نکات بسیار مهم برای جلوگیری از افسردگی دوران سالمندی

نکات بسیار مهم برای جلوگیری از افسردگی دوران سالمندی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

نکات بسیار مهم برای جلوگیری از افسردگی دوران سالمندی

 

دوران سالمندی

 

یک روانپزشک با تاکید بر اهمیت توجه به سالمندان گفت: با راهکارهای ساده می‌توان از افسردگی دوران سالمندی پیشگیری کرد.

دکتر مظاهری ، با بیان اینکه سالمندان افسرده به مرور زمان مشکلات زیادتری را تجربه می‌کنند، گفت: اگر سالمندان حاضر به قبول بیماری خود نباشند یا به سبب خجالت و غرور از کمک خواستن خودداری کنند، شرایط برایشان پیچیده‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: بی‌تردید از میان برداشتن چنین موانعی، ما را در بهبود هرچه بیشتر این افراد یاری می‌کند. اگر از سالمندی مراقبت می‌کنید که دچار افسردگی است، می‌توانید حمایت عاطفی خود را به او ابراز و به سخنانش با صبر و حوصله گوش کنید.

مظاهری یادآور شد: سالمند را به خاطر احساساتش سرزنش نکنید و به واقعیت‌هایی اشاره کنید که در او ایجاد امید می‌کند. همچنین می‌توانید در تشخیص به موقع و تسریع روند درمانی او نظارت داشته باشید. او را نزد پزشک آگاه و باتجربه ببرید و در طول دوره درمان او را همراهی کنید.

این روانپزشک درباره راهکارهای کمک به سالمندانی که دچار افسردگی شده‌اند، گفت: به وی پیشنهاد قدم زدن کنید؛ چراکه وقتی ذهن و بدن فرد فعال است، افسردگی او کاهش می‌یابد. به او فعالیت‌هایی را پیشنهاد کنید که از انجام آن لذت می‌برد. قدم زدن، فعالیت های هنری، دیدن فیلم، رفتن به موزه و هر آنچه باعث فعال نگه داشتن ذهن و جسم او شود، در کاهش افسردگی فرد سالمند موثر است.

مظاهری تاکید کرد: برنامه منظم و روزانه برای سالمندان طراحی کنید. بیرون رفتن گروهی، ملاقات با دوستان و آشنایان، رفتن به اجتماعات و گروه‌های همسالان می‌تواند او را در مقابله با تنهایی و انزوا یاری دهد. اگر وی در مقابل برنامه‌های شما مقاومت کرد، با ملایمت با او برخورد و او را به بودن با جمع ترغیب کنید.

این روانپزشک در پایان یادآور شد: فرد را ترغیب به تکمیل دوره درمان خود کنید. افسردگی با ناقص گذاشتن دوره درمان، باعث عود مشکل می‌شود.
منبع:سلامت نیوز

  • بدون دیدگاه
  • 2015-07-23
https://www.rahafun.com/?p=52551
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا