه. اغلب برای مردم دشوار است که میزان کافی منیزیم را از رژیم غذایی روزانه خود بگیرند، اضافه کردن روغن منیزیم میتواند موثر باشد.

۲- خوردن بیشتر ویتامین C
ویتامین C بعنوان یک آنتی اکسیدان کمک به کاهش التهاب میکند، مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ نشان داد که مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C باعث کاهش سطح تری گلیسرید و هم چنین لیپو پروتئین با چگالی کم (LDL) خون میشود. مواد غذایی که حاوی ویتامین C هستند شامل: مرکبات (پرتغال، لیمو، گریپ فروت)، کیوی، پاپایا، آناناس، فلفل های شیرین (قرمز و سبز)، طالبی، توت فرنگی، کلمها (کلم سفید، گل کلم، کلم پیچ و کلم براکلی)، سیب زمینی میباشد.

۳- نوشیدن چای سبز :
جز اصلی چای سبز کاتچین است که کاهش دهنده (LDL) میباشد. در مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ داوطلبان روزانه ۶ تا ۷ فنجان چای سبز به صورت روزانه مصرف کردند و به صورت قابل توجهی کاهش غلظت پلاسمایی LDL داشتند.

۴- به رژیم غذایی خود ویتامین K2 اضافه کنید :
در کتاب پارادوکس K2 و Ca نویسنده شرح داده است که ویتامین K2 در بسته های یک یا دو تایی پک میشود زمان حمله قلبی بکار می آید. ویتامین K2 سطح کلسترول خون را کاهش داده و مهمتر از آن تجمع پلاکها در شریانها را کاهش میدهد. این پلاک ها حاوی کلسیم، مواد چرب و بافت پیوندی هستند که موجب سخت شدن شریان ها میشود. با ساخته شدن این پلاک ها کاهش یا توقف جریان خون در رگ ها و شکنندگی آنها را خواهیم داشت. ویتامین K2 همان ویتامین K1 موجود در سبزیجات که برای استخوان ها مفید است نمیباشد. ویتامین K2 در مراقبت از کلسیم و ویتامین D کار میکند تا اطمینان حاصل شود کلسیم به جایی که مورد نیاز است مثل استخوان می رود نه در عضلات و عروق. علاوه بر این ویتامین K2 می تواند کلسیم تجمع یافته در عروق را حذف کند و انعطاف پذیری رگ ها را بازگرداند. بهترین منبع آن دانه سویا، ناتو، کبد غاز، پنیر، زرده تخم مرغ، کره و جگر مرغ میباشد.

۵- خوردن بلغور جو دوسر :

فیبر محلول در جو کمک می کند تا سطح کلسترول تام و LDL کاهش یابد، خوردن آن میتواند به صورت ریختن آن در شیر، خیساندن آن و پخت و پز با آن باشد.

۶- اطمینان حاصل کنید که عملکرد تیروئید شما نرمال است:
پرکاری تیروئید اغلب با کلسترول بالا ارتباط دارد. حتما با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید. بهبود عملکرد تیروئید میتواند به کاهش طبیعی کلسترول کمک کند.

۷- داشتن یک گربه:
محققان دانشگاه مینه سوتا بیش از ۴۰۰ نفر را به مدت ۱۰ سال مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که گربه ها صاحبان خود را با کاهش ۳۰ درصدی ریسک حمله قلبی محافظت میکنند که مربوط میشود به صدای خرخر گربه (البته نمیتواند برای کسانی که از گربه متنفر هستند مفید باشد). در مقاله خرخر گربه صدای شفا دهنده، نویسنده میگوید که نوع فرکانس هایی که در خرخر گربه است برای عضلات، تاندون و صدمات رباط بسیار مفید است.هم چنین برای بهبود هر نوع آسیب مفاصل، بهبود زخم، کاهش عفونت و درد و تسکین بیماری مزمن ریوی مفید هستند.

۸- خوردن زغال اخته:
یک مطاله اخیر روی آقایان نشان داد که مصرف زغال اخته باعث بهبود بخشیدن عملکرد عروق میشود. زغال اخته میزان زیادی آنتی اکسیدان دارد و کاهش دهنده التهاب است.

۹- خوردن یک سیب در روز دکتر ها را دور نگه میدازد :
این جمله را همیشه مادربزرگ من دوست میداشت و احتمالا درست هم بوده است. مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ توسط محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان داد که زنان مسنی که هر روز سیب مصرف میکنند در طول ۶ ماه کاهش ۲۳ درصدی سطح LDL و افزایش ۴ درصدی سطح HDL را دارند.

۱۰- روغن نارگیل را برای کاهش کلسترول و داشتن کمری باریک انتخاب کنید:
در مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ زنانی که ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل در طول روز مصرف کردند افزایش سطح HDL و کاهش نسبت HDL/LDL را داشتند و هم چنین کاهش دور کمر. روغن نارگیل را میتوان همراه شکلات و فندق آماده مصرف کرد.

۱۱- استفاده از سیر:
مطالعه ای که در ژانویه ۲۰۱۲ منتشر شد تجزیه و تحلیل ۲۶ آزمایش بالینی بود که نشان داد سیر موجب کاهش کلسترول تام و تری گلیسرید میشود اما اثر قابل توجهی در میزان HDL و LDL ندارد. سیر همچنین خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی دارد و موجب بهبود عملکرد کبد و کاهش فشار خون میشود. اثر سیر تازه بیشتر است تا پخته آن.

۱۲- روغن ماهی:
روغن ماهی بدلیل غنی بودن از امگا۳، باعث کاهش التهاب و لخته شدن، کاهش تری گلیسرید و افزایش HDL میشود.

اطمینان حاصل کنید که نام تجاری که تهیه میکنید با کیفیت است و از نظر جیوه و سایر آلاینده ها تست شده است.

۱۳- خوردن گردو :
گردو مانند ماهی میزان زیادی اسید چرب امگا۳ دارد و هم چنین میزان بالایی منیزیم. هم چنین باعث کاهش استرس و کاهش التهاب می شود که برای بهبود سلامت موثر هستند.

۱۴- سیگار نکشید، کمتر غذا بخورید و غذاها را خودتان درست کنید :
اینکه بدانید آنچه را که نباید بخورید به همان اندازه مهم است که بدانید چه بخورید. FDA در نهایت پس از یکسال دادن مجوز اعتراف کرد چربی های ترانس (چربی های سنگین) بد هستند. زمان انتخاب چربی ها (چه در غذا و چه دیگر) به دنبال گزینه هایی بگردیم که کمتر پردازش شده اند.

۱۵- ورزش :
اگرچه فواید ورزش بسیار زیاد است باعث ترویج گردش خون و تقویت بدن میشود و به یاری کاهش کلسترول میشتابد. کلینیک کلیوند می گوید ورزش تری گلیسرید را کاهش و HDL را افزایش میدهد. اما تاثیر چندانی بر LDL ندارد مگر اینکه با رژیم غذایی و کاهش وزن ترکیب شود. از ورزشهای آرام شروع کنید و به مرور سطح فعالیت خود را بالا ببرید.

بهترین غذاها برای کاهش کلسترول و سلامت قلب
همانطور که می دانید یک رژیم غذایی بد می تواند باعث افزایش کلسترول خون شما شود . اما نکته مهم این است که تنها اجتناب از خوردن همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده و سایر غذاهای سرخ کرده برای کاهش کلسترول کافی نیست . علاوه بر محدود کردن غذاهای بد، شما باید یک لیستی از غذاهای مفید برای سلامت قلب و کاهش کلسترول خون را به لیست غذایی خود اضافه کنید .

 

کلسترول خون

 

ماهی سالمون
تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ به طور جدی دوستدار قلب می باشند. آنها باعث کاهش سطوح LDL ( کلسترول “بد”) و تری گلیسیرید شده و سرعت ایجاد پلاک در شریان ها را کند می کنند، همچنین می توانند به پایین آوردن فشار خون نیز کمک کنند .

کاهش کلسترول

ماهی سالمون با داشتن امگا ۳ کلسترول را کاهش می دهد
از بهترین منابع اسید های چرب امگا ۳ می توان به انواع ماهی های چرب، به خصوص ماهی سالمون و سایر انواع ماهی مانند ماهی تن، ماهی قزل آلا و شاه ماهی اشاره کرد .

روغن های گیاهی
سعی کنید برای طبخ غذاهایتان از انواع روغن های گیاهی مایع استفاده کنید ، روغن های گیاهی غنی از امگا ۳ می باشند. بهترین های روغن های گیاهی شامل : روغن بذر کتان، گردو، کلزا، سویا هستند . فقط توجه داشته باشید که خوب و سالم بودن این روغن ها دلیل بر کم کالری بودن آنها نیست و مصرف بیش از اندازه آنها مثل بقیه روغن ها می تواند باعث چاقی و اضافه وزن شما شود .

دانه کامل غلات و حبوبات
مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی می تواند به کاهش کلسترول بد خون یعنی LDL کمک کند ، اما متاسفانه بیشتر ما به اندازه کافی در طول روز فیبر دریافت نمی کنیم . سعی کنید به جای استفاده از غلات تصفیه شده از “غلات سبوس دار” و حبوبات استفاده کنید. وعده صبحانه زمان مناسبی برای دریافت مناسب فیبر غذایی است. سعی کنید به جای نان های تهیه شده از آرد سفید از بلغور جو دوسر، نان تست تهیه شده از گندم کامل، یا غلات و نان های سبوس دار استفاده کنید

انواع میوه ها به خصوص توت ها
تمام میوه ها حاوی فیبر هستند . یک عدد موز، سیب، پرتقال، گریپ فروت ، هر کدام در حدود ۳ گرم فیبر دارند ، در صورتیکه یک فنجان آب پرتقال به تنهایی حدود یک گرم فیبر دارد . هر فنجان زغال اخته ۴ گرم و هر فنجان تمشک حدود ۸ گرم فیبر دارد.

آووکادو
خوردن این میوه یک راه فوق العاده برای به دست آوردن چربی های اشباع نشده سالم در یک برنامه غذایی سالم است . تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک آووکادو در روز می تواند سطح LDLخون افراد چاق و دارای اضافه وزن را کاهش دهد .

لوبیا
انواع لوبیا یکی از بهترین منابع فیبرهای غذایی هستند. برای افزایش سلامت قلب سعی کنید انواع لوبیا را جایگزین گوشت در رژیم غذایی خود کنید بدین ترتیب علاوه بر کاهش دریافت کلسترول و چربی های اشباع شده مقدار زیادی فیبر نیز دریافت کرده اید.

آجیل
آجیل و انواع مغزها حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، فیبر و چربی های غیر اشباع و سالم هستند که به کاهش کلسترول خون و افزایش سلامت قلب و عروق کمک می کنند .

سعی کنید در طول روز به تعداد انگشت شماری از انواع مغزها و دانه های روغنی مثل گردو، بادام ، فندق و… استفاده کنید . میتوانید انواع مغز را به ماست، غلات و سالاد خود اضافه کنید . فراموش نکنید که آجیل و مغزها حاوی کالری بالایی هستند و افراط در مصرف آنها شما را چاق می کند .

شکلات
کاکائو حاوی مواد آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید است که با افزایش کلسترول خون مبارزه می کند. اما مثل مغزها انواع شکلات و کاکائو نیز حاوی کالری بالایی هستند و نباید در مصرف آنها افراط کرد

 

کلسترول خون

 

اسفناج
همه سبزیجات حاوی مقادیر کافی فیبر برای پایین آوردن کلسترول بد خون هستند ، اما اسفناج یک منبع عالی از فیبر در میان سایر سبزیجات است و درهر فنجان از آن ۶ گرم فیبر وجود دارد . میتوانید اسفناج را برای نگهداری بیشتر در فریزر نگهداری کنید بدون اینکه تغییری در میزان فیبر و مواد مغذی آن اتفاق بیفتد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-10
https://www.rahafun.com/?p=69021
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا