فواید خواب کامل شبانه برای انسان

فواید خواب کامل شبانه برای انسان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

فواید خواب کامل شبانه برای انسان

خواب

 

فواید خواب خوب و کامل شبانه را بدانید
خواب خوب و کامل در طول شب می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد که از جمله انها سرحال بودن در طول روز بعدی هست. برخی از دشواری های خواب, کاملا پدیدار میباشند: وقتی تمام شب این پهلو آن پهلو میشوید یا هر ساعت, از خواب می‌پرید, معلوم هست که مشکلی وجود دارد. اما گاهی وقت‌ها, کیفیت خواب می تواند نامشحص و چند پهلو باشد. تا کنون هم هیچ معیار حقیقی ارائه نشده که تعریف کند, خواب خوب دقیقا چه خوابی هست.

اما در چند ماه پیش, موسسه‌‌ی ملی خواب, نخستین پیشنهاد‌های خاص خود را در مورد یک خواب با کیفیت در نشریه‌ی «Sleep Health» منتشر کرد.این دستورکار‌ها بر زمینه ۲۷۷ مطالعه و بررسی‌ در قبل و توسط کارشناسان حرفه‌ای بود که شامل معیارهایی هست که افراد میتوانند با کمک آنها بفهمند خواب شبانه‌ی آنها تا چه حد خوب و با کیفیت هست.

این دستورکار‌های اخیر میتوانند برای هر شخصی که هنوز نمی داند اوضاع خواب شبانه‌اش خوب هست یا بد, خوب باشد. این معیارها نه تنها به آنها کمک میکند بدانند چه زمانی خوب نخوابیده‌اند, بلکه گاهی مردم فکر میکنند به طور کلی خواب خوبی ندارند اما در واقع, در طیف نرمال قرار می گیرند.

این پیشنهاد‌ها مشخص میکنند طیف خواب «مناسب» و «نامناسب» بر زمینه شاخص‌های خواب با کیفیت چیست, شامل زمان سپری شده برای به خواب رفتن, شمار دفعات بیدار شدن در طول شب, زمانی که طول می کشد مجدد به خواب بروید و درصد زمان کلی که در خواب سپری میکنید. بر زمینه این یافته‌ها, پیشنهادهایی هم برای‌تان داریم.

در عرض ۳۰ دقیقه یا کمتر به خواب میروید
اگر هر شب, اکثر از نیم ساعت طول بکشد تا به خواب بروید, احتمالا علت آن, یکی از این دو تاست: یا خیلی زود به رختخواب رفته‌اید و طبق ساعت باطنی‌تان هنوز وقت خواب‌تان نرسیده و از نظر فیزیکی و ذهنی هنوز حاضر‌ی خواب نیستید, و یا قبل از خواب به فعالیت‌هایی هستید که بسیار محرک بوده و خواب‌تان را به هم میزنند.

بیدار استراحت کردن و برای به خواب رفتن جنگیدن, واقعا فرسوده کننده هست و میتواند موجب پریشانی و تداوم دشواری های خواب شود. برای اجتناب از بروز این رخداد, ساعت‌های قبل از خواب را به فعالیت‌های آرامشبخش اختصاص دهید, یعنی ایمیل و موبایل چک نکنید و به تماشای تلویزیون نپردازید.

اگر هم دشوار بیدار ماندن در رختخواب‌تان به این مربوط نمی شود, برنامه‌ی زمان خواب‌تان را تغییر دهید و دیرتر به رختخواب بروید؛ زمانی که واقعا احساس خستگی و خواب آلودگی کنید.

در طول شب, اکثر از یک‌بار بیدار نمی شوید و اکثر از پنج دقیقه هم بیدار نمیمانید
برای افراد ۶۵ سال و بالاتر, دو بار بیدار شدن در طول شب, قابل قبول هست. اما اگر شما چند بار از خواب می‌پرید و مدام این پهلو به آن پهلو می شوید تا مجدد به خواب بروید, پس مشکلی جدی دارید. اگر هم فکر می کنید علت چندان از خواب بیدار شدن‌تان, مشکلی مربوط به یک مریضی هست,

پس حتماً باید با دکتر‌تان مشورت کنید. ممکن هست مکررا بیدار شدن در شب, نشانه ریفلاکس باشد یا این که خیلی دیروقت شام میخورید. احتمالاً هم دچار آپنه خواب هستید یا درد و ناراحتی در بدنتان دارید. اگر نتوانستید علت آن را پیدا کنید, در مراجعه‌ به دکتر در این راستا گفتگو کنید.

در عرض ۲۰ دقیقه مجدد به خواب میروید
گرچه برای سنین بالا ممکن هست زمان بیشتری طول بکشد, اما معمولاً بعد از بیدار شدن, ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدن‌مان آرام و ریلکس هست, اگر دیدید در عرض این زمان نتوانید مجدد به خواب بروید, ممکن هست تدریجا بیدارتر و هشیارتر شوید و دیگر نتوانید بخوابید. وقتی بیشت دقیقه گذشت

و نخوابیدید, از رختخواب بیرون بیایید و کاری آرامشبخش انجام دهید, گرچه بهتر هست تماشای تلویزیون یا سرگرم شدن با موبایل و رایانه را گزینه نکنید, احتمالا پرت کردن حواس, همان چیزی باشد که مغز شما برای به خواب رفتن مجدد نیاز دارد.

۸۵ درصد از زمانی راکه در رختخواب هستید می خوابید
اگر سه معیار قبلی را داشته باشید, این مورد هم خود به خود روی میدهد. اما بعنوان یک پیشنهاد و جهت تذکر بهتر هست بدانید, اتاق خواب باید فقط برای دو هدف باشد: خواب و ارتباط‌ی جنسی. کوشش کنید زمانی راکه در رختخواب به فعالیت‌های دیگر میپردازید به دست کم برسانید, مخصوصا تماشای تلویزیون, بالا و پایین کردن صفحات در تلفن همراه و یا انجام هر کار نامرتبط به خواب یا مرتبط با کار.

معیارها و پیشنهاد‌های ارائه شده هم می توانند برای بیماران خوب باشند و هم برای پزشکان, چون تعریف بهتر و کامل‌تری از سلامت خواب ارائه داده و شمار زیادی از ابهامات و اعتقادات اشتباه را برطرف کنند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-08
https://www.rahafun.com/?p=69830
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا