غذاهای افزایش دهنده کیفیت اسپرم مردان

غذاهای افزایش دهنده کیفیت اسپرم مردان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

تقویت اسپرم و منی مردان

غذاهای افزایش دهنده کیفیت اسپرم مردان

آیا می دانستید مردهایی که زیاد الکل می نوشند، احتمال باروری خود را تا حد زیادی کاهش می دهند. اینکه آیا قهوه نیز روی باروری تاثیر منفی می گذارد یا خیر هنوز معلوم نیست. اما بهتر است بیشتر از یک یا دو فنجان در طول روز مصرف نشود…

کدام خوراکی ها از همه مهم تر هستند؟

همه انسان ها در هر شرایطی باید همه نوع غذایی بخورند تا ویتامین و پروتئین های لازم به بدن آنها برسد. اما در خانواده هایی که قصد دارند بچه دار شوند، مرد باید رژیم سالمی که شامل انواع ماهی، سبزیجات و دانه های خوراکی است را پیش بگیرد تا اسپرم فعال داشته باشد.

باید توجه داشته باشید، مصرف زیاد غذاهایی که چربی ترانس بالایی دارند نیز باعث کاهش تعداد اسپرم می شود. مردانی که قصد پدر شدن دارند باید توصیه های زیر را به کار بگیرند:
.

.

.

•    مصرف زیاد غذاهایی که مملو از ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند

این خوراکی ها از نقص و ایراد اسپرم جلوگیری می کنند و باعث افزایش تحرک و سرعت عمل اسپرم ها می شود. یک لیوان بزرگ آب پرتقال حدود ۱۲۴ میلی گرم ویتامین C دارد. مردها باید روزی ۹۰ میلی گرم از این نوشیدنی مصرف کنند و اگر سیگاری هستند باید مقدار آن را به حداقل ۱۲۵ گرم برسانند.

.

.

.

•    مصرف زینک کافی

کمبود زینک باعث می شود تا اسپرم ها به هم بچسبند و منجر به ناباروری بشود. برای دریافت زینک کافی که حدود ۱۱ میلی گرم در روز است، می توانید از گوشت پشت مازوی گاو (۴٫۸ میلی گرم در ۸۵ گرم)، صدف اویستر (۱۶ میلی گرم در ۶ صدف متوسط)، نخود و لوبیای پخته (۳٫۵ میلی گرم در یک پیمانه) و گوشت تیره مرغ (۲٫۳۸ میلی گرم در ۸۵ گرم) استفاده کنید.
.

.

.

•    مصرف اسید فولیک

تحقیقات ثابت کرده اند، مردان و زنانی که دچار کمبود این مشتق ویتامین B هستند باید مصرف آن را به غذای روزانه خود اضافه کنند تا احتمال ایجاد مشکل در لوله عصبی جنین کاهش یابد. فولیک اسید در مردان باعث تولید اسپرم سالم و فعال می شود. یک مرد باید روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کند. این ویتامین را می توان در کورن فلکس های صبحانه، برگ های سبز و آبدار، عدس، لوبیا و آب پرتقال پیدا کرد. یا حتی می توانید قرص های مکمل فولیک اسید یا مولتی ویتامین را نیز از داروخانه تهیه و مصرف کنید.

.

.

.

•    مصرف روزانه قرص های مولتی ویتامین

با مصرف روزانه قرص های مولتی ویتامین مطمئن می شوید که انواع ویتامین های لازم به بدن شما می رسد.

.

.

.

•    کم کردن یا قطع مصرف الکل

افرادی که هر روز نوشیدنی الکلی همچون شراب، آبجو، ویسکی، و … می نوشند باید بدانند، تستوسترون و تعداد و کیفیت اسپرم های خود را کاهش می دهند که منجر است به ناباروری می شود.

منبع : سایت سلامت نیوز

  • ۱۰ دیدگاه
  • 2013-08-19
https://www.rahafun.com/?p=20087
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. مهدی گفت:

    ممنونم. عالی بود
    فقط حرکت اسپرم من ۴۰% چه کار کنم که بیشتر بشه
    ۶۰% بشه که بچه دار بشیم ممنونم

  2. Aida گفت:

    عالی بود

  3. em گفت:

    کمبود اسپرم چه مظراتی به سلامتی بدن و کمر دارد

    لطفا برنامه غذایی کاملی برای افزاییش اسپرم و کیفیت آن قرار دهید
    با تشکر

  4. morteza گفت:

    سلام داداش مطالبت جالب سعی کن بیشترش کنی ممنون از اطلاعاتی که دادی ولی اگه بتوانی گستر ده ترش کنی بهتر میشه راستی اگه میشه لطف کن برای ایمیل من ادرس سایتت رو بفرست ممنون

  5. پوریا گفت:

    سلام.خوبه.ممنونم

  6. رضا گفت:

    سلام داداش وبسابت زیبایی داری مطالبش هم خیلی خیلی جالب موفیده مرسی به وب منم سری بزن خصوصیات محلمون رو توش قراردادم خوشحال میشم اگه بیاید :heh:

  7. kami_love گفت:

    داداشی زندهههههههههههههههههههههههههههههههههه باشی. چشم مایی :rotfl:

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا