غذاهای ممنوعه برای افراد مبتلا به فشارخون

غذاهای ممنوعه برای افراد مبتلا به فشارخون
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

غذاهای ممنوعه برای افراد مبتلا به فشارخون 

فشارخون

 

یکی از عوارض پشت میزنشینی فشارخون است؛ اما این توصیه ها میتواند جلوی خطر را بگیرد

از هم میخواهیم به عوارض مدام نشستن اشاره کنیم. عوارضی که شیوه کار کردن شما میتواند برای سلامتتان ایجاد کند و با جان شما بازی کند. بررسی های پژوهشگران نشان میدهد کسانی که ساعات طولانی از روز را بی حرکت مینشینند، به بیماری های مختلفی دچار میشوند که فشارخون یکی از آنهاست. اگر شما هم به خاطر کارتان مجبور به زیاد نشستن هستید، لااقل از ورزشهای پشت میزی که هر شماره معرفی میکنیم برای مراقبت کردن از سلامتتان کمک بگیرید و از مصرف خوراکی هایی که در ادامه معرفی میکنیم پرهیز کنید و در تمام روز، تنها ۶ تا ۸ گرم نمک مصرف کنید.

سویا سس

مرغ و خوراکهای سبزیجاتی را که درست میکنید با سویا سس طعم دار میکنید. اگر فشارخونتان بالاست، این چاشنی برایتان مثل سم میماند. در هر ۱۰۰ گرم از این سس ۱۵۶۵۰ میلیگرم نمک وجود دارد و با خوردنش زمینه را برای بالاتر رفتن فشارخونتان فراهم میکنید.

عصاره مرغ و گوشت

برای طعم دار کردن سوپ و خورشتتان سراغ عصاره های صنعتی و آماده نروید.عصاره های مرغ و گوشت بسته بندی شده و سوپهای آماده سرشار از نمک هستند. گفته میشود که در هر ۱۰۰ گرم از این عصاره ها ۴۷۷۵۰ میلی گرم نمک وجود دارد و خوردنش باعث افزایش فشارخون میشود.

گوشت فراوری

شده اگر فشارخونتان بالاست، خوردن پیتزا و ساندویچهای سوسیس و کالباس را فراموش کنید.گوشتهای فراوری شده سرشار از سدیم هستند و از آنجا که در هر ۱۰۰ گرم از آنها حدود ۲۶۷۵ میلی گرم نمک وجود دارد، مصرفشان باعث افزایش فشارخون میشود. یادتان نرود که با خوردن مواد غذایی گوشتی آماده، مثل ناگت و کباب تابه ای های بسته بندی شده هم میزان زیادی نمک به بدنتان وارد میکنید.

 

فشارخون

سبزی منجمد

برای نگه داشتن فشارخونتان در وضعیت تعادل، تا آنجا که میتوانید از سبزی تازه یا سبزی خشک، به جای سبزی های یخزده استفاده کنید. سبزی های بسته بندی شده ای که از فریزر فروشگاه ها برمی دارید، احتمال بالا رفتن فشارخونتان را بالا میبرند. چراکه در این محصولات بسته بندی شده، میزان زیادی نمک وجود دارد.

 

پنیر

خوردن پنیر در وعده صبحانه و مصرف غذاهایی که با پنیر پیتزا و انواع دیگر این ماده درست میشوند، برای فشارخونی ها ممنوع است. در هر ۱۰۰ گرم از برخی از پنیرها ۲۰۹۲ میلی گرم نمک وجود دارد. پس با خوردنشان حالتان را بدتر از این نکنید.

 

فشارخون

سسهای آماده

به جای اینکه غذایتان را با سسهای آماده مثل سس گوجه طعم دار کنید، خودتان دست به کار شوید و در خانه سسی خوشمزه با گوجه و آبلیموی تازه درست کنید. فراموش نکنید که سسهای آماده هم نمک بالایی دارند و میتوانند فشارخون آماده نوسان شما را بالاتر ببرند.

 

کنسروها

خورشتهای آماده، کنسرو کله پاچه یا دیگر مواد غذایی کنسرو شده میتوانند فشارخون را بالاتر ببرند. از آنجا که مواد غذایی کنسرو شده ممکن است مدت طولانی در بسته بندی شان بمانند، تولیدکنندگانشان میزان زیادی سدیم به آنها اضافه میکنند تا احتمال فاسد شدن مواد موجود در کنسروها کمتر شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-14
https://www.rahafun.com/?p=69158
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا