مضرات خوردن ماست همراه با غذا

مضرات خوردن ماست همراه با غذا
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

مضرات خوردن ماست همراه با غذا

ماست

 

ماست با غذا توصیه نمیشود

بسیاری از ما عادت داریم ماست را همراه با غذا مصرف کنیم و کودکان خود را نیز به این رویه اشتباه عادت می دهیم اما متخصصان تغذیه خوردن ماست همراه با غذا را توصیه نمی کنند و معتقدند خلطی که با خوردن ماست همراه با غذاهای پختنی مخصوصا غذاهای گوشتی تولید می شود، خلط سالمی نیست.

ماست را در قدیم همراه غذا نمی خوردند، بلکه به صورت میان وعده مصرف می کردند. داخل ماست، گردو، کشمش، بادام زمینی، پسته و فندق می ریختند و به صورت عصرانه یا چاشت به عنوان میان وعده میل می کردند.

این شیوه هنوز هم برای بچه ها و سالمندان توصیه می شود. اگر ماست با یک فاصله از غذا مصرف شود اثری که ماست خورده شده با غذا، در تولید خلط مضر دارد از بین میرود و در ضمن سردی ماست نیز گرفته میشود. این سردی را خیلی باید جدی بگیرید. خوردن ماست با ماهی آن هم در یک شب زمستانی با توجه به اینکه هر دوی این مواد غذایی سرد هستند، افراد و به خصوص سالمندان را در هنگام خواب مستعد سکته مغزی می کند.

البته می توان با مقداری دم کرده زعفران، سردی ماست را گرفت و آن را رنگی و جذاب کرد تا برای کودکان دوست داشتنی تر شود. آب لبوی پخته شده نیز برای جذاب کردن رنگ ماست پیشنهاد میشود. بچه های امروزی ماست را خیلی دوست دارند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-26
https://www.rahafun.com/?p=69488
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا