لنف ادم چیست + روش های درمان آن

لنف ادم چیست + روش های درمان آن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

لنف ادم چیست + روش های درمان آن

لنف ادم

 

لنف ادم چیست؟ دم به معنى تورم است و لنف مایعى است که در حدفاصل سلول هاى بدن قرار دارد و مایع میان بافتى نامیده مى شود. لنف ادم به معنى تورمى است که از تجمع مایع میان بافتى ایجاد مى شود. بروز این حالت در سنین کودکى ممکن است به دلیل عدم وجود عروق لنفاوى به صورت مادرزادى ایجاد شود ولى در سرطان پستان علت متفاوتى دارد.

 

لنف ادم در سرطان پستان به معنى تورم دست در سمت مبتلاست.ا ین بیماری تورم گاهى جزئى و نامحسوس است و گاهى شدید و غیر قابل تحمل است. عمل جراحى سینه شامل دو قسمت است ؛ یکى برداشت ضایعه سینه و دیگرى جراحى غدد لنفاى زیر بغل.روش قدیمى جراحى غدد زیر بغل به صورت تخلیه کامل این غدد در تمام بیماران مبتلا به سرطان پستان بود.

 

در این روش به دلیل برداشت غدد لنفاى احتمال بروزلنف ادم بیشتر بود. زیر بغل در روش جدیدى که براى جراحى غدد لنفاى زیر بغل در حین جراحی ابتدا با روش خاصى ابداع شده است غده لنفای اصلى که بیشترین احتمال درگیرى را دارد مشخص و آلودگى آن با سلول هاى سرطانی ارزیابى نیاز به برداشت مى شود و در صورت عدم آلودگى سایر غدد نیست.این امراز تخلیه بى جهت غدد لنفاى زیر بغل جلوگیرى مى کند و در نتیجه احتمال بروز لنف ادم را مى کاهد.

 

طبیعی است که در صورت آلوده بودن این غده اصلى به سلول هاى سرطانى ، لازم است سایر غدد نیز تخلیه شود. این روش مدت هاست که درمان استاندارد است متاسفانه هنوز به طور رایج مورد استفاده قرار نگرفته است.این روش اصطلاحا “نمونه برداری از غده لنفاى نگهبان ” نامیده مى شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-16
https://www.rahafun.com/?p=69210
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا