مصاحبه جالب نگار عابدی - سریال دودکش

مصاحبه جالب نگار عابدی - سریال دودکش
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

مصاحبه جالب نگار عابدی – سریال دودکش

نگار عابدی یکی از بازیگران خوب تئاتر است که سال هاست خاک صحنه خورده و از حرفه ای های تئاتر است. او طی چند سال اخیر به بازیگری در سینما و تلویزیون گرایش پیدا کرده است که می توان به بازی اش در فیلم سینمایی «یه حبه قند» رضا میرکریمی اشاره کرد.«عابدی» همسر بازیگر مطرح و خوب کشورمان «هدایت هاشمی» دانش آموخته رشته هنر و معماری است. او در سریال «دودکش» نقش «افروز» زنی ساده و قانع را آن قدر رئال و طبیعی بازی کرد که اغلب خانم هایی که بیننده سریال هستند با این شخصیت همذات پنداری کرده اند. بازی خوب او در این سریال مناسبتی به کارگردانی «محمد حسین لطیفی» بهانه ای شد تا در گفت وگو با او، درباره «دودکش» بیشتر بدانیم…

دلیل بازی در سریال «دودکش» و پذیرش نقش «افروز» چه بود؟

کارگردان و کیفیت کار او برایم مهم بود. «محمد حسین لطیفی» نامی شناخته شده و معتبر در میان اهالی سینما و تلویزیون است بنابراین علاقه مند به همکاری با وی بودم. هنگامی که با او درباره کار و فیلم نامه «برزو نیک نژاد» صحبت کردم فهمیدم گروهی که قرار است با آن ها کار کنم حرفه ای است و کار خوبی خواهد شد. بعد از خواندن یک قسمت از فیلم نامه، بازی در این سریال را پذیرفتم و مطمئن بودم نتیجه خوبی نیز خواهد داشت.

.

.

.

برای تبلور شخصیت «افروز»، زنی ساده و قانع از چه فرمول هایی استفاده کردید که این نقش خوب و ملموس درآمده است؟

«افروز» زنی ساده و قانع است و نمونه او در میان زنان ایرانی بسیار وجود دارد و این ویژگی یکی از خصوصیات زنان ایرانی است. برای من بازیگر، خیلی خوب است که نقش چنین زنی را که در جامعه مهم است به نمایش بگذارم. «افروز»ی که ما در سریال «دودکش» می بینیم با وجود سادگی و قانع بودن، یک جاهایی از کوره درمی رود و حرف های درستی می زند. همین خانم ساده حرف های خیلی تأثیرگذاری درباره وضعیت بد مالی خانواده اش می زند و با وجود فشار مالی آن وضعیت را تحمل می کند. برایم خیلی با ارزش است که ببینیم «افروز» زنی باهوش و صبور است اما برخی اوقات صبرش لبریز می شود و حرفش را می زند. نقش برایم جذابیت هایی داشت و این که شخصیت او با «عفت» (زن برادرش) در تضاد است و قرار گرفتن این ۲ در کنار یکدیگر و تفاوت های شان جذابیت هایی دارد. برای نزدیک شدن به نقش، بخشی به نمونه برداری از زنان واقعی اطرافم برمی گشت و بخشی هم به کار خودم به عنوان بازیگر برمی گردد.

.

.

.

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

اغلب بازیگران نقش مقابل تان هم چون آقایان «بهنام تشکر» و «هومن برق نورد» و خانم «تیرانداز» از بازیگران خوب تئاتر هستند، ارتباط تان با این بازیگران به خصوص «بهنام تشکر» در نقش همسرتان چگونه درآمد؟

با بازیگرانی کار کردم که همگی از دوستان قدیمی ام هستند، در گذشته در نمایشی به کارگردانی «هومن برق نورد» کار کردم. هم بازی «بهنام تشکر» در تئاتر هم بودم و فضای کار، دوستانه، آشنا و جذاب بود. آن آشنایی قدم بزرگی است که کمک می کند تا با بازیگر مقابل خود هماهنگ باشی. شاید متفاوت بودن من و «بهنام تشکر» این سریال را جذاب می کند. یعنی اگر او در طول کار ریتم خاصی دارد، من ریتم دیگری دارم که یکدیگر را تکمیل می کنیم و می تواند جذاب باشد. می خواهم بگویم بازیگری کار ساده ای نیست ولی با وجود سختی هایش، کار بسیار لذت بخشی است.

.

.

.

در سریال هیچ کدام از بازیگران ادا در نمی آورند و بازی روانی را ارائه می کنند. آیا این موضوع به تجربه های پیشینی که با بازیگران تئاتر داشتید برمی گردد؟

تئاتری بودن ما که از یک خاستگاه و نگاه بازیگری آمدیم هم کمک می کند اما آن چه بیشتر از همه کمک می کرد نزدیک بودن شخصیت های قصه به یکدیگر بود. «امیر حسین رستمی» و «الناز حبیبی» هم بسیار همراه، پر انرژی و پر شور بودند و تجربه خوبی در کنار آن ها داشتم. معتقدم بازیگران سریال به لحاظ شخصیت با یکدیگر همگون و شبیه به یکدیگر بودیم و به لحاظ بازیگری هم خیلی سریع با یکدیگر هماهنگ شدیم و همین موضوع سبب استقبال مردم از این سریال شده است.

.

.

.

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

چه قدر به طرح مشکلات اجتماعی مردم در سریال «دودکش» معتقدید؛ یعنی فکر می کنید نشان دادن آن ها آزاردهنده است یا خوب؟

می گویند حرف راست تلخ است اما مسئله ای که سبب استقبال مردم شده این است که اغلب مردم می گویند اگر سریال «دودکش» مشکلات را بیان می کند حرف هایی هم می زند که خنده شان هم می گیرد. معتقدم طنز بودن و صداقت ویژگی های مهمی است و تلطیف آن ها در این سریال با یکدیگر توانسته است بر مردم تأثیر بگذارد.من روی بحث صداقت داشتن تأکید دارم. با وجود آن که تلویزیون رسانه خیلی تأثیرگذاری است اما تعداد سریال هایی که صادقانه و باورپذیر به مسائل مردم می پردازد، کمتر تولید می شود. البته خدا را شکر در یکی، ۲ سال اخیر فضا بازتر شده و ساخت مجموعه های تلویزیونی به این سو سوق داده شده است. مردم کلک را دوست ندارند و سریال های باورپذیر و صادقانه را می پذیرند.

.

.

.

«محمد حسین لطیفی» چه ویژگی دارد که در مصاحبه ای گفته بودید آرزوی هر بازیگری است که با او کار کند؟

او کارگردان بسیار باهوشی است. گاهی اوقات پشت مانیتور نشسته بود یا با فردی حرف می زد. ما بازیگران تصور می کردیم حواسش به ما نیست اما به محض این که شروع به بازی می کردیم، ایرادهای مان را می گفت و تعجب می کردیم. «لطیفی» کارگردان بسیار دقیق و باهوشی است. دکوپاژهای خوبی می کرد و از زاویه نگاه ترکیب بندی و چیدمان صحنه او خوشم آمد. معتقدم او یکی از بهترین کارگردان های این نسل است و آرزو می کنم یک بار دیگر با آقای «لطیفی» کار کنم. البته من همیشه آدم خوش شانسی بودم یعنی با «رضا میرکریمی» در فیلم «یه حبه قند» کار کردم و او بسیار آدم با شخصیتی است و از همکاری با «فریدون جیرانی» در یک فیلم تلویزیونی هم لذت بردم.

.

.

.

نظر همسرتان «هدایت هاشمی» را درباره نقش خود و سریال جویا شده اید؟

او مشغول بازی در سریال «نوشدارو» است و کمتر یکدیگر را می بینیم اما از بازی من و سریال خوشش آمده است. درباره بازتاب های سریال هم بگویم نخستین افرادی که با آن ها رو به رو شدم هم محله ای ها و همسایه های مان بودند و از آن ها بازتاب خوبی گرفتم و می گفتند سریال «دودکش» را دوست داریم.

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

 نگار عابدی,عکس جدید  نگار عابدی

منبع: جام جم

  • بدون دیدگاه
  • 2013-08-06
https://www.rahafun.com/?p=19060
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا