عوارض جبران ناپذیر سیگار کشیدن 

عوارض جبران ناپذیر سیگار کشیدن 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

عوارض جبران ناپذیر سیگار کشیدن

سیگار

 

سیگاری ها و بیماری ها

دار و دسته بیماری های گوناگون، مدام در حال تعقیب این افراد هستند

تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در مورد تلفات ناشی از استعمال دخانیات در بعد زمانی، به آمار وحشتناک هر هشت ثانیه یک نفر در جهان منجر شده است. همین مطالعه گسترده مشخص کرده است که بیش از ٧٠ درصد موارد سیگاری شدن در سنین نوجوانی آغاز شده و اگر این روند حدود ۲۰ سال ادامه داشته باشد شخص سیگاری جان خود را حدود ٢۵ سال زودتر از افرادی که سیگار نکشیده اند، از دست خواهد داد. پیامدهای استعمال دخانیات تنها به سرطان ریه یا بیماری های قلبی منتهی نم یشود و مجموعه ای از مشکلات بهداشتی و مسائل کاهنده مقاومت ایمنی همزمان با مصرف مواد دخانی در افراد سیگاری بروز می کند.

آثار سیگار کشیدن روی سر و صورت

بسیاری از افراد سیگاری از دست دادن موها را تجربه می کنند زیرا با تضعیف سیستم ایمنی، فرد را مستعد ابتلا به انواع بیماری هایی مانند لوپوس اریتماتوز میکند و در نهایت به عنوان عامل از دست دادن موها، ایجاد زخم دهانی و بروز جوش های پوستی صورت و سر عمل می کند. از سوی دیگر سیگاری ها حدود ۴٠ درصد بیشتر از اشخاص سالم با احتمال ابتلا به کاتاراکت یا آب مروارید، کدر شدن عدسی چشم و نابینایی دست و پنجه نرم می کنند. چین و چروک روی پوست این افراد هم به دلیل کاهش پروتئین های انعطاف دهنده پوست بر اثر سیگار کشیدن افزایش خواهد یافت و در ادامه پوست با تحلیل ویتامین A و محدود شدن جریان خون در عروق خود مواجه خواهد شد. همچنین خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست که با پوسته پوسته شدن و برجستگی روی پوست بروز میکند در این افراد دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری ارزیابی شده است. آمار عفونت گوش میانی و ضایعات شنوایی در افراد سیگاری هم سه برابر غیر سیگاری هاست و آنها دندان های خود را به سادگی از دست می دهند. طبق آمار منتشر شده خطر از دست دادن زودرس و فساد دندانه ای سیگاری ها ١/۵ برابر افراد غیر سیگاری است. تنفس دود سیگار موجود در محیط نیز بیش از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندان های کودکان نقش دارد.

بیماری های داخلی

پوکی استخوان، بیماری دیگری است که آنها را تهدید میکند زیرا دود سیگار حاوی منواکسید کربن است و همانطور که می دانید میل ترکیبی این گاز با خون بسیار بالاتر از اکسیژن است. به این ترتیب اکسیژن تا ١۵ درصد با کاهش قدرت عمل در خون روبه رو میشود و در ادامه تراکم استخوان های افراد سیگاری کاهش می‌یابد. ناگفته پیداست که با شکسته شدن چنین استخوان هایی بدن برای جوش دادن آنها متحمل فشار زیادی میشود و احتمال شکستگی نیز تا ٨٠ درصد بیشتر میشود.

سیگار کشیدن احتمال بروز بیماری های قلبی را نیز به شکل چشم گیری افزایش میدهد.

تنها در کشورهای توسعه یافته بیش از ۶٠٠ هزار نفر در سال بر اثر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی ناشی از سیگار کشیدن جان خود را از دست می دهند زیرا افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، گرفتگی عروق و بروز حمله قلبی و سکته در اثر مصرف دخانیات موضوعی اثبات شده است. ۵۰ درصد از زنان قربانی مضرات سیگار هم جان خود را بر اثر حمله قلبی از دست میدهند. هم چنین نتایج یک تحقیق دوجانبه در مورد ارتباط سامت معده و سیگار کشیدن نشان داده که مقاومت این عضو در برابر باکتری ها در افراد سیگاری کاهش می‌یابد و همزمان با کم شدن توان خنثی سازی اسید معده، باقی ماندن اسید در این عضو و در نتیجه تخریب دیواره معده نیز افزایش می‌یابد. بد نیست بدانید زخم معده این افراد نیز به سختی درمان میشود.

بلای قرن

دار و دسته سرطان ها هم علاقه خاصی به این افراد دارند زیرا تجزیه البراتواری سیگار نشان داده که کشیدن آن دارای چهار هزار ماده سمی با آثار آنتی ژنی، جهشزایی و ضد سلولی و ۴۰ عنصر سرطان زا تولید میکند. حالا وقت آن رسیده که تفاوت فاحش تندرستی افراد سیگاری و غیرسیگاری ها را در آمار مربوط به انواع احتمال ابتلا به سرطان در آنها جستوجو کنید. تحقیقات بی شماری در سراسر جهان در این زمینه انجام شده و مجموعه نتایج آنها نشان میدهد ادامه استعمال سیگار، احتمال بروز سرطان های زبان، دهان، غدد، بزاق و حلق، گلو، بینی، مری، آلت تناسلی، حنجره، کلیه، مقعد، لوزالمعده و ریه در این افراد را از دو تا ٢٧ برابر بیشتر از افراد عادی و سالم افزایش میدهد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-22
https://www.rahafun.com/?p=69376
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا