علائم بیماری ام اس + روش های درمان آن

علائم بیماری ام اس + روش های درمان آن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

علائم بیماری ام اس + روش های درمان آن

ام اس

 

ام ا س به عنوان یک بیماری خود ایمن، زمانی در بدن آغاز می شود که گلبول های سفید اشتباه کنند. میلین ماده ای است که نقش حفاظتی برای رشته های عصبی دارد و کمک می کند پیام های الکتریکی با سرعتی چندین برابر منتقل شوند. در واقع گلبول های سفید که نقش دفاعی در بدن دارند، در چنین شرایطی به میلین به عنوان یک عامل بیگانه حمله می کنند و هر بار که این گلبول ها به رشته ها یا عصاب مربوط به یکی از اندام های بدن حمله کنند، آن اندام دچار مشکل می شود. بیشترین میزان بروز این بیماری بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی است و زنان تقریبا دو برابر مردان به این بیماری مبتلا می شوند.

 

نشانه های بیماری ام اس متنوع و متفاوت هستند اما هیچ یک ازاین نشانه ها، در ام اس موقت نیست و حداقل باید یک روز ادامه داشته باشد. شایع ترین حالت درگیری بیماری با علائم حسی نمایان می شود. در چنین شرایطی معمولاً فرد در قسمت های انتهایی هر دو دست و هر دو پا سوزش و گزگز شدیدی را احساس خواهد کرد. تاری دید یکی از علائم شایع این بیماری است. درد چشم هنگام حرکت به طرفین و از دست دادن بینایی همان چشم پس از گذشت چند ساعت یا چند روز، یکی از نشانه های بیماری ام اس است. یکی دیگر از علائم بیماری ام اس مشکلات تعادلی است. درا ین حالت شخص کم کم حس می کند تعادل ندارد، دائم زمین می خورد یا هنگام راه رفتن بدنش به یک طرف متمایل می شود.افسردگی نیز درا ین بیماران شایع است که درمان می شود. استرس باید در بیماران مبتلا به ام اس کنترل شود چرا که استرس باعث بدتر شدن حال بیمار می شود.

پیشگیری اجتناب از مصرف دخانیات یکی از راه های پیشگیری است؛ چون عواملی که باعث بروز بیماری می شود مانند ژنتیک، جنسیت، ناحیه جغرافیایی و ویروس هایی که در سال های قبل فرد به آنها مبتلا شده است، هیچ کدام قابل کنترل نیستند. بیماران ام اس می توانند ازدواج کنند اما قبلا از ازدواج باید صادقانه این بیماری را به همسر آینده خود اطلاع دهند چون با وجود راحت بودن کنترل این بیماری، گاهی اوقات امکان دارد منجر به ناتوانی شود. این بیماری طی حاملگی کنترل خوبی پیدا می کند و خطر بیماری ام اس کمتر می شود بنابراین خانم ها بهتر است در سنین پایین تر بچه دار شوند و قبل از بچه دار شدن حتمأ با پزشک مشورت کنند.

مضرها و مفیدها مواد غذایی مضر برای بیماران ام اس عبارتند از غذاهای چرب و چربی های حیوانی، فرآورده های لبنی پرچرب ، سس های دارای چربی زیاد، غذاهای بسیار شیرین، تخم مرغ، شیر ، سیب زمینی، بادمجان ، شکر، قهوه ، الکل ، نوشابه های گازدار و چای که افراط در مصرف یا قرار دادن مجموعه این غذاها در سبد غذایی به بیمار آسیب می رساند. چرب ی های امگا- ۳ و امگا- ۶ جزو مواد غذایی مفید برای این بیماران به شمار می آیند.اسیدهای چرب امگا- ۳ درا نواع ماهی به خصوص ماهی ساردین و سالمون و همچنین جوانه گندم ، گردو و سبزیجات یافت می شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-16
https://www.rahafun.com/?p=69213
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا