علائم و نشانه های مخفی قندخون بالا

علائم و نشانه های مخفی قندخون بالا
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

علائم و نشانه های مخفی قندخون بالا

قندخون

 

نشانه های پنهان قند خون بالا را بدانید
قند خون بالا میتواند برای افراد بسیار زیان آور باشد و به ویژه در بین افراد سالمند باید مدام قند خون تست شود تا از سلامتی آنان اطمینان داشته باشیم. یکی از دلایلی که باعث عدم آگاهی افراد از بالا بودن قند خونشان میشود, این هست که علائم این مریضی آب زیرکاه میباشند و آرام آرام تشدید میشوند.

قند خون بازرسی نشده, خطر ابتلا به عوارض جدی سلامت از جمله سکته مغزی, مریضی های قلبی, آسیب های عصبی, کوری و شمار زیادی از دشواری های دیگر را به همراه دارد.از آنجا که حفظ و بازرسی قند خون در مبتلایان به دیابت نوع ۲, سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار میدهد, این مهم هست که شما در صورت خارج از بازرسی بودن آن, اقدامات مناسب را بشناسید و انجام دهید.

زخم هایی که آهسته مفید می‌شوند;
بریدگی ها, خراش و و کبودی ها در مبتلایان به قند خون بازرسی نشده در التیام مییابند. این به علت آن هست که دیابت منجر به آسیب عصبی شده و گردش خون را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بخصوص در پاها. جریان خون ناکافی در این اندام باعث میشود در صورت زخم شدن, اکثر در معرض ابتلا به عفونت و یا حتی قطع عضو باشند.

تغییرات پوستی;
تیره گی و ضخیم شدن پوست شناخته شده به اسم آکانتوز نیگریکانس, ممکن هست در پشت گردن, یا دست, زیر بغل, صورت و مناطق دیگر بدن در صورت قند خون بازرسی نشده رخ دهد. این علائم می‌تواند هم‌چنین ناشی از پایداری به انسولین نیز باشد. بروز هرگونه تاول, عفونت, تغییر رنگ پوست و ناهنجاری های پوستی میتواند علامت ای از قند خون بازرسی نشده باشد.

افزایش تشنگی و تکرر ادرار;
افزایش تشنگی احتمالاً غیر معمول به نظر نرسد اما زمانی که قند خون بالا هست, احساس غیر منتظره تشنگی و نیاز به نوشیدن غیر معمول آب, یک علامت برجسته هست. ادرار بیش از اندازه یا همان پر ادراری نشان دهنده آن هست که کلیه ها در تلاشند تا میزان گلوکز اضافی را از بدن دفع کنند. همین روند خطر کم آبی بدن و سرگیجه را به همراه دارد.

گرسنگی اکثر همراه با از دست دادن وزن;
احساس گرسنگی بیش از اندازه به همراه از دست دادن وزن بدون هیچ علت روشن, نشان دهنده سطح قند خون بیش از اندازه بالا هست. هنگامی که بدن انرژی لازم را از منابع مورد نظر دریافت نمیکند, شروع به شکستن عضلات و چربی برای ساخت انرژی می‌کند و فرد کاهش وزن ناخواسته و ناسالم را تجربه خواهد کرد. اضافه بر تغییرات وزن و اشتها, فرد ممکن هست متوجه ضعف در ماهیچه ها و تجربه سقوط مکرر شود.

خستگی;
خستگی شدید نیز علامت دیگری از قند خون بازرسی نشده در مبتلایان به دیابت نوع ۲ هست. هنگامی که بدن به درستی انسولین را پردازش نمیکند و یا به مقدار کافی انسولین ساخت نمیکند, قند به جای وارد شدن به سلول ها برای فرآوری انرژی, در خون باقی میماند و فرد احساس خستگی شدید می‌کند.

تاری دید;
قند خون بالا وفشار خون بالا به ساختار دلنازک چشم آسیب رسانده و تهدیدی جدی برای قوه بینایی محسوب می ‌شوند. هنگامی که رگ‌ های خونی چشم به علت دیابت پاره شوند, آسیب‌ هایی حاد یا مزمن به شبکیه چشم وارد می ‌کنند, که یکی از دلایل نابینایی در افراد بزرگسال هست. دید غیرشفاف, لخته خون در چشم و نور شدید در چشم از آن دست مشکلاتی هست که در صورت آشکار شدن حتماً باید به چشم دکتر مراجعه کنید.

سوزن سوزن شدن و بی حسی;
قند خون خارج از بازرسی می‌تواند منجر به آسیب های عصبی و نوروپاتی دیابتی شود. نوروپاتی حسی می تواند ابتدا باعث دلنازک شدن و درد پاها شود اما بتدریج پاها بی‌ حس شده و هیچ حسی را متوجه نمی ‌شود.

دشواری های معده;
دیابت همین طور به عصب ‌هایی که وظیفه خالی نمودن شکم, حرکت غذا به آرامی در طول روده‌ ها و هضم را برعهده دارند و در کل به دستگاه گوارش آسیب می ‌رساند. هنگامی که شکم شما در هضم غذا دچار تاخیر شود, شرایطی که به آن «تاخیر در تخلیه معده یا فلج ناقص دستگاه گوارش» گفته می ‌شود,

رخ می‌ دهد و شما با دشواری های ناخوشایند معده‌ ای هم چون اسهال, یبوست و بی ‌اختیاری مواجه خواهید بود. بسیاری افراد دیابتی با مشکلاتی از قبیل ناتوانی در خوردن و بلعیدن نیز دست به گریبان میباشند. بازرسی دیابت برای کسانی که مبتلا به تاخیر در تخلیه معده ‌اند, بسیار مشکل‌تر هست.

ورم دست و پاها;
اگر در کنار دیابت مبتلا به فشار خون هم هستید, هر دوی این مریضی ‌ها عملکرد کلیه را برای دفع سموم و مایعات مختل می ‌کنند. تورم دست و پاهای شما به علت جمع شدن مایعات در زیر مفاصل و به علت تخلیه ناقص از کلیه‌ هاست و یک علامت از اضطراب در عملکرد کلیه‌ ها. مصرف داروهایی که برای دیابت و فشار خون شما تجویز می‌ شود, ضامن عملکرد صحیح کلیه‌ ها خواهد بود. تغییر برنامه خوراکی هم ممکن هست کارساز واقع شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-11-05
https://www.rahafun.com/?p=69941
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا