سوالات احکام رابطه نامشروع

سوالات احکام رابطه نامشروع
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

سوالات احکام رابطه نامشروع

سوالات احکام رابطه نامشروع

سؤال: شخصی زنا میکند زانی مجرد و زانیه متاهل ۰ در صورت توبه واقعی و ترک گناه زنا توسط زانی حق الناس را چه باید کرد آیا این پناه کبیره حق الناس دارد یا خدا وندجهت عدم اخلال در اجتماع جنبه حق الناسی قرار نداده

پاسخ: کسی که مجرد است و با زن شوهر دار سکس کرده اولا لازم است توبه و استغفار نماید و اگر در اثر ترک ازدواج به گناه مبتلا شده واجب است ازدواج نماید. و بیش از این وظیفه ای ندارد و باید گناهش را مخفی نگهدارد و ببین خود و خدای خود توبه واقعی و نصوح بنماید و خداوند غفور و رحیم و آمرزنده و مهربان است…

*****

سؤال: در هنگام صحبت کردن با خانم ها،در صورتی که هیچ فکر نامناسبی در ذهن نداشته باشی، ولی بطور نا خداگاه از انسان آبی بیرون بیاید،آیا این آب اندک حکم منی را دارد؟

پاسخ: رطوبتی که در اثر هم صحبت شدن با خانم ها از مردی خارج شود حکم منی را ندارد ولی یقینا اگر مردی در اثر صحبت با خانم نامحرمی به گناه مبتلا می شود از صحبت با او لذت جنسی ببرد کار حرامی انجام می دهد و باید از هم کلام شدن با نامحرم پرهیز کرد. رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: « از گفتگو با زنان بپرهیز بدرستی که هیچ مردی با نانحرم سخن نمی گوید مگر اینکه در دلش نسبت به او رغبت و میل پیدا می کند!!!».

از آیات و روایات دینی بدست می آید که خطرناکترین چیزی که جامعه را به فساد و نابودی می کشاند و سبب نزول بلا و دردهای بی درمان هست ارتباط نامحرمان با یکدیگر و رعایت نکردن عفت و پاکدامنی در جامعه می باشد . و شما دوست عزیر چطور می فرمایید : در صورتی که هیچ فکر نامناسبی در ذهن نداشته باشی ولی بطور ناخودآگاه آبی از انسان بیرون آید!!!.

این جمله شما علامت آلوده شدن شما به لذت گفتگو با نامحرم است بنابراین باید استغفار نمایید و از چنین گفتگوهایی که منجر به گناه می شود بپرهیزید.

*****

سؤال:به تازگی با آقایی نامزدشدیم و با اطلاع والدین صحبت میکنیم ولی تا ماه آینده امکان محرم شدن نداریم گا هی صحبتهای ایشان مرا تحریک میکند از نظر شرعی برای من گناه دارد؟ نام مرجع: آیت الله مکارم شیرازی(مدظله)
پاسخ:بله اگر هم کلام شدن با نامحرم موجب تحریک غریزه جنسی شود حرام است و اگر چاره ای ندارد ترک آن واجب است. سعی کنید راهی را پیدا کنید که هر چه زودتر عقد رسمی انجام گیرد که به گناه آلوده نشوید
*****
سؤال:من در گذشته با دختری در حد ملاعبه وبازی بدنی رابطه داشتم اما اکنون پشیمونم و احساس میکنم به هم علاقه مند شدیم. طی این رابطه هیچگاه دخولی صورت نگرفته و فقط در حد ملاعبه بوده. آیا این دختر به من حرامست؟ آیا من میتونم با اون ازدواج کنم و عقد ما صحیح است؟ لطفا مثل گذشته راهنماییم کنید تا راهم رو پیدا کنم. نام مرجع: آیت الله سیستانی(مدظله)
پاسخ: دوست عزیز پیام شما را مطالعه کردم و از مطالبی که نوشتید خوشحال شدم که اولا: دارای وجدانید و قصدتان سوء استفاده نبوده و الان هم به دلیل تدینی که دارید پشیمان شده اید و عذاب وجدان دارید. یقینا اگر از کردار گذشته توبه کنید خداوند رحمان توبه پذیر است و شما را میبخشاید. ثانیا: تصمیمی که گرفته اید بسیار ارزشمند است و درخور تحسین؛ این دختر به شما حرام نشده است و عقدتان صحیح است. ان شاء الله خداوند زندگی پر خیر و برکت و پر سعادت در محضر خودش و اولیاء دینش خصوصا حضرت بقیه الله الاعظم نصیبتان بفرمایید
*****
سؤال: مدتها تلاش کردم برای ازدواج موقت و دایم، از خانمها به خاطره مشکله جنسی و جسمی که داشتم کسی با من رابطه نمی گیره. میخواستم بدونم که میتونم با یک پسر رابطه عاطفی برقرار کنم فقط در حد بوس و …؟ اگه نه. میتوانم با دختران خیابانی نزدیکی کنم؟ خیلی جلق میزنم خسته شدم راهنمائیم کنید؟ به سکس نیاز دارم نماز و روزه هم میگیرم خودم را زیاد کنترل کردم ولی دیگه نمی توانم کمکم کنید نام مرجع: آیت الله بهجت (قدس سره)
پاسخ:در حالی که دختران و پسران جوان زیادی وجود دارند که علیرغم داشتن غریزه و قوای قوی و جسمانی به معشوق حقیقی (خدا و امام زمان علیه السلام) فکر می کنند و اوقات شبانه روز خود را در مسیر جاده ها و جمکران می گذرانند و هر جمعه به یاد آن حضرتند شایسته نیست حضرتعالی چنین افکاری پیدا کنید. یکی از نگاههای حرام نگاه آلوده و شهوت آمیز حتی به هم جنس می باشد چه برسد به جنس مخالف نامحرم!!!. تازه شما نوشته اید می خواهم با پسری رابطه عاطفی داشته باشم در حد…! یا با دختران خیابانی نزدیکی کنم! یا نوشته اید که خیلی جلق می زنید! یا به سکس علاقه زیادی دارید! تنها توصیه ای که می توان به شما نمود این است که تمام این افکار را که از وساوس شیطان است از خود دور کنید و با توکل به خداوند سعی در ازدواج داشته باشید. یقینا اگر در همین راه گام بردارید خداوند به شما کمک می کند. .و اگر خلاف آن گام بردارید خداوند شما را به حال خودتان رها می کند و لطف و رحمت خود را از شما دریغ می کند. تقوا پیشه کنید و به یاد جوانانی که از هیجان جوانی و شور غریزی خود گذشتند و پا در رکاب در محضر امام علیه السلام ندای نائب امام یعنی خمینی بت شکن را لبیک گفته و جبهه ها را به خون خود رنگین نمودند تا اسلام زنده بماند، شما حداقل در مبارزه با نفس اماره از شهوت حرام بگذرید و چنین افکاری را از خود دور کنید. همانگونه که گفته شد فقط ازدواج چاره شما هست. در امر تقوا و رعایت شرایط ایمانی موفق باشید
*****
سؤال: دختری ۱۶ ساله ام که ۱ سال پیش پسر عمه ام به من ابراز علاقه کرد و چند ماهی با هم رابطه داشتیم که من متوجه شدم اخلاقمان به هم نمی خرد اما من به شدت به او وابسته شدم وچون فامیلیم هم دیگر را میبینیم و این باعث عدم توانایی من تو فراموش کردنش میشود هر بار که میخوام فراموشش کنم چند روز بعد دیگه نمیتونم تحمل کنم در ضمن کسی ازرابطه ی ما خبر نداره و من میدونم خوانواده هامون هم با هم کنار نمیان اما نمیتونم فراموشش کنم واقعا نمیتونم پسر عمه ام هم ۲۰ ساله است کمکم کنید
پاسخ: از نظر معارف اسلام رابطه ی دو نامحرم با یکدیگر حتی اگر فامیل نزدیک باشند جایز نیست و حرام محض است، و چنین اشخاصی مشمول غضب خدا قرار می گیرند نسبت به رابطه ایی که با یکدیگر داشته اید استغفار کنید و فریب شیطان را نخورید، خصوصا این که می فرمایید خانواده های شما با یکدیگر هماهنگی نخواهند داشت.
در صورتی که واقعا قصد ازدواج در کار باشد لازم است پسر عمه شما مطابق عرف معمول عمل کند و رسما از شما خواستگاری نماید و با هماهنگی دو خانواده با یکدیگر این سنت نبوی اجرا شود در غیر این صورت اگر مطمئن هستید مانعی در کار خواهد بود صرفنظر کنید و از گناه ارتباط نابجا فاصله بگیرید. توکل به خدا کنید و ایمانتان را قوی سازید هر کس روبه خدا رود خداوند برایش بهترین ها را فراهم می کند. موقع تحویل سال برای تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بسیار دعا کنید که عید واقعی ما زمان ظهور حضرت است. التماس دعا و موفق باشید.
*****
سؤال: من پسر ۲۴ ساله از تهران هستم. در بین دوستانم کسی هست که در ظاهر پسر است، اما احساسات و میل جنسی اش دخترانه است (درمورد میل جنسی اینکه ظاهرا علاقه ای به ارضا شدن از طریق آلت مردانه اش ندارد وبیشتر قسمت بیضه ها تا مقعدش -و خصوصا مقعدش- تحریک پذیر است). محبت شدیدی بین ماوجود دارد. اگر بخواهیم ارتباط نزدیک تری داشته باشیم و رابطه ی جنسی نیز داشته باشیم، چه باید کرد تا از جهت شرعی بدون مشکل باشد؟ بعضی می گویند او باید حتماتغییر جنسیت بدهد و بعد رسما ازدواج کنید؛ اما این کار انجام نشدنی است، چرا که شرایط اجتماعی هر دومان اقتضا نمی کند. ساده ترین راهی که باعث شرعی شدن رابطه ی مامی شود چیست؟ ارتباط کنونی ما به نحوی است که از همه نظر برای رابطه ی نزدیک تر ورابطه ی جنسی تمایل داریم. صرفا اجازه ی شرع مانده!
پاسخ: مطالبی که شما راجع به دوستتان می گویید قابل تأمل است ولی فعلا تکلیف شما این است تا زمانی که جنسیت قطعی او محرز و معلوم و معین نشده است انجام هر کاری خلاف شرع است ابتدا باید اگر قابل علاج است، علاج شود و اگر قابل علاج نیست هر گونه ارتباطی با وی نامشروع و گناه است و هیچ راهی برای ارتباط و تماس جنسی با وی وجود ندارد .
*****
سؤال: سلام جوانی۲۲ ساله هستم و به به طور وحشتناکی علاقه ی شدیدی به ارتباط نا مشروع بامحارم دارم و علیرغم تمام خویشتنداری ها می ترسم خدایی نکرده این گناه قبیح روانجام بدم ،این در حالی هست که این علاقه ی من از ارتباط با یک نامحرم هم بیشتره،لطفا در این زمینه من را راهنمایی کنید.
پاسخ:پناه برخدا- به خدا التماس کنید تاتوفیق خویشتن داری در مورد این ارتباط نامشروع را به شما عنایت بفرماید. ارتباط نامشروع گناه بسیار بزرگی است که که طبق روایات در آن ۶ گرفتاری وجود دارد: ۳تای آنمربوط به دنیا و سه تای آن مربوط به آخرت است. سه گرفتاری دنیا عبارتند از: نورانیت چهره از بین می رود. ۲- موجب فقر و قطع روزی می شود. ۳- عمر انسان کوتاه و بی برکت می گردد. گرفتاری آخرت عبارتند از: موجب خشم و غضب خداوند می شود. ۲- از انسان به سختی حسابرسی می کنند. ۳- موجب عذاب ابد و همیشگی در جهنم می گردد. خصوصا اینکه چنین ارتباط نامشروعی با محارم انسان باشد که جزا و کیفر آن شدیدتر است. الان ماه ذی القعده است ماه استجابت دعا و قبول توبه. از خداوند بزرگ بخواهید توفیق تقوا وعمل صالح را به شما عنایت کند و شما را از وسوسه های شیطان ایمن گرداند.
*****
سؤال: دوست من تازه ازدواج کرده و همسر او با یکی دیگه ارتباط داشته و هنوزم دارد و اینکه دوستم توانایی روابط جنسی با همسرش نداره و دوستم ارتباط همسرش با طرف مقابل را می دونه و از این رابطه راضی است می خواستم بپرسم همسرش با طرف مقابل می تواند صیغه کند یا اینکه حرام است ؟
پاسخ: باید از چنین رفتارهایی به خدا پناه برد. اولا دوست شما از نظر توانایی جنسی ناتوان است آیا غیرت هم ندارد؟ آن فرد پلیدی که با همسر دوست شما ارتباط نامشروع برقرار کرده اگر دارای همسر باشد عملش زنای محصنه است و حکمش اعدام می باشد.
*****
سؤال: یکی از دوستان اینجان به طور ناخواسته به خواهر خانم خود نزدیکی نموده است و دچارناراحتی شدیدی شده است چگونه این فرد خود را از این گناه پاک کند و حکم ان چیست لطفا راهنمایی نمایید
پاسخ: تنها کار این است که از این گناه بسیار زشت توبه واقعی نماید و استغار فراوان انجام دهد. جای تعجب است که چگونه ضعف ایمان موجب این حرکات می شود و…
*****
سؤال: رابطه بانامحرم ازطریق اینترنت یاتلفن،درصورتی که دوطرف رابطه همدیگرروندیده باشند وحتی دردوشهرمتفاوت باشند ومسائلی که دررابطه مطرح میشه غیراخلاقی وغیرشرعی نباشه ولی خانواده ها هم خبرازاین رابطه نداشته باشند چه حکمی داره؟
پاسخ:دخترم بطور کلی ارتباط با نامحرم درغیر موارد ضرورت جایز نیست و شما چنین ارتباطی را برای رضای خدا و اولیاء دین علیهمالسلام ترک نمایید مطمئن باشید خداوند برایتان به خیر جبران خواهد کرد.
*****
سؤال: من پسری ۲۰ ساله هستم چند روز قبل بادختری سکس نامشروع برقرار کردم(البته در این س ک س هیچ گونه دخول ونزدیکی رخ نداد بلکه فقط رابطه سطحی بود) حال آن دختر قصد ازدواج با فرد دیگری داردآیا باید عده نگه دارد؟
پاسخ: پسرم از اینکار توبه و استغارنمایید اگر هیچ گونه دخولی صورت نگرفته عده ندارد و می تواند ازدواج نماید.
*****
سؤال: آیا از لحاظ منطقی دلیلی مبنی بر اینکه پسران مجرد حق دوستی معتدل (نه به قصد لذت و غیره و اعمال نامشروع) با دختران راندارند وجود دارد زیرا برای آنها که هنوز بی مهری به همسر معنی ندارد و هنوز درمرحله ی انتخابند
پاسخ: پسرم دلیل دینی و به قول شما منطقی نادرستی این کار زیاد است که برای اطلاع باید کتب اخلاقی پیرامون عفت و پاکدامنی رامطالعه بفرمایید اما دلیلی که هر وجدان پاکی می پذیرد این است که آیا اگر کسیخواهان چنین ارتباطی است خودش دختر یا خواهر داشته باشد اجازه می دهد که کسی باآنها ارتباط و دوستی معتدل برقرار کند؟؟؟!!!
*****
سؤال: با سلام اگر فرد مذکر مجردی با زن شوهردار زنا کند راه جبران آن جز توبه چیست؟ این فرد می خواهد از عذاب وجدان و خشم خدادر امان باشد
پاسخ: پسرم! اگر جداً پشیمان باشید توبه محقق شده است زیرا در حدیث آمده ندامت و پشیمانی توبه است. بنابراین شما چنین کاریرا ترک نمایید و مراقب چشم و دل خود باشید هر شب سوره واقعه و هر روز سوره یاسین رابخوانید نمازهایتان را حتی المقدور اول وقت بخوانبد خصوصا نماز صبح را. خداوندارحم الراحمین و بخشنده است به رحمت بیکران پروردگار پناه ببرید. موفق باشید
*****
سؤال: اگر مرد مجرد یک دختر(مجرد) را از عقب بکند زنا محسوب می شود یا نه؟ در کل زنا از جلو کردن است یا از عقب کردن هم جزء زنامیباشد؟
پاسخ: پسرم ببخشید که با صراحت این مطلب رو به شما می گم: شما بهتر بود از تعابیر بهتری برای طرح سوال استفاده می کردید اسم شما مهدی است و هم نام آقایمان حضرت مهدی علیه السلام. بنابراین از بکاربردن اصطلاحاتی که شیوه غیرصالحان هست خودداری کنید.
آمیزش از عقب یا جلو اگربا همسر دائم یا موقت باشد زنا محسوب نمی شود ولی اگر با فرد نامحرمی باشد یقین زنا است و گناه کبیره می باشد و مجازات شرعی آن بسیار سنگین است. از طرفی اگر آن دختر بخواهد با شخص دیگری ازدواج نماید اگر صیغه است باید فسخ گردد و ان دختر عده نگهدارد و اگر نعوذبالله زنا کرده باز هم باید عده نگهدارد و عده ان : دوبار پریودشدن است.وگرنه ازدواجش با هرکس باطل و حرام خواهد بود.
*****
سؤال: زنا در چه صورت صحیح است و در چه صورت گناهه؟
پاسخ: زنا در هیچ صورتی صحیح نیست. (زنا یعنی ارتباط نامشروع و حرام با نامحرم) گناه زنا و آثار وضعی بد آن زیاد است فقط به یک روایت اشاره می شود : امام صادق علیه السلام از پدرش امام باقر علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمود: زنا شش اثر [بد] دارد!!! سه اثر در دنیا و سه اثر در آخرت سه اثر دنیایی عبارتند از:
سه اثر در دنیایی عبارتند از:
۱) رفتن نورانیت از صورت؛ ۲) کم شدن رزق و روزی؛ ۳) نزدیک شدن هلاکت و نابودی.
سه اثر آخرتی عبارتند از:
۱)مبتلا شدن به خشم خدا؛ ۲) سختی حساب قیامت؛ ۳) ماندن همیشگی در آتش جهنم.«کافی-ج ۵-ص ۵۴۱»
*****
سؤال: فردی درگذشته دربدو نوجوانی زنامیکرده حالادیگرتکرارنمیکند وتوبه کرده آیابخشیده شده است؟
پاسخ: کسی که در گذشته اش گناه کرده و دیگر به آن گناه بر نگردد واقعاٌ توبه کرده و خدای آمرزنده هم او را خواهد آمرزید ؛ در حدیث آمده: زنی نزد نبی گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و عرض کرد یا نبی الله ، زنی فرزندش را به قتل رسانیده است آیا برایش توبه هست؟ حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود : قسم به کسی که جانم در دست اوست ! اگر او هفتاد نبی را هم به قتل برساند و توبه کند و از کرده اش واقعاٌ پشیمان شده باشد و خداوند هم از قلب او آگاه باشد که هرگز به آن گناه بر نمی گردد؛ توبه اش را قبول کند و از او بگذرد ، بدرستی که راه توبه ازمشرق تا مغرب باز است و کسی که از گناهی توبه کند مانند آن است که گناهی نکرده است؛ بنابراین خدای رحمان و آمرزنده گناهان بندگانش را که واقعاٌ پشیمان باشند می آمرزد.
*****
سوال: من از کسی شنیدم که گفت در رساله نوشته که اگر به خاله یا عمه ی خود نزدیکی(زنا) کنید در صورتی گناه ندارد که با دختر آن ازدواج کنی آیا درست است یانه؟ نام مرجع: آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسخ: مطلبی که شما از کسی شنیده اید صحیح نیست و در هیچ رساله ای نیامده و به عکس اگر کسی -نعوذ با لله- با عمه یا خاله اش زنا کند! ازدواج برای ابد و همیشه با دخترش حرام است.
*****
سؤال: آیا میتوان زنی که زنا کار بوده را بدون عده به صیغه در بیاوریم یااین که اصلا زن زنا کار باید عده نگه دارد یانه؟ نام مرجع:آیت الله فاضل لنکرانی(مدظله)
پاسخ: طبق نظر حضرت آیت الله فاضل بنابراحتیاط واجب لازم است عده نگه دارد.
*****
سؤال: برای جبران گناه کبیره چون عمل زنا باید چکار کرد وازکجابدانیم خداوند گناه مارابخشیده است؟؟
پاسخ: گناهان هر چه بزرگ باشند در صورتی که از آنها واقعاً توبه شود یقیناً بخشوده می گردد و خداوند آثار گناه را از زندگی انسان محو می کند «یمحوا الله ما یشاء». باید به رحمت خدا امیدوار بود و ناامیدی از رحمت خدای رحمان خود گناهی است بزرگتر. در هر صورت باید از خدا ترسید ولی بیشتر باید به رحمت خداوند امید داشت « یا من سبقت رحمته غضبه» .
*****
سؤال: اگر کسی توبه کند وقسم به ابوالفضل یاد کند که دیکر زنا نمیکند بعد از قسم بار دیگر این عمل بد را انجام دهد حکم ان چیست؟
پاسخ:هر چند توبه شکسته شده است ولی لازم و واجب است بار دیگر توبه کرده و ترک این خلاف بزرگ را نمود زیرا تجاوز به نوامیس دیگران و انجام زنا موجب نگون بختی و تیره روزی و تنگ شدن رزق و برکت زندگی می شود و از همه مهمتر زناکار از درگاه خداوند و اولیاء خداوند رانده می شود و لطف خداوندی را در صحنه های زندگی خود از دست می دهد پس لازم است حتما مجددا توبه کنید و رعایت حرمت مولا اباالفضل العباس علیه السلام را گرفته واگر او برای قرب به خدا و حفظ دین خدا از دو دست و چشم و جان خود گذشت ما لااقل از هوس نامشروع خود بگذریم. انشاء الله توبه فعلی شما به احترام نام اباالفضل العباس علیه السلام واقعی باشد و از لطف آن حضرت بهره مند گردید. در رعایت تقوا و رعایت شرایط ایمانی موفق باشید.

سوال (۱: خنده ی بلند دختر جوان در برابر نامحرم چه حکمی دارد؟آیا اگر نامحرم به سن پدر ایشان باشد باز هم حکم همین است؟ یکی از همکلاسی های کلاس فوق برنامه من دختری است که سر هر موضوع پیش پا افتاده ای دقایق طولانی قهقهه های بلند به راه می اندازد . با توجه به اینکه معلم هم پسر جوانی است و اینکه به آن دختر گفتیم و گفت نمی توانم خودم را کنترل کنم شرکت این خانم در این کلاس ها چه حکمی دارد؟ آیا ما هم که بی تقصیریم اگر ناچار باشیم با این خانم به کلاس ها برویم (چون هزینه بالاست و اگر بخواهیم خصوصی بگیریم نمی شود) برای ما حکم مجلس گناه را دارد؟
سوال ۲): یک سری مسابقات پیشرفت درسی بود و من چون می دانستم این خانم اگر بیاید بازهم سبک بازی در می آورد به اواطلاع ندادم آیا این نامردی است و من گناه کرده ام یا وظیفه ی شرعی من بوده که پای ایشان را به جایی که نامحرم هست باز نکنم؟

سوال ۳): ضمنا ما چون با این خانم خانواده هایمان آشنا هستند و مسیرمان یکی است هر دفعه نوبتی یکی از والدینمان می اید دنبالمان اما من به شدت از این خانم متنفرم و به خاطر همین کارهایش دوست ندارم با او معاشرت داشته باشیم اما پدر مادرم می گویند تو وظیفه ای از بابت گناهان او نداری و نباید اینطور رفتار کنی باید با هم دوست باشید. آیا اگر من خیلی به ایشان محل نذارم یعنی رفتار عدای داشته باشم اما مثلا وقتی میخاد با ما به خانه بیاید او را جا بذارم و نیارم این گناه دارد؟ سوال اخیر را یک دختر گفت که از شما بپرسیم چون همه از دست خانم مذکور ناراحت هستیم. لطفا ددیدگاه های آیت الله مکارم رانیز بگویید.

پاسخ (۱): خدا را شکر که امثال شما جوانان متدین, با وقار و وزین را در کلاسهای دانشگاه داریم؛ پسرم انشاءالله این وزانت و دیانت تا پایان دانشگاه و تا پایان عمر بابرکتتان همواره زینت شما باشد مراقب و مواظب خودتان باشید. اما پاسخ سوالتان: خنده آن دختر سبک اگر مهیج باشد برای ایشان جایز نیست و استماع و گوش کردن آن برای همکلاسیها اگر مهیج شهوت باشد نیز جایز نمیباشد و اما سماع و شنیدن غیر اختیاری اگر مهیج شهوت نباشد اشکال ندارد و اگر مهیج باشد اولا آن دختر را نهی از منکر کنید و اگر گوش نمیکند بقیه حتی المقدور حضور نداشته باشند. یا تشویق و همراهی نکنند درهر صورت برای کسانی که موافق نیستند و تمایلی به حرکات سخیف آن خانم ندارند گناهی نیست.

پاسخ(۲): شما به ایشان اطلاع دهید و بلکه با هدایت و اشراف شما خواهران و برادران دانشجو ایشان هم متنبه شوند. چون پدرمادر ایشان نیز برای دانشجوئی ایشان هزینه کردند و آنها گناهی ندارند.

پاسخ(۳) : منطق آنها که میگویند وظیفه ای از بابت گناهان او نداری اشتباه هست و بدتر اینکه میگویند باهم دوست باشید پسرم صمیمی نبودن شما با ایشان کار بسیار پسندیده ای هست ولی جا گذاشتن او مناسب نیست و مطالبی که خدمتتان ارسال شد مطابق معارف اسلام و نظر همه مراجع عظام میباشد.
*****
سؤال: ۲۰ سال سن دارم بارها با خاله ام از سن ۱۸ سالگی سکس داشته ام و کماکان این رابطه ادامه دارد مرا راهنمایی کنید میتوانم دیگر این کار راانجام ندهم یا خیر خیلی کارها را انجام داده ام، ولی نتیجه نگرفتم و از نظر فقهی چه حکمی دارد؟
پاسخ: بسیار از این حرکت غیر اخلاقی و نامشروع متأثر شدیم و از عاقبت معنوی آن به خدا پناه ببرید و توبه و ترک کنید، در هر صورت چنانچه ایشان دختری داشته باشد ازدواج شما با دختر همین خاله حرام ابد است. و حکم کسی که با محارم خود زنا کند اعدام است این مطلب را به کسی بازگو نکنید و بین خود و خدا توبه کنید و ایشان را نیز وادار به توبه کنید، خداوند توفیق جبران این گناه بس بزرگ را به شما عنایت کند.

  • ۴۱۱ دیدگاه
  • 2013-03-10
https://www.rahafun.com/?p=6722
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. سارا گفت:

    سلام من دختری ۱۵ ساله هستم و با مردی که خیلی بزرگتر از من هست درارتباط بودم اولش فقط در حد بوس و بغل بود ولی بعدش ایشون از من خواست برم خونشون بعد به همههه اندامهای من دست زد و خودش کاملا لخت شد ومنو هم کمی برهنه کردو ازاونجایی که من اطلاع دقیقی درمورد مسائل جنسی ندارم فکر کنم بامن س*ک*س لاپایی انجام داد و من هر کاری کردم نتونستم مانعش بشم الان خیلی پشیمونم ولی فکر نکنم خدا منو ببخشه ایا من رابطه نامشروع داشتم؟ و باید چیکار کنم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • سعید گفت:

      با سلام
      بله به این رابطه رابطه نامشروع میگویند ولی این که میگویید خدا شمارا نمیبخشد کاملا اشتباه است , خداوند همه بندگانی که توبه کنند و واقعا از گناه خود پشیمان شوند میبخشد و درهای رحمتش را را به روی آن ها باز میکند . پس به خدا توکل کنید و توبه واقعی کنید .

  2. مرتضی گفت:

    سلام من با خانوم مطلقه ای میخواستم ازدواج کنم وبا اطلاع هردو خانواده باهم حرف میزدیمو بیرون میرفتیم خونواده من راضی نبودند و نذاشتن که ازدواج کنیم اما ما نتونستیم جدا بشیمو کار به رابطه جنسی کشیده شد اونم دوبار . میخواستم بدونم این رابطه غیر محصنه محسوب میشه؟ و اینکه حکم قانونیش چی هست. چون مادرشون تحدید به شکایت کرده و میخواد ابروی منو ببره همینطور گفته ۳ میلیون میخواد ازم پول بگیره. ایا همچین چیزی هست؟ میتونه از راه شکایت پولی بگیره بخاطر رابطه ای که با دخترش داشتم؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی به شما توصیه میکنم قبل از دست زدن به هر اقدامی با یک وکیل مشورت کنید
      تاکید میکنم حتما با یک وکیل مشورت کنید تا براتون دردسر ساز نشه
      شک نکنید با یک مشاوره با یک وکیل مشکلتون به راحتی قابل حل

  3. ناشناس گفت:

    ای خدا همه رو ببخش منم ببخش تو رو خدا دعام کنید خدا ببخشه منو.تو سن ۱۴ فک کنم با بچه خواهرم بهم دست میزد و منم….قبلشم یه دوست کثافتم که خیلی دوسش داشتم ولی اون تیپش پسرونه بود بهم دست میزد و…حالا مبتلا به بیماری سخت کاتا تونیک شدم سنم بالا رفتع ولی چن سال گذشته بود که ازدواج کردم واصلا یاد گناهام نبودم تو رو خدا خدامنو میبخشه میدونم بخاطر گناهم اینطور شدم وستم با بجه هام من اصلا خوب میشم افسردگی بدترین نوعشو دارم

    • سعید گفت:

      با سلام
      خداوند مهربان مهربان ترین هاست
      اگر از یک گناه که حق الناسی در آن نباشد توبه کنید قطعا خداوند شمارا میبخشد , پس به افکار ناامیدی که از طرف شیطان فکر نکنید به رحمت بی کران خداوند فکر کنید
      در مورد اختلال کاتاتونیک که فرمودید باید به روانپزشک مراجعه کنید و دوره درمان را سپری کنید , به هیچ وجه درمان را عقب نیاندازید
      یا علی

  4. یگانه گفت:

    ضمن سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    همسر بنده حدود ۳ سال پیش ک مجرد بوده با خانم مطلقه ای طرح دوستی ریخته و با ایشان رابطه ی جنسی برقرار کردند
    و اینکه ایشان ب خیال خویش روشنفکر هستند و از عمل خویش پشیمان نیستند
    آیا ترک گناه ایشان باعث بخشودگی از جانب خداوند میشود؟؟
    از همان حدود ۳ سال پیش دیگر این عمل زشت وزننده راانجام نداده اند

    • سعید گفت:

      با سلام
      هر عملی بر فرض این که گناه باشد ممکن است حق الله باشد و یا حق الناس و یا هر دو , اگر صرفا حق الله باشد , اگر فرد از کارش توبه کند و دیگر ان کار را تکرار نکند خدا او را میبخشد , ولی اگر حق الناس باشد باید از فردی که حق او بر گردنش است رضایت بگیرید , در موردی که شما فرمودید اگر شوهرتون توبه کرده باشه خدا ایشون میبخشه .
      این نکته رو هم اضافه کنم , ایشون در زمانی که با اون خانم در رابطه بوده اگر صیغه محرمیت خوانده باشه گناهی مرتکب نشده و اگر نخوانده باشه باید توبه کنه .
      و یک نکته بسیار مهم دیگر این که سعی کنید در گذشته همسرتون جست و جو نکنید چون نه تنها باعث بد بینی شما میشود بلکه باعث میشه زندگیتون از هم بپاش .

  5. سارا گفت:

    اگرپسری ک مدت ۱ماه هست ک با ایشون آشنا شدم به خانه من بیایددرصورتی ک حسی به من ندارد ولی مرا با حرف هایش گول زده باشد و تنها کمی مرابغل کند و ببوسد و بعد بگوید ک حسی به توندارم من گناه کردم؟چه کاری باید انجام بدهم؟خیلی پشیمانم

    • سعید گفت:

      با سلام
      بله شک نکنید که رابطه با نامحرم حتی اگر فقط لمس کردن باشد گناه است ولی این دلیل نمیشود که چون یکبار گناه کردیم دیگر کار از کار گذشته و هیچ راه برگشتی نیست
      شما توبه کنید و از خداوند طلب بخشش کنید و دیگر چنین کاری را تکرار نکنید

  6. الناز گفت:

    با سلام ببخشید من احتمال بارداری دارم و کار خیلی بدی که مرتکب شدم این بود که یک بار در این دوره خودارضایی کردم،میخواستم بدونم که فرزندم زمانی که به دنیا اومد و یزرگ شد فردی گناه کار یا زناکار میشود؟خیلی پشیمونم که این کارو کردم نمیدونم باید چیکار کنم؟!

    • سعید گفت:

      با سلام
      نه به هیچ وجه هیچ ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد پس اصلا نگران نباشید
      برای این که فرزندتون مومن و صالح باشد سعی کنید در دوران حاملگی با قرآن و یاد خدا انس بگیرید

  7. سید محمد گفت:

    سلام برادرا اجرتون با امام زمان خیلی خوب کار میکنید مطءن باشید آقا بهتون کمک میکنه

  8. امیر گفت:

    سلام من میخواستم بپرسم که اگر با یک خانومی که پول میگیرد و اجازه سکس میدهد اگر دعای زوجتک نفسی فی المده المعلومه علی المهر المعلوم رو بخواند رابطه ما حرام است؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      اگر صیغه به صورت صحیح خوانده شود رابطه حلال است
      حتما در مورد نحوه صحیح خوانده صیغه موقت تحقیق کنید

  9. abi گفت:

    سلام باتشکر از سایت خوبتون من دختر ۱۹ ساله هستم چند روز پیش برای نفس تنگی به دکتر مراجعه کردم دکتر برای معاینه لباسم رو تا روی شکمم زد بالا حتی گوشی رو برد داخل لباسم که قفسه سینم رو معاینه کنه چند بار دستش خورد به پوست بدنم از خدا معذرت خواهی کردم الانم خیلی ناراحتم که چرا پیش دکتر خانم نرفتم یا حد اقل بهش نگفتم منو از روی لباسم معاینه کنه آیا من خیلی گناه کردم خدا منو میبخشه؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      شما گناهی رو مرتکب نشدید پس عذاب وجدان نداشته باشید , ولی سعی کنید تا جایی که امکان دارد برای موارد این چنینی به دکتر متخصص زن مراجعه نمایید.

  10. سید گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    لطفا اگه میشه جواب سوال منو بدید خیلی مهمه…
    بنده متاسفانه با دختری رابطه ی مقعدی داشتم و چند بار هم رابطه ی مامان بیشتر شد و حتی کم مانده بود بکارت ایشان از بین برود اما از بین نرفت من بیش از ۱۰۰ بار با ایشان رابطه داشته و از وسوسه ی شیطان اطاعت کردم که امیددارم خدا مرا ببخشد
    ایشان در حال حاضر استخاره کرده اند و حوابش این بوده که ازدواج با من ص اشتباه است و خودش میگوید که صلاح نیست
    اما من در حال حاضر جوان مومنی هستم و توبه کرده ام و در صدد جبران برآمده ام و به ایشان میگویم که بیا و باهم ازدواج کنیم ایشان بسیار بر من علاقه دارند اما به اصرار مادر میخواهد با فرد دیگری ازدواج کند
    اما من قصدم جدی است و میخواهم با ایشان ازدواج کنم آیا ازدواج ایشان با من اشتباه است؟
    آیا میتواند با فرد دیگری ازدواج کند؟؟
    میترسم اگر او ازدواج کند من نتوانم با فرد دیگری ازدواج کنم
    چون بسیار از آیات ابتدایی سوره ی نور میترسم چه کنم؟
    آیا من برای ازدواج پیش قدم شوم؟
    ایمیل ندارم لطفا همین جا پاسخ بدهید من میبینم ممنونم از شما

    • سعید گفت:

      با سلام
      اگر ایشان را دوست دارید و ایشان نیز شمارو دوست دارد برای خواستگاری رسمی اقدام کنید, هیچ خواسته ای با زور بدست نمی آید بلکه با تلاش بدست می آید
      این را هم بگویم اگر قرار است ازدواج کنید و بعد از ازدواج شکاک باشید به همسرتون همان بهتر که همینجا رابطه رو قطع کنید

  11. محمد گفت:

    سلام ….پس منتظرم ممنون

  12. شروین گفت:

    سلام من چند وقت پیش با زنه بیوه ای که کارش پول دراووردن با سکس بود سکس کردم هم اون راضی بود و هم من خواستم بدونم که حکم این کاری که من کردم چیه ؟ البته اینم بگم تا قبل از این رابطه واقعا خودمو با خود ارضایی نابود میکردم و الان خود ارضایی نمیکنم و هر ماه می روم پیش این زن و باهاش رابطه برقرار میکنم..
    مشکلی دارد
    خیلی هم اعتقاد دارم ولی از سر ناچاری و از طرفی لذتی که داد انجام می دهم..و واقعا هر دو راضی هستیم..صیغه خوانده نمیشود.
    قصد و نیت من واقعا خواندن صیغه بوده در ابتدا ولی در اون لحظه نتونستم بگم و رابطه برقرار شد..چه حکمی دارد؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      رضایت طرفین باعث نمیشه این رابطه زنا محسوب نشه پس حتما هربار رابطه دارید صیغه چند ساعته بخوانید,البته اگر شما اطمینان دارید این زن با مردان دیگری نیز دخول دارد و عده نگه نمیدارد حکمش کاملا متفاوت است

  13. ابوالفضل گفت:

    مدتی است ک با دختری اشنا شدم و او خود به داشتن رابطه ی جنسی با شوهرخواهرش اعتراف کرده است اما اکنون شدیدا از کارهای گذشته ی خود پشیمونه و توبه کرد ایا ازدواج با چنین دختری از نظر شرعی اشکال دارد؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      ازدواج با این دختر خانم از نظر شرعی مشکلی نداره ولی از نظر عقلی و منطقی بنده به شما توصیه نمیکنم,چون شک نکنید پس از ازدواج و وصال آتش عشق شما فروکش خواهد کرد و لحظه لحظه زندگی شما حس بی اعتمادی به این دختر خواهد بود و باتوجه به این که شوهر خواهر ایشان که باجناق شما میشود هستند چه بسا ممکن است فکر انتقام از ایشان در شما ایجاد شده و دست به اقداماتی بزنید که حتی فکر آن نیز سخت است , در نتیجه بنده حتی ادامه این رابطه را نیز به شما توصیه نمیکنم

  14. یاسمن گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون و توجه عالی که در پاسخ دادن به سوالات داشتید
    لطفا بفرمایید چطور میتونم سوالاتم رو بفرستم ؟
    در همین بخش دیدگاه؟

  15. نیما گفت:

    سلام من پسر مجرد۳۰ ساله هستم.تازگی با خانوم مطلقه ای آشنا شدم.ما میخوایم با هم رابطه جنسی داشته باشیم.آیا با خواندن صیغه محرمیت بین خودمون این امکان وجود دارد؟یا باید برویم محضر برایمون صیغه بخواند؟اگر میشود کمی در این زمینه توضیح بدهید

    • saeid گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اگر صیغه را کامل و صحیح بخونید مشکلی ندارد , ولی توصیه میکنم برای این که مشکلی براتون پیش نیاد حتما به محضر بروید تا همه چیز قانونی و دقیق باشد.
      صیغه در زمانی که شرایط ازدواج فراهم نباشد بسیار عالی و پر فایده است ولی باید هشیار باشید تا دچار مشکلات بزرگ بعد از آن نشوید .
      برای مثال توصیه میکنم بعد از محضر حتما هر دو آزمایش ایدز بدهید تا هم خیال طرف راحت شود هم هم شما و سعی کنید عقد کوتاه مدت نداشته باشید
      این پاسخ را میتوانید به ایشان نیز نشان دهید تا برایشان ازمایش ایدز سوء تفاهم نشود , این موارد بسیار مهم هستند .

  16. بهار گفت:

    با سلام من ی زن متاهل هستم ولی متاسفانه سه سال هست که با ی پسر در ارتباطم و رابطه ایی که بین ما بوده در حد ملاعبه و هیچ وقت دخول انجام نشده . الان عذاب وجدان دارم می خوام ازش جدا شم و توبه کنم ولی وقتی فکر می کنم اگر اون نباشه تو زندگیم خیلی تنها می شم از این کار خودداری می کنم لطفا به من بگید من از لحاظ شرعی زناکار به حساب می یام یا خیر و اگر زنا نیست حکم شرعی این کار من چیه ؟؟

    • saeid گفت:

      با سلام
      زنا فقط دخول نیست و ما حتی زنای چشم و زبان نیز داریم , در مورد حس تنهایی بعد از جدایی از این آقا پسر باید خدمتتون عرض کنم که این شیطان است که سعی مینماید با وسوسه های شیطانی شمارا در سیاهی و گمراهی نگه دارد , رابطه زن شوهر دار با هر فرد دیگر گناهی سخت و بزرگ است که حتی یک لحظه ادامه دادن آن نیز خطر سیاه شدن دنیا و اخرت شمارو فراهم خواهد اورد پس توبه کنید و شیطان رو لعن کنید و همین لحظه رابطه خود را با این پسر قطع کنید و حتی شماره و هر چیزی که ممکن بعدا ایشون با شما ارتباط بگیره رو از بین ببرید , اگر ابرو و دینا و اخرتتون براتون مهم لحظه ای درنگ نکنید .

  17. ارسلان گفت:

    سلام.
    چند ساله پیش با دختری دوست بودم بدون هیچگونه رابطه و فقط یه صورت مجازی. پس از ازدواج او با شخصی که البته بنا بر اجبار والدین صورت گرفت با هم قطع رابطه کردیم و من هم ازدواج کردم.
    پس از گذشت چند سال مدتی پیش دوباره با او تماس برقرار کردم که از وضعیت زندگیش مطلع شوم. اما متوجه شدم که توانسته از همسر اول طلاق گرفته و با مرد دیگری ازدواج کند که البته ازدواج دوم هم بنا به بیان خودش از ترس این بوده که او را به زور دوباره به مردی مسن بدهند.همچنین گفت به دلیل تنفری که از همسر کنونیش دارد مدت ۳ سال است که هیچگونه رابطه ای با او نداشته است.در طول ارتباط با ایشان متوجه نیاز شدید جنسی او شدم و از ترس اینکه به انحراف کشیده شود با او ارتباط برقرار کردم و تلاش کردم که ارضاء شود و با او نزدیکی کردم.هرچند در طول ارتباط هیچگونه لذتی نداشتم و فقط از رو دلسوزی این کار رو انجام دادم و میدونم شاید باورش هم سخت باشه اما عین واقعیت بوده و خدا خودش میداند و من.

    • saeid گفت:

      با سلام
      حتی با فرض تمامی توضیحاتی که دادید درست باشد حتی ذره ای از گناه بزرگی که مرتکب شده اید کم نمیکند , شما با یک زن شوهردار زنا کرده اید که به صورت ابدی به او نامحرم شده اید و جایگاه چنین فردی اتش جهنم است , مگر این که توبه کنید و از کار خود پشیمان شوید و هیچ گاه چنین گناهی را تکرار نکنید .

      • آرش گفت:

        یکی از دوستان بنده اخیرا با یک نفر تا حد ختنه گاه نزدیکی داشته. هردو هم مجرد هستن. الان توبه کرده و میخواد بدونه چطوری پاک و طاهر میشه؟ ایا مدت زمان خاصی مثلا ۴۰ روز باید پشت سر بزاره یا خیر. ممنون میشم از راهنماییتون

        • سعید گفت:

          با سلام
          باید قلبا توبه واقعی کند و دیگر دست به چنین گناهی نزند
          رابطه جنسی گناه نیست بلکه رابطه بدون عقد شرعی حرام و زنا است

  18. Darya گفت:

    سلام اگر دختری با یک نفر رابطه نا مشروح داشته باشه، نه در حد یک رابطه کامل ،فقط سطحی.ایا ان دختر دیگر میتواند ازدواج کند با شخص دیگری؟ و یا اگر با همان شخصی که این رابطرو داشته ازدواج کند گناهش بخشیده میشود؟

    • saeid گفت:

      با سلام
      بخشش این گناه ارتباطی با ازدواج با آن شخص ندارد , اگر آن شخص مناسب ازدواج است قطعا شما باید با آن شخص ازدواج کنید ولی اگر آن شخص مناسب ازدواج نیست و مفسده ای دارد ازدواج با دیگری مشکلی ندارد
      برای بخشش گناه باید توبه واقعی کنید و از خداوند طلب بخشش کنید

  19. Faryad گفت:

    درود بر شما ای عزیزه حُکم و حِکمَت … ⚖
    عَرضی داشتم! و لیکَن خواهانِ آنم که اَگر ناخواسته بَیانِ ما کَمی تَلخ بود
    تَرکِ مَسلَکُ وَ هَم نِشینیِ رِندانِ میخانه نِشین نَکُنی…چرا که مِیخانه هَمچو مسجد
    حرمت دارد…
    تَلَنگُری این بار برای خودت ارشاد کنندگانه طریقه ی به استلاح حقشون…

    • saeid گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شما جوری قضاوت میکنید که انگار به همه ابعاد آگاه هستید
      تمامی پاسخی که به دوستان داده میشه یک ریال درآمدی برای بنده ندارد و هیچ ضرورتی برای پاسخ به کاربران نداریم برای بنده نداره و صرفا این وقتی که میزاریم برای رضای خداست .
      برای مثال در مورد رابطه مقعدی باید خدمتتون بگم که از نظر پزشکی بسیار مضر میباشد و باعث از بین رفتن اسفنکتر مقعد و حتی بی اختیاری در کنترل مدفوع میشود و این نوع رابطه باعث بروز بیماری های دیگر میگردد که شرح ان از حوصله این پاسخ به دور , از نظر شرعی نیز در تمامی روایات به شدت این کار نهی شده , که بخواهید براتون روایات فراوانی میارم , مورد اخر این که به جای تخریب و بد بینی یکم خوش بین باشید و انتقاد سازنده کنید, نه این که با حرف های رکیک دیگران رو آزار بدید , بنده هر پاسخی میدهم برای راهنمایی کاربرانی که هیچ راهنمایی ندارند و اگر هم داشته باشند رویشان نمیشود از کسی سوال کنند , هر پاسخی هم ارائه میشه با توجه به تحقیق و بررسی است , شاید در برخی از پاسخ ها کلمات انگونه که باید بیان نشده ولی به هیچ وجه حلال خدا حرام و حرام خدارو حلال نکردیم که شما اینگونه قضاوت میکنید .

  20. علی گفت:

    سلام
    ببخشید اگه با دختری که خیلی دوستش دارم و قرار است دو ماه اینده عقد کنیم بعدش بعد از ده دوم محرم رابطه داشته باشیم.ایا مشکل دارد؟

    • saeid گفت:

      با سلام
      به هیچ وجه اقدام به رابطه نکنید , نه تنها این رابطه گناه است بلکه ممکن است مشکلات بسیار زیادی رو براتون رقم بزند

  21. لیلا گفت:

    ۱۲ سال بودم وداییم همیشه به من نگاه بدی داره میخواست بامن نزدیکی جنسی داشته باشه ی شبی هم رسید تنها خونه بودم واومد نمیدونم چطور ولی دستش ب من رسید واز پشت بامن دخل کرد من از کرده ام خیلی پشیومنم حتا خجالت میکشم ب خدای خودم نگاه کنم وطلب آمرزش بخوام کمکم کنید البته از امون لحظه ک این اتفاق افتاد هیچ نزدیکی اتفاق نیفتاد ودعواش میکردم ویه لحظه باش تنها نمیمونم دیگه حتا خودش به من نزدیک نمیشه خیلی پشیمونم خیلی چ کار کنم گناهم امرزه بشه….مرجع تقلید سیستانی

    • saeid گفت:

      با سلام
      اگر دایی شما به شما تجاوز کرده و شما هیچ میلی به این کار نداشته اید هیچ گناهی بر شما نیست ولی اگر در این گناه میلی بر شما بوده گناه کرده اید ولی این به این معنا نیست که دیگر خداوند شمارا نبخشد , بلکه اگر شخصی توبه واقعی کند و از خداوند طلب بخشش کند و دیگر ان گناه را به اشکال مختلف حتی تکرار نکند بی شک خداوند اورا میبخشد .

  22. مارال گفت:

    سلام سوالی داشتم و ممنون میشوم که راهنمایی کنید ..
    اگر پسری با خانم مطلقه ای رابطه ی جنسی داشته باشد و به هم علاقمند باشند میتوانند باهم ازدواج کنند … یا آن عقد ، عقد صحیح نمی باشد.?
    ممنون میشوم راهنمایی دقیق کنید …
    با تشکر

    • saeid گفت:

      با سلام
      اگر خانم در عده مرد دیگری نباشد و صیغه عقد به درستی خوانده شود عقد صحیح است , این عقد میتوانید دائمی و یا موقت باشد

  23. Arash گفت:

    باسلام من اولین باره این سایت رو میبینم من پسری هستم۲۳ساله و تو زندگیم هیچ چیز کم نداشتم و تنها نیاز جنسی برایم دردسر ساز بوده من با زن عمو و خاله خودم رابطه جنسی داشته ام والان هم با زن عمویم دارم و نمیتونم رهاش کنم چون هروقت میگم نمیخوام گناهه دم از دوست داشتن و عاشقی میزند و میگوید که خودکشی میکنم خیلی خیلی شدید رنج میبرم و به ناچار تسلیمش شدم لطفا بهم کمک کنید کمکم کنیک تا به خودم برگردم شهوت چشمام رو کور کرده و هرچی ازش دوری میکنم باز عین خوره میفته به جونم عاجزانه ازتون کمک میخوام

    • saeid گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی توجه کنید که عاقبت زنا و رابطه نامشروع چیزی جز روسیاهی در دنیا و اخرت نیست و شیطان تا زمانی که شمارا به کلی نابود نسازد دست از سر شما بر نمیدارد .
      برای حل این مشکل میتوانید به یک مشاوره مراجعه کنید , البته بهترین راه بستن راه های تماس با ایشان است که به هیچ وجه با ایشان روبرو نشوید
      این نکته رو هم بگم خدمتتون که ادامه رابطه شما و رسوایی نهایی خیلی بدتر از تهدید های این زن است , پس توکل بر خدا کنید و زنجیر شیطان را از گردن خود پاره کنید

  24. rz گفت:

    با سلام بنده مدت ۱ ماه میباشد که متوجه شدم عمه ام که زنی بیوه میباشد با سه مرد زن دار رابطه دارد و میدانم که اگر این موضوع را به عموهایم اطلاع دهم میتوانند جلویش را بگیرند ولی میخواست بدانم که ایا اصلا این مسئله به من مربوط میباشد ؟ یا به بنده هیچ ربطی ندار.اگر میشود مقداری کمکم کنید تا بدانم چه کنم

    • saeid گفت:

      با سلام , اول جنسیت و سن خودتون نگفتید
      ولی در کل نیازی به دخالت شما در این موضوع نیست , چه بسا رابطه ایشان شرعی باشد و هر اقدامی از سمت شما باعث ایجاد شر شود که قابل جبران نباشد

  25. ..... گفت:

    سلام. من با ی پسری رابطه داشتم…
    با هم دیگ رو راست بودیم و همه چیم راحب هم میدونیم
    خاستگاریم اومده. بابام با هزار تا مکافات راضی ب عقد شده…
    من استخاره میگیرم خوب درنمیاد!من جکار کنم؟!

    • saeid گفت:

      با سلام
      به جای استخاره به یک مشاوره مراجعه کنید و تایید را از مشاور بگیرید

  26. نفیسه گفت:

    سلام. خسته نباشید سوال من یکم متفاوته نسبت ب سایتتون ولی واقعا نیاز ب راهنمایی دارم.
    من ی دوست ب اسم نغمه داشتم.نغمه ی دختری بود ک مریض بود از نظر روان همش دوست داشت توجه پسرا رو جلب کنه و حتما با ی پسر در ارتباط باشه… نغمه از نظر مالی اصلا مشکلی نداشت ک محتاج پسر باشه؛بیشتر به محبت جنس مخالفش نیاز داشت و واسه ازدواج هم یک بار اقدام کرد ک با مخالفت شدید پدرش مواجه شد.
    بعد از گذشت زمانی ی پسری وارد زندگیش شد؛ این پسر بی نهایت پسره شهوتی و اهل تیغ زدن و کل پسری نبود ک بشا بهش اعتماد کرد.من از گذشته این پسرم خبر داشتم اصلا نرمال نبود…من خیلی سعی کردم مانع از رفاقت این دوتاشم طوری ک خانوادمم درگیر این قضیه شدن..من ب طور ۱۰۰% مطمعنم ک تو رابطشون بوس و بغل ولب و کلن دستمالی کردن هم هست.. خیلی تلاش کردم نغمه اینجور دختری نشه ولی شد و مطمعنم همینطوری ادامه بده کار ب جاهای باریک میرسه… من قید رفاقت با نغمه رو زدم. الان ۳/۴ماهه ک رابطم با نغمه تموم شده. ولی من عین این ۳/۴ماه عذاب وجدان دارم ک نباید نغمه رو ول میکردم. و اینک بیشترررر بیشتر شبا خاب میبینم ک نغمه ب کمک احتیاج داره یا از رفتارش پشیمونه یاکلن تو خاب نگرانیو میبینم تو چهرش… ذهنمو درگیر کرده زیاد:(
    ب عنوان ی دوست چکار کنم براش؟من سعی کردن مانع روابطش شم با اینک میدونستم عاقبتش جیه ولی ولش کردم ایا من گناهی کردم الان؟
    من و نغمه طوری باهم بحث و دعوا کردیم ک اصلا راه برگشت نذاشتیم واسه هم ولی من هنوزم دوستش دارم و نگرانشم.
    ممنون میشم مثل بقیه سوالا جواب سوال منم بدید

    • سعید گفت:

      با سلام
      متاسفم برای این اتفاق که بین شما و دوستتون رخ داده , ولی به نظر بنده شما بهترین کار رو انجام دادید , اول این که با این که بهش فهماندید که کارش اشتباه است و دوم این که ادامه این دوستی احتمال اسیب رسیدن به شما و حتی آلوده شدن شما در این مسائل نیز پیش می آمد , که در جمله بزرگان ما نیز گفته اند هر کسی را از دوستانش بشناسید .

      راه حل : راه حلی جز دعا برای دوستتون ندارید , شما وظیفه خود را برای دوستتون انجام دادید و او را نهی از منکر کرده اید , حال بدون این که عذاب وجدان داشته باشید برایش دعا کنید تا راه درست را پیدا کند .

  27. الی گفت:

    سلام ، من یکسال ونیم پیش با مردی رابطه داشتم ، شوهرم ناگهانی بهم شک کرد وگوشیم رو گرفت وپیامهاو یه سری عکس رو دید بعد از کلی خواهش والتماس وواسطه منو بخشید در طول یکسال ونیم زندگی هرروز تحقیرم میکردو این موضوع رو به رخ میکشید و کلی بد حرفی جلو بچه ها حالا بعد از این مدت پاشو کرده تو یه کفش میگه دیگه حاضر نیستم باهات زندگی کنم منو از خونه بیرون کرده وحتی مگه باید توافقی طلاق بگیری اگه مهریه خواستی میام دادگاه همه مدارکتو میارم وثابت میکنم که رابطه سکس داشتی تا اعدامت کنند حالا میخوام ببینم من که ۱/۵ ساله توبه کردم وواقعا پشیمان آیا حرفی این آقا درسته من باید چیکار کنم چه حکنی دارم من؟؟؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی برای این اتفاق متاسفم .
      برای مشکل شما دو بخش وجود دارد یکی بخش حق الناس و دنیایی و یک بخش حق الله و آخرتی, برای بخش دوم باید خدمتتون عرض کنم اگر توبه واقعی کرده اید و دیگر دست به گناه نزده اید و در آینده نیز گناه را تکرار نکنید انشالله خداوند شمارو میبخشد . برای بخش اول باید خدمتتون عرض کنم که این بخش اصلا ارتباطی با بخش دوم یعنی بخشش خداوند ندارد , زیرا شما عملی ناپسند انجام دادید که خوب باید تاوان ان را نیز بدهید ولی این که همسرتون میگند شما رابطه جنسی داشتید و حکم سنگسار رو برای شما میگیرند به این سادگی نیست و اگر این چنین بود روزی هزار زن را به همین اتهام سنگسار میکردند , پیشنهاد من این است که حتما با یک وکیل زن مشورت کنید تا راهنماییتان کند .

      نکته مهم : توجه کنید که شما به همسرتون خیانت کردید و در قانون راه های بسیار زیادی برای شکست مرد و گرفتن همه اموال او وجود دارد ولی پیشنهاد میکنم قبل از هر تصمیم احساسی به یک مشاوره خانم مراجعه نمایید تا به کمک ایشان مشکلتون حد اقل به خاطر بچه هانیز شده حل شود, ولی با توجه به شدت مشکل تحقیر های همسرتون امکان مشکلات بعدی نیز وجود دارد برای همین در ابتدا با یک مشاوره زن و سپس با یک وکیل خانم مشورت کنید و بدون اجازه و مشورت مشاور و وکیل هیچ اقدامی انجام ندهید , امیدوارم به خیر و خوشی مشکلتون حل شود ولی اگر ماجرا به پای دادگاه و طلاق کشید و شما توانستید همه اموال همسرتون بگیرید , انصاف را رعایت کنید و مقداری از مال را برای ایشان نیز در نظر بگیرید تا حداقل جبران حق الناسی ایشان باشد .

      با تشکر

  28. زیبا گفت:

    باسلام ممنون از زحمات شما .من تو یه جایی خوندم که اگه دخترو پسر نامحرمی باهم رابطه مقعدی داشته باشن ودختر قصد داشته باشه که با فرد دیگری ازدواج کنع باید صبر کنه عدش دربیادوعدش هم دوبار پریود شدن دختر خانومه ایا این درستع ؟

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اگر دختر و پسر صیغه هم باشند در صورتی که دخول به مقدار ختنه گاه (سر آلت مرد به مقداری که پوست ندارد و پوست اضافی آن در وقت ختنه جدا می شود) از راه پشت صورت گرفته است باید بعد از تمام شدن مدت عقد موقت یا بعد از بخشیدن مدت توسط مرد، عده نگهداری کنید، و فرق بین دخول از راه پشت یا جلو در وجوب گرفتن عده نمی باشد.

      اگر صیغه نباشند متاسفانه حکمی برایش پیدا نکردم که باید در این خصوص از سایت مرجع سوالتون بپرسید , بنا به شرط عقل تا مطمئن نشدن این دختر نباید تا پایان عده ازدواج کند , حتما پیگیری کنید تا به جواب صحیح برسید .

  29. سارا گفت:

    سلام اگر دختری با یکی از محارم خویش در دوران کودکی ونوجوانی رابطه ای درحدی که دخولی صورت نگرفته باشد داشته باشد ولی درزمان حال بسیار پشیمان وسرافکنده باشد وقصد بر توبه داشته باشد چه اعمالی را انجام دهد وچه کارهایی کند ایا اگر این شخص با فردی ازدواج کند دراینده برهمسرش مدیون میشود ؟

    • سعید گفت:

      با سلام زنا با محارم یکی از بزرگترین گناهان کبیره است ولی در صورتی که در دوران کودکی و نوجوانی این اتفاق از روی جهالت افتاده و فرد در حال حاظر پشیمان است و توبه واقعی کرده باشد و هیچ وقت ان کار را نکند انشالله خداوند توبه ان را میپذیرد و نگرانی بابت ازدواج در اینده نیست

  30. سحر گفت:

    سلام.اگه دختری باپسرنامحرمی اشتباه کنه ورابطه مقعدی داشته باشه حکمش چیه ولی اگه کاملا پشیمون باشع وقصد توبه داشته باشه چیکار کنه و دیگه اون رابطه دوستی تموم شده باشه ودختر قصد ازدواج با فرد دیگه ای داشته باشه

    • سعید گفت:

      با سلام
      در هر صورت گناهی که انجام شده و نباید برای جبران آن دست به گناه دیگر زد , بهترین راه توبه واقعی و عدم انجام مجدد ان کار است , سعی کنید با نماز اول وقت این گناه را جبران کنید و از خداوند طلب بخشش کنید که او بسیار مهربان است

  31. ------- گفت:

    سلام..خسته نباشید.
    تو این سایت من بیشتر پرسش و پاسخاتو رو خوندم . نتیجه گرفتم ک (معذرت منو بپذیرید ک میخام واضح بگم):هرگونه تماس جنسی ک از رو لباس چه بدون لباس با نامحرم باشه ک باعث لذت بشه؛هرگونه بوسیدن و لمس کردن ووحرف زدن ک باعث لذت طرفین بشه؛هرگونه دخولی ک صورت بگیره؛دیده شدن مچ پای خانوما؛ در کل هر رفتاری ک باعث لذت بردن نامحرم بشه زنا محسوب میشه ایا؟
    و اینکه فقط درجه ی گناهش پاک فرق میکنه؟!( منظورم اینه مثلا گناه دخول با گناه بوسیدن بیشتره؟!)
    تشکر فراوان دارم از اینک ب تمامی سوال کاربران پاسخ کامل و منطقی میدهید میخاستم بدونم ک شما روحانی هستید؟
    ممنونم از پاسختون

    • سعید گفت:

      با سلام
      بله درست متوجه شدید زنا فقط دخول نیست که البته بالاترین درجه زنا همون دخول که مجازات سنگینی همچون شلاق و یا در مواردی ( زنا زن و یا مرد متاهل ) سنگسار است که البته شرایط سختی برای اثبات دارد .
      خیر بنده ترم ۹ کارشناسی مهندس نرم افزار هستم ! و روحانی نیستم

  32. مهوش گفت:

    سلام دختری هستم۲۲ ساله تحصیل کرده هستم و دارای صورت واندامی بسیار زیبا به علت نداشتن رفت و آمد خانوادگی و البته طلاق مادر پدرم تا کنون هیچ خاستگاری نداشتم بشدت به بودن همسری در کنار خودم نیاز دارم هم از لحاظ جنسی هم از لحاظ داشتن هم دم و یه مرد زندگی.چندین بار بصورت خودسرانه با پسر هایی ارتباط برقرار کردم که البته از هر لحاظ بسیار پایین تر از من بودن و به هیچ وجه امکان ازدواج میسر نبود در این دوستی ها به علت فشار جنسی از هر دوطرف،راضی به ارتباط جنسی ولی بصورت سطحی شدم.حال بسیار دچار فشار روحی و عذاب وجدانم از طرفی هنوز هم خاستگاری ندارم میترسم توبه کنم و روزی باز پسری که موقعیت ازدواج ندارد سمت من بیاد و من باز به ارتباط جنسی نامشروع تن دهم.مادرم بسیار پاک دامن است میترسم روزی از چهره واقعی دخترش با خبر شود و سکته کند.کمکم کنید

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی شک نکنید خداوند بسیار مهربان وتوبه پذیر است , به او اعتماد کنید و با قلبی آرام خود و آینده خود را به دست قلم تقدیر الهی بسپارید
      بی شک ذهن انسان محدود و ناتوان در حل مشکلات زندگیست پس در نتیجه بهترین راه اعتماد به خدای بینا و شنواست , بهترین راه اعتماد به کسی است که مارا همچون مادری مهربان دوست دارد و هیچگاه مارا رها نخواهد کرد
      توبه کنید از گناهی که کردید و با صبر و نماز اول وقت از خداوند همسری طلب کنید , شرط استجابت دعا شما پاکدامنی و توسل است

  33. Samane گفت:

    سلام مجدد… تشکر فراوان دارم بابت راهنماییتون…
    میخاستم بپرسم من چون دخترم اگر بخام اون صیغه نامه ای ک نوشتید رو بخونم و با اینک نمیخام خانوادم بفهمن من صیغه ی اقا پسر شدم صیغه نامه درست هست یا خیر؟؟و( البته اینم بگم ک تا زمانی ک عقد رسمی نکرده ایم هم نمیخام بکارتم از بین بره)صیغه نامه فقط برای این باشه ک اگر دستمان بهم خورد یا رابطه ای بود دچار گناه نشیم… صیغه نامه درست است؟بازم ممنونم

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      این که میفرمایید بکارت از بین نرود را میتوانید ضمن خواندن عقد صیغه شرط کنید و البته این شرط عقل است که حتی در این مدت رابطه جنسی نداشته باشید چون وابستگی شدید میان شما ایجاد میشود و در صورت بروز مشکل امکان قطع رابطه برای طرفین غیر ممکن میشود , در ضمن با توجه به قدرت قوه جنسی امکان احتمال از بین رفتن بکارت نیز در شروع رابطه جنسی بسیار بالاست در نتیجه به شما پیشنهاد میکنم به هیچ وجه رابطه جنسی نداشته باشید .

      نکته مهم :عقد بدون رضایت پدر دختر مورد قبول نیست و باطل است , من فقط و فقط چون گفتید رابطه جنسی بدون هیچ عقدی را اغاز کرده اید این راه را به شما گفتم تا گناه زنا بر گردن شما نباشد و الی بدون اجازه پدر و مادر چنین کاری ممکن است عقوبت خودش را داشته باشد , پس اگر قرار است باهم ازدواج کنید با اجازه والدین در صیغه بین شما خوانده شود تاکید میکنم با اجازه پدر

  34. Namizon گفت:

    سلام.
    دختری هستم نوجوان…
    بایه دختری اشناشدم ک دوست پسر داشت. و از طریق دوست پسرش منم با دوستش رفیق شدم… طی گذشت یکی دوماه علاقه شدیدی ب پسره پیدا کردم.بعد از مدتی هم فهمیدم دوسته خودم اوضاع داغونی داره.. از اونجایی ک خیلی علاقه پیدا کرده بودم و از اونجایی ک دوست پسرم فک میکرد منم مثل دوستمم باعث شد بین ما رابطه برقرار شه. و چون من فقط فکر میکردم منو دوست داره راضی ب رابطه شدم… میدونم گناهه وعذاب وجدان شدیدی داشتم و دارم.بعد از مدتی خانوادم فهمیدن… برای اینکه بهشون ثابت شه ک من رابطه ای نداشتم با دوست پسرم منو مجبور کردن ک ب قران قسم بخورم.من فقط برای حفظ ابروم جلو خانوادم مجبور شدم فقط مجبور شدم قسم دروغ بخورم… حکمش چیه؟ چکار کنم منو ببخشه؟!
    بعد از گذشت ۳سال بایکی دیگ اشنا شدم…چون قصدمون ازدواج بود من چون احساس گناه میکردم گذشتمو بهش گفتم..خیلی کمکم میکنه ک گذشتمو فراموش کنم و همیشه میگه ک خدا بخشندس…
    خاستگاری اومده. ولی با ایشونم رابطه دارم…
    من داعم ب یادخدا و امام حسین و اون مظلومیت پدرمادرم هستم.
    ی احساس گناه خیلی سنگینی میکنم طوری ک از مرگ هم ترس فراوان دارم… ازقسم خوردن و رابطه هام خیلی پشیمونم و توبه هم کردم اما بازم با این دوست دومیم رابطه دارم … چکار کنم ایمانم قوی بشه ؟.راهنمایی کنید ممنون

    • سعید گفت:

      با سلام
      عفاف و پاکدامنی برای یک زن بزرگترین سرمایه است و اگر دختری این سرمایه را با دست خود از بین ببرد عذاب وجدان او را راحت نخواهد گذاشت !.
      با توجه به توضیحاتی که دادید شما هر اشتباهی را میخواستید با اشتباه بزرگتر حل کنید ولی هر بار مشکل شما بزرگ تر از قبل شده است .
      رابطه جنسی با یک پسر و قسم دروغ به قرآن و گفتن گذشته سیاه به خواستگار و تمامی این ها اشتباهاتی بوده که شما انجام داده اید و اگر راه درست را پیدا نکنید اشتباهات بزرگتری را انجام خواهید داد .
      شما وقتی به قران قسم دروغ خوردید باید توبه میکردید و قطعا خداوند شمارو میبخشید ولی با تکرار یک رابطه زنا و نامشروع دیگر بیشتر در این باتلاق گناه که برای خود ساخته اید فرو رفته اید
      راه حل و نتیجه گیری : این آقا پسر جدید که خواستگار شما نیز هست اگر شمارو درک میکرد نباید با شما رابطه جنسی آغاز میکرد و شما هم اگر از گناه گذشته خود پشیمان شده اید نباید با گناه زنا گناه گذشته خود را جبران کنید
      رابطه جنسی خود را با این آقا پسر قطع کنید و فقط و فقط از طریق ازدواج و عقد رسمی با ایشان رابطه داشته باشید , حتی اگر شما را رها کرد مهم نیست و چه بهتر متوجه میشوید ایشان به دنبال سوء استفاده از شما بوده است .
      همین الآن غسل توبه کنید و سوره توبه را تا جایی که حس وحالش را داشتید بخوانید و از خداوند طلب بخشش و آمرزش کنید و در ضمن در مورد گذشته و گناهانی که انجام دادید به هیچ وجه برای کسی تعریف نکنید زیرا تعریف کردن گناه خود گناه بسیار بزرگیست , اگر چنین کنید و دیگر این گناه را تکرار کنید شک نکنید خداوند شمارا میبخشد و بابت گذشته شمارا عذاب نخواهد کرد ولی اگر به این راه ادامه دهید جز سیاهی عاقبت شما نخواهد بود , برای قوی شدن ایمان از نماز و ذکر خدا کمک بگیرید و در نماز هایتان با خدا صحبت کنید , باز هم تاکید میکنم اگر توبه کنید خدا شما را میبخشد و شمارا بسیار دوست خواهد داشت

  35. Samane گفت:

    سلام.
    دختری ۱۹ ساله ام.یک سالو خورده ای با پسری در ارتباط هستم . خانواده ها درجریان دوستی ما هستند..وتادرست شدن شرایطمون؛ درمحرم شدنمان فاصله میوفتد(عقد و نامزدی و ازدواج)…
    با ایشان رابطه جنسی دارم.. میخاستم بدونم حکمش چیه؟
    زمانی ک ما ازدواج رسمی کنیم ایا خدامارو (ب دلیل اینکه بهم رسیدیم)میبخشه ؟ و گناهمان پاک میشود؟.
    ایا میتوانیم باهم ازدواج کنیم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سعید گفت:

      با سلام
      این که خانواده ها در جریان هستند خیلی عالی ولی این که بدون عقد رابطه جنسی دارید حکم زنا رو داره و خوب گناه کبیره است و پیشنهاد میکنم یک عقد ساده ( صیغه ساده ) خودتان بخوانید که گناه زنا انجام نداده باشید
      ازدواج شما باهم هیچ اشکالی ندارید بلکه با وجود این که رابطه شما عمیق شده حتما ازدواج کنید

      آموزش صیغه موقت :

      زن می‌گوید:

      «زَوَّجتُکَ نَفْسی فی المُدَّهِ الْمَعْلوُمَه عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلوُم» (خودم را به تو تزویج کردم برای مدت معین با مهر معین)

      بعد مرد می‌گوید:

      «قَبِلْتُ» (قبول کردم)

  36. مروارید گفت:

    سلام خسته نباشید .
    من ۲۲ سالمه قبلا عاشق یک پسری بودم ک اون هم منو دوستداشت ب شدت. اما خانواده من ب شدت مخالف ازدواج بودن. متاسفانه من از روی سادگی فریب خوردم و ب حرف اون اقا گوش کردم و اون بکارتم رو گرفت. دو سال باهم ارتباط داشتیم بعد این مدت حرف و حدیثای زیادی از فامیل درومد ک من باکره نیستم و من بهمین خاطر و برای حفظ ابروم با یکی دیگه ازدواج کردم و اون اقا راکنار گذاشتم .با توجه به اینکه خانواده محترمی دارم و ب سرم قسم میخوردن توی شهر. میخواستم گناهمو جبران کنم ک ازدواج کردم اما الان پشیمونم ک چرا همسرمو فریب دادم . ب شدت عذاب وجدان دارم .حتی یبار ب همسرم گفتم بکارتمو از دست دادم ولی وقتی ناراحتی شدید اونو دیدم گفتم همه حرفام شوخی بود تا زندگیمو حفظ کنم . مدام ارزو میکنم کاش برمیگشتم ب دوسال قبل تا این اتفاق نمیفتاد. بهم بگین چیکار کنم. ایا حق الناس ب گردنمه؟؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      بابت این اتفاق متاسفم ولی به هر حال اشتباهی که رخ داده و گناه بزرگی که انجام شده گذشته و چون شما ازدواج هم کردید تنها راهتون که بهترین راه هم هست توبه واقعی و طلب بخشش از خداوند است
      عذاب وجدان شما طبیعی چون به عنوان دختر به نکاح همسرتون درامده اید درحالی که بکارت توسط فرد دیگری از بین رفته است ولی این عذاب وجدان دلیل خوبی برای رسوایی و بی ابرویی شما و از هم پاچیده شدن زندگیتان نیست
      بعضی از حرف ها باید تا ابد زده نشوند چون نه تنها فایده ای ندارند بلکه خانمان سوز نیز هستند , شک نکنید اگر این حقیقت رو بگویید با تمامی اتفاقات بدی که رخ خواهد داد همسر شما نیز پیش خود میگوید ای کاش نمیگفت !!!!

      نتیجه گیری : با توجه به این که از روی جهالت دست به این گناه زده اید و از روی ناچاری ازدواج کرده اید و حال متاهل هستید بهترین راه توبه واقعی و عشق ورزدین به همسرتون هست , عذاب وجدانتون رو با محبت به همسرتون و ساختن یک زندگی عاشقانه برای او و عبادت فراوان خداوند تسکین دهید و شک نکنید خداوند توبه کنندگان را بسیار دوست دارد و هر فکر ناامید کننده بی شک از سمت شیطان برای نابودی و بی ابرویی شماست , به با توکل بر خدای مهربان و توبه پذیر , توبه کنید و زندگی عاشقانه برای همسرتون رقم بزنید .

  37. ناشناس گفت:

    سلام.ازدواج دختر و پسرى ک رابطه جنسى مقعدى قبل از ازدواج داشته اند و توبه نموده اند صحیح است یا ازدواج انها حرام است؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      هیچ مشکلی در ازدواج ان ها وجود ندارد و برای هر دو اخلاقا ازدواج بهترین کار است

  38. Amir گفت:

    سلام من جوانی مومنی ۱۹هستم ولی مشکلی که دارم نمیتونم غرایز جنسی رو کنترل کنم و باعث استمنا میشود و تا الان هرکاری کردم که دیت از این کار بشکم ولی نتونستم ترک گناه کنم لطفا کمکم کنین تا از این معصیت رها بشم

  39. زهرا گفت:

    سلام چرا دومین سوال من رو پاسخ نمیدین؟.من رو بیشتر راهنمایی کنید خواهش میکنم.خیلی نیاز دارم.

  40. ..... گفت:

    سلام اگر خود ارضیایی کنی و ندانی که گناه کبیره است و بعدا بفهمی ایاخداوند توبه ات راقبول می کند ؟؟؟؟

  41. ..... گفت:

    سلام
    اگر خود ارایی کنی و ندانی که گناه کبیره است .

    ایا خداوند توبله را قفبول می کند

    • سعید گفت:

      با سلام
      ندانستن این که عملی گناه است نفس عمل را تغییر نمیدهد ولی در این که با توبه خداوند شمارا میبخشد شک نکنید

  42. زهرا گفت:

    با سلام مجدد وسپاس از پاسخ بسیار سریعتون،میخواستم بپرسم اینکه میگیدعلت این که چرا رابطه شما و خواهر زاده شما به جایی رسیده است که وی درخواست رابطه کامل کرده است بحثی جداست که فرصت اشاره به ان نیست میشه این مورد رو هم پاسخ بدید یا حداقل به ایمیلم بفرستید؟من شدیدا در این مورد نیاز به راهنمایی دارم ولی از گفتگوی حضوری با مشاور در این مورد شرم دارم.و این که چطور به همسرم علاقه مند تر بشم؟چون احساس می‌کنم خیلی از هم دور شدیم همه اش ازش فراریم بنظرم خیلی بی ذوقه تفاوت سنیه زیادی نداریم من ۶۹و ایشون۶۵ هستن ولی من شور و هیجان بیست سالگی رو دارم و ایشون زیادی پخته اس به جایی رسیدم که اگر دو فرزندم رو نداشتم یک لحظه نمی‌تونستم تحمل کنم . من همسرم روهم در مورد ایجاد این احساسم مقصر می‌دونم . التماس دعا.

    • سعید گفت:

      با سلام
      علت این که در مورد این موضوع صحبت نکردم به خاطر این بود که از جزئیات اگاه نیستم و نمیتوان دقیق در این مورد صحبت کرد ولی با توجه همین توضیحاتی که دادید یک مثلث باعث این موضوع شده اول رابطه سرد شما و همسرتون دوم نیاز شدید به ازدواج خواهر زاده شما و قدرت کور کننده شهوت در یک جوان و سوم نحوه برخورد شما با خواهر زاده تان که میتواند شامل محبت های تحریک امیز و یا از همه مهم تر نحوه پوشش تحریک آمیز باشد , همین که ایشون به خودش اجازه داده چنین درخواستی از شما بکند علتش نحوه رفتار شما با ایشان که به خودش جرئت داده چنین درخواستی از شما بکند .

      نتیجه : با وجود اتفاقاتی که افتاده دیگر مهم نیست چه کسی مقصر است مهم این است که از یک اتفاق بد و نابود کننده دنیا و اخرت جلو گیری شود و مابقی موارد با کمک خواست از خداوند حل میگردد , در مورد گرم شدن رابطه زناشویی خودتان باید عرض کنم سعی کنید کار هایی را انجام دهید که همسرتان دوست دارد , برای مثال لباس های جذاب برای وی بپوشید و محیط خانه را برای او جذاب و مورد میل او کنید , شاید اوایل عکس العمل مورد توجهی از او نبینید ولی بعد از گذشت مدتی عکس العمل های خوبی از او خواهید دید انشالله , در ضمن در صورت امکان سعی کنید با او صحبت کنید و مشکلاتتون رو با صحبت رابطه را بهتر نمایید , در نهایت تاکید میکنم که مراجعه به یک مشاور زن راه حل بسیار مناسبی میباشد که اگر امکان مراجعه نیست با مرکز مشاوره تلفنی تماس بگیرید .

      با تشکر و احترام

  43. زهرا گفت:

    سلام من خانمی متاهل هستم و یک خواهر زاده دارم که تقریبا مثل هم هستیم فقط جنسیتمون فرق می‌کنه .تمام اخلاق و رفتار مون شبیه همه. از همون اوایل خیلی با هم صمیمی هستیم و همو دوست داشتیم من فکر میکردم این احساس خاله خواهر زاده ایه تا اینکه یک هفته پیش پسر خواهرم بهم ابراز علاقه کرد (چند ماهی است با دختری عقد کرده) حتی گفت منو بیشتر از همسرش دوست داره و کاش محرمش نبودم که می‌توانست به ازدواجمون فکر کنه و… . حقیقتش احساس کردم منم بی علاقه نیستم ولی اون رابطه ی کامل می‌خواست و من گفتم به هیچ وجه نمیتونم قبول کنم چون آدم این کار نیستم و در حد پیام و ابراز علاقه میتونم نه بیشتر.ولی اون گفت که این ارتباط ناقصه وکلا بی‌خیال شد و دیگه حتی پیام هم نداد. با این پیشنهادش دوست داشتن رو در من شعله ور تر کرد.حالا من همه اش بهش فکر می‌کنم پروفایلشو چک می‌کنم و… . همسرم آدم خوبیه ولی با هم تفاهم نداریم کلا نقطه ی مقابل هم هستیم من برونگرام ون درونگرا من پر انرژی اون بی انرژی.ولی خواهر زاده ام همون شخصیتی رو داره که من دلم می‌خواد همسرم داشته باشه.واقعا موندم چه کار کنم می‌دونم این رابطه از دو طرف بن بسته ولی این علاقه رو چطور خاموش کنم و آیا این رد و بدل شدن پیام ها حاوی ابراز علاقه در حدی که فقط تو یک روز تموم شد گناه محسوب شده؟و اینکه نمیدونم وقتی ببینمش چه عکس العملی داشته باشم.کمکم کنید دارم روانی میشم.احسغس خاین بودن دارم.در ضمن خواهرم چند سالیست که در اثر سرطان فوت شدن.

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط روحی شمارو درک میکنم ومیدانم در شرایط خوبی نیستید ولی اگر در یک کلام بخواهم شمارو راهنمایی کنم باید خدمتتون عرض کنم از خداوند کمک بخواهید , در نماز اول وقت و نماز شب دعا کنید و از خدا بخواهید شر وسوسه های شیطان را از شما و خواهر زاده تان دور کند .

      علت این که چرا رابطه شما و خواهر زاده شما به جایی رسیده است که وی درخواست رابطه کامل کرده است بحثی جداست که فرصت اشاره به ان نیست ولی فقط باید اشاره کنم ایشان دچار هوای نفس شده اند و عنان روح خود را از کف داده اند که با ازدواج فروکش میکند ولی بحث شما کاملا روحی است و اگر در زندگی شخصی مشکلی نداشتید ماجرا به اینجا کشیده نمیشد

      این روابط خطرناک تر و ابروریز تر از انچیزی است که شما فکرش را بکنید , لذت گناه همیشه شیرین و زودگذر بوده است و رسوایی ان همیشگی و و چه بسا ابدی ! پس دنیا و اخرتتون رو فدای یک لذت دنیایی زودگذر نکنید
      برای حل این مشکل رابطه تون رو با خواهرزاده تون قطع کنید تا مدتی و بعد از این مدت نیز به روی خودتون اصلا نیارید اتفاقی افتاده و سعی کنید لباس های پوشیده تر که اندام مشخص نباشد پیش محارم درجه دو پبوشید
      در ضمن پیشنهاد میکنم اگر مشکل حل نشد به یک مشاوره خانم مراجعه کنید .

      باز تاکید میکنم فقط از خدا کمک بخواهید

  44. Armin گفت:

    سلام
    پسر ۱۸ ساله هستم و از بچگی به زندایی خود که خیلی خوشگله علاقه داشتم، ولی هنوز هم بهش علاقه دارم و اون هم یجورایی به من علاقه داره چون: با هم حرفایی از عشق و حال زیاد میزدیمو بعدشم یکم هم دستمالی میکردیم ولی به هر حال یبار خواست منو ببوسه نمیدونم چجوری شد که خودمو کنار کشیدم، ولی دوس دارم باهاش رابطه داشته باشم، این فکر داره دیوونم میکنه کمکم کنید؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      هر زمان این فکر به ذهن شما امد به این نکته توجه کنید شیطان وظیفه دارد لذت گناه را برای شما زیبا جلوه دهد به حدی که شما را به ان دچار کند و در قهر سیاهی و گمراهی بکشاند
      به این نکته توجه کنید که دنیا محدود است و اخرت نامحدود پس لذت کوتاه یک گناه به عذاب ابدی در جهنم نمی ارزد !
      البته حتی اگر اخرتی نیز نبود رسوایی و ابروریزی و سیاه رویی در این دنیا نیز بزرگترین عذاب برای لذا گناه نیز بسیار دردناک میباشد
      سعی کنید رابطه تون رو سنگین کنید و با نماز اول وقت دست شیطان را کوتاه کنید

  45. یه گناهکار گفت:

    باسلام
    آیا لمس سینه لب گرفتن یا لمس باسن عمه یا خاله خود گناه است

    • سعید گفت:

      با سلام
      لمس نقاطی مثل باسن بدن نامحرم گناه بسیار بزرگیست و لمس این نقاط افراد محرم از روی لذت گناهی بزرگتر و غیر از این نیز به هیچ وجه جایز نیست

  46. سجاد گفت:

    برسام و عرض تشکر از سایت خودتون
    من خیلی دوست دارم با عمه خودم رابطه بر قرار کنم دخول انجام بدم
    آگر راضی باشد حرام است

    • سعید گفت:

      با سلام
      پرسشگر گرامی توجه کنید لذت شهوات و گناه انقدر زیاد است که حتی فرد را به رابطه زنا با خواهر و مادر خود نیز وا میدارد ولی بندانید این امیال تمامی از طرف شیطان است و جایگاه این افراد جهنم است
      رابطه با عمه و خانه و موارد دیگر که در قران ذکر شده حرام است

  47. ... گفت:

    سلام من چند وقت پیش با دختر خالم یه رابطه بدون دخول داشتیم فقط از زیر لباس باهم بازی کردیم بدون دیدن ایا زنا صورت گرفته یا ازدواجم در اینده با او حرام میشه،؟البته الان توبه ام کردم و واقعا
    پشیمونم لطفا جواب تو سایت بدین ایمیل فیک وارد کردم

    • سعید گفت:

      با سلام
      خیر به هم حرام نیستید ولی رابطه ای که داشتید رابطه حرام بوده است و از نظر انسانی و شرعی باید بایکدیگر ازدواج کنید

  48. آرش گفت:

    درود بر شما. من پسری ۲۶ ساله هستم در امریکا. تا حالا دوست دختر نداشتم و چند بار با زنهایی که در قبال پول خودشان را می فروشند رابطه جنسی داشتم. حدود چهار ماه هست که توبه کردم و دیگه این گناه رو مرتکب نشدم ولی خوب چطور میشه میل جنسی رو سرکوبش کرد؟ من دوست دارم ازدواج کنم ولی هنوز کسی رو پیدا نکردم که بخوام باهاش ازدواج کنم و نه دوست دختری دارم که حداقل با اون ازدواج موقت کنم. میخواستم بپرسم رابطه جنسی با زن خیابانی که شوهر نداشته باشه و یا مطلقه باشه و خودشم راضی هست که در قبال دریافت پول برای مدت معین در اختیار من قرار بگیره چرا گناه هست؟ یا اصلا گناه هست؟ اگه گناه حساب میشه خوب من باید چکار کنم با ۲۶ سال سن و اینکه در موقعیتی نیستم که ازدواج کنم. ممنون از شما.

    • سعید گفت:

      با سلام
      شما با زنی که شوهر نداشته باشد و در عده کس دیگری نیز نباشد میتوانید ازدواج موقت داشته باشید .

  49. امیر گفت:

    اگر کسی با خاله خودش رابطه جنسی داشته باشه و خاله هم راضی باشه از لحاظ شرعی حکمش چیه

    • سعید گفت:

      با سلام
      من واقعا از سوال شما تعجب کردم !
      رابطه جنسی با نامحرم زنا محسوب میشود و گناهی بسیار بزرگ است و جزای ان شلاق میباشد و اگر فرد متاهل باشد جزای ان سنگساز است
      حال اگر زنا با محرم باشد گناه آن چندین برابر است و حتی دختر خاله شما نیز به شما نامحرم ابدی میشود و جزایی بسیار بزرگ در دنیا و اخرت دارد
      حتی فکر آن را نیز نکنید

  50. حسین گفت:

    سلام من با زن بیوه ای دوست شدم بین خودمان ضیغه محرمیت خوانده ام آیا حلال است

  51. فاطمه گفت:

    سلام،من دوستی دارم که متاهل هستش،تازگی فهمیدم که با یه مرد زن دار رابطه نامشروع داره،میخوام بدونم بابت این چند وقتی ک با دوستم رفت و آمد داشتم باید کفاره بدم‌؟اینم بگم که میدونستم که قبلا رابطه داشته ولی میگفت مشیمونه و دیگه رابطه نداره ولی الان فهمیدم که ارتباطش رو قطع نکرده…

    • سعید گفت:

      با سلام
      به هیچ وجه در فکرتون ایشان را مذمت نکنید و برای ایشان دعا کنید تا نجات یابند
      رابطه خود را با ایشان قطع کنید ولی طوری نباشد که کینه و دشمنی ایجاد شود
      و فقط در یک کلام به ایشان بگویید دنیا دو روز و گناه ارزش خراب شدن اخرت که بی نهایت ندارد .

  52. بنده خدا گفت:

    سلام
    اگر با دختری قصد ازدواج داشته باشم
    و کاملا یکدیگر را دوست داشته باشیم
    و خانواده هامون هم به آن راضی باشند
    میتوانیم به هم نزدیکتر شویم یعنی باهم
    رابطه جنسی برقرار کنیم البته این رابطه
    به خواست هردوی ما باشد
    آیا ممکن است
    باتشکر از سایتتان

  53. وحید گفت:

    باتشکر از شما که وقت گذاشتید و سوال هارو پاسخ میدهید. من خیلی به دنبال این هستم که تمامی مشکلات فکری درباره مسائل جنسی رو که احتمالا مهمترین مشکل بیشتر جوانان است رو از ذهن خود راحت سازم. چند سوال دارم که جواب بدید ممنون میشوم ۱- ایا زنانی که تن به ازدواج سفید میدهند چه در ایران چه در غرب این ها زنان خراب و به درد نخوری هستند و زنان خوب هیچگاه ازدواج سفید را قبول نمیکنند؟ ۲-همانند سوال اول ایا زنان خوب هم ازدواج موقت را قبول نمیکنند و فقط زنان به درد نخور و فاسد چنین کاری میکنند؟ ۳-اگر دختر دانشجویی یا غیر دانشجو با یک پسر دوست باشد هیچگاه درخواست رابطه جنسی او را قبول نمیکند درست است؟ خلاصه ببخشید طولانی شد من چون خواندم که رابطه جنسی بین زوجین باعث سلامتی ان ها میشود همش دارم میسوزم که نکنه الان بیشتر دخترها رابطه جنسی را قبول میکنند و باعث سلامتی طرف میشوند بعد ما هی تحریک بشویم و کنترل کنیم انوقت سلامتی ما به خطر بیفتد.لطفا میشه که این سه سوال را دونه به دونه توضیح بفرمایید؟ جواب این سوال ها برای من از میلیاردها دلار پول هم مهمتر است.

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      ۱: ازدواج سپید مناسب برای فرهنگ یک ایرانی نیست و نه با دین ما همخوانی دارد و نه با فرهنگ ما پس در نتیجه باید از ان دوری کرد
      ۲: چرا این امکان هست ولی اصولا زنانی که به قول شما خوب هستند دارای ازدواج موقت طولانی هستند نه این که امروز با یک مرد و فردا با مرد دیگر ! اگر بتوان عفت پیشه کرد و ازدواج دائم کرد بسیار عالی خواهد بود
      ولی اگر کسی دیگر توان تحمل فشار را نداشته باشد و به ناچار مجبور است ازدواج موقت انجام دهد
      ۳: علت سوال متوجه نشدم ! چون اصلا به دانشجو بودن ربطی ندارد ولی اصولا خیر قبول نمیکند مگر این که ان پسر او را گمراه کند و یا خود دختر الوده فساد باشد !
      ۴: بله باعث سلامتی میشود ولی ان هم به اندازه , برای جوان مجرد میتواند عفت پیشه کند و با ورزش انرژی اش را تخلیه کند البته بدن به صورت طبیعی با احتلام
      منی اضافی را از بدن خارج میکند

  54. وحید گفت:

    ایا زنان و دخترانی که عاشق یک نفر میشوند ایا حاضر به رابطه جنسی میشوند یا نه تا زمانی که ازدواج رسمی نکرده باشند هیچگاه چنین کاری نمیکنن ؟ بعد یه سوال دیگه این که ایا فقط زنان خراب خیابانی رابطه جنسی انجام میدهند یا نه ممکنه که هر دختری هم که تو خیابان راه میرود یا با ادم دوست است رابطه نسی را قبول کند خواهش میکنم خیلی دقیق توضیح بفرمایید چون این مسئله همش منو شکنجه میکنه و جلوی پیشرفتم را دائم میگیرد باسپاس.

    • سعید گفت:

      با سلام
      غریزه جنسی یکی از نعمت های خداوند به انسان است که اگر در چهارچوب صحیح از ان استفاده شود لذت بخش ترین نعمت خدا خواهد بود !
      در فرهنگ ایرانی اسلامی تاج پادشاهی یک دختر حیا و عفت و پاکدامنی اوست و برای پسر غیرت اوست !
      در اکثر موارد دختران و پسران هوس باز بدون پیوند زناشویی شروع به رابطه جنسی با دوست خود میکنند و درصد بسیار کمی از دختران
      هستند که به خاطر عشق و علاقه زیاد به دوست پسرشون دست به چنین کاری میزنند تا او را از دست ندهد !!
      ولی خلاصه بخواهم شمارو از این عذاب فکری راحت کنم این است که پاک برای پاک است و ناپاک برای ناپاک
      اگر شما اهل رابطه جنسی یا همان زنا نبوده اید پس از خدا همسر پاک بخواهید و بی شک قسمت شما خواهد کرد
      و اگر هم ترس از این دارید که ممکن دختری که انتخاب کنید قبلا رابطه داشته باشد نگران نباشید به هیچ وجه
      زیرا شما خدارو بالا سرتون دارید !

  55. وحید گفت:

    یه مسئله ای که خیلی من رو عذاب میده این است که هی میگن دوست دختر دوست دختر ایا این دختر ها حاضر به رابطه جنسی کامل هستند یا نه فقط در حد همان صحبت کردن و مسائل مجاز است ؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      دوست عزیز حتی صحبت عادی با نامحرم که ممکن ترس به گناه افتادن در ان باشد نیز گناه است چه برسد رابطه !!!

  56. پسر بد گفت:

    سلام علیکم شخصی ….. و از کار خود پشیمان است و می خواهد زن بگیرد میترسد دلشوره دارد توبه کرده باید چیکارکند اروم شود خیلی داره اذیت میشه

    • سعید گفت:

      با سلام
      توبه توبه توبه و جبران با اعمال نیک و خیر و عدم تکرار گناه تنها راه شماست
      توجه کنید که امید به بخشش خداوند داشته باشید و سعی در جبران با اعمال نیک داشته باشید

  57. ماریا گفت:

    سلام من خیلی وقته منتظر جواب شمام. چرا جواب ندادین. من باید چ کنم. خانواده این پسز ک تهدیدم میکرد ناراضی هستن من حتی قبول کردم ک باهاش ازدواج کنم. خودش خیلی ناراحته و نمیتونه دل بکنه. منم نمیدونم باید چ کنم.

    • سعید گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی اول یک نکته رو بگم این که وقتی شما توبه واقعی کنید و سعی بر جبران گذشته کنید شک نکنید که خدا شما را خواهد بخشید پس با خیال راحت و قبلی ارام به خدا اعتماد کنید که او بهترین یاور است .

      ولی در مورد این پسر باید خدمت شما بگم که به نظر من گزینه خوبی برای زندگی نیست زیرا با عدم اعتماد شما و دست بزن و تهدید های مکرر و عدم رضایت خانواده ایشان زندگی با ایشان یک ریسک محسوب میشه ..

      ولی در مورد خواستگارتون باید بگم ایشون با این که گذشته شمارو میدون و به شما گفته توبه کنید با شما ازدواج میکند پس واقعا به شما علاقه من است در حالی که او نیز میتوانست تهدید کند و یا …

      نظر بنده یک عهد محکم با خواستگارتون میباشد که البته نباید از روی عذاب وجدان تمام جزئیات گذشته با این پسر را به خواستگارتون توضیح دهید ولی از ان طرف به او بگویید که دست بر روی قران بگذارد و عهد ببندد که شمارا
      دوست دارد و شما نیز دست بر روی قران بگذارید که توبه کرده اید و از روی تهدید و اجبار رابطه با این پسر را ادامه داده بودید و الی اصلا رو را دوست نداشته اید …

      و مورد اخر این که حتما حتما حتما به یک مشاور خانم مراجعه کنید و تصمیم نهایی را با ایشان بگیرید توجه کنید که نظر بنده با توجه به توضیحات کلی که دادید بود نه صرفا با اشراف کامل به شرایط
      پس حتما حتما به مشاور مراجعه کنید

      و نتیجه این که ایمان داشته باشید که با ذکر خدا قلب ها ارام میگیرد پس به او توکل کنید و اگر مجدد این پسر تهدید کرد از راه قانونی وارد شوید

  58. احمد گفت:

    با سلام
    من مدتی قبل با زنی رابطه نامشروع و دخول داشتم ک ب من گفته بود طلاق گرفته.بعد مدتی متوجه ک در شرف جداشدنه و طلاقش تایید شده ولی حکم اصلی صادر نشده هنوز.آیا این رابطه با زن شوهردار است؟؟
    درضمن بعد طلاقش میخواهم صیغش کنم؛ آیا میشود؟؟یا به همدیگه حرام شده ایم؟؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      شما به هم حرام ابدی هستید
      رابطه خود را با او به صورت کامل ترک کنید
      زیرا اگر با وجود دانستن شوهر داشتن او رابطه را ادامه دهید حکم زنا بر شما قابل اجراست

  59. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید من یه مرد ۳۶ ساله هستمو و با دختران و زنان بیوه زیادی رابطه نامشروع داشتم. یکی از این دختران را فریب دادم و بکارتش را گرفتم و گفتم درسم تموم بشه عقدت می کنم و براش قسم قران و جون مادرم را خوردم که نامردی نیکنم ۶ سال منتظرم بود و من در این ۶ سال کاملا مثل زنم ازش استفاده می کردم. همش بهم می گفت بیا عقدم کن من از آبروم می ترسم ولی توجهی نمی کردم هی میگفتم صبر کن درسم تموم بشه. ۲ سال پیش با یه دختر دیگه تو چت آشنا شدم ولی بکارتش را نگرفتم ولی بدجوری گیر داد باید باهام ازدواج کنی زیبا و مهربان بود. یه خواستگاریش رفتم و در همان خواستگاری عقد دائم کردم. و به اون دختری که ۶ سال منتظرم بود چیزی نگفتم و حتی دختری که عقدش کردم روز قبل عقد پیامک های عاشقانه من را با آن دختر دید و قرآن را وسط آورد و گفت حقیقت را بگو ولی من انکار کردم که کسی در زندگیم هست. و بعد از عقد همچنان جفتشان را فریب می دادم ولی زنم بالاخره شماره آن دختر را برداشت و بهش گفت که من عقد کرده ام و می داند که من با او هم رابطه دارم ویل براش مهم نیست و از زندگی ما بیرون برود. آن دختر بدجوری شوکه شد مرگ موش خرید که خودکشی کند ولی من فریبش دادم که طلاقش می دهم و گولش زدم. ولی آن دختر گفت اگر تو هم بخواهی طلاق بدهی من راضی نیستکم چون اونجوری هم به یه زن دیگه ظلم شده ولی حالش بدجوری از نظر روحی و جسمی بد شده است. حالا یه دختر بی حیثیت است که باید تا آخر عمر تنها بماند. وقتی فهمید که من فریبش دادم بعد از یه مدت گوشی اش را خاموش کرد. او بدجوری داغون شده. من بعد از این ماجرا توبه کردم و دختر دیگه ای رابطه ندارم. ولی زندگی آن دختر را که ۶ سال مثل زنم بود و بسیار در پیشرفت من در درس و کار و زندگی کمک کرد داغون شد. همینکه توبه کردم کافی است؟ باید چکار کنم تا ظلمی که به او کردم جبران شود؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی توجه کنید توبه بدون جبران و عمل ارزشی ندارد دقیقا مثل عهدیست که انجام نشود !!!
      شما گذشته سیاهی برای خود رقم زده ایم که شکستن دل این دختر و از بین بردن عفت این دختر سیاه ترین آن است که جز با جبران حل نخواهد شد , پس به هیچ وجه ساده از کنار ان نگذرید .

      شما دو راه دارید اول این که شرایط به همسرتون توضیح بدهید و او را راضی کنید که ان دختر را نیز عقد کنید که لااقل ابروی او حفظ شود و نفقه او را بپردازید
      راه دوم این است که شما همسرتون طلاق بدهید و بروید با ان دختر ازدواج کنید که به هیچ وجه راه جالب و خوبی نیست
      راه اخر این است که با ان دختر ازدواج کنید و اسم شما در شناسنامه اش باشد بعد او را طلاق دهید ولی باید حلالیت نیز از او بگیرید

      در هر سه راه بالا که عرض کردم رضایت طرفیت شرط است , سعی کنید به هیچ وجه وجه ساده از کنار این قضیه گذر نکنید در ضمن
      حکم شرعی ان را نیز از یک عالم دینی بپرسید

  60. km گفت:

    با سلام و خسته نباشید.من الان ۲۰سالمه و دختر هستم از یک خانواده ی مذهبی و فرهنگی…من از حدود ۱۷سالگی با اقا پسری دوست شدم و قصد هر دوی ما ازدواج بود.اما من بعد از یک سال متوجه شدم که اون زن داشته…درصورتی که در طول این یکسال ماباهم رابطه ی جنسی داشتیم.دخول کاملا صورت گرفت.من بعد از فهمیدن موضوع از اون جدا شدم ولی اون پسر از زنش طلاق گرفت و یک بچه ی ۲ساله ام داشت و حضانت بچه رو کاملا به زنش داد.
    من به خاطر اینکه باهاش رابطه ی جنسی داشتم و اینکه فکر میکردم پرده ی من کاملا از بین رفته بعد طلاق اون از همسرش ادامه دادم و به کرات باهم رابطه برقرار کردیم.نا گفته نمونه که من در بهترین رشته درس میخونم و ایشون فوق دیپلمه اما از لحاظ مالی توانایی داره…
    نمیدونم چرا انقدر دیر رفتم دکتر ولی یک سال پیش رفتم دکتر و به من گفتن پرده سالمه و اسیب ندیده!!!حتی به خاطر اینکه فکر میکردم اشتباه شده پیش چند دکتر دیگه ام رفتم اما نظر همه یکی بود…که خیلی برای خودم جای تعجب داره.
    من ازش جدا شدم یک سال پیش اما اون واقعا عاشقمه و همش دنبالمه یعنی به من ثابت شده که واقعا من رو دوست داره…
    چون من در طول این یکسال با فردی رابطه برقرار کردم از نوع سالمش با هدف ازدواج اما اتفاقاتی افتاد که اون فهمید و باز هم به ازدواج با من فکر میکنه…در ضمن پدر من آدمی بسیار سخت گیره که به هر کسی شوهرم نمیده.
    من قبل ۱۷سالگی هم با چند نفر دوست بودم.اما فقط در حد معالبه بود نه چیز دیگه ای.الان حس میکنم همه اخرتمو باختم و گناه کارم…خیلی حس گناه میکنم…شب و روز بهش فکر میکنم.
    الان من واقعا موندم که ازدواج با همچین ادمی با وجود این اتفاقا به صلاحم هست یا نه؟حس عذاب وجدان وقتی با یکی دیگه رابطه برقرار کرده بود و اونو ترکش کردم داشت دیوونم میکرد.میخوام اخرتمو از دست ندم…خواهشا راهنماییم کنید.اجرتون با خدا

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      توجه فرمایید پرده شما از نوع ارتجاعی است که فقط با زایمان طبیعی از بین میرود !
      ولی در صورت دخول کامل اثار دخول باید قابل مشاهده باشد و این مورد رو حتما با پزشک متخصص در میان بگذارید که به چه علت این مورد رخ داده است
      و مورد بعدی این که توجه نمایید مردی که با وجود زن و یک بچه با دختر ۱۷ ساله معصومی رابطه جنسی برقرار میکند چه روحیاتی دارد ؟ ایا فرد مناسبی برای تکیه دادن است ؟!
      و بهتر بگویم به چه علت ایشون از همسرشون طلاق گرفته اند ؟

      راه حل : با توجه به وضعیت پیچیده ای که به وجود امده است در اولین فرصت به یک مشاور خانم مراجعه نمایید تاکید میکنم حتما به مشاور خاااانم مراجعه کنید

  61. af گفت:

    با سلام و خسته نباشید به مدت چند ماه با یکی از همکلاسیام در ارتباط بودیم و از اول قصدمون ازدواج بود و قرار بود چند سال بعد موقعی که درسمون تموم شد ازدواج کنیم و تو این رابطه هم هیچگونه عمل نامشروعی سر نزد و حتی دست همدیگه رو هم نگرفتیم الان من مطمعنم که ما زوج مناسبی برای هم نیستیم چون چند ماه رابطمون پر از بحث و دعوا بود و حرف همدیگرو نمیفهمیم و حتی رابطمون هم تموم شد ولی بازم با اصرار اون اقا شروع شد ولی من واقعا نمیتونم این رابطه رو ادامه بدم چون برام قطعی شده که اینده ی خوبی باهم نداریم و اصلا به درد زندگی باهم نمیخوریم ولی ایشون خیلی احساسی برخورد میکنن و با همه دلایل منطقی که میگم قبول نمیکنن رابطه تموم شه و میخان ادامه دار باشه ولی من میدونم که نمیتونم کنار ایشون زندگی کنم و از طرفیم چون از اول قصدمون ازدواج بوده درست نمیدونم تو شرایطی که میدونم به درد زندگی باهم نمیخوریم این رابطه ادامه پیدا کنه ولی ایشون میگن که وابسته شدن و نمیتونن فراموش کنن این رابطه رو و هیچ جوره راضی به تموم شدنش نمیشن و منم نمیدونم دیگه باید چیکار کنم اگه ممکنه راهنماییم کنید
    ایشون میگن خیلی به من علاقه دارن و رابطه تموم نمیشه ولی من بخاطر اتفاقات بینمون نسبت به ایشون علاقه لازمو ندارم و نمیخام بیشتر از این باعث آزار هم بشیم چیکار کنم راضی شه؟ اگه رابطه رو برخلاف میلشون تموم کنم از نظر دینی مرتکب ظلمی شدم؟
    ببخشید اگه سوالم خیلی مرتبط با مساله نبود

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با ۵ خط توضیحات بنده نمیتونم کامل به شرایط واقف بشوم و خوب این ممکن در اصل جواب خطا وجود داشته باشد
      ولی چیزی که مشخص این است که شما به هیچ وجه قصد ازدواج با ایشون رو ندارید و در اصل یک رابطه احساسی رو با یک اقای نا محرم دارید ادامه میدهید
      این کار شما شرعا صحیح نیست و عرفا هم با توجه عدم علاقه شما صحیح نیست پس بهتر این رابطه رو بیش از این ادامه دارد نکنید
      بحث این که این اقا به شما علاقه داره ممکن دروغ باش یا راست اگر راست باشد که خوب هر کسی میتونه به هر کسی علاقه داشته باشد پس دلیل نمیش مجبور باشیم عاشق همه باشیم
      ولی چون شما با میل مهر در دل ایشون قرار دادید بهتر منطقی به ایشون بگید که به ایشان علاقه ای ندارید و ادامه رابطه نه از نظر شرعی درست نه عاقلانه است

  62. ronak گفت:

    سلام می خواستم بدونم…دختری هست که رابطه جنسی با چندتا مرد داشته..ته دلش ناراضی بوده…که رابطه جنسی کرده…پارسال کربلا رفت…توبه کرد…الان یه پسری به زور می خواد باهاش رابطه جنسی داشته باشه…دویاسه تا عکس دسته پسره داره…پسره گفته اگه نیایی ابروتو میبرم…شماره تلفن آدرس خونه را داره…اگه بره باپسره رابطه جنسی برقرار کنه…گناه کرده؟؟؟اگه دوباره توبه.توبه اش در راه خدا قبول میشه؟؟؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      گناه هیچ توجیهی ندارد و توبه فقط در صورتی پذیرفته است که واقعی باشد
      شما به این پسر بگید که توبه کرده اید و از هیچ چیز ترسی ندارید , بهش بگید که در صورت ادامه دادن به تهدید هاش به پلیس مراجعه میکنید و شک نکنید ایشون هیچ غلطی نمیکن چون جرمش بسیار سنگین
      شما هم توکل بر خدا کنید و روی توبه خودتون پایدار باشید
      فکر توبه بعد گناه فکری از سوی شیطان است چه بسا وقتی گناه انجام دادید از دنیا رفتید و توفیق توبه پیدا نکردید و برای ابد در جهنم بودید پس به هیچ وجه به این افکار دامن نزنید چون همه از سوی شیطان رجیم

  63. َA_____H گفت:

    سلام لطفا کمکم کنید من ۱۸ سالمه و زندگی واسم خیلی سرد شده وقتی که ۱۴ سالم بود توسط مدید مدرسه مورد ازار جنسی قرار گرفتم چندین و چند بار به کسی هم نمیتونستم چیزی بگم و فقط به خدای پناه میبردم و مادر و پدرم رابطشون اصلا خوب نیست و چندبار تا مرز طلاق پیش رفتن این باعث افسردگی من شد تا جایی که بااین سن کمم موهای سفید کم ندارم این دو موضوع باعث شده که نسبت به مسائل جنسی سرد بشم و به عشق و عاشثی تو فیلما حس بدی پیدا کنم تا جایی که وقتی از پنجره خونه همسایمون که نو عروس هم هستن نگاه میکنم چقدر هم دوس دارن میگم بابا علکیه و یه بار که تو حیاط ملاعبه میکردن نگاه کردم احساس سردی وجودم فرا گرفت اتفاقای بد پشت سرهم باعث شده که دیگه کم بیارم به خاطر سفیدی موم بیرون هم نمیرم چون کم نیستن کسایی که این بروم میارن خیلی سخنه میرسم این سردی کار دستم بده و اینده منو از بین ببره یه زمانی به یه دخنر علاقه داشتم ولی گس از این اتفاقات به هیچ دخنری هم نگاه نمیکنم چون حس بدی بهم دست میده
    وقتی سایت شمارو پیدا کردم یکم خوشحال شدم تورو خدا کمک کنید به جای ادرس ایمیل شمارم میزارم تورو خدا بهم پیام بدید نیاز دارم تا یکی بهم مشاوره بده تورو خدا بهم پیام بدید

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      سفیدی مو امریست ارثی که باید برای مشاوره به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید و اصلا جای نگرانی نیست
      در مورد تجاوزی که رخ داده اصلا شما مقصر نیستید بلکه مظلوم واقع شدید و در این مورد میتوانید شکایت کنید و یا واگذارش کنید به خدا در هر صورت به هیچ وجه احساس عذاب وجدان و ناراحتی ننمایید
      در مورد عشق هم بدانید عشق محرکه و امید برای زندگی میباشد برای رسیدن به این مهم سعی کنید اول عاشق خدا شوید و در نماز هایتان با خداوند عاشقی کنید شک نکنید خود خدا دست شماراخواهید گرفت

  64. مهسا گفت:

    من اولش خواستم با بد اخلاقیای نامزدم کناربیام و تحمل کنم.ولی واقعا برام ممکن نبود..خیلی چیزا ازش میدیدم مثلا اینکه بجز من با خیلیایه دیگه رابطه داشت.حتی از چند نفر شنیدم که پیش زنا میرفت.هنوز ازدواج نکرده بودیم ولی ازش کتک میخوردم شرایط واسم غیر قابل تحمل بود منم سنم کم بود..نتونستم تحمل کنم و همه چیرو تموم کردم.حتی برام مهم نبود که بعدش نمیتونم ازدواج کنم فقط خواستم خلاص شم.
    مامانم از پیام دادن پسر عموم اطلاع داره.چند بار خواستم بهش بگم که دیگه پیام نده که مامانم مانعم شد.دوسش دارم پسر عموم رو ولی یه احساس سردی دارم انگار که دیگه قضیه ازدواج و کلا این رابطه داشتنا واسم مهم نباشه…عموم و زن عموم عموم میدونن که پسرشون از دخترای فامیل میخواد ولی نمیدونن که منم…میدونم اگه قضیه این خواستو با خانواده ها درجریان بزاره اونا مخالفتی نمیکنن..ولی باز ته دلم انگار به این پیام دادنا و احساسی صحبت کردنا راضی نیس.از نظر روحی توی بد موقعیتیم.

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      جدایی شما از همسر اول کاملا صحیح و عاقلانه بوده
      ولی رابطه مخفی با پسر عمو کار صحیح نیست !‌ سعی کنید به او بفهمانید که از این کار بسیار عذاب وجدان دارید زیرا نامحرم هستید و به او بگویید اگر پسر عموی او نبود و ناموس او حساب نمیشدید حتی یک پیام او را نیز جواب نمیدادید
      شک نکنید هر چه این رابطه عمیق تر شود حس و عشق او به شما کمتر خواهد شد , در هر صورت توکل برخدا کنید که او قادر مطلق است

  65. a alon girl گفت:

    سلام من دختری ۲۴ ساله هستم چهره ی نبستا خوبی دارم سه خواهر بزرگتر از خودم دارم که ازدواج نکردن خیلی پر توقع ان.من تا به حال با هیچ پسری صحبت نکردم ولی خیلی دوس دارم ازدواج کنم خواستگار هم ندارم چیکار کنم من؟؟خسته شدم؟خودمو با درس خوندن مشغول کردم ولی الان لیسانسمو گرفتم و بیکارم و کسی برای ازدواج ندارم

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهترین راه این است که با مادرتان صحبت کنید تا به دوستان و اشنایان اعلام کنند که اگر موردی خوبی باشد شمارو شوهر میدهد و شما قصد ازدواج دارید
      البته کاهش توقعات و توکل به خداوند بهترین راه است.

  66. یه نفر گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    می خواستم بدونم که آیا سکس با جن مونث (اجنه مونث) حلال است و از نظر شرعی مشکلی ندارد

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      من دلیل این سوالتون رو در این سایت واقعا متوجه نمیشوم
      چون خیلی از کاربرا از دیدن این سوال واقعا یا خندشون میگیر یا وحشت زده میشوند !!
      در کل این کار به شدت نهی شده و برای این منظور داستان زیر رو بخونید :

      درخواست ازدواج جن از انسان

      حجه الاسلام آقا سید محمد ابراهیم حسینی (صدر)نقل فرمودند که: من در سال ۱۳۷۴ در روستای کرزان از توابع تو یسرکان منبر می رفتم. روز تاسوعا بود. با میزبان خود آقای محمود افشاری، برای گردش به صحرا رفتیم. پدری با دو فرزندش را دیدیم که لوبیا قرمز می کاشتند. بعد از سلام و احوال پرسی، سخن از توجه خداوند بزرگ به بندگان و معجزه ائمه اطهار (علیه السلام) به میان آمد. آقای کریم کرزانی داستان جالبی را برای ما نقل کرد که: یکی از بچه ها به نام عباس، فردی است بسیار متدید و دقیق در تکلیف شرعی که با مادر و همسر خود زندگی می کند. روزی از محل کار خود خارج شده، به سوی منزل می رود. در بین راه صدای دختری به گوشش می رسد که ایشان را با نام صدا می زند. وقتی که برمی گردد، دختری زیبا با قیافه بسیار دلفریبی را مشاهده می کند. آن دختر اظهار می کند: عباس من عاشق تو شدم و در خواست ازدواج با تو را دارم. عباس با شنیدن این کلام در حالی که از اتهام مردم هم هراسان است که در کوچه با چنین دختری مشغول صحبت گردیده، گفت: من همسر و مادری در تحت تکفل خود دارم و هیچ گونه توانایی اداره دو همسر و مادر را ندارم. او اظهار می کند که از شما توقع مخارج و غیره را ندارم، بلکه نیازهای مادی شما را هم هر چه باشد برطرف خواهم کرد.
      عباس می گوید چون نمی خواستم در جایی که مردم متوجه بودند با او صحبت کنم، تا مبادا آبرویم خدشه دار شود، لذا بی اعتنایی کرده و به سوی منزل روانه شدم. وقتی به منزل رسیدم دیدم جلوتر از من آمده و در منزل نشسته. گفتم: من تا امروز اصلاً تو را ندیده ام تو چطور ندیده عاشق من شده ای؟ گفت: من از طایفه جن هستم، انسان نیستم ولی چکنم، عاشق و دلباخته تو شده ام، از تو تقاضای ازدواج دارم و تمام زندگی ترا تضمین می کنم که با خوشی زندگی کنی.
      عباس می گوید او هر چه اصرار می کرد، من مخالفت می کردم تا اینکه گفت: عباس، من می روم، تو تا فردا با مادر و همسرت مشورت کن. در همین حال مادر و همسرم که نشسته بودند، گفتند: عباس گویی تو با کسی صحبت می کنی، ما که غیر از تو کسی نمی بینیم، من جریان را شرح دادم، مادرم گفت: عباس، جن زده نشده باشی؟
      آن روز گذشت، فردا من طبق معمول به دکان رفته، مشغول کار شدم و در وقت همیشگی به خانه برگشتم، وقتی که وارد شدم دیدم باز آن دختر نشسته و منتظر است. بعد از سلام و جواب گفت: عباس! با مادر و همسرت مشورت کردی؟ گفتم: دیروز من به تو گفتم من نیازی به ازدواج دوم ندارم و خواهش می کنم که دست از من بردار. او گفت: من در عشق تو بی قرارم و می سوزم، استدعا دارم با من ازدواج کنی و همین طور اصرار می کرد. گفتم: خلاصم کن من ابداً به ازدواج دوم تن نخواهم داد، باز دیدم رهایم نمی کند، ناچار برای خلاصی خود سیلی محکمی به صورتش زدم.
      نگاهی به من کرد و گفت: اگر من چنین سیلی به تو بزنم زنده نخواهی ماند. در همین حال وقتی که از من مأیوس شد، یک سیلی به من زد و دیگر نفهمیدم جریان چه شد، وقتی که مادر و همسرم می بینند من نقش زمین شدم. مرا به پزشک می رسانند. ولی چون کاملاً لال شده بودم، از معالجه من ناامید می شوند.
      عباس مدت مدیدی با همین حال که قادر به سخن نبود، زندگی می کند تا اینکه روزی آرزو می کند که به زیارت ثامن الائمه نائل آید و این آرزو را با اشاره، به نزدیکان خود می فهماند. مادر و همسر و برادری که در تهران زندگی می کرد به همراه عباس به مشهد مقدس عازم می شوند و در مسافر خانه ای ساکن می شوند. یک هفته، هر روز به زیارت مشرف می شوند، لکن نتیجه نمی گیرند، تا روزی در منزل مشغول تهیه غذا بودند و عباس هم خوابیده بود، می بینند در خواب حرکت می کند و حرف می زند و مرتب می گوید: آقاجان آقاجان برادرش صدا می زند که عباس با چه کسی صحبت می کنی؟ یک مرتبه صدای عباس بلند می شود که آقا رفت، چرا نگذاشتید من با ایشان بروم و شروع به گریه کرده، گفت: در خواب جایی را دیدم که بسیار خوش آب و هوا بود و تمام ساکنین آنجا سید بودند و در بین آنها دو آقای بزرگوار تشریف داشتند که هر دو نزد من آمدند و فرمودند ما آمده ایم شفای تو را از خداوند تقاضا کنیم. سؤال کردم: این جماعت کیستند؟ فرمودند همه اینها سیدند و بعد من از یکی از آن افراد سؤال کردم، این دو بزرگوار کیستند؟ گفت: امام رضا (علیه السلام) و امام زمان عجل الله تعالی فرجه. در همین حال یک کمربند پارچه ای به من دادند که نصف آن را هم مردم پاره پاره کرده، بردند و نصف آن مانده است. آن دو بزرگوار می خواستند تشریف ببرند، من هم می خواستم با آنها بروم، استغاثه کردم، شما بیدارم کردید، و از همان دقیقه عباس شفای کامل خود را دریافت.

  67. ستاره گفت:

    با سلام.
    سایت بسیار مفیدی دارید.ممنونم.
    به تازگی دچار مشکلی شدم
    من و اقا پسری حدود ٢ سال پیش تصمیم به ازدواج داشتیم
    و تا به امروز با هم در ارتباط بودیم از طریق تلفن همراه
    گاهی همدیگه رو ملاقات میکردیم و متاسفانه بعد از مدتی تصمیم به رابطه ی جنسی گرفتیم.
    دخولی انجام نشده.
    منو ببخشید که اینقدر واضح صحبت میکنم.
    ولی از طریق دست ارتباط برقرار کردیم و انگشت ایشون وارد واژن بنده شده
    و احتمال پارگی پرده بکارت ۵٠-۵٠ است.
    از کاری که کردم به شدت پشیمونم و توبه کردم و خداوند درهای رحمتش رو به روی من گشوده.
    اما به تازگی پدرم از ارتباط تلفنی ما با خبر شده و اصرار داره که به هیچ عنوان ازدواجی بین ما صورت نخواهد گرفت.
    و حتی ایشون رو تهدید کرده.
    حالا باهم قطع رابطه کردیم.
    در صورتی که خیلی همدیگه رو دوست داریم.
    و ایشون به خاطر من که بیشتر از این وابسطه نشم از رابطه کنار کشیده و همه چیز رو تموم شده میدونه. من بسیار وابسطه ایشونم.
    و حالا سوال برای من اینجاست که آیا از رابطه ای که داشتیم با مادرم صحبت کنم تا شاید راه چاره ای برای مشکل ما پیدا کند یا خیر؟
    هر دو توبه کردیم و پشیمانیم.
    و مسئله ی بعد پدر بنده فرد تحصیل کرده اما از بافت روستایی هستن و اعتقاد دارن که چون خانواده ی اقا پسر با هم مشکل دارن و پدر و مادر سازش ندارن و برادر ایشون اخلاق تندی دارن، این ازدواج صحیح نیست. در صورتی که ایشون بسیار اروم و صبور هستن و بسیار صادق و چشم پاک و حرف شنو.
    من شناخت کافی از ایشون دارم.
    بنظر شما چکار کنم. ممنون میشم کمک کنید

    • سعید گفت:

      باسلام و عرض ادب
      آغاز رابطه جنسی بدون عقد رسمی بزرگترین اشتباهی که میتواند یک دختر انجام دهد
      زیرا ریسک این کار بسیار زیاد و اگر پرده از بین برود و آقا پسر زیر ماجرا بزند و به هر دلیلی ازدواج صورت نگیرد , این دختر خانوم است که اسیب میبیند و اصولا اقا پسر اتفاقی برایش نمی افتد !!!
      در مورد شما ما فرض میگیریم که اقا پسر عاشق دلخسته است و قصد ازدواج با شما رو داره ( تا اینجا نگه دارید )

      فرض اول که خیلی مهم اینه که ایا به پرده اسیب رسید است یا خیر , جواب این سوال برای شما سرنوشت ساز است پس بنا بر این همین امروز به ماما مراجعه کنید و برگه سلامت بگیرید
      اگر پرده اسیب ندیده بود و با توجه به ویژگی هایی که فرمودید ازدواج با این اقا به صلاح نیست چون اولا پدرتون راضی نیست که خیلی مشکلات به بار میاره , شما با این فقط طرف نیستید با
      یک فامیل طرفید که تا اخر عمر باید باهاشون زندگی کنید و برای مثال پدر مادر ایشون میشن پدر بزرگ و مادر بزرگ بچه هاتون و داداش ایشون میشه عمو بچه شما پس نمیش سر سری ازش گذشت و خیلی خیلی مهم است .

      فرض دوم این که ماما به شما میگه پرده اسیب دیده که تشخیص ماما که این از طریق رابطه جنسی بوده یا مثلا دستکاری خودتون که در این حالت یا بهتون برگه سلامت میده یا این که کلا نمیده
      در این مرحله حتما حتما حتما باید موضوع رو کامل با مادرتون در میان بگذارید تا ایشون با پدرتون صحبت کنه که طبق شرایط موجود برای این موضوع تصمیم بگیرد , خیلی ها در این مواقع به فکر دوختن
      پرده می افتند که عملی ولی نامردی محض و خوب قید اخرت رو هم باید زد چون به هر صورت یک کلاه برداری و حق الناس , پس در نتیجه اگر پرده اسیب دیده بود با مادر صحبت کنید تا رضایت پدر گرفته شود
      بعد از گرفته شدن رضایت پدر با این اقا پسر چند جلسه مشاوره برید تا نظر نهایی برای ایجاد ازدواج رو مشاوره بده , اینم چون گفتید خودش پسر خوبی دارم میگم بهتون و الی کلا قید ازدواج باید میزدید …

      نکته اخر : توجه کنید اکثر پسرا با توجه به غریزه قوی جنسیشون فقط دنبال رابطه جنسی هستند و برای رسیدن به هدفشون از هیچ کاری فروگذاری نیستند حتی به دروغ ادای عاشق دلخسته رو در میارن
      تا بدون دردسر و رایگان با یک دختری که افتاب مهتاب هم ندیده هم بستر بشند و اصلا به اینده ان دختر حتی فکرهم نمیکنند !!! حالا این که میگید این اقا پسر به این راحتی کنار کشیده با بهانه این که شما
      ازار نبینید کمی مشکوک چون به هر حال اگر اسیبی به پرده شما رسونده باشه خودش میدون که اینده ازدواج شما به خطر می افتد پس در نتیجه طبق مراحلی که گفتم عمل کنید و صد البته به خداوند
      توکل کنید و همه چیز را از او بخواهید شک نکنید اگر توبه واقعی کرده باشید و صد درصد فقط به خدا توکل کرده اید شک نکنید خداوند مشکل شمارو به بهترین شکل ممکن حل خواهد کرد زیرا خداوند
      توبه کنندگان را بسیار دوست دارد و آن هارا یاری خواهد کرد .

  68. حامد گفت:

    سلام. ازدواج پسر مسلمان با دختر غیر مسلمان به چه صورتی میباشد؟

  69. محمود گفت:

    سلام خسته نباشید آیا خوردن سینه محرم ) خاله ( حرام است؟
    اگر ممکنه جواب رو به ایمیل بفرستید چون من آشنایی با سایت شما ندارم.

  70. محسن گفت:

    میترسم، بدادم برسید

    سلام
    توروخدا ب دادم برسید
    بیست وچهارسالمه و مجردم.ازهفده یا هجده سالگی رابطه با جنس مخالف رو شروع کردم.حتی با زنهای متاهل.خودارضایی که دیگرجای خود.هیچوقت دراین مواقع ک گناه میکردم خداروفراموش نکردم ولی وسوسه های شیطانی چشم و دلمو کور میکرد و دنبال شیطان رفتم.پدرومادر متدینی دارم.ولی خبر ندارند ک چقد فرزندشان پلید است.
    الان سرم ب سنگ خورده و پشیمانم.ازخودم متنفرم.آرزوی مرگ ندارم چون میدانم جایگاهم تا ابد جهنم است. ازمرگ میترسم. ازاینکه خدامرابحال خود رهاکند و توبه کنم و دستم را نگیرد میترسم.مدام فکر میکنم ک تا لحظه مرگ باید سختی و عذاب ببینم و با گناه از دنیا بروم.
    میترسم،ب دادم برسید.
    دلم را آرام کنید ک خدا مرا میبخشد.
    توانایی اینکه خدا مرا دوست بدارد را درخودم نمیبینم.
    چیکار کنم که زندگی دنیویم ب کامم تلخ نباشد.
    چیکارکنم یقین پیداکنم ک خدا منو میبخشه.
    خدایا ب دادم برس.
    دیگر توانایی اشک ریختن ندارم.
    خدایا ب دادم برس.
    خدایا توبه ام را میپذیری؟؟
    خداوندا تکلیف حق الناس چه میشود ؟
    خدایا باتمام وجودم میگم ک غلط کردم.
    ازبس فکر میکنم سردرد سراغم می آید.
    اشتهایم بسیار کم شده است.
    احساس گناه امونمو بریده.
    از حیوان هم پست ترم.
    ب دادم برسید.
    خدایا توکل برخودت.یا امام رضا.

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      یک نکته مهم در صحبت شما بود “توانایی اینکه خدا مرا دوست بدارد را درخودم نمیبینم.”
      شاید شما توانایی این را ندارید که خدا شمارا دوست بدارد ولی قطعا خداوند قادر تواناست و قطعا در صورت توبه واقعی شمارا خواهد بخشید
      شک نکنید تمام افکار شما به خاطر تیر های ناامید کننده از طرف شیطان است , زیرا نمیخواهد شما به سوی خدا و بهشت خدا رهسپار شوید و شما را در بند و در آتش میخواهد
      پس دوست گرامی توبه واقعی کنید و با اعمال نیک سعی بر جبران گذشته آلوده خود کنید , در صورتی که توبه کنید خدا شما را خواهد بخشید ولی باید جبران کنید نه این که برید حلالیت بگیرید از شوهر زن متاهلی که با وی رابطه داشته اید !!!
      بلکه با خود بودن و نیکی کردن به یتیم و نیازمندان و نماز اول وقت و …

      حتی بر فرض این که شما در زندگی تاوانی هم ببینید دلیل بر این نیست که خدا شمارا نبخشیده است بلکه نشانه این است که خداوند شمارا میخواهد پاک کند البته حتما نباید تاوان ببینید و میتوانید با دعای فراوان از خدای بزرگ بخواهید به بزرگی و کرم و بخشش
      شما را بخشش و و توفیق خدمت به خلق بدهد تا از این نظر جبران گناه کرده باشید نه با مریضی یا تاوان مشابه !!

  71. فاطمه گفت:

    سلام من ی دختر بیست و سه ساله هستم در گذشته برای فرار از مشکلات خانوادگی پناه بردم ب آغوش غریبه ها. تا چن سال پیش نماز قضا نداشتم و آدم مقیدی بودم حالا چرا ب این روز افتادم نمیدونم کسی جز شمارو محرم ندونستم تا حرف دلمو بزنم پدرم کارگر هست و ب سختی امرار معاش میکنیم ی برادر دارم تو کمپه داداش کوچیکم بیماره و یک خواهر کوچکتر دبستانی خودم دانشجو هستم و مخارجم ب عهده خودم هست زندگی سختی دارم چن سالی از خدا دور شدم با پسرای زیادی دوس شدم خواسته و ناخواسته بت چن نفری رابطه در حد ملاعبه داشتم همیشه دوس داشتم ازدواج کنم ولی مث اینکه خدا صداهامو نمیشنوه منو ب حال خودم رها کرده هر سری از رابم با پسرا دست میکشم و توبه میکنم ولی بازم دست از سرم برنمیدارن هیچ پسری منو ب خاطر خودم نمیخواد فقط ب خاطر رابطه بامن دوست میشن حتی چن ماه پیش خواستگاری پیدا شد ک عقیده داشت باید در اشنایی رابطه جنسی داشته باشیم تا از شریک جنسی خود مطمئن شوم چرا پسرامون انقد بد شدن من فقط ی همدم و همراه در زندگیم میخوام ک احساس تنهایی نکنم ولی تمام دوستیهام ب خاطر رابطه جنسی بهم ممیخوره شما بگید چکار کنم برام دعا کنید تا جهیزیه فراهم کنم و ازدواج کنم چون اگر اینطور نشه نمی تونم ب این زندگی ادامه بدم

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی چاره مشکل شما درون خود شماست ! بله فاطمه زهرا بهترین شفاعت کننده در دنیا و آخرت است از حضرت زهرا بخواهید به قلبتون ارامش بدهد و شفاعت شما را کند
      در مورد مشکلتون باید خدمتتون عرض کنم که دنیا دار مکافات است و خداوند در دنیا هرکس را بیشتر دوست داشته باشد بیشتر مصیبت و مشکلات میدهد تا در سختی ها در ناب شوند
      همه چیز در افکار شما نهفته است برای مثال اگر هر روز نماز به موقع بخوانید و دائم الذکر باشید و نماز شب بخونید و اول و وسط و اخر ماه را روزه بدارید و اعتکاف بروید و گناه نکنید و
      به رضای خدا راضی باشید شک نکنید به درجه ای کمتر از حضرت مریم نخواهید رسید و انگاه خدا برای شما معجزه خواهد کرد , من در مشاوره هایم یک جمله معروف دارم به تمام کاربران میگویم
      برای این که خدا برای شما معجزه کند باید اول برادریتان را به خدا ثابت کنید !! یعنی وقتی توقع دارید خدا شمارو از اوج ذلت و خواری و سختی به اوج عزت و اسایش ببرد در حالی که پاک و مطهر هستید
      و بهشت فردوس برایش شما هم باشد پس گناه و سرکشی چه معنایی دارد ؟ وقتی شما رابطه با یک نامحرم اغاز میکنید بعد توقع دارید دعایتان مستجاب شود ؟ وقتی شما خود را در اغوش شیطان
      قرار داده اید توقع دارید خدا دست شمارو بگیره ؟

      خواهر من طرز فکرتون عوض کنید بدونید هر سختی باعث ارتقا رتبه شما در انسانیت میشه و بنده خاص خدا خواهید شد و پس از تمام شدن امتحان الهی خدابرایتان معجزه خواهد کرد
      معجزه حتما نباید ثروت وقدرت باشد قلبی آرام و مملو از یاد خدا که هیچ چیز جز خدا را نمیبیند یعنی معجزه و پاداش خدا زیرا پاداش اصلی اخرت است زیرا دنیا ممکن از نهایت ۳۰ سال باشد ولی اخرت ابدیست
      فقط کافی چند لحظه روی حرف من فکر کنید اخرت ابدیست و در صورت گناه نکردن وعده بهشت الهی حق است و قطعی ..
      این دلیل بر این نمیش شما تا اخر عمر باید سختی بکشید بلکه ممکن پس از توبه واقعی و بنده واقعی شدن بخت و اقبال به شما روی اورد و خوشبخت ترین دختر دنیا شوید اینرو از نمونه های بسیاری که در مشاوره ها
      داشتیم بهمون ثابت شده است پس خواهرم با خداباش پادشاهی کن ….

  72. سارینا گفت:

    سلام من اولای ازدواجم بایک مردنامحرم فقط درسطح بغل وعشق بازی بودوحتی اون منولختم ندیده ونه من اونووشوهرم فهمیدازاین قضیه وبه پدرم گفت امانه همه مطلب رو وبهم میگه که توزناکردی وباورش نمیشه وهرروزقران میاره ومیگه قسم بخورومنم چون مطمعنم به اونجا نرسیده قسم میخورم والان زندگیمون خیلی سخته ونمیذاره من ازخونه بیرون برم وپدرمادرمو ببینم وتهدیدم میکنه میگه همه قضیه روبه پدرت میگم واینوهم بگم که من همون موقع توبه کردم والان یه زن مومنه شدم که هرروزطلب استغفارمیکنم ولی شوهرم باورش نمیشه توروخداااااااااااااراهنماییم کنیدچیکارکنم پیش مشاورم نمیتونم برم چیکارکنم به بابام نگه اخه پدرم اگه بفهمه دغ میکنه

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      ضمن تشکر از انتخاب سایت ما برای پرسش سوالتون
      اول این که نگفتید چه مدت از ازدواجتون میگذرد مورد دوم این که زنا فقط دخول نیست بلکه حتی یک لمس , بوسه و حتی نگاه نیز نوعی زناست که گناه بسیار بزرگی دارد
      راه حل : همسرتون رو بنشانید و بهش بگید حرف منطقی باهاش دارید , بهش توضیح بدید که قسم میخورید که رابطه شما با ان مرد فقط در ان حد بوده و بیش از ان نبوده و قسم بخورید توبه کرده اید و از روی جهالت دست به این کار زده اید
      بهش بگید من دیگر نماز هایم را سر وقت میخوانم و به خاطر این گناه هر روز استغفار میکنم , بهش بگید یک فرصت به شما بده و اطمینان داشته باشه جز او به کس دیگری نه فکر میکردید و نه فکر خواهید کرد و ان مورد فقط از روی جهالت بوده است
      بعد سعی کنید داخل منزل و بیرون معنویتتون بالا ببرید و حتی جلو همسرتون نماز بخونید , نماز شب بخونید قران بخونید البته واقعی نه برای فیلم بازی کردن !!!! تا اعتماد همسرتون جلب کنید , مورد اخر این که به همسرتون زیاد محبت کنید و بهش بگید که
      اورو بسیار دوست دارید و به پشتیبانیش نیاز دارید .

      نتیجه : شما گناهی بسیار بزرگ کرده اید و شک نکنید همسرتون بسیار صبور بوده که هیچ اقدام عملی انجام نداده , بنده نیز حدود ۲ سال ازدواج کردم و شک نکنید اگر چنین صحنه ای رو از همسرم دیده بودم هیچ تضمینی نمیدادم که اون لحظه دیوانه نمیشدم و دست به اقدام جبران ناپذیری نمیزدم ! پس قدر همسرتون بدونید و صد درصد حق رو به اون بدید و با گذر زمان اعتمادش جلب کنید , بهترین راه توکل به خدا و از او کمک خواستن است.

  73. بینام گفت:

    سلام من وقتی عقدبودم بایکی رابطه داشتم اونم فقط ۱یار که اصلادخولی صورت نگرفت ارضاهم نشدیم فقط رابطه بغل الانم پشیمونم همسرمو دوس دارم چیکارکنم ازعذاب وجدان خلاص شم خدا منو نمیبخشه

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در هر صورت خطای بزرگی بوده که انجام دادید و تنها راهش توبه واقعی به سوی خداست
      توبه واقعی کنید و با محبت فراوان به همسرتون و عبادت خداوند جبران کنید این گناه بزرگ را
      و شک نکنید خداوند بسیار مهربان است

  74. عسل گفت:

    سلام خسته نباشید.
    واقعا به کمکتون احتیاج دارم.من با همسرم مشگل دارم و قصد جدایی ازهمو داریم.متاسفانه من دراین حین با پسر مجردی اشنا شدم البته به قصد ازدواج.باهم رابطه جنسی داشتیم.بعدازپرس وجو ازاطرافیان متوجه شدم که دراین صورت مابهم دیگه حرام میشیم.میخواستم بدونم واقعا هیچگونه راهی نیس.ماهیچکدوممون اطلاعی دراین مورد نداشتییموالان واقعا نمیدونیم چیکارکنیم .بهم دیگه علاقه داریم واین مسئله باعث عذابمون شده.توروخدا یه راهی جلو پامون بزارین

    • سعید گفت:

      با سلام
      نکوهش فایده ای به حال شما ندارد ولی شما با وجود این که شوهر داشتید زنا انجام داده اید فقط با بهانه این که قصد ازدواج داشتید !
      با توجه به حکم قطعی اسلام شما و این اقا حرام ابدی هستید و بنده نمیتونم حکم عوض کنم با دفتر مرجع تماس بگیرید
      در ضمن توبه کنید چون گناه بسیار بزرگی مرتکب شده اید و ظاهرا اصلا احساس ندامت هم ندارید و توجیهش میکنید

  75. نارتا گفت:

    با سلام ..یه سوال داشتم توروخدا جواب منو بدین چون خیلی عذاب وجدان دارم . . .خانمی هستم ۲۳ ساله و به زور خانواده با پسری ازدواج کردم که هیچ حس عاطفی به این شخص نداشتم ..در دوران صیغه که بودیم من با یکی از استاد های دانشگاهم رابطه داشتم ..البته شرایط وادارم میکرد به این کار که هیچ لذتی هم نبردم و از روی اجبار بود (هنگام رابطه با همسرم هم هیچلذتی نمیبرم) اون موقع میدونستم که زنا کردم ولی فکر میکردم توبه کنم بخشیده میشم تاابنکه از بکی شنیدم که اگه زن محصنه زنا کنه حتی اگ هزاربارم توبه کنه جای همیشگیش جهنمه و هیچوقت رنگ بهشتو نمیبینه….من نمیخوام اینجوری باشه … ولی بعد ازینکه حرفای اینجارو دیدم توبه کردم میخوام بدونم خدا منو بخَشیده …. الان عقد کردیم با همسرم وعاشق و همسرم هستم. ….
    کمکم کنید لطفا

    • سعید گفت:

      با سلام
      من نمیدونم این اشنای شما این حرفو از کجا دراورده ولی به جد میتونم بگم این کلام شیطان ولاغیر !!!!
      شما گناه بسیار بزرگی انجام داده اید ولی نه به اندازه بخشش خداوند !!!
      خداوند بسیار بخشنده و مهربان است و اگر شما توبه واقعی کنید شمارا خواهد بخشید ولی خوب عقوبت هر عملی در دنیا ممکن است بر سر صاحب عمل نازل شود
      خلاصه : خداوند توبه کنندگان را بسیار دوست دارد و گناهانشان را ده برابر میکند و همه را به حسنه تبدیل میکند به شرط ان که توبه واقعی کنند و حتی یک لحظه فکر تکرار گناه در ذهنشون نیاید
      یا علی بگویید و به لطف خدا امید بسیار داشته باشید

  76. زینب گفت:

    سلام من با پسر همکلاسم که پسری مذهبی هست و از لحاظ حرام و حلال کامل میشناسمش و به من علاقه داشت ابتدا بخاطر اینکه حرف زدن هامون مشکل نداشته باشه عقد موقت شدیم(بدون اجازه پدرم اینم باتوجه به پرسش و پاسخ هایی که از دفاتر مراجعمون داشتیم)چون وقتی نامحرم بودیم خیلی عذاب وجدان داشتیم اما بخاطر اینکه به گناه نیوفتیم با توجه به این وضع جامعه کنونی اما بعد ی مدت باهم عشق بازیم داشتیم اما دخولی صورت نگرفته،خاستم ببینم رابطه ما گناه نیس؟وقتایی که مهلت عقدمون تموم میشه ما با هم صحبتی نداریم

    • سعید گفت:

      با سلام
      متاسفانه شما راه درستی رو انتخاب نکردید , من نمیدانم از مرجع چه سوال کرده اید که این مجوز را به شما داده است در حالی که بدون اذن ولی اصلا عقد صحیح نیست
      فرض بر این که صحیح باشد واقعا شما چرا باید چنین کاری را انجام دهید و خودتون رو بدون هیچ بشتوانه ای به آغوش این اقا سپردید !
      خدا مهریه و… برای کرامت زن قرار داده تا هر مردی به راحتی از او سودجویی نکند , این رابطه را همین الآن قطع کنید و به ایشان بگویید که اگر شمارو دوست دارد قدم بگذارد جلو و بگویید
      کرامت نفستون اجازه نمیده بیش از این جلو بیایید

  77. نادم گفت:

    سلام اگر دختری چهار بار رابطه نامشروع با مرد زندار داشته باشد و آن مرد هم ب دختر پول بدهد حکمش چیست؟اون پول روو باید چیکار کنه؟؟الآن واقعا پشیمان و ندام هست آیا واقعا توبه اش مورد قبول واقع میشه؟؟و باید چیکار کنه؟؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      توبه واقعی مورد قبول خداست انشالله اگر واقعی باشد و تکراری در کار نباشد
      در مورد سوال اول به دفتر مرجع تماس بگیرید

  78. ناشناس گفت:

    سلام
    من با اقایی صیغه موقت خوندیم و بر اساس حرفای مرجعم چون من باکره هستم و پدرم در جریان این صیغه نیس , نیت کردیم که من تا عقد دائم باکره بمونم
    سه سال هستش که باهمیم و قصدمون حتما ازدواجه اما به دلایلی نمیشه که الان برای خواستگاری پاپیش بزاره
    رابطه من و ایشون خیلی نزدیک هستش و کاملا مثل زن و شوهر میمونیم. ما باهم رابطه از مقعد داشتیم ولی من باکره هستم
    و این موضوع خیلی منو نگران کرده
    ایا منو ایشون نمیتونیم عقد دائم کنیم؟
    من به ایشون حرام میشم؟

    • admin گفت:

      با سلام
      عقد بدون اجازه پدر باطل و درست نیست ، شما چطور فکر کردید که اگر نیت کنید تا عقد دائم باکره بمونید مشکلی وجود ندارد ؟؟؟
      در خصوص این که بخواهید عقد دائم بخونید مشکلی نیست ..
      فقط حتما به دفتر مرجعتون تماس بگیرید و سوال کنید در باب این وضعیت فعلیتون ، چون طبق حکم کلی اسلام عقد شما باطل
      ولی نگران نباشید و تماس بگیرید و بپرسید دقیقش را حتما از مرجع خودتون

  79. حمزه گفت:

    سلام علیکم
    من مردی ۳۱ ساله ام دارای ۲ همسر – همسرانم باهم بسیار سازش دارند و در یک خانه زندگی میکنیم – همسرانم نسبطی هم باهم ندارند . گاهی اوقات یا اکثر اوقات مسایل غریزی ام را همزان با هر دوی آنها برطرف میکنم – این که همزمان یا مشارکتی با آنها انجام میدهم برای من حرام است ؟ برای همسرانم چطور؟ آیا گناه است ؟
    با تشکر از شما

    • سعید گفت:

      با سلام
      دو زن نمیتوانند عورت یکدیگر را ببیند این حرام است
      جماع و رابطه با زنی در مقابل زن دیگر حرام نیست ولی مکروه است

      توضیح کامل :
      این مسئله باید از دو منظر اخلاقی و فقهی مورد بررسی قرار گیرد.
      از نظر اخلاقی، اسلام به حیاء و عفت در زندگی و بویژه در زندگی خانوادگی و زناشویی بسیار اهمیت داده است. از این رو قوانین و دستورات بسیار ظریف و دقیقی را وضع نموده است که از جملۀ آن انجام مسایل خاص زناشویی در خلوت و دور از حضور هر فرد سومی است حتی اگر این فرد سوم همسر شرعی مرد (مردی که دارای دو همسر است) باشد؛ زیرا اگر چنین عملی در حضور همسر دیگر باشد می تواند آثار سوء عاطفی و اخلاقی به دنبال داشته باشد. در روایات دیگری حتی از مجامعت در حضور طفل غیر ممیز (طفل شیر خوار) که بیدار باشد نهی شده است و فرموده اند این کار باعث فساد اخلاقی کودک خواهد شد.[۱]
      در روایات زیادی از مجامعت مرد با همسر خود در حضور همسر دیگرش نهی شده است.
      پیغمبر (ص) از جماع همزمان با دو زن در یک اتاق نهی فرموده اند.[۲]
      امام باقر (ع) می فرماید: مردی که دو زن دارد در آن واحد و در اتاق واحد با هر دو جماع ننماید.[۳]
      اما باید توجه داشت که از نظر فقهی این نهی در لسان روایات، نهی تنزیهی است نه تحریمی؛ یعنی این روایات حمل بر کراهت می شوند. از این رو فقها فرموده اند: وطی همزمان دو زن در یک اتاق گرچه حرام نبوده، اما مکروه است.[۴]
      اما باید نوجه داشت که دیدن عورت زن بر دیگر زنان حرام است.

  80. محمد e33d گفت:

    با سلام و احترام
    پسری ۲۱ ساله هستم . برادری ناطنی بزرگتر از خودم دارم – در کودکی به من تجاوز میکرد و من نمیدونستم یا درک فهمش را نداشتم . هیچ گاه رابطه از سمت من نبوده و او بود که مرا با این موضوع آشنا کرد – کسی هم نمیداند – حال که بزرگ شدم و به بلوغ فکری رسیدم گذشته مرا رنج میدهد – طوری که میگم اگر زمان برمیگشت و من میدانستم که این چی هست مانع اعمال او میشدم – حال تنفر شدیدی بهش دارم . تکرار میکنم که در کودکی با من اینکار را میکرد – هر چند از او خبری میشنوم که زنا کرده و کارای دیگه . بنده هیچ گاه فکر زنا هم نکردم چه برسه به اعمالش و با نامحرم رابطه نداشتم حتی اطرافیانم را در این باره راهنمایی میکنم که انجام ندهند و کلی دلیل میارم – حال که خودم دیگران را راهنمایی میکنم گذشته ام در زمان کودکی اینگونه بوده! و اما سوال بنده اینه که آیا من گناهکارم ؟ ایا برکت از من میرود ؟ چون من نمیدونستم چی هست به تازگی فهمیدم . حدودا این اتفاق از سن ۱۱ سالگی تا ۱۵ ۱۶ سالگی برام رخ داده .

    سوال بعدی این که برادرم چه حکمی دارد

    با تشکر

    ایمیل جغلی گذاشتم پاسخ را از همین جا دنبال میکنم – اسمم محمد با کد e33d بگذارید که پاسخ را پیدا کنم.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اقای محمد با کد e33d توجه بفرمایید اگر شما هیچگونه فهمی و درکی از زشتی و گناه رابطه جنسی با هم جنس را نداشته اید بی شک گناهی بر شما نوشته نشده است بلکه مظلوم واقع شده اید و دین این ظلم نیز بر گردن فرد مورد نظر میباشد
      اگر میدانستید این عمل گناه است ولی به خاطر لذت تن به این عمل میدادید شما نیز گناه کارید ولی قطعا گناه فرد مورد نظر چندین برابر شما خواهد بود چه بسا شما فقط با توبه و درخواست بخشش از خداوند بخشیده میشوید ولی فرد مورد نظر
      حتی اگر شما ازش بگذرید و توبه نیز بکند ممکن است خدا از او نگذرد و نتیجه عملش را در زندگی اش ببیند …

      نتیجه گیری: خداوند بسیار بخشنده و مهربان است به رحمت خداوند بسیار امید داشته باشید و بدانید ناامیدی از شیطان است

  81. Homan گفت:

    با سلام پسری ۲۲ ساله هستم که با عمه ی خود عشق بازی نه رابطه جنسی داشتم میخواستم بدانم زنا انجام دادم و باید سنگسار شوم؟؟

    • admin گفت:

      قرآن مجید در این زمینه می فرماید: « حرام شد برای شما ازداوج با مادر و دختر و خواهر و عمه و خاله و دختر برادر و دختر خواهر و مادران رضاعی و خواهران رضاعی[۳] و مادر زن و دختران زن که در دامن شما تربیت شده‌اند اگر با زن مباشرت کرده باشید و اگر دخول با زن نکرده (طلاق دهید) باکی نیست که (با دختران او) ازدواج کنید و نیز حرام شد زن فرزند صلبی (نه زن پسر خوانده شما) و نیز حرام شد جمع میان دو خواهر مگر آن چه پیش از نزول این حکم کرده‌اند که خدا از آن درگذشت. زیرا خداوند در حق بندگان بخشنده و مهربان است.[۴]

      فقها در این زمینه فرموده اند: “اگر کسى با یکى از محرم هاى خود[۵] مثل مادر و خواهر که با او نسبت دارند زنا کند، به حکم حاکم شرع باید او را بکشند.”[۶]

      در قانون مجازات اسلامی نیز آمده است: “زنای با محارم نسبی به هر شکلی مستوجب اعدام است”.[۷] و در این حکم بین زن و مرد فرقی نیست.

      البته اگر کسی (نعوذ بالله) مرتکب چنین عمل قبیحی شده باشد باید بین خود و خدای خود از کار خود توبه کند و امید به رحمت پروردگار داشته باشد، و لازم نیست که با اقرار خود مقدمات اجرای این حکم را برای خود فراهم آورد.

      اما باید توجه نماید که در مواردی این کار قبیح، احکام شرعی خاصی را در پی دارد که باید به آنها ملتزم باشد؛ مثلا در رساله های عملیه آمده است: اگر انسان پیش از آن که دختر عمه یا دختر خاله خود را بگیرد با مادر آنان زنا کند، دیگر نمى‏تواند[۸] با آنان ازدواج نماید.[۹]

  82. سیاوش گفت:

    سلام من ۲۶ سالمه چند روز پیش با خاله جوان خود که شوهر دارد کمی عشق بازی(مالیدن و خوردن نه دخول) انجام دادیم آیا زنا نام دارد؟؟ من بسیار ناراحتم و پشیمان لطفا کمکم کنید

    • admin گفت:

      قرآن مجید در این زمینه می فرماید: « حرام شد برای شما ازداوج با مادر و دختر و خواهر و عمه و خاله و دختر برادر و دختر خواهر و مادران رضاعی و خواهران رضاعی[۳] و مادر زن و دختران زن که در دامن شما تربیت شده‌اند اگر با زن مباشرت کرده باشید و اگر دخول با زن نکرده (طلاق دهید) باکی نیست که (با دختران او) ازدواج کنید و نیز حرام شد زن فرزند صلبی (نه زن پسر خوانده شما) و نیز حرام شد جمع میان دو خواهر مگر آن چه پیش از نزول این حکم کرده‌اند که خدا از آن درگذشت. زیرا خداوند در حق بندگان بخشنده و مهربان است.[۴]

      فقها در این زمینه فرموده اند: “اگر کسى با یکى از محرم هاى خود[۵] مثل مادر و خواهر که با او نسبت دارند زنا کند، به حکم حاکم شرع باید او را بکشند.”[۶]

      در قانون مجازات اسلامی نیز آمده است: “زنای با محارم نسبی به هر شکلی مستوجب اعدام است”.[۷] و در این حکم بین زن و مرد فرقی نیست.

      البته اگر کسی (نعوذ بالله) مرتکب چنین عمل قبیحی شده باشد باید بین خود و خدای خود از کار خود توبه کند و امید به رحمت پروردگار داشته باشد، و لازم نیست که با اقرار خود مقدمات اجرای این حکم را برای خود فراهم آورد.

      اما باید توجه نماید که در مواردی این کار قبیح، احکام شرعی خاصی را در پی دارد که باید به آنها ملتزم باشد؛ مثلا در رساله های عملیه آمده است: اگر انسان پیش از آن که دختر عمه یا دختر خاله خود را بگیرد با مادر آنان زنا کند، دیگر نمى‏تواند[۸] با آنان ازدواج نماید.[۹]

  83. حمید گفت:

    سلام.میدونم هر چ تشکر کنم کمه ولی برا اینکه وقتتون گرفته نشه میرم سر اصل مطلب قبلش شما رو ب خدا قسم میدم برای چند لحظه ب چیزی فکر نکنید و خوب این متنو بخونید.۱۸سالمه و کنکوریم ۱۴سالگی به واسطه ی فامیلم با دختری اشنا شدم یک سال اصرار ب دوستی کردم و قبول نمیکرد حتی خانوادش با من تماس هم گرفتن ولی من مصر بودم و با حرف های عاشقانم بالاخره علاقه مند شد و قبول کرد تا امسال با هم بودیم من آدم مبرایی نیستم و گناهکارم هستم غیر از بداخلاقی و رفتار های جزءی بدی ک ازش دیده بودم ب یقیین رسیدم ک این روابط گناه هستش و خواستم ک همدیگرو فراموش کنیم در ضمن باید بگم ک فقط در حد زنگ و پیام بود ولی دوبار ب اصرار من عکس کاملا لخت همو دیدیم و ی بار ب اصرار من پشت تلفن برا اولین بار خودارضایی کرد چون من رو عین شوهر خودش میدونس و من هم تا اون زمان قصدی جز ازدواج نداشتم الانم اصلا با معیار های ازدواج من همخونی نداره.بهش گفتم مذهبی شو مثل من شو تا اونوقت بعدا بیام خواستگاریت ولی اون هیچ کدوم و قبول نمیکنه.الآن با هم رابطه ای نداریم ولی هر از گاهی پیام عاشقانه میده بهم و حالش خیلی خرابه.من دیگر با هیچ نامحرمی رابطه ی پنهان و آشکار نمیخوام برقرار کنم.ولی سوال اصلیم اینه ک چون من به همه ی این کار ها کشوندمش و عاشق و وابسته ی خودم کردمش حتما باید باهاش ازدواج کنم؟کفاره ی کار من چیست؟تا آخر عمر باید عذاب بکشم؟آیا امکان داره بعد ازدواج باز ب این دختر فکر کنم؟دختر خوبیه ولی اونطوری ک من میخوام متدین نیست و رفتارش اصلا باب میلم نیست طوری ک مطمنم ب مشکل بر میخوریم ولی خودش گفته درس میشه ولی تدینش و گفته خودش باید ب اون نتیجه برسه ک من مطمنم خودش نمیخواد.ممنونم.ببخشید زیاد بود.منتظر جوابتونم.دعاتون میکنم

    • admin گفت:

      با سلام
      حمید عزیز ، شما در سن کمی که داشتید درگیر مسائلی شدید که نباید میشدید !!!
      کسی رو به قول خودتون درگیر کردید که نباید میکردید
      عکس برهنه یکدیگر رو دیدید که نباید میدید
      خوب تا اینجا کافی نیست ؟
      اگر شما با این خانم رابطه جنسی داشتید و پرده بکارت وی رو میزدید باید با او ازدواج میکردید ، الان اشتباهی بوده دو طرفه که ازدواج به این اشتباه دامن میزنه و مشکل رو حاد تر میکن
      بهترین راه حل این جدی با ایشون صحبت کنید و بگید که شمارو ببخش و حلال کنه و بهش بگید که اگر باهم ازدواج کنید زندگی موفقی نخواهید داشت البته یک مورد مهم اشاره کنم
      شما گناه بزرگی مرتکب شدید و راه حلش توبه واقعی به سوی خداست ، این خداست که تصمیم میگیر مجازاتتون کنه یا نه ، البته امید به خدا بسیار زیباست پس به لطف خدا امید داشته باشید

      نتیجه گیری: اگر رابطه جنسی نداشتید ، و اگر علاقه ای به ایشان دارید ، به مشاوره بروید تا موردتون بررسی دقیق شود ، ولی اگر اصلا مهری بهش ندارید و به درد زندگی زناشویی نمیخوره براتون
      توبه کنید و سعی کنید با ایمان واقعی جبران کنید، البته گناه شما حق الناس است ولی دلیل نمیش زندگیتون رو تباه کنید به خاطرش ، اگر دوسش دارید برید مشاوره اگر نه توبه کنید و دیگر به این
      دختر فکر نکنید ، چون حتی اگر از روی ترحم باهاش ازدواج کنید بعد ها ظلم بیشتری بهش خواهید کرد شاید !!

      یا علی

  84. sara گفت:

    سلام سوال من در رابطه با نامحرم نیست لطفا جواب بدین من مادرم فوت کرده و هروقت تو خوابم میاد میبینم زنده شده ومیگه من نمردم فقط کمی حالم بد شده بود خیلی خوشحال میشم توخواب که مامانم دوباره اومده پیشم اما از خواب که بیدار میشم میبینم نیست گریه میکنم من هرشب نمازشب و نمازقضایی و قران میخونم وصلوات میفرستم میخوام بدونم تعبییر خوابم چیه ایا مادرم نگران هست چیزی میخواد لطفا راهنمایی کنید

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      نمیدانم علت انتخاب این پست برای پرسش این سوال چیست ولی در هر صورت برای گرفتن جواب دقیق باید با مرکز تخصصی تعبیر خواب و یا یک متخصص صحبت کنید
      ولی به اندازه فهم خویش مادر شما نگران حال و بی قراری شماست و با این خواب قصد دارد به شما ارامش دهد ، و به شما ثابت کند که همیشه در کنار شماست و شمارا هرگز فراموش نمیکند
      و دائم برای شما دعا میکند ، بهترین راه این است شما نیز برای ایشان قران بخوانید و نماز بخوانید و ارامش داشته باشید تا مادرتان نیز نگران حال شما نباشد
      اگر مطمئن باشید مادرتان در عالمی دیگر پیش خدا در اسایش و به یاد شماست قطعا ارامش خواهید گرفت …
      و مورد اخر که بهتون یاد میدم ، سعی کنید در نماز شب هاتون با خدا صحبت کنید از خدا بخواهید هرچه خیر براتون قرار بدهد و صبر این دوری از مادر را بهتون عطا کنه شک نکنید قلبتون اروم میش ..

      التماس دعا

  85. Roya گفت:

    سلام. ببخشید من حدود چهار ماه میشد که به عموی خودم حی هوس دارم و او از نگاه من این را فهمیده. و تو این مدت هرموقع که منو میبینه بغلم میکنه و بوسم میکنه و همیشه کنار من میشینه و دستش را روی پایم میگذارد و من هم از این کار بدم نمیاد و او این را از نگاه من میخونه. در ضمن عموی من ازدواج کرده و ۳۳سالشه. منم ۱۵٫ تورو خدا راهنمایی ام کنید میترسم زندگی هردوی ما خراب شود

    • admin گفت:

      با سلام
      وقتی خودتان به شدت زشتی و پلیدی این حس خبر دارید پس چرا دودل هستید در ترک این حس ؟
      این حس از شیطان است و باعث ابرو ریزی و روسیاهی طرفین میشود سعی کنید توبه کنید از این حس و سنگین برخورد کنید با عموی خود

  86. سارا گفت:

    سلام من چندسال است با پسری رابطه دارم مادرش منو دید در جلسه اول صحبت کردن با خانوادم اما از روز بعد تا به الان دیگر خبری نشد پن بخاطر اینکه به گناه کشیده نشویم اصرار به ازدواج و نامزدی داشتم اما هربار بهانه پول خانه اورد گفت از هزینه ازدواج و مخارج زندگی برنمیاید همیالان همه رابطه دارم همس من باهاش بحث دارم خیلی دوسش دارم خواستگارامو بخاطرش رد میکنم اما اون هربار بهم علاقه نشون میده رتبطه هم دادم احساس میکنم به گناه الوده شدم نمیدانم چکار کنم لطفا راهنمایی ام کنید

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه در اکثر رابطه های دوستی که به رابطه نامشروع می انجامد این دختر است که دچار اسیب روحی و.. میگردد
      بهترین راه مراجعه به یک مشاوره خانم میباشد ، زیرا در صورتی که این پسر واقعا به شما علاقه مند باشد دلیلی وجود ندارد که با شما ازدواج نکند
      دلایل مالی میتوان با فاصله ایجاد کردن بین عقد تا عروسی حل شود البته این مورد باید دقیق بررسی و صحبت شود
      در هر صورت ادامه دادن یک رابطه گناه الود فقط باعث سیاهی روح و از بین بردن معصومیت انسانی میشود ، در مرحله اول توبه واقعی کنید و از ادامه رابطه مشروع دوری کنید و سپس با توکل به خدا مسیر را طی کنید
      شک نکنید با عفت و حیا زندگی کردن و با خدا بودن بهتر از بی عفتی و الوده شدن دامن به گناه است
      چه بسا این پسر شمارا فقط قد رفع نیاز های جنسی اش میخواهد و اگر به او بگویید دیگر توبه کرده اید و نمیتوانید با او رابطه داشته باشید و اگر شمارو دوست دارد باید با شما ازدواج رسمی کند شما را رهاکند
      سعی کنید عاقلانه فکر کنید و برای زندگیتان جدی تصمیم بگیرید…

  87. عرفان گفت:

    سلام من پسری ۱۵ساله ساله هستم من یک بار رابطه نامشروع داشتم میدانستم این کار گناهست ولی این کادراکردم الان خیلی پشیمون هستم

    • admin گفت:

      با سلام
      با توجه به سوال تکراری است ،میتوانید از پاسخ به سوالات دیگران استفاده نمایید
      ولی در یک کلام گذشته گذشته مهم این توبه واقعی کنید و دیگر تا اخر عمر بندتون به بند گناه باز نشود

  88. نسترن گفت:

    سلام من دختری ۱۸ ساله هستم، ۵ سال با دوست پسرم رابطه جنسی داشتم و قصدمون ازدواج بود ولی این رابطه تمام شد. من پرده ام از دادم و واقعا زندگی واسم سیاه و تباه شده. چه کار کنم؟

    • admin گفت:

      با سلام
      در هر صورت اشتباهی بوده که به علت نااگاهی صورت گرفته ، در حال حاظر بهترین راه شکایت از این پسر و گرفتن حق و حقوقتون هست ، در هر صورت حتی در صورت رابطه نامشروع این پسر شمارو از دختر بودن خارج کرده است
      و باید حق و حقوق شمارو ادا کنه ، البته این راه سختی هایی داره ولی قطعا از ابرو ریزی بعد ازواج و یا حتی عدم ازدواج و رد کردن خواستگار هایتان به خاطر این موضوع بهتر است ، راه سومی هم هست که به صورت مصنوعی عمل
      دوخت پرده رو انجام میدن که راه انسانی نیست و اصولا در حق پسری که شمارو به عنوان یک دختر انتخاب میکنه ظلم شدیدی میشود که چه بسا اخرتتون تخت شعاع قرار بگیره ….

      سه راه ۱: شکایت از این پسر ۲:ازدواج نکردن تا اخر عمر ۳: ازدواج و ابروریزی ۴: راه غیر انسانی در مقابل شماست ، بهترین راه راه اول است که هم حقتون گرفتید و هم از حیثیتتون

  89. دل خون گفت:

    سلام مجدد .خیر فرزندی ندارم و اینک خودم در سال اول همسرمو دکتر هم بردم واسه فرزند دار شدن ولی خوشبختانه یا متاسفانه اثری نداشت و اینک بیشتر پاپیچش شدم ک شاید با وجود بچه دست از کارهایی ک خوب نیس بکشه ولی نشد ک نشد چون همه ی تلاشها ی طرفه بود حتی دروغ هم زیاد میگفتن و یا حقوقی نمیاوردن با اینک روزو شب و یا روز تعطیل واسشون معنایی نداره و همش در حال کارن ولی ما حقوقی ندیدیم و اینک کوتاه اومدم با همه چیش حتی با اینک ۱۶روز از ماه رمضون دوسالو خدارو گواه میگیرم ک من بی سحری روزه میگرفتم روز در میون سحری میخوردم حالا اینشم گفتم مشکلی نیس و یا اینک فیلم خانومیو تو گوشیش دیدم یا اینک از بدن خودم عکس گرفته بود ک بفرسته واسه کسی یا قطع شدن رگ عصب دستم در حین دعوا ک حتی الانم بعد از دوبار عمل دو تا از انگشتام تکون نمیخوره بازم کوتاه اومدم تا بلکه یذره خودش بفهمه بزاره کنار ولی نشد ک نشد کم کم این بی محبتی ها ب اینجا رسید ک منم رفتم تو همون راه ولی ازته دلم راضی ب این کار نبودم نمیدونم چ چیزی باعث شد ک کشیده بشم تو این راه و اینک بعد اون اتفاقات از خودم متنفر شدم و توبه کردم واینک بازم ادامه دادن حتی پول هیچ قبضیو خودشون تو این شش سال زندگی نریختن کنتور گازو ک بار ها دست کاری کردن خب اینم میشه حق الناس ولی دیگ من خسته شدم با خودم میگم اگ برگردم میدونم دوباره شاید انجام بشه از اون اتفاقات ولی اگ برنگردم و جدا بشم شاید خیلی بهتر باشه ک از صفر دو باره بسازم ولی خب خونواده ک خبر از اون اتفاقات ندارن میگن ی بار دیگ هم برگرد ولی خب هرچی با خودم فکر میکنم میبینم هیچ حسی بهش ندارم و نمیتونم برگردم و حتی با وجود این اتفاقات دیگ فکر بچه دار شدنو ک ب کل بیرون کردم از سرم و با خودم ک فکر میکنم میبینم از اول این زندگی ی طرفه بوده ی طرف تحمل میکرده و بعد ب جاهای باریک کشیده شده اگ هردو طرف پشت همو داشتن اینطور نمیشد و اینک الان ایشون از من شکایت کردن واسه اینک تمکین ندارم من موندم ب دادگاه برم چی بگم موندم و خونواده هم همش در حال نصیحت ک بیا برگرد ولی ب نظر خودم زندگی ک اولش اینطور باشه پایان خوشی هم نخواهد داشت شاید بدتر بشه ولی بهتر فکر نکنم بازم اگ راه حلی مد نظرتونو ک من در دادگاه اراءه بدم ک زودتر ب نتیجه برسم و جدا بشم لطف کنید و بهم بگید ممنون میشم . بازم متشکرم از لطفتون

    • admin گفت:

      عرض ادب
      اگر بچه داشتید شک نکنید هیچ راهی جز سوختن و ساختن باقی نمیماند زیرا شما او را به این دنیا اورده بودید
      بهتر از هر کسی دیگر به شرایط زندگی خود اگاه هستید و مشاور و بنده به عنوان شنونده فقط میتوانید یک طرفه مشاوره بدهیم و اصلا صحبت های همسرتون رو نشنیده ایم !!
      اگر حتی یک درصد این روند باعث بشه شما به گناه زنا دچار بشید این زندگی دلیلی برای ادامه نداره زیرا اخرتتون نابود میشه ! اگر مطمئنید که شوهرتون دنبال گناه و زنا خوب بهترین راه یک وکیل خوب
      شما برای گرفتن حق طلاق سه چیز دارید یکی مهریه ، یکی نفقه یکی اجرت المثل اولی که خوب مشخص دومی و سومی بر اساس میزان کار شما در منزل تو این مدت حساب میشه
      حتی میتونید به پزشکی قانونی مراجعه کنید و اگر کتکی خوردید و یا حتی همین دستتون رو نشون بدید و طلب دیه کنید …

      خوب فکر کنید ، خوب فکر کنید ، خوب فکر کنید به هیچ وچه احساسی تصمیم نگیرید ، نه به شما میگویم طلاق بگیرید نه میگویم زندگی کنید چون اشراف کامل به شرایط ندارم ، ولی اینقدر میتونم به شما اطمینان بدهم
      اگر به خدا توکل کنید و از او بخواهید وکیل شما شود بهترین اتفاق ممکن برای شما رخ خواهد داد …

  90. دل خون گفت:

    سلام . ممنون ازلطفتون . ولی من پیش مشاور هم خانوم و هم اقا رفتم ک همشون گفتن اگ میتونی زندگی کنی اینطوری ادامه بده ولی اگ نمیتونی تمومش کن و بیشتر نظر شون این بود ک اینطور ک شده نمیشه زندگی کرد . و من هم خیلی وقته ک این کارو گذاشتم کنار و توبه کردم و اینک الان هم اگ نظر ب جدایی دارم چون میخوام از نو بسازم زندگیمو ولی موندم خونواده رو چجوری راضی کنم ب جدایی و اینک همسر من بیشتر وقتا شبا خونه نمیومدن یا اگ میومدن پنج دیقه ی حمام میرفتن و مرتب میکردن و میگفتن میرن دوباره سر همون کار . و اینک میدونم گناهش چیه ولی من بعد از این همه کوتاه اومدن ب این راه کشیده شدم الان ک چهار ماه بیشتر خونه پدرم هستم از خونه هم حتی بیرون نمیرم مگه کار ضروری داشته باشم .و خونه ی خودمم ک بودم شوهرم اصلا براش مهم نبود ک شب بیاد خونه یا نیاد یا زنگ بزنه بگه نمیام یا میام و این کار رفته رفته باعث این شد نمیدونم فقطمیدونم ک من هم ناخواسته ب این راه کشیده شدم و الان هم گذاشتمش کنار ولی از شما راحلی میخواستم ک ایا میشه اینطور زندگی کرد یا نه حالا چ با اتفاقاتی ک برای من افتاده و چ اتفاقایی ک شوهر من با ناموس یکی دیگ انجام داده یا اینک جدابشم بهتره هم برای اون و هم برای من . من خودم عذاب وجدان این کارو دارم و با خودم میگم کاش من ک این همه سال صبر کردم ی سال دیگ هم کوتاه میومدم ولی نمیدونم ک چ چیزی باعث شد منم ب این راه قدم بردارم و اینک چ کاری انجام ب نظر شما بهتره .

    • admin گفت:

      عرض ادب مجدد
      من اگر شدت گناه شمارو توضیح دادم صرفا فقط هشداری بود برای عدم تکرار ، زیرا خداوند بسیار بخشنده و مهربان است و اگر واقعا توبه کنید و دیگر تکرار نکنید خداوند شمارو میبخشد و مورد رحمت خویش قرار میدهد …
      در مورد زندگی شما متاسفانه ما در جایگاهی نیستیم که که به شما بگویم زندگی کنید و یا زندگی نکنید زیرا برای خراب کردن یک سازه باید حساب خیلی چیز هارو کرد که البته در صحبت هاتون یادم متوجه نشدم فرزندی دارید یا خیر …

      در هر صورت با توجه به وضعیت تاسف باری که ذکر کردید ادامه این زندگی و ترس به گناه افتادن مجدد طلاق و شروع یک زندگی ابرومند راه حل منطقی تری به حساب میاید ، ولی خوب باید در این تصمیم بسیار فکر کنید ، طوری نشود
      بعد از طلاق از همسرتون درگیر مسائلی شوید که تبعاتش از وضعیت فعلی زندگی شما بدتر باشد …

      همانطور که عرض کردم ، برای دادن حکم دقیق باید بررسی دقیقی انجام داد به این که ایا فرزندی دارید یا خیر ؟ ایا عشقی بین شما وجود دارد یا خیر ؟ ایا عشق یکطرفه است ؟ شرایط خانوادگی شما به چه صورت است ایا خانواده پذیرای شما
      به عنوان یک دختر مطلقه هستند یا خیر ؟ ایا بعد از طلاق شرایط مساعد برای ازدواج ابرومند حتی با یک مردی که همسر فوت شده داشته باشد یا از شما ۱۵ سال حتی بزرگتر باشد را دارید یا خیر ؟؟؟؟ و ده ها سوال دیگر که باید همه را در نظر
      بگیرید که طوری نشود از چاله در بیایید و به چاه بیافتید …

      در صورتی که به مشاوره بیشتری نیاز دارید به سوالات بالا به دقت و همراه جزئیات توضیح دارید ….

  91. دل خون گفت:

    سلام .من در سن ۱۶عقد کردم ولی شوهرم آدمی بود ک دختر بازی میکرد بارها پیام هایشان را درگوشیش دیدم و ایشون عذرخواستن ک دیگ تکرارنمیشه و رفته رفته تکرار شد تا اینک مجبور شدم رابطه زناشوییمونو تو عقد شروع کردم تا طرف یکی دیگه نره خلاصه بازم ادامه داشت تا اینک ازدواج کردیم و بازم ادامه داشت و من هر بار ب خونوادش میگفتن جوونه خوب میشه تا اینک دعوامونم شد و من تاندون دستم در حین دعواازدست دادم واینک ز
    بیشتر ک بازم ادامه داشت و من الان ک ۲۲سالمه باعث شد ببینم هرچقد کوتاه میام شوهر رفتارشو درست نمیکنه ک منم ب همون راه کشیده شدم و با کسی دوست شدم وباعث شد ی رابطه ایی هم صورت بگیره و در حین رابطه فرد سومی هم وارد شد ک وادارم کردن با اون هم رابطه برقرار کنم با اینک میل قلبی ب هیچکدوم و حتی اینک بهم انگشتشون بخوره نمیدونم ولی انجام شد ولی بازم بعدش کارهای شوهرم ادامه داشت با اینک از ماجرا خبر نداشت حتی بعد اون اتفاق افسردگی گرفتم و خودمو خیلی زدم ولی وقتی دیدم با اینک ب شوهرم التماس میکنم ب اون راه نره بدترادامه میده و من هم دوباره نمیدونم چطوریشد ک با دو نفر دیگ دوست شدم و رابطه هم شده و من دیگ بدم اومده از خودم متنفر شدم و الان هم معتقدم دیگ زندگی کردن با اون اقا فایده نداره الان هم چهارماهه خونه پدرم هستم ولی خونواده چون از اون اتفاقات خبر ندارن و ی خانواده ایی هستیم از نظرحجاب و مذهبی بودن درحد اعتدالیم و اینک گفتم چون خونواده خبر ندارن میگن ی بار دیگ برو سر زندگیت ولی نظر خود اینکه زنگی ک بدون صداقت وایمان و محبت باشه فایده ایی نداره و از همه مهمتر اعتمادی ک از دست رفته و از شوهرمم دوست دارم جدا بشم چون اون باعث شد ب این راه کشیده بشم و از شما خواهش میکنم ک جوابمو ب ایمیلم بفرستید ک من چکاری بدم بهتره

    • admin گفت:

      با سلام
      هر که مسئول عمل خویش است و جزای هر گناه در دنیا و اخرت به جای خود پا برجاست …
      این که شوهر شما دنبال دختر بازی میرفته است هیچ وقت حکمی برای زنا کاری شما نبوده است ، چه بسا گناه شما سنگین تر و بزرگتر از گناه شوهر شما بوده است
      البته بی توجهی شوهر به شما و باعث به گناه افتادن شما جایی نمیرود ولی تاکید میکنم که گناه زناکاری شما هیچ کجا نمیرود و بدانید گناه کبیره و زشتی انجام داده اید
      حکم زنای زن شوهر دار سنگساز است و علت این حکم عظیم بودن این گناه میباشد ..

      پیشنهاد من به شما این است که به یک مشاوره خانم مراجعه کنید و این مورد رو دقیق بررسی کنند ، زیرا در صورتی که راهی برای ادامه زندگی وجود نداشته باشد باید
      ان را ادامه نداد ، همیشه به این نکته توجه داشته باشید که دنیا موقت و زود گذر است و عمر مفید هر کس ۵۰ سال است ولی اخرت نامحدود است پس همین الان
      توبه واقعی کنید و از خداوند طلب بخشش کنید ،

  92. Zahra گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و یک ساله که فقط برای شوخی و اذیت کردن با یه پسر چت میکردم و ۹ماه هست که واقعا جدی شده واقعا وابستش شدم و هردو عاشق هم شدیم اون ۱۷ سالشه و تا حالا خیلی زنا با زنان شوهردار و دختران بالای ۲۰ سال انجام داده آیا میتونیم همدیگرو نشون کنیم و بعد از چند سال باهم ازدواج

    • admin گفت:

      با سلام
      سعی کنید شیطان را رو سیاه کنید و به این رابطه گناه آلود پایان دهید
      فردی که زناکار است فرد مناسبی برای زندگی کردن و پدری فرزندان شما نیست

  93. ... گفت:

    سلام
    من بیست و پنج دارم و متاهل هستم
    خانواده و شوهرم دیوانه وار دوست دارم
    در محل کارم ی اقای مجرد به من ابراز علاقه شدیدی میکرد
    منم چند بار بهش برگشتم و از اون کار بیرون اومدم
    بعد از مدتی دوباره ابراز علاقه کرد و عذرخواهی کرد گفت حتی بهت دستم نمیذارم فقط بیا صحبت کنیم
    من حسی بهش نداشتم اما عین ی برادر بزرگتر از ته دلم دوسش داشتم نمیدونم شاید بخاطر اخلاقمه
    واقعیتش نمیتونستم ببینم ناراحته چون خیلی تنها بود
    منن ی سری باهاش رفتم بیرون فقط ازم عذر خواهی کرد برگشتم خونه گفتم تموم شد
    و بهش گفتم من اهل اینکارا نیستم نخواهم بود
    دوبار دیگه به اصرار زیاد و خواهش که اخرین بار فقط ببینمت و میرم رفتم
    سری اخر که قرار بود همه چیز تموم بشه
    بهم نزدیک شد و نتونستم جلوشو بگیرم
    همه بدنم بی حس شده بود
    اما رابطه برقرار نکرد
    من الان خیلی حالم بده
    چکار کنم بخشیده بشم
    دارم دیونه میشم
    من حتی با نامحرم تا حالا ی دوستی ساده نداشتم
    تا حدودی به شوهرم گفتم اما فقط بگید چکار کنم
    دلم میخواد بمیرم
    چطوری از زیر دین شوهرم در بیام باید چکار کنم
    فقط بگید چکار کنم
    هر کاری باشه با تمام وجودم انجام میدم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دست شیطان بسیار قویست البته توکل از شیطان کاری بر نمی اید
      توجه بفرمایید در صورتی هم که رابطه نامشروعی بین شما و این اقا صورت بگیرد حکم ایشان شلاق و حکم زن متاهل سنگسار
      پس خیلی حواستان را جمع کنید و بدانید که لبه تیغ ابرو و عفت حیا و هرچیزی که انسانیت با ان شناخته میشود هستید
      در صورت امکان محل کارتون عوض کنید ، این بهترین راه و سعی کنید سریع تر این کار رو ترک کنید چون ماندن در این کار وضعیت شمارو
      پیچیده تر میکنه ،چون ظاهرا شما شهامت این که طوری برخورد کنید که به این مرحله را برسد نداشته اید ….

      نیازی نیست به همسرتون حرفی بزنید چون وضعیت رو پیچیده تر میکنید و اعتماد ایشان را کامل از دست میدهید ، پس عاقلانه رفتار کنید
      و توکل بر خدا کنید و خیلی خیلی جدی با نامحرمان برخورد کنید ، البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که وضعیت حجاب و پوشش شما
      نیز بسیار مهم است …

  94. پگاه گفت:

    سلام تو رو خدا کمکم کنید دارم دیوووونه میشم.من خیلی سال پیش با یه اقایی رابطه داشتم(دخولی صورت نگرفته)فقط در حد نزدیکی اما توبه کردم ولی متاسفانه بخاطر نفس و ایمان ضغیفم بازم توبمو شکستم ولی الان خیلی وقته م از اون کارای حرام و اشتباه دوری کردمو مجدد توبه کردم ولی میترسم از نبخشیدن خدا از تکراره دوباره گناهم از شرمندگیه دوبارم…حتی فکر کردن به ازدواج و فکر این ک باکسی ازدواج میکنم ک از گذشته سیاهم بی خبره عذاب وجدان منو چند برابر میکنهتو رو خدا کمکم کنید برای بخشیده شدنم هرکاری حاضرم بکنم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شک نکنید خداوند بسیار بخشنده و مهربان است ، و باید به رحمت او بسیار امیدوار باشید ، هرگونه ناامیدی از طرف شیطان است !
      برای همین منظور ایات و روایات زیر را مطالعه کنید :

      آیات و احادیث درباره توبه
      آیات و احادیث درباره توبه

      وَ هُوَ الَّذِى یَقْبَلُ التَّوْبَهَ عَنْ عِبَادِهِ وَ یَعْفُواْ عَنِ السَّیَِّاتِ وَ یَعْلَمُ مَا تَفْعَلُون } سوره شوری آیه ۲۵ ‏ }

      و اوست کسى که از بندگانش توبه می ‏پذیرد و از گناهان در می ‏گذرد و آنچه را که می ‏کنید، می ‏داند.
      امیدوار بودن به خدا و مایوس نگشتن از درگاه او

      ۱- سوره انعام آیه ۱۳۳: و پروردگار بی نیاز شما صاحب رحمتی بسیار عام گستر است.

      ۲- سوره انعام آیه ۱۴۷: و پروردگار شما صاحب رحمتی وسیع است و عجله در عقوبت گناهکاران نمی کند.

      ۳- سوره اعراف آیه ۱۵۶ : همانا رحمت و بخشش من تمامی اشیاء و موجودات را فرا گرفته است.

      ۴- سوره حجر آیه ۵۶ : و گفت ابراهیم(ع) به قومش کیست که مایوس شود از درگاه خدا و رحمت پروردگار به جز گمراهان.

      ۵- سوره زمر آیه ۵۳ : بگو به بندگانم ای آن کسانی که اسراف نمودید، در ارتکاب گناهان، مایوس و ناامید نشوید از رحمت من البته خدا گناهان شما را تماماً می آمرزد.

      ۶- یوسف آیه ۸۷ : ناامید نباشید از رحمت خدا که همانا ناامید نمی شود کسی از رحمت خدا مگر مردمانی که کافرند به خدا.

      ۷- شخصی از امام علی(ع) پرسید: بزرگترین گناه کبیره کدام است؟ آن حضرت در پاسخ فرمودند: مایوس و ناامید شدن از رحمت الهی. میزان الحکمه جلد ۳صفحه

      ۴۶۲

      ۸- رسول خدا(ص): اگر آنقدر خطا کنید که خطاهایتان به آسمان رسد و سپس توبه کنید، خداوند توبه شما را می پذیرد؛ از درگاه او ناامید نباشید. نهج الفصاحه صفحه

      ۲۳۱

      ۹- رسول خدا(ص): گناهکاری که به رحمت خدا امیدوار است از عابد مایوس به درگاه خدا نزدیکتر است. نهج الفصاحه صفحه ۴۷۷

      ۱۰- رسول خدا(ص): خداوند به داود نبی وحی فرمود: ای داود همانطور که کسی نمی تواند جلوی نورافشانی خورشید را بگیرد، همانطور هم کسی نمی تواند جلوی

      رحمت وسیع من را به بندگانم بگیرد. کلیات حدیث قدسی صفحه ۱۸۹

      ۱۱- حدیث قدسی: ای داود قسم به عزت و جلالم که اگر همه اهل آسمان و زمین به من امیدوار باشند، و از من درخواست نمایند و من خواسته و حاجات هر یک از

      آنها را برآورده می کنم اگر چه خواسته های هر یک از آنان به اندازه هفتاد برابر دنیای شما باشد و انجام این امور برای من مانند این است که هرکدام از شما سوزنی

      را به دریا فروببرد و آن را بیرون آورد آیا این کار چیزی را از آب دریا کم می کند؟ کلیات حدیث قدسی صفحه ۱۹۵

      ۱۲- امام حسن عسگری(ع): خداوند متعال خطاب به بندگانش می فرماید: ای بندگان من همه شما گناهکار هستید مگر کسانی را که من از گناه باز دارم. پس هر کس

      معتقد باشد که من می توانم او را ببخشم و با این حُسن ظَن به من، از من طلب مغفرت نماید هر آینه او را می بخشم و برایم گناهان او هر چند زیاد باشد مهم نیست چه

      اگر همه مخلوقاتم از اول و آخر زنده و مرده و تر و خشک همه جمع شوند و از رحمت من مسئلت نمایند تمام حاجات ایشان را می دهم و از رحمت وسیع من چیزی

      کم نمی شود. کلیات حدیث قدسی صفحه ۳۴۱

      خداوند بندگان توبه کار را دوست دارد

      ۱۳- سوره بقره آیه ۲۲۲ : همانا خداوند متعال توبه کنندگان و پاکیزگان را دوست می دارد.

  95. .... گفت:

    دختری که عمویش ازاودرخواست لب دادن وارتباطی صمیمانه تربکندودخترچون کوچکترازعمویش است نتواندبه او جواب رددهد چه حکمی دارد اگرحرام است دخترچگونه عمویش را ازاین کار منع کند؟

    • admin گفت:

      با سلام
      این عمل بسیار شنیع و زشت میباشد
      سعی کنید رفتارتون رو با عموتون شدیدا جدی کنید و بهشون محل نزارید و به هیچ وجه تنها نباشید با ایشون و حتی سعی کنید لباس پوشیده و کامل بپوشید
      اگر تکرار کردند خیلی مودبانه بگید در صورت تکرار مجبور میشم به پدر یا مادر بگم

  96. مهدی گفت:

    من چند روز پیش با اینکه میدونستم خانمی شوهر دارد بر اثر هوس با او زنا کردم و از آن روز شدیدا پشیمان هستم و ترس تمام وجودم را گرفته که نکند چرخ روزگار بچرخد و این بلا بر سر خودم آید . از طرفی آن خانم هم اصرار بر ادامه رابطه دارد . چه کنم . نمیدانم تمام فکرم مشغول این مسیله است . حتی در هنگام ارتکاب گناه میدانستم بعدش اینگونه میشوم ولی شهوت از اراده و دین من قویتر بود . نیاز به بخشش خدامند دارم .

    • admin گفت:

      با سلام
      دوست عزیز و گرامی
      شما گناهی بسیار بزرگ انجام داده اید ولی شک نکنید در صورتی که توبه واقعی کنید و از خداوند بخواهید خداوند شمارا انشالله میبخشد
      ولی در این که ایا دست روزگار از شما انتقال بگیرد یا نگیرد باز هم باید با خداوند معامله کنید زیرا زمین گرد است ! از هر دستی که بدهید از همان دست میگیرید
      با توجه به این که شما کاملا به گناه خویش اگاه بودید ، البته باتوجه به این که مجرد هستید بهترین پیشنهاد من به شما توبه واقعی است سعی کنید با خدا صحبت کنید کنید
      نه با دیگران چون فاش کردن گناهتان بار گناه را چند برابر میکند…

  97. Nima گفت:

    سلام من پسری ۲۰ ساله هستم و در اوج نیاز جنسی به سر میبرم.من میخواستم بدونم حالا که ۱۸ سالم شده میتونم با زنی ۳۵ ساله ای ک میشناسم صیغه کنم چون من نیاز جنسی دارم و هم ایشون که مجرد هستن.ایا این کار من و ایشون حرام است یا نه لطفا جواب منو زود بدید.من خیلی جاها شنیدم که راه های حلال زیادی هست که از گناه بپرهیزیم.خواهش میکنم راهنماییم کنید که میتونم زنی رو با رضایت کامل خودش با گفتن ذکر های لازم صیغه و مهریه تعیین شده صیغه کنم؟البته میدونم که برای اولین بار باید اذن پدر دختر حتما باشه ولی پدر این خانوم فوت کرده و منم بدور از چشم خانواده میخوام ابنکارو بکنم.فکر نمیکنم از لحاظ شرعی کار بدی باشه لطفا یه نظر قانع کننده به من و جوانان امثال من بدید.اگه میشه به ایمیلمم پاسخ رو بفرستید.مرسی

    • admin گفت:

      با سلام
      در صورتی که باکره باشند شرط صحیح بودن عقد اجازه پدر و یا جد پدری و در صورت عدم وجود اجازه قیم ایشان !
      اگر اجازه قیم وجود نداشته باشد عقد باطل است …

      در ضمن بهتر عفت به خرج بدهید تا ازدواج دائم انجام دهید ، ازدواج موقت ان هم در این سن میتواند شمارا از پیشرفت و اینده دور کند !
      زیرا دیگر انگیزه ای برای تلاش و کوشش نخواهید داشت و در این راه باقی خواهید ماند و چه بسا ابروی شما جلوی پدر مادر و… برود
      زیرا درگیر یک رابطه مخفی شده اید

  98. narges گفت:

    سلام..من دختر ۱۹ ساله ای هستم ک تابحال با هیچ پسری نبودم و هیچ دوست پسری هم نداشتم یعنی در این سالهای راهنمایی و دبیرستان با اینک تمام دختران دور و برم دوست پسر داشتن و کارهایی هم می کردن ولی من توانستم جلوی خودم را ب زور هم ک شده حتی ب زور خودارضایی بگیرم .(تا با پسری رابطه حتی دوستی ساده هم نداشته باشم)..من متاسفانه همیشه دوستانم و خاهرم را مسخره میکردم ک شماها نمیتوانید جلوی خودتان را بگیرید و الوده هستید.. و همیشه خودم را تا اندازه ای پاک و برتر می دانستم.اما متاسفانه حدود سه چهارماهی هس ک با پسری در شهر دیگری اشنا شدم و با او رابطه ی عاشقانه برقرار کردم بطوریک تا حدی نداسته دل ب او بسته ام..ی یکبار ک همدیگر رادیدیم دست در دست لبهای هم را خوردیم..من واقعن سردرگمم و گاهی اوقات از خودم بدم میاید.. از یکطرف نمیتوانم این رابطه را تمام کنم و از طرفی هم از این نوع دوستیها متنفرم و پیش خدا شرمنده..واقعن چ کار کنم؟؟ دلم میخاهد این رابطه را تمام نمیکنم اما نمیتوانم..واقفن دل بسته اش شدم بااینک خیلی از هم دوریم.. و او هم مدااااام میگوید ک دختر دیگری در زندگیش نیس.توروخدا بگویید چ کنم؟ چگونه الوده ی گناه نشوم؟ .. او خاسته یا ناخاسته مرا داخل گناه میبرد..با حرفهایش پشت تلفن وو..شایدبار دیگر ک هم را دیدیم گناه دیگری کردیم …..من سردرگمم راهنماییم کنید

    • admin گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی متاسفانه شیطان برای شما از راه خودپسندی و خود بزرگ بینی وارد شده و ظاهرا که موفق شده !!!
      شما با فکر این که از دیگران برترید به گناه بزرگ خودارضایی که گناه کبیره است دست زده اید ! شما با پسری رابطه بر قرار کرده اید و شک نکنید
      ادامه این رابطه باعث بی ابرویی شما و خانواده شما در دنیا و آخرت میشود …

      این همه منفی گفتم بزارید از مهربانی خدا بگویم ، شک نکنید خداوند دوستتان داشته که الان احساس ندامت میکنید ، همین الآن این رابطه شیطانی رو تمام کنید
      حتی یک درصد شک نکنید که این پسر فقط شمارو به خاطر ارضا جنسیش میخواهد نه چیز دیگر ، اصلا به منطق خود روجوع کنید ایا یک پسر با دختری که با اون لب گرفته
      رابطه بر قرار کرده حرف های جنسی زده ازدواج میکند ؟ ایا او را به عنوان مادر بچه هایش قبول دارد ؟؟ ایا حاظر خواهر خودش نیز با یک مرد نامحرم لب بگیرد ؟
      پس حتی یک درصد به خود شک وارد نکنید و این رابطه شیطانی رو تمام کنید ..

      سعی کنید با توبه واقعی از خداوند بخواهید شمارو ببخش و از گناه شما درگذر و همسری خوب قسمتتون کند، مطئن باشدی اگر از ته قلبتون باشد خداوند
      شمارو میبخش و مورد رحمت خویش قرار میدهد …

  99. سمیه گفت:

    من در سن ۱۳ سالگی ازدواج کردم و چون شوهراولم اعتیاد داشت در سن ۱۵ سالگی تصمیم به طلاق گرفتم که بخاطر مهریه گرفتنو ثابت کردن اعتیاد۴ سال طلاق ما طول کشید.از این ۴ سال ۳ سالش رو با شوهر دومم رابطه داشتم و دخول هم از مقعد داشتم. از همه عالمو ادم سوال پرسیدم همه گفتن به همدیگ نامحرمیم بجز یه مرجع تقلید.منو همسرم شبو روز کارمون شده گریه کردن.من عده رو رعایت کردم و هیچ رابطه دخولی با همسرم نداشتم ولی زنا کردم قبل طلاقم.بچه بودم نمیدونستم گناه داره گفتم ازدواج میکنیم اخرش بهم میرسیم التماستون میکنم کمکم کنین

    • admin گفت:

      با سلام
      وضعیت شما ۵۰-۵۰ است ! و باید نظر تمام مراجع رو دقیق بپرسید، البته با توجه به تحقیق های بنده تنها جواب امیدوار کننده برای شما پرسش و پاسخ زیر است که ایت الله خراسانی تاکید کرده اند “اما اگر دخول نکنند، اگر هر دو جاهل به حکم یا موضوع باشند” حالا منظور از دخول فقط از فرج بوده یا مقعد نیز صدق میکند باید زنگ بزنید دقیق بپرسید ، چون این مسائل باید جدی با ان برخورد شود تا اخرت از دست نرود ، در کل توکل بر خدا کنید…

      با ذکر حالت زیر:
      از مراجع سوال کنید :
      آیا با شرایط زیر من و شوهرم نامحرم ابدی هستیم؟
      شرایط: ۱:هر دو به هیچ وجه علمی بر این موضوع نداشتیم ۲: دخولی به فرج صورت نگرفته

      سؤال:‌ اگر مردی‌ با زنی‌ که در عده است از روی‌ جهل به مسئله یا عمد، عقد دائم یا موقت بخواند، آیا این زن بر او حرام ابدی‌ می‌شود؟
      پاسخ: حضرات آیات مکارم‌شیرازی، وحیدخراسانی و گرامی ‌می‌فرمایند: ازدواج و دخول هرچند از روی جهل، موجب حرمت ابدی است. همچنین حضرات آیات مکارم‌شیرازی و گرامی ‌ادامه می‌دهند: در صورتی‌که این ازدواج آگاهانه صورت گیرد، حرام ابدی خواهند بود؛ هرچند دخول نکنند.

      آیت‌الله وحیدخراسانی در ادامه می‌افزایند:‌ اما اگر دخول نکنند، اگر هر دو جاهل به حکم یا موضوع باشند (جاهل به حکم باشد؛ یعنی حکم شرعی مسئله را نداند و جاهل به موضوع باشد؛ یعنی نداند که در عده است) عقد باطل است، و اگر یکی از آن دو؛ چه مرد و چه زن، عالم به حکم و موضوع باشند، عقد باطل و حرام ابدی می‌شوند.

  100. alish گفت:

    با سلام
    من و دختری به مدت ۵ سال با هم دوست هستیم بعد از گذشت ۳ سال از دوستیمان تصمیم به برقراری رابطه جنسی با یکدیگر داشتیم و بعد از خواندن صیغه محرمیت که با رضایت هر جفتمان بوده به زبان آردیم و به مدت ۱۰ سال زمان مشخص نموده ایم. حال پدر ایشان به بنده حمله ور شده و دختر و همسر خود را از خانه بیرون نموده من و آن دختر یکدیگر دوست داریم ه هیچگونه اجباری تو برقراری ارتباطمان صورت نگرفته و مادر آن دختر نیز در جریان نزدیکی ما بده و می داند که دخنرش با من رابطه جنسی داشته. ما قرار به ازدواج داشتیم و همچنان داریم اما پدر ایشان به طور شدید با عکس العمل تهدید با سلاح سرد مخالفت می نماید. خواهش می کنم من را راهنمایی کنید که چه اتفاقی می افتد؟؟؟؟؟
    من نمی خواهم پدر مادرم تا بعد از اینکه به خواستگاری مرویم متوجه چیزی بشوند. چند سئال دیگر دارم
    ۱: آیا رابطه ما غیر قانونی بوده و مشکل شرعی دارد؟
    ۲: آیا پدر ایشان می تواند از من شکایت کند در صورتی که هیچ اجباری نبوده و هر دو بودن محرم یکدیگر رابطه داشتیم و بکارت را از بین بردی ایم؟
    ۳: چه راه هایی را پیشنهاد می کنید در ارتباط با این قضیه؟؟؟
    ۴: در دوران گذشته پدرشان با تهدید و بیرون نمودن فرزندان خود قصد جدایی داشتند اما به دلیل ترساندن همسر خود او می ترسید شکایت بنماید آیا بابت رفتار این مرد ایشون از صلاحیت پدر بودن برکنار می شود؟؟؟؟ چگونه باید اقدام نمود؟؟؟؟
    ۵: آیا از لحاظ قانونی در این وضع رابطه ی من و آن دختر نامشروع است و چه گناهی در بر دارد؟؟؟
    ما عاشق هم هستیم اما الان خانواده ی دوم من (نامزدم) آواره ی خیابان ها هستند و اگر من اقدامی بنامایم که بخواهم کمکشان کنم پدرشان شدیدتر عکس العمل نشان می دهد خواهش می کنم جواب سوالاتم را بدهید.

    • admin گفت:

      با سلام
      کاربر گرامی نمیدونم خودتون گول زدید و یا از قانون اطلاعی نداشته اید
      دختری که باکره است برای ازدواج حتما اجازه پدر لازم است و الی عقد باطل است !
      کار شما نه تنها غیر شرعی بوده بلکه غیر قانونی بوده و طبق مجازات های اسلامی در صورت شکایت پدر جزای سختی را دارد
      در حال حاظر بهترین راه جلب رضایت پدر دختر به هر شکل ممکن است ، چون شما خواسته و یا ناخواسته حریم یک خانواده را از هم پاچیده اید و
      و ناموس مردم را … ، پس بهترین راه این است به هر روشی رضایت پدر رو جلب کنید و بگویید پشیمان است ولی هر کاری که بگویند میکنید تا جبران کنید
      شک کنید جبه در مقابل این پدر باعث نابودی هر ۴ نفر شما خواهد شد !

  101. راوی گفت:

    با سلام بنده پسری ۱۹ ساله هستم که بدلیل شرایط رندگی و معاشرتی هم از جنبه ی اخلاق و هم ظاهرا از هم سن های خود فاصله بیشتری دارم و افرادی که از خودم بزرگتر هستند میتوانم راحت درک کنم سخنان و رفتارشان را جوری که انگار هم سن هستیم , با هم سن و سال های خود نمیتوانم روابط دوستیه خوبی برقرار کنم بخصوص دختر بعد از چندین بار تلاش هم نا موفق شدم اما چند مدت پیش با دختری آشنا شدم که از بنده ۵ سال و نیم بزرگتر است مدت طولانی هست که در رابطه هستم با وی هستم و رابطه غیر مشروع با هم نداشته ایم خیلی احساس رضایت میکنم که درک کافی از بنده دارد و در اگثر مواقع بنده توصیه های لازم جهت تصمیمگیری هارا به ایشان میدهم و به هیچ وجه حس برتری یا بزرگی به وی دست نداده است و یا بنده هیچ گونه احساس ناتوانی در کنترل رابطه یا شرایط را نداشته ام بنده خواستار نظر شما بودم برای ازدواج اگر شرایط همینطور پیش رفت در آینده ممنون از سایتتون

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر برای مشاوره دقیق به یک مرکز مشاوره مراجعه کنید دوست عزیز و گرامی

  102. بنده خدت گفت:

    قبل محرم شدن باهمسرم رابطه جنسی بدون دخول داشتیم.حکم اون چی هست؟آیا بااینکه ازدواج کردیم گناهی گردنمون هست؟

    • admin گفت:

      با سلام در هر صورت حکم گناه جایی نرفت ولی چون ازدواج کردید از خداوند عذر بخواهید و توبه کنید و طلب بخشش
      خداوند نیز مهربان مهربانان است و شما را انشالله خواهد بخشید و مورد رحمت خود قرار میدهد

  103. Mr.happy گفت:

    سلام خسته نباشین…
    یه چنتا سوال داشتم..
    اول اینکه میشود با دختری ک قبلا رابطه ی جنسی داشته اما بکارتشو از دست نداده عقد موقت کرد؟!
    دوم اینکه معیار تشخیص رشیده بودن وقتی حاکم اسلامی باشد ما حاکم اسلامی رو از کجا پیدا کنیم؟!حتی نمیزارن از چند صد متریشون رد بشیم ک حالا بخوایم راجب این موضوع سوال کنیم!!
    لطفا پاسخ بدید ممنون

    • admin گفت:

      با سلام
      در هر صورت شما گناه زنا کرده اید و باید توبه کنید
      برای ازدواج دختر باکره اجازه پدر میباشد

  104. پشیمان گفت:

    سلام خواستم بگم سوالی که من در تاریخ ۸ ابان ۹۴ ارسال کرده بودم به اسم پشیمان لطف کنید پاکش کنید ممنونم

  105. رئیس گفت:

    سلام وقت بخیر من یه سوالی داشتم
    از چنتادختر شنیدم خود ارضای خوبه یعنی اگه کسی بخواد پاک بمونه واز طریقه خود ارضای به ارگاسم برسه گناه کبیره حساب میاد
    حتی اگه اون نتونه ازدواج کنه وشرایط ازدواج ونداشته باشه و مجبوربشه خود ارضای کنه این و گفتم چون خیلی از دختران شرایط ازدواج و ندارن یعنی فرد قابل اعتماد و پاکی برای ازدواج کردن نیست فقط از۱۰۰%/۵%دصد پسرانه که دست نخورده و همین طور باکره گی دختران هم به ۲۹٪%دصدی رسیده متاسفانه
    فقط بگین باید ارضا کننده چه کاری کنه تا بخشیده بشه یا خود ارضای گناه کبیره به حساب میاد ؟؟؟

    • admin گفت:

      با سلام
      بله گناه کبیره است
      همین که توبه واقعی کند و قصد کند ترک کند خداوند اوراه میبخشد
      فقط پیش کسی نباید بازگو کنید
      توکل بر خدا کنید تا همسری خوب قسمتتون بشود

  106. حامد گفت:

    لطفا دیگه به من انگ غرور رو نزنید شما در مقامی نیستید که بخواهید درجه من رو تعیین کنید یا گناهان من رو یاد آور بشید، خیلی ممنون شاید من از غرور توبه کرده باشم، شما از کجا میدونی؟

    • admin گفت:

      با سلام
      دوست گرامی طبق گفته های شما من فقط وظیفه دانستم خطری که شمارو تهدید میکرد رو گوش زد کنم شک نکنید باعث ناراحتی برای من وقتی میبینم فردی دودل نسبت به شریعت و یا عدل الهی در هر صورت
      شک نکنید خداوند با بندگان مومن خود است و همیشه از ان ها در مقابل وسوسه شیطان محافظت میکند ، و این رو هم در نظر بگیرید این ساعتی که من وقت میگذارم تا پاسخ شما عزیزان رو بدم نه پولی بدست
      می اورم نه هدیه ای از کسی میگیرم ، پس مطمئن باشید فقط و فقط برای رضای خداست …

      امیدوارم درپناه خدا باشید و موفق

  107. حامد گفت:

    سلام…. میخواستم بپرسم از کجا میشه متوجه شد دختری از مقعد رابطه داشته؟ ممنونم، (لطفا فقط پاسخ سوال رو بدید)

  108. پشیمان گفت:

    سلام ایا دست مالی کردن بدن نامحرم زنا محسوب میشود حتی اگر بدن اورا ندیده باشد ولی دست داخل لباس ببرد و نقاط حساس و تحریک کننده بدن را دست مالی کند؟

    • admin گفت:

      با سلام
      در حالت کلی زنا به زمانی گفته میشود که دخول صورت گیرد
      ولی در روایات بسیار امده حتی با دست ، زبان و نگاه میتوان زنا کرد
      پس کسی که چنین کرده باید توبه واقعی کند و جبران کند با بندگی خدا

  109. حامد گفت:

    سلام به شما،
    ..میخواستم یه سوال بپرسم، آیا این طرز تفکر درسته؟
    ((من گناه های زیادی انجام میدهم و بعدا توبه میکنم))
    …شرایط قبولی توبه رو بفرمایید. و
    سوال دیگه :پس شما میگویید کسی که گناهی رو انجام داده، میتواند با فرد پاکی ازدواج کند؟! خیلی درک و قبول این موضوع برای من سخته

    بعد منظور من تغییر مذهب (شیعه به سنت) بود نه تغییر دین، اون هم قطعی هست، بخاطر اینکه مذهب تسنن مثلا :میگوید که صیغه حرام است و من این رو بیشتر قبول دارم، یا مثلا سنی ها پایبند ترند، ممنون میشم جواب بدید. ممنون دوست من، من هم تعمدم از پرسیدن سوال، اقناع هست نه تکبر و تحقیر یا تفخر

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب

      دوست گرامی پاسخ شمارو در چهار بخش میدهم پس دقیق بخونید و سعی کنید معیار غرور و خودپسندی رو هم کنار بگذارید و با عدل و منطق الهی به این پاسخ ها نگاه کنید :

      بخش اول :
      در قران که کتاب واحد مسلمانان امده است آمده است شاید منشأ سؤال شما آیه ۳ سوره نور باشد : الزَّانِی لاَ یَنکِحُ إِلَّا زَانِیَهً أَوْ مُشْرِکَهً وَالزَّانِیَهُ لاَ یَنکِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَحُرِّمَ ذلِکَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ ؛ مرد زنا کار ، جز با زن زناکار یا مشرک ازدواج نمی کند.
      مفسران در این مورد دو تفسیر ارائه کرده‌اند:
      اول: آیه در مقام بیان یک واقعیت عینی است، یعنی خداوند در آیه نمی خواهد بیان کند که همسر شخص زناکار همیشه در عالَم خارج، زناکار است بلکه می‌فرماید: معمولاً افراد آلوده سراغ افراد آلوده می‌روند، افراد پاک با افراد آلوده ازدواج نمی‌کنند. در حقیقت مقصود آیه همان چیزی است که در فارسی می‌گویند:
      کبــوتر با کبــوتر بـاز با بـاز کند همجنس با همجنس پرواز
      اگر فردی با ایمان و پاک باشد، به سراغ افراد آلوده نمی‌رود، یعنی به صورت طبیعی و فطری انسان‌های خوب، و مومن و با تقوا به دنبال همسران پاک و شایسته و با تقوا می‌روند.
      ناریان مر ناریان را طالبند نوریان مر نوریان را جاذبند
      دوم: این آیه یک حکم شرعی را بیان می‌کند، به این ترتیب که مؤمنان حق ندارند با افرادی که مشهور به بدکارگی هستند، پیش از آن که توبه کنند، ازدواج نمایند، این کار( یعنی ازدواج با فردی که به زنا و بدکاره بودن شهرت یافته و توبه نکرده ) بر مؤمنان حرام است. اما اگر، فرد زناکار و بدکار، توبه کند، ازدواج با او برای مؤمنان اشکالی نخواهد داشت.
      تفسیر دوم، ‌هم موافق شأن نزول، و هم موافق برخی از احادیث اهل‌بیت است. در برخی از احادیث از امام باقر و امام صادق(ع)، ‌حکایت شده که این آیه در مورد مردان و زنانی است که در عصر پیامبر اکرم(ص) آلوده بودند. خدا مسلمانان را از ازدواج با آن ها منع کرد . اکنون هم مردم مشمول این قانون هستند، پس هر کس که مشهور به عمل منافی با عفت شود،‌ و حد زنا بر او جاری گردد، سزاوار نیست که مؤمنی با او، ازدواج کند، مگر اینکه توبه کند و توبه‌اش ثابت شود.(۱)
      پیامبر فرمود: شخص زناکار، به هنگامی که مرتکب این عمل می‌شود ،در حقیقت مؤمن نیست، نیز سارق به هنگامی که مشغول دزدی می‌شود، مؤمن نیست، چرا که به هنگام انجام این عمل، ایمان از او بیرون می‌رود، همان طوری که پیراهن را از تن بیرون می‌آورد.(۲) روایت اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.
      بنا براین اگر مشهور به این عمل نباشند، یا از اعمال گذشته خود کناره‏گیرى کرده و تصمیم بر پاکى و عفت گرفته، اثر توبه خود را نیز عملا نشان داده‏، ازدواج شرعا بى مانع است.(۳)
      اگر فردی با شخصی ازدواج کرده و متوجه شده که قبلا زنا کرده ، ولی توبه کرده و دیگر اهل این گناه نیست، مشکلی وجود ندارد.

      بخش دوم :
      در روایات داریم خداوند به بنده گناهکار خود که پشیمان است وتوبه کرده وخود را مقصر می داند بیشتر نظر لطف دارد نسبت به بنده ای که ان گناه را نکرده ودچار عجب وخودپسندی شده است البته یادمان باشه اگرما درگناهی پاک ماندیم باید ان را لطف خدا بدانیم نه این که دچار غرور و خودپسندی شویم که شاید ان مرحله ازمایش سخت را برایمان به وجود نیاورد که شاید ما هم در چنین شرایط ازمایش بودیم شاید به مراتب بیشتر لغزش داشتیم پس نباید به خودمان مغرورشویم وبرای خداوند کسب تکلیف کنیم هر که خربزه خورد پس پای لرزش هم بنشیندخواهرم قیاس کردن کار شیطان بود وخودش را با ادم قیاس کرد وگفت جنس من از اتش است ولی جنس انسان ازخاک بدبو است این قیاس باعث شد که از درگاه خداوند بابیش از۶۰۰۰سال عبادت رانده شود پس مواظب باشیم حرف هایی نزنیم که از چشم پروردگاربیفتیم

      بخش سوم: در پایان توجه کنید دوست گرامی تمامی پاسخ ها بر اساس آموزه های اسلام و رسوالله است و شیعه و سنی ندارد ، در تمام ادیان و مذاهب الهی انسانیت و آزادمردی راه است و هدف رسیدن
      به قرب خداوند است ، اگر فردی مومن باشد شکی در ان نیست همسری مومن قسمت او میشود و اگر کسی گناه کار است همسری گناه کار قسمت او میشود این قانون جهان است ، معیار ارزش بندگان در درگاه
      الهی ایمان ان ها و خلوص نیت ان هاست ، اگر فردی به حدی مومن باشد که همسری همکف او نباشد خداوند فرموده همسری همکف او می آفرینم ،پس معیار ایمان و خلوص نیت است نه ظاهر و گذشته افراد
      چه بسا فردی که در سرزمین کفر و فساد و در خانواده ای ثروتمند به دنیا امده و در جوانی مسلمان میشود و پشت بر تمام لذت ها و موقیعت خود میکند و ایمان می آورد بسیار بسیار درجه اش از من و شمایی که
      در سرزمینی ، خانواده ای مذهبی و مسلمان به دنیا امده ایم ارزش و مقام بالاتری داشته باشد ، این که به اسم مسلمان باشیم و در باطن مملوء از غرور و کبر و خودپسندی این صفات ایمان نیست دوست عزیزم
      سعی کنید شیطان رو لعنت کنید و توکل برخدا کنید ، اگر شما مومن باشید و پاک شک نکنید همسری پاک قسمت شما خواهد شد ولی اگر با غرور و خودپسندی بندگان توبه کننده خدارو اه اه کنید شک نکنید
      دچار گناهی خواهید شد که شیطان حتی راه توبه را بر شما خواهد بست …

      بخش چهارم: در مورد تغیییر مذهب با یک متخصص دینی صحبت کنید، زیرا نفس بحث ما در شیعه و سنت هیچ تفاوتی نمیکند و تمام صحبت ها مبنی اسلام ، قرآن و احادیث پیامبر اسلام است

      یا حق

  110. حامد گفت:

    سلام، ببخشید من از جوابی که برای سوال دومم دادید چیزی دستگیرم نشد، البته مهم هم نیست چون من معتقدم زن پاک مخصوص مرد پاک هست، توبه کرده هم برای توبه کرده گناهکارا هم برای هم ، یک سوال داشتم ممنون میشم این رو جواب بدید، چطور میشه تغییر مذهب داد؟

    • admin گفت:

      سلام مجدد

      بنام خداوند بخشنده و مهربان

      بنده غیر از این به شما نگفتم دوست گرامی که چنین برخورد میکنید ، اینکه همیشه دوست داشته باشید هرچیز باب میل شما باید همان باشد دقیقا میشود عین زمان پیامبر که عده ای به پیامبر میگفتن فلان چیز را اشتباه گفتی این درست است !!
      ولی این که فکر کنید کسی که یکبار گناهی را مرتکب شده دیگر مهر سیاه بختی و گناه کاری تا اخر عمر بر پیشانی اش است این چنین نیست و برعکس
      فردی که گناه نکرده تا اخر عمر پاک میماند و رستگار میشود دوست عزیزم شیطان از همین راه غرور به امر خدا نه گفت و شد شیطان من در جایگاهی نیستم شمارو نصحیت کنم ولی اینو بدون دوستم گلم
      شیطان از جن افریده شده و به خاطر 6000 سال عبادتش به مقال فرشته ها دست یافت و زمانی که خدا به فرشتگان امر فرمود به آدم سجده کنند غرورش اجازه نداد و امر خدارا انجام نداد و گفت
      من از اتشم و ادم از خاک پس من برترم و سجده نمیکنم ، دوست عزیزم سعی کنید چشم هاتون رو بشویید و جور دیگر به دنیا نگاه کنید ، غرور دین انسان رو سست و نابود میکنه و این شک نکنید از شیطان …

      و در مورد تغییر دین این رو بدونید دین نزد خدا اسلام چه اسلام چه دین مسیحیت و یهودی و زرتشت تماما به ایمان به خدا و عمل صالح و ترک محرمات پس تفاوتی در دین ها نیست
      شما دوست گلم سعی کنید مهربان تر به موضوعات نگاه کنید و سعی کنید غرور بیجا رو بشکنید چه بسا شیطان همنشین شما شده تا دین شمارو سست و خدای شمارو از شما بگیر !!!

  111. فردین گفت:

    سلام.ببخشیدمن جوانی 23ساله هستم ومرتکب زنا شده ام وخیلی عذاب وجدان دارم و شرایط ازدواجم ندارم لطفا کمکم کنید

    • admin گفت:

      با سلام و احترام
      ضمن تشکر از انتخاب پرتال رهافان برای پرسش خود
      دوست گرامی همانطور که به تمام پرسش های مشابه گفته شد خداوند الرحمن الرحیم است پس از رحمت خداوند نا امید نشوید و توبه واقعی کنید
      و من در تعجبم شما چرا زنا انجام داده اید در حالی که با خواندن یک صیغه ساده گناه کبیره انجام نمیدادید دوست گرامی
      و توجه کنید اگر شرایط ازدواج دائمی را ندارید با زنی با شرایط مناسب ازدواج موقت انجام دهید توجه بفرمایید که این نشود بعد از مدتی با ده ها زن همبستر شوید
      و جمله مارا اشتباه تفسیر کنید دقت فرمایید ” با یک زن مومن و پاک به صورت عقد موقت مدت دار باشید ” تا بتوانید ازدواج دائمی داشته باشید…

      نکته بسیار مهم : راه حل بالا تنها در صورتی است که واقعا شما تحت هیچ شرایطی نتوانید عقد دائمی انجام دهید و طبق سن شما شما تنها با یک کار
      با درامدی متوسط میتوانید ازدواج کنید پس با بهانه های پوچ اگر از ازدواج سر باز زنید امید به خدارا از دست داده اید ، مطمئن باشید با ازدواج دائمی
      خداوند روزی شما را میرساند و برکت به زندگی شما میبخشد ….

  112. حامد گفت:

    سلام و عرض تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام…
    بله تند رفتم، عذرخواهی میکنم، متاسفانه من انسان مغروریم، انشاءالله مشمول هدایت خدا بشم، و همین که از اعضای طبقه اول بهشت باشم از سرمم زیاده، اما یه سوال :کسی که از لحاظ جنسی خود را پاک نگه داشته و قبل از ازدواج رعایت کرده، آیا خدا چنین فردی رو نصیبش میکنه؟ که مثل خودش باشه (لطفا مثال توبه کرده نزنید)؟ ممکن هست؟من حتی دوست دختر هم نداشتم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب مجدد
      ضمن تشکر از این که حرف های بنده را بر روی برادری و خوبی برداشته اید
      توجه کنید خداوند فرموده است اگر شما به حدی پاک باشید که دختری هم کف شما بر روی زمین وجود نداشته باشد من برای شما همسری هم کف می آفرینم !!! برای مثال
      همسر امام حسین که نسل امامت از وی است دختر پادشاه ایرانی بی بی شهربانو بوده و یا مادر امام زمان نیز ملیکا دختر پادشاه ایرانی بوده که به خاطر این که ملیکا اسم
      مخصوص پادشان بوده اسمش را به نرجس تغییر دادند …

      نکته1 مهم: معیار پاک بودن و یا هم کف بودن درجه افراد میباشد نه گذشته افراد ولی در حالت عادی اگر شما پاک باشید و صد درصد توکل به خدا کنید و از کبر و غرور دوری کنید
      و کسانی که گناه کار بوده اند و توبه کرده اند و یا هنوز گناه کارند را اه اه نکنید !!! و درجه خود را بالاتر از انان ندانید همسری هم کف و پاک قسمت شما میشود فقط باید به
      لطف خدا ایمان داشته باشید و شک نکنید جز این نخواهد شد ..

      نکته 2:در مواردی اندک مرد و یا زنی قستمش همسری نا نجیب و یا نا پاک میشود که این دلایلی بسیار دارد که یکی از ان غرور و من من کردن های بی جاست و یا
      کار را به خدا واگذار نکردن و امثال این ها که باید توبه کرد و به خدا پناه برد زیرا خداوند تمام بندگانش را دوست دارد و در قران تاکید شده خداوند توبه کنندگان را بسیار
      دوست دارد زیرا انان طعم گناه را چشیده اند ولی از بند شیطان خود را رهانیده اند و به آغوش مهر خدا پیوسته اند..

      یا حق

  113. .......... گفت:

    واقعا برای شما آقای ادمین متاسفم که مردمو داری به کار بدتری راهنمایی میکنی، عجب ملتی داریم، ماشالله.. کسی که سکس داشته نباید با کسی که پاک بوده ازدواج کنه، این دیگه چه عدالتیه، منم میرم گناه میکنم صب تا شب، و بعدش میگم استغفرالله و توبه.. و بعدش با یه دختر پاک ازدواج میکنم، بنظر شما این عدالته؟ این خواسته خداست؟ واقعا که، براحتی میان و میگن زنای محصنه کردن و شما هم میگید توبه کنید… من اگه روزی متوجه چنین رفتاری از همسرم بشم.. بدون درنگ میکشمش. واقعا برای این مردم هم متاسفم، هر غلطی میکنن و…. انشاءالله سر نوامیس خودتون بیاد
    و انشاءالله با یکی مثه خودتون ازدواج کنید، متاسفم براتون… والسلام

    • admin گفت:

      با سلام
      دوست گرامی ظاهرا شما خیلی به ایمان راسخ خود مطمئنید و بدون شک خود را اهل بهشت فردوس میدانید که اینطور دیگران را اه و بد میخوانید
      اگر مسلمان هستید باید خدمت شما عرض کنم اسلام دین محبت و خوبی هاست و خدای مسلمانان بسیار بخشنده و مهربان است این را هر روز در نمازتان ظاهرا خوانده اید ولی
      انگار هنوز معنی بسم الله الرحمان الرحیم رو درک نکرده اید …

      بدانید در روایات و ایات بسیار اماده به کسی که شب گناهی را مرتکب نشده است صبح به چشم گناه کار نگاه نکنید بعد شما با این شدت به کجا چنین شتابان ؟
      سعی کنید بیش از این که سعی کنید بیش از حدی که امامان و خداوند فرموده حرکت کنید سعی کنید در اعمال خود کمی درنگ کنید شاید مورد رحمت خدا قرار بگیرید

      توبه کنید دوست گرامی توبه کنید از این غرور و کفر به عدالت خداوند

  114. Tina گفت:

    سلام یه سوال داشتم اگه. دختر بچه با پسر بچه۹/۸ساله رابطه ی حالا شبیه به رابطه ی سکسی داشته باشند که دوخول صورت نگرفته طوری که ندونن این کار گناهه ؟تکلیف چیست ؟ودیگه این کار تکرار نشه ودختر اصلا رابطه ی باکسی نداشته باشه همون تو ۹/۸سالگی که اونم ندونسته تکلیف اون دخترچیه ؟؟
    باید چه کار کنه ؟،
    به نظرتون بخشیده شده ؟باتوبه میشه بخشیده شه ؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      خداوند بسیار مهربان و بخشنده است و هرگناهی غیر از کفر قابل بخشش توسط خداوند بزرگ میباشد
      به این شرط که توبه واقعی باشد و گناه کار جبران کند …
      شرایطی که فرمودید بیشتر مورد مورد توجه والدین چرا که این دو بچه چرا که وظیفه والدین است از فرزندان مراقبت کنند
      ولی در هر صورت اتفاقی است که افتاده و تنها راه توبه واقعی از خداوند بخشش خواستن میباشد و شک نکنید اگر توبه واقعی باشد خداوند میبخشد

  115. مهتاب گفت:

    سلام ببخشید یک زن شوهر دار با دو فرزنددر حدود یک سال است وارد زندگیم شده وبا پیام دادن به شوهرم میگوید که عاشق شوهرم است شوهرم خیلی مقید به زندگیش است تا جایی که تمام پیامها را به من نشان میداد ولی در برابر وسوسه های این زن نمی تواند پایدار باشد حتی چندین باراین زن به او گفته بی عرضه است که با او در یک محل قرار نمیگزارد نمیدانم چه کنم ایا برم در خانه شان وموضوع را به شوهرش بگویم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهترین کار این شوهرتون شماره ایشون بلاک کند یا اگر امکانش هست شماره رو عوض کند
      چون در صورتی که شوهر ایشان باخبر شود ممکن است این مشکل شکل وسیع تری به خود بگیرد
      پس پیشنهاد میکنم به شدت این راه ارتباطی قطع شود و در صورت ادامه از مراحل قانونی پیگیری شود…

  116. ناشناس گفت:

    سلام،جواب سوالمو ندادید

  117. خالد گفت:

    فقط میخواستم بدونم لب گرفتن از دوست دختر بدون قصد حرامه یا نه

  118. nima گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید … من پسری 25ساله هستم که از چند ماه پیش بایه دوختر دوست شدم … اوایل اون دختر خانم بهم میگفت پرده من ارتجاعیه و واسه سکس مشکلی ندارم ومن که اوایل اصلا قصد برقراری رابطه جنسی نداشتم فریب شیطان رو خوردم ویه روز اون دختره اومد خونه من وبا لباسهای خیلی سکسی و نامناسب در اولین باری که دوتایی تنها بودیم … ما چند بار که باهم رابطه جنسی برقرار کردیم که اخرین بار دختره گفت حامله شده … ما تصمیم گرفتیم بچه رو که دوهفته یا سه هفته ای بود سقط کنیم … حالا اون دختره میگه به خاطر سقط پرده بکارت من ازبین رفته و تو زندگیمو خراب کردی… با این شرایط که من هیچ قولی بهش نداده بودم واسه ازدواج و خودش رابطه سکسی رو شروع کرده و حتی قبل سقط هم ازمایش خون نداد و دو تا تست خونگی گذاشته بود که به گفته خودش مثبت شده بودن الان من باید چیکار کنم? ماسه هفته ای هست که کلا قطع رابطه کردیم که بیشتر از طرف من بوده … ایا الان میتونه شکایتی داشته باشه? وبا توجه به دروغایی که تو رابطمون میگفت میشه اصلا پرده نداشته?!! اخه چجوری پرده با چند بار سکس اسیب نمیبینه اما با سقط اونم نطفه دوهفته ای اسیب میبینه?!! تورو خدا زودتر جوابمو بدین من بعد این قضیه کلا توبه کردم اما بازم ذهنم خیلی مشغوله … ایا میتونه شکایتی داشته باشه?!!
    در ضمن من کلا در مورد این که اصلا حامله بوده هم مشکوکم چون نه سونو گرافی داد ونه ازمایش خون … فقط یک روز بعد سقط ازمایش خون داد که نتیجش کلا صفر بود که احتمال میدم اصلا چیزی نبوده از طرفی این دختر با سه تا دختر دیگه زندگی میکنه که همشون پرده بکارت ندارن و حتی یکیشون قبلا هم سقط داشته … تو رو خدا کمکم کنین اخه این دختر چون مشروب .. سیگار و گوشت گراز و…مصرف میکنه خلاصه برای ازدواج هم اصلا هم کفو من نیست … واقعا نمیدونم چیکار کنم …اخرین بار چند تا اس ام اس تهدید داد که شکایت میکنم اما تو این چهار هفته خبری ازش نشده … ایا میتونه از روی اس ام اسای سکسی شکایتی کنه?!!

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گرامی از روز اول شما بنیان رابطه نامشروع و غلط رو گذاشتید که الان باید با توکل بر خدا این مشکل رو حل کنید
      اول از همه توبه واقعی کنید به درگاه خدا و از او طلب بخشش و کمک بخواهید و مورد بعدی این که باید احتمال اینو بدهید که اینا همه یک بازی بوده و ایشون داره شمارو بازی میده !!!
      بهترین راه این که با یک متخصص ماما مشورت کنید چون به این گونه مسائل اشنایی کامل و دقیقی دارند ، دکتر رهام صادقی دکتر معروف و بسیار خوبی هستند که میتونید از اینترنت
      شماره و یا ادرس مطبشون رو پیدا کنید …

      این رو هم بدونید اگر زیر بار این بروید که با ایشون رابطه جنسی داشتید و یا شما پرده ایشون رو زدید باید باایشون ازدواج کنید حتما و با توجه به شرایطی که از این دختر گفتید
      اینده سیاهی در ظاهر در انتظار شما خواهد بود ولی باید 1 درصد احتمال این رو بدهید که شما پرده رو زدید و دینی به گردنتون ، ولی طبق توضیحات ظاهرا ایشون اصلا پرده ای نداشت
      و با سقط جنین چند روز اصلا پرده ای که ارتجاعی باش از بین نمیر ولی در هر صورت این مورد باید حتما حتما با پزشک ماما متخصص مشورت کنید و بی گدار به اب نزنید

      قبل از هر اقدامی حتما حتما با پزشک ماما و یک حقوق دان مشورت کنید تا خدایی نکرده زندگیتون سیاه نشود ….

      یا حق

  119. sadaf گفت:

    سلام ببخشید جواب همه رو دادید لطفا جواب منم بدین

  120. بنده خدا گفت:

    من همچنان منتظر پاسخ شما هستم

  121. علی گفت:

    سلام
    حکم شرعی و قانونی رابطه دو آدم بالغ چیست اگر به رضایت دختر بوده باشد و بکارت دختر از بین برود؟آیا در اسلام سخنی مبنی بر اعدام در این زمینه آمده است؟

    • admin گفت:

      با سلام اعدام خیر !
      باید با هم ازدواج کند و 80 ضربه شلاق در صورت زنا !!!!
      البته نیازی نیست عمومی شود و ازدواج میتواند توافقی باشد

  122. علی گفت:

    سلام
    حکم شرعی و قانونی رابطه نامشروع دو ادم مجرد بالغ چیست اگر پرده دختر با رضایت خودش پاره شود
    آیا اعدام است؟
    ممنونم

    • modir گفت:

      با سلام
      حکم این است هر دو با هم ازدواج کنند !
      و همچنین 80 ضربه شلاق برای هر دو ! در کل نیازی نیست به قانون کشیده شود و توافقی ازدواج کنند

  123. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید مخاستم بدانم نزدیکی بازن شوهر دار مجازاتش چیست ؟اگر فرد توبه کند چطور ؟(البته هیچ دخولی صورت نگرفته است)مرجع تقلید آیت ا… مکارم شیرازی

    • admin گفت:

      با سلام
      بهترین راه توبه واقعی و جبران در پیشگاه خداوند میباشد و به هیچ وجه نباید جز خدا برای کسی بازگو شود
      ولی طبق اسلام و شرع و قانون به صورت زیر میباشد :
      زنای مرد یا زن همسردار، زنای محصنه بوده و در این مورد چنانچه شرایط دیگر احصان آن زن فراهم باشد [مثلاً شوهر در دسترس او بوده است، شوهر او ناتوان جنسی نبوده است، با میل و رضایت او زنا صورت گرفته است و….] و این زنا در دادگاه اسلامی اثبات شود (چهار شاهد عادل آن را به عینه ملاحظه و مشاهده کرده باشند و یا خود چهار بار اعتراف کند) آن زن سنگسار می شود و آن پسر در صورت اعتراف (با شرائط خاص) و یا گواهی گواهان معتبر، صد ضربه شلاق خواهد خورد. همچنین این دو نفر نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند و ازدواج ایشان با یکدیگر حرمت ابد دارد.

  124. میلاد... گفت:

    سلام.پسری ۲۴ساله هستم کهبه مدت چهارسال بادختری رابطه داشتم اونم الان ۱۸سالشه.ماقصدمون ازدواج بود.حتی خواستگاری هم رفتم . دلیل اینکه اینقدرطول کشید این بود که وایسادم که دانشگام تموم بشه اما متاسفانه این دختررور جداشد و باعث شدن ازم سردبشه و ازم جداشد و الان دوساله جداشدیم و این جدایی برای من نتیجش اینبود که بخدا نزدیکتربشم اخه از بس زجرکشیدم و تنهایی بعد از اون بهم فشاراورد فهمیدم هیچکس بجزخدا باهام نمیمونه و نمازخون شدم حتی کارم به نماز شب رسید وخیلی ازلحاظ معنوی ترقی کردم.فقط یه مشکلی هست واونم اینه که توی اون چهارسال رابطه جنسی داشتیم زیادم داشتیم ودریکی از رابطه ها که از مقعد بود خیلی ناگهانی وغیرعمدی خدامیدونه غیرعمدی و اتفاقی بود یک دفعه بکارتش اسیب دید و از دختری خارج شد.وچون قصدمون ازدواج بود اهمیت ندادیم .نمیدونستیم قراره جدابشیم.نمیدونستم میخواد خیانت بکنه و ترکم بکنه اگرمیدونستم دستم بهش نمیزدم.الان دوساله گذشته و اون دخترنیست.من موندم و خجالتم جلوی خدا و عذاب وجدانم.ممکنه دختره بره خطا بکنه چون خیالش از اون قضیش راحته و میتونه باپسرا راحت باشه.اگرگناه بکنه گناهش گردن منم هست؟؟؟بخاطر بکارتش من باید چه تاوانی بدم؟؟؟چجوری حقشو ادا بکنم؟؟؟؟اینم بگما من خیلی التماسش کردم که جدانشه ولی خودش مسئولیت بکارتشو به عهده گرفت گفت درستش میکنم …حالا بگین من چکاربکنم بجز توبه چون توبه نصوح کردم از زنا چون میدونم کارم باهاش زنا بوده ….

    • admin گفت:

      با سلام
      دوست عزیزم گذشته گذشته و هیچ وقت افسوس گذشته رو نخورید و همیشه امید به خدا و اینده ای روشن داشته باشید
      اگر بکارت این دختر از بین رفته قصد شما ازدواج بوده و حکم شرعی هم بر همین بوده ولی وقتی خود ایشان ممانعت میکندپس از دسترس شما خارج میشود !
      سعی کنید در مسیر خدا باشید و در فرائض دینی و الهی و خدمت به خلق و زیر دست کوشا باشید تا خداوند همسری پاک قسمتتون بکند
      فکر گذشته رو هم نکنید زیرا خدا مهربان و بخشنده است و توبه کنندگان را بسیار دوست دارد …

  125. هانیه گفت:

    باسلام
    من دختری ۱۹ ساله هستم نزدیکه نه ماهه بایکی ازهم دانشگاهیام دوست بودم,قصدمون ازدواج بود حتی خانواده هامون تاحدودی خبرداشتن!امااون اقاپسر همیشه به بهونه اینکه قراره چندماه دیگه ازدواج کنیم منو مجبور بهرابطه جنسی بدون دخول میکرد,هربارتوبه میکردم ولی هرسری بایه بهانه جدید منومجبورمیکرد،حتی یکبار که نمیخواستم برم خونشون تهدید به خودکشی کرد گفت بیا باهم حرف بزنیم اگرنیای خودمومیکشم منم رفتم ولی باز منو مجبور کرد،دقیقا مثله سواستفاده بود اما بخاطره ابروم و اینکه من باید هرکاری کنم که فقط باهمین ازدواج کنم تن به این کارمیدادم چون میگفتم من دست خورده ی این اقا هستم بخوام ازدواج کنم
    بااینکه باکره ام امابازم پاک نیستم,من خواستگار زیاددارم اون اقا هم چون میدونست ممکنه باکس دیگه ای ازدواج کنم بخاطره همین میخواست دست خورده شم که نتونم باکسی جز ایشون ازدواج کنم, حتی تو حینه انجام گناه گریم میگرفت وازخداخجالت میکشیدم بعدشم توبه میکردم چندبارم میخواستم بخاطره گناهی که کردم و از شدته تنفراز خودم خودکشی کنم,میخوام بدونم خدا واقعا منو میبخشه و هنوزم دوسم داره ؟من دیگه سمته این گناه نمیرم حتی اگر بقیمته جونمو.ابروم تموم شه

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهترین کار توبه واقعی در پیشگاه خداوند از و طلب بخشش ، شک نکنید خداوند مهربان و بخشنده است و شمارا میبخشد ولی باید جبران کنید
      از گناه دوری کنید زیرا عاقبتی جز سیاهی ندارد ،

  126. علی گفت:

    تمام مطالب سایتتون خیلی جالب و اموزنده بود و از قب هم گفتن که پیشگیری بهتر از درمان است . سایت خوبی دارید و با اطلاع رسانی خوبتون .
    با این جواب هایی که به مشکلات و سوالات دادین ادم بخونه خود به خود از اخرت ترسش بیشتر میشه و مراقب کارهاشه . مخصوصا اون جایی که این مطالب بود

    ۱) رفتن نورانیت از صورت؛ ۲) کم شدن رزق و روزی؛ ۳) نزدیک شدن هلاکت و نابودی.
    سه اثر آخرتی عبارتند از:
    ۱)مبتلا شدن به خشم خدا؛ ۲) سختی حساب قیامت؛ ۳) ماندن همیشگی در آتش جهنم.«کافی-ج ۵-ص ۵۴۱»

  127. نادم گفت:

    باسلام من مرتکب یه گناه وحشتناک شدم که دیگه به انسان بودن خود شک دارم.یه دوستی دارم که مدت دوازده سال است باهم دوستیم با هم رابطه خونوادگی داریم خیلی هم به ایشون واقعا علاقه دارم ایشون متاهل هستن از همون ابتدای ازدواجش متوجه شدم شوهرش نظر خاصی به من داره به همین خاطر از ایشون دوری کردم و چندین سال رفت و امد رو قطع کردم ولی متاسفانه با فوت والدینم دوباره بهم نزدیک شدیم با برخورد زیاد و تماسهای مکرر شوهرش من بهشون وابسته شدم این مدت خیلی عذاب وجدان داشتم که بدون اجازه دوستم ومخفیانه با شوهرش هم کلام شدم ولی ایشون منو متقاعد کرد که هیچ مشگلی پیش نمیاد چندوقت پیش تو منزل دوستم با شوهرش تنها شدیم که منجر به تماس لمسی و معاشقه بین ما شد با اصرار شوهر دوستم.الان از اون روز دنیا واسم مثل قفس شده بزور میتونم نفس بکشم توبه کردم ولی اصلا اروم نیستم با خدای خودم یه معامله کردم که این گناه منو ببخشه منم در عوض هرگز به دوستم و شوهرش نزدیک نشم.خیلی شرمسارم شوهر دوستم میگه اونم پشیمونه میگه دیگه تکرار نمیشه قطع رابطه نکن.ولی من دیگه قادر به ادامه این دوستی نیستم با اینکه دوستم از هیچی خبر نداره.چطور میتونم این گناه رو جبران کنم. ایا حق الناس محسوب میشه.ایا تصمیم درستی گرفتم که واسه همیشه قطع رابطه کنم .خواهش میکنم کمکم کنید دارم روانی میشم من خیلی دوستمو دوست دارم.من یه دختر مجرد 32 ساله هستم.ممنون از سایت خوبتون.

    • admin گفت:

      با سلام
      توبه واقعی کنید خدا بخشنده و مهربان است
      بهترین کار رو کردید قطع رابطه جلوگیری از رابطه مجدد و وسوسه شیطان میشود
      سعی کنید با عبادت و فرستادن صلوات از نظر معنوی حالت خوبی بدست اورید

  128. نادم گفت:

    با سلام من هر لحظه منتظر راهنمایی شما هستم لطفا به سوالم پاسخ دهید خیلی بهش نیاز دارم.ممنونم

  129. س گفت:

    سلام…ممنون از همه ی راهنمایاتون..
    من 18 ساله هستم دوسال پیش موقعی که دوم دبیرستان بودم با یکی از همکلاسیم دوست شدم بعد یه مدت با هم خیلی صمیمی شدیم طوری که بینمون یه رابطه ی عاطفی ایجاد شد این رابطه ادامه یافته تا الان…راستش اینو هر دومون میدونیم که خیلی وابسته ی همیم…همه درباره ی ما فکرای بد میکنن ولی درحالی که ما هیچ رابطه ی جنسی با هم نداریم و نخواهیم داشت فقط یه دوست داشتن خیلی شدیده…طوری شده که احساس میکنم دیگه به هیچکس حتی به جنس مخالف نمیتونم فکر کنم وقتی دو روز باهام حرف نزنه گاهی اوقات گریه میکنم…احساس میکنم عاشقش شدم….خواهش میکنم راهنمایم کنید…ممنون

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر از چنین روابطی دوری کنید چون دست شیطان قوی است
      به خدا توکل کنید و از چنین رابطه هایی که نهایتا نتیجه منفی داشته باشد دوری کنید

  130. هانیه گفت:

    ممنون از جوابتون .ولی واقعا ما فعلا شرایطش و نداریم متاسفانه. میخاستم اینو بدونم که ما میتونیم فعلا عقد موقت داشته باشیم؟خودمون بخونیم .و اینکه پدر من چن سالیه ک فوت کردن

    • admin گفت:

      با سلام
      خیر باید اجازه پدر بزرگ پدری و بعد عمو شما باشد
      در ضمن کاربر گرامی توجه کنید بسیاری از افراد سود جو هستند
      مشاوره ما به کاربران این است درگیر چنین روابطی نباشند چون نهایت
      دختر است که ضرر میبیند و کمتر پسری است با دختری که رابطه جنسی داشته باشد ازدواج کند
      پس خوب فکر کنید و احساسی تصمیم نگیرید ، یک ازدواج سالم و سنتی بهتر از رابطه ای گناه الود میباشد

  131. هانیه گفت:

    با سلام
    من چن ساله ک با پسری دوستم ک دوتامون عاشقانه همو دوس داریم
    و قصدمون ازدواجه ک واس مشکلایی ک داریم فعلا عقب افتاده
    و ما تمام تلاشمون و واس ازدواج میکنیم
    چن روز پیش رابطه ای بین ما پیش اومد ک ناخاسته بود غافل شدیم حالا من ب این اقا حرام نیستم؟واس ازدواج
    اخه افسردگی گرفتم تو رو خدا جواب منو بدین

    • admin گفت:

      با سلام
      خیر حرام نیستید !
      ولی سعی کنید هیچ رابطه جنسی و حتی لمسی نداشته باشید چون همین باعث شک و جدایی میش
      توبه کنید و رابطه پاک داشته باشید ، در ضمن هیچ مشکلی نمیتواند چند سال یک رابطه را به عقد نکشاند ! بهتر فکر کنید روی زندگیتون

  132. نگار گفت:

    جواب منو بدید لطفا میخوام بدونم عذابش سنگینه فقط یه بار؟

    • admin گفت:

      با سلام
      توبه کنید
      خداوند بخشنده و مهربان است
      اگر توبه واقعی کنید شما را میبخشد و نعمات را بر شما روز افزون میکند

  133. محمد گفت:

    با سلام بعد از 11 سال زندگی با شرافت متوجه شدم همسرم شش ماه است با مرد نامحمی از طریق تلفن وچت رابطه داشته واز روی قران قسم میخوره ارتباطشون در همین حد بوده نمیدونم باید با او چه کار کنم دارم از فکر وقصه دیوانه میشم خودش هم از بس گریه کرده کارش به بیمارستان کشیده چه کار کنم آروم شم فکر وخیالها را چه کار کنم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گرامی بزرگترین صفت خداوند الرحمان و الرحیم بودن است !
      پس با توجه به این که انسان خلیفه خدا بر روی زمین است شما نیز شک نکنید قسم ایشان راست میباشد و ایشان را ببخشید و شک نکنید بهشت را در دو دنیا برای خود و نسل خود خریده اید …
      با صفت بخشنده بودن او را ببخشید و ابرویش را حفظ کنید و از این به بعد بیشتر به او توجه کنید و مطمئن باشید خداوند بیناست به اعمال ما …

  134. dina گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما .و تشکر فراوان از صحبت ها و راهنمایی بسیار زیبایتان. سه سال پیش با یک اقا دوست بودم که بعد فهمیدن متاهل هست و. با یک زن متاهل که از دوستان صمیمی هستن رابطه نامشروع داره که اون زن از ایشان بک پسر باردتر شده.دوست دختر این اقا که همان زن شوهر دار هست. از طریق تلفن این موضوع رو ب من گفتن و من رابطمو قطع کردم . اما علاقه شدیدی به اون اقا داشتم هنوز هم دوستش دارم .اشتباه کردم و برای مدتی دوباره با ایشان رابطه بر قرار کردم ولی نتونستم و قطعش کردم.این خانوم که دوست دختر ایشان هستند از ترس اینکه من درباره بهش بر نگردم گاهی ز میزنه میگه با هم مسافرت بودیم. به من گفته اصلا تورو دوست نداشته و اینجور حرفا . ناگفته نماند که زنش از رابطه اش با این زن خبر دار شده و طلاق گرفته .اما این زن. به من گفت اینقدر این اقارو دوست داره که حاضر به سکس سه نفره که با همکار این اقا بوده شده .و سکس سه نفره انجام دادن . این اقا غیر از من و ایشان همزمان با زنها و دختر های زیادی رابطه دارن .اما میگن که عاشق این خانوم هستن . من بیشتر دلم واسه خودم میسوزه که این وسط احساسمو گذاشتم . واقعا جزای ی همچین مردو زنی که با داشتن همسر همچین حرکتی میکنن چیه چرا تو این دنیا جواب نمیگیرن. این خانوم از همسرش داره جدا میشه چون اقا بهش گفته با هم از دواج کنیم .یعنی من که ی دختر بودم ارزشم کمتر از ی زن شوهر دار بوده که بارها مچشو گرفته که دوست پسر هم داشته ؟من هنوز این اقا رو دوست دارم ولی هیچ وقت حاظر تیستم برگردم چون ارزش نداره .ولی خیلی دوست دارم بدونم واقعا این زن رو که هفت سال باهاش دوسته و با همکارش باهاش سکس داشته رو واقعا دوست داره .من چی از اون کمتر داشتم که دل منو شکست .

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر نیست دیدتون رو عوض کنید !
      شاید لطف خدا اینقدر به شما زیاد بوده که دست این فرد به شما نخورده
      و الی شما الان به عنوان یک زن نظر میگذاشتید نه یک دختر ….
      پس شاکر خدا باشید و سعی کنید راه درست رو پیش بگیرید و ازدواج پاکی داشته باشید

  135. دختر گفت:

    ممنون از پاسختون،
    من اين موضوع رو به خانواده گفتم (البته خيلي ضعيف شده اش رو گفتم)
    قرار شد با گفتن اينكه دارم نامزد ميكنم، بهشون اجازه ندم وارد حريمم شوند، و اگر باز هم نشد، مجبورم عذرشون رو بخوام.

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر بود عذرشون رو میخواستید
      ولی با کوچک ترین نگاه ، حرف و یا حرکت منفی از ایشون از اتاق خارج شوید و کلاس رو تعطیل کنید …
      دوست گرامی توجه کنید دست شیطان قوی است پس بهتر بود کلا کلاس رو تمام میکردید ولی اگر نظر خانواده بر این
      پس سنگین باشید با ایشان و …

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر بود عذرشون رو میخواستید
      ولی با کوچک ترین نگاه ، حرف و یا حرکت منفی از ایشون از اتاق خارج شوید و کلاس رو تعطیل کنید …
      دوست گرامی توجه کنید دست شیطان قوی است پس بهتر بود کلا کلاس رو تمام میکردید ولی اگر نظر خانواده بر این
      پس سنگین باشید با ایشان و …

  136. دختر گفت:

    لطف ميكنيد زودتر يه راهي بهم پيشنهاد بديد، چون مجبورم هر چند روز يكبار ايشان را ببينم و واقعا دوست ندارم باز اين مسائل اتفاق بيافته، چون احساس ميكنم همينطور پيش روي ميكنن، (من واقعا شرمنده ام اينو ميگم، ولي امروز ناگهان صورتم رو بوسيدن و من نتونستم هيچ عكس العملي نشان بدهم) و اين موضوع واقعا آزارم ميدهد.
    سوالي ديگه اي كه داشتم اين است كه آيا من هم آلوده به گناهم؟ هر شب با عذاب وجدان و نگراني از اينكه اگر شب بميرم اون دنيا چه جوابي دارم كه بدم، مي خوابم.

    • admin گفت:

      با سلام
      پاسخ شما ارسال شد
      خیر دوست گرامی ، ایشون رو دور کنید و به خانواده اطلاع دهید

  137. دختر گفت:

    با سلام، من دختري هستم كه براي آموزش زبان از معلمي خواستم كه براي تدريس خصوصي منزلمان بيايد، متاسفانه ايشان با اينكه ظاهر (نسبتا مذهبي) و خانواده ام كه مذهبي هستن را ديدن، شروع به دست زدن به دست و صورتم ميكنن، من تمام تلاشم رو ميكنم براي اينكه اين اتفاق نيافتد (با اخم كردن و…) ولي ايشان همچنان ادامه ميدهند،
    با توجه به سنشان هم خجالت ميكشم تذكر علني بدم چه اينكه يكبار به شوخي گفتم و خيلي ناراحت شدند، الان هم اصن شرايط تغيير معلم رو ندارم، ولي دائم عذاب وجدان دارم،:( لطفا يك پيشنهاد كاربردي براي حل اين موضوع به من بدهيد.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به خاطر حیا و عفتی که دارید خداوند را سپاس گذار باشید
      ایشون قصد سوء استفاده از شما رو دارند و بهترین راه این که دیگه این فرد رو راه ندید به منزلتون و این مورد رو با پدر و مادرتون در میان بگذاریم حتما
      و یک معلم خانم بگیرید …
      روایت است در یک اتاق وقتی دو نامحرم باشند نفر سوم شیطان است و این اتفاقات ناگریز است و باید از اول معلم زن می اوردید …

  138. نااشناس گفت:

    با سلام
    ببخشید می خواستم بدونم زندگی کردن در خارج کشور ( کشور غیر اسلامی) چه حکمی داره ؟
    مثلا نگاه کردن به صورت زن غیر مسلمان؟
    اصلا فرق داره با نداره؟

    • admin گفت:

      با سلام
      نگاه کردن به مو و صورت زن غیر مسلمان حرام نیست در صورتی که قصد لذت نداشته باشید
      و اگر نیازی نیست نگاه نباید بکنید چون خطر به گناه افتادن وجود داره ..
      خلاصه حرمتی که برای موی زن مسلمان است برای زن غیر مسلمان نیست ولی حکم نامحرم بودن یکی است

  139. یاسمن گفت:

    سلام من یکیو خیلی دوست دارم و اونم عاشق منه ما صد در صد عاشق همیم و قراره ازدواج کنیم اما باهم رابطه دهانی داریم آیا گناهه؟؟؟ آخه ما قرار با هم ازدواج کنیم

  140. یه عاشق گفت:

    این که ایشون بزرگتر از من هست

    • admin گفت:

      سلام مجدد
      دوست عزیز این که کسی نفهمد اصلا مهم نیست
      بنده جنبه شخصی و زندگی خصوصی رو دارم خدمتتون میگم
      چرا که وقتی دختر از پسری بزرگتر است پس از گذشت چند سال از زندگی مشکلات زیادی بابت این موضوع برایشان ایجاد میشود
      برای مثال دختر حس برتری و بزرگتری نسبت به پسر دارد و گاه گاه نقش مادر وی را ایفا میکند !!!!
      و حتی با یک بار زایمان اختلاف سنی و چهره بیش از 2 سال میشود و ان وقت است که افسوس ها و افکار و وسوسه ها ایجاد میشوند
      بهتر است که دوری کنید از این نوع ازدواج ، چه بسا در مواردی دختر ده سال هم کوچک تر بوده ولی بعد از 20 سال زندگی ظاهری هر دو هم سن نشان داده میشدند
      وای بر وقتی پسر دوسال نیز کوچک باشد …
      خوب فکر کنید

  141. یه عاشق گفت:

    اگه بتوانیم تا سال های زیاد از همه مخفی نگه داریم و فقط خودمان و پدر و مادر در جریان این موضوع باشند فکر کنم بهتر است.آیا باز هم مشکلی بوجود می آید لطفا کامل برایم توضیح دهید این موضوع خیلی واجب است.مرجع:آیت الله سیستانی

  142. گمراه... گفت:

    با سلام من با پسری برای ازدواج صحبت میکنم چن وقت پیش به خاطر اینکه یکم بهش نزدیک شدم تحریک شدم والبته با اسرار زیاد خود این پسر از روی شلوار با الت ایشون بازی کردم و ایشون ارضاء شد البته این اولین تماس بدنی بوده فقط در همین حدبوده نه بیشتر خود ایشون هم خیلی ناراحته از این موضوع .. از همون روزمن دیگه نه باهاش صحبت میکنم و ارتباط خاصی ندارم چون خیلی خیلی پشیمونم از همون لحظه پشیمون شدم وهر دومون همون لحظه توبه کردیم به حدی که من در نمازهای واجبم از گریه نمیتونم نماز بخونم اخه من خیلی ادم معتقدی بودم نمیدونم چیشد که این اتفاق افتاد..بعد از این رابطه ایشون ازم خواست که به خاطر اینکه به گناه نیوفتیم تا قبل عقد رسمی عقد موقت بخونیم ولی من چون دخترم وقبلا ازدواج نکردم قبول نکردم وکلا به خواستگاری ایشون جواب رد دادم احساس میکنم این آقا با این درخواستش اصلا قصد ازدواج با منو نداره وگرنه این پیشنهاد رو نمیداد.
    حالا میخوام بدونم که ایا توبه من پذیرفته میشود؟از عذاب بعد از مرگم خیلی میترسم چیکار کنم جبران بشه؟؟؟
    من دیگه روز وشب ندارم…چون اون حیا و عفتی که خودم و مخصوصا اطرافیانم همیشه ازش دم میزدم احساس میکنم دیگه از بین رفته …و از همه مهمتراحساس شرمندگی پیش خدا دارم.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      خداوند بسیار مهربان و بخشنده است و توبه کنندگان را بسیار دوست دارد
      خواهر گرامی همین که پشیمانید کافیست ، به اینده فکر کنید و از خدا همسری پاک سرشت بخواهید
      این اقا و امثال این اقا فقط در فکر ارضاء جنسی خودشان هستند و قصدی جز سوء استفاده ندارند ، تا ابد از چنین افرادی دوری کنید

  143. عارف گفت:

    با سلام.پسری ۱۷ساله هستم که با دختر دایی ام رابطه داشتم .وگاهی با او سکس داشتم آیا این کار حرامه.لطفا راهنمایی کنید.

    • admin گفت:

      با سلام
      رابطه با نامحرم حرام است و گناه زیادی دارد
      سعی کنید تلاش کنید برای ازدواج

  144. یه عاشق گفت:

    با سلام. من با یک دختری یک یه سالی میشه با هم هستیم.الان به طور خیلی زیادی به هم علاقه مند شدیم خیلی زیاد به هم علاقه داریم.اما مشکلی که من دارم این است که این دختر تقریبا دو سال میشه که از من بزرگتره مشکلم اینه که میتونیم با هم ازدواج کنیم یا نه ؟اگه میتونیم ازدواج کنیم مشکلی واسمون پیش نمیاد؟؟ نام مرجع:آیت الله سیستانی

    • admin گفت:

      با سلام
      بزرگ تر بودن دختر در ازدواج از نظر شرعی مشکلی ندارد ولی از نظر عرفی مشکلات بسیار زیادی رو ایجاد میکند
      بهتر است دختر 2 تا 4 سال از پسر کوچک تر باشد ، خوب فکر کنید و مشورت بگیرید

  145. گمراه... گفت:

    سلام حداقل واسه تصلای دل منم که شده جوابمو بدین ..من روزو شب ندارم عذاب وجدان ولم نمیکنه…چیکار کنم؟

  146. سوال گفت:

    با سلام من مطلع رابطه ی نامشروع زن همسر داری شدم و من چت هاشون رو اتفاقی دیدم و پی بردم خواستم ببینم وظیفه ی من الان چی هست؟

  147. farz گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید.موضوعی هست ک روح و روان مراآزار میدهد،به مدت یک سال و نیم باپسری صحبت ازطریق گوشی و پیامک داشتم،یک باریکدیگر را درجمکران ملاقات کردیم.متأسفانه درمیان گفتگوهایمان هوس برماقالب شدو لمس دستان یکدیگر و آغوش و بوسه و لمس نیم تنه ی بالایی بدن ازگناهان مابود.درتماسهای تلفنی یاپیامکی هم گاهی وسوسه ی شیطان و چیره شدن هوس منجر به گفتن حرفهای غیراخلاقی و حرکات غیراخلاقی میشد.
    بعدازجداشدن ازاین فردبافرد دیگری صحبت داشتم ک دربسیاری از موارد عادی بود ولی گاهی حرفهای عاطفی رد وبدل میشد،این هادرحالی بود ک عذاب وجدان لحظه ای مرارهانمیکرد و گاهی باگریه ازخداطلب مغفرت مینمودم و اکنون هم پشیمانی ازگناه واحساس عذاب وجدان رهایم نمیکند.اکنون این مسائل تمام شده است و شکرخدای مهربان ک نیمه ی گمشده ام رایافته ام و میدانم ک این ها همه لطف وتوجه خداوند است،من به علت عذاب وجدانی ک داشتم مسائل گذشته رانتوانستم مخفی نگاهدارم.هرچند ک از فردی پرسیدم و فرمودند ک نباید گفته شود ولی چون ایشان تمام حرفهایشان ازگذشته راگفتند و ازمن درخواست نمودند ک تمام گذشته را بی کم و کاست برایشان بگویم.من هم خیلی سطحی و گذرا به مسائل فوق اشاره نمودم و ب جزئیات وارد نشدم،درحداینکه آگاهی از روابط و آن عمل خطاداشته باشند.
    اکنون میخواستم بدانم آیا این عمل توضیح دادن من برای ایشان درست بود و خطری زندگی آینده ی من راتهدید نخواهد کرد؟وآیا باید درحین توضیح دادن خطاهایم جزئیات راهم میگفتم،یاهمین دید کلی کافی بود؟و آیا خداوند توبه ی بنده ی گنهکارش رابخشیده؟چگونه خطای خودرا و گناهان گذشته راجبران نمایم؟
    و میترسم ک این گناهان دردنیا و آخرت من ونسل من را تحت تأثیر قرار دهد.وقتی یادخطایم می افتم از خداوند و امام عصر(عج)شرمگین میشوم و بسیار خودراخطاکارمیدانم.لطفا راهنمایی مبذول فرمایید.باتشکر

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی توجه کنید خداوند بسیار بخشنده است و به طوری که اگر گناهی انجام داده اید و از ان توبه واقعی کنید خداوند گناهانتان را ده برابر میکند !!! و سپس تبدیل به حسنه و خوبی میکند
      ولی متاسفانه ناامیدی از بخشش و مهربانی خدا بزرگترین گناهیست که شما باید برای این نگران باشید زیرا به رحمان بودن خدا تردید کرده اید ، و از ان بد تر گناهی که برایش توبه کرده اید برای دیگری بازگو کرده اید
      در روایات بسیار امده که گناهتان را در خلوت با خدا توبه کنید و در عموم و یا خاص برای کسی بازگو نکنید چه بسا گناه دوبرابر شود …
      نتیجه: این افکار و وسوسه های شیطانی را دور بریزید و توکل بر خدا کنید و حتی ذره ای نسبت به رحمان بودن و بخشنده بودن خدا شک به خود راه ندارید زیرا این فقط از شیطان است ولا غیر …
      سعی کنید به هیچ وجه گذشته رو برای شوهرتون نمایان نکنید زیرا باعث نابود شدن زندگیتان میشود و مسئولیتش فقط بر گردن خود شماست زیرا حرفی که نباید میزدید را زده اید
      پس توکل توکل توکل بر خدا و اینده ای با ایمان و کارهای خیر رو برای خود رقم بزنید ، خدا با شماست

  148. محسن گفت:

    سلام
    من چند سال با یه دختر خانمى رفاقت دوستانه و عاشقانه داشتم،هدف هر دوتامون ازدواج بود،ایشون ۵سال و من هم ۵سال بخاطر ایشان زحمت کشیدم(عاشقانه و احساسى و…)وقتى قرار به ازدواج شد و به خانواده ها اطلاع دادیم فهمیدم با یکى دیگه در ارتباطه،آیا او گناه کرده است که دل من را شکست و با احساسات من بازى کرد؟

    • admin گفت:

      با سلام
      دوست عزیز
      دوستی های خیابانی در اکثر موارد عاقبت خوبی ندارد
      اگر یقین دارید با کسی دیگری است خدارو شکر کنید العان فهمیدید

  149. mehdi گفت:

    من الان تو دبی هستم یه زن مصنوعی خریدم سکس با اون گناه است کاملا طبیعی هستش

  150. ستاره گفت:

    سلام.شما میگین خدا بیناست پس چرا همه کسایی که اذیتم کردن نفرینشون میکنم روز به روزم بهتر میشین؟نه من خیلی از کسایی ک اذیت از طرف دیگران شدن هیچ بلایی سر اذیت کننده ها نیومده.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست عزیز توجه کنید حساب و کتاب برای روی قیامت است
      و شما در دنیا باید مراقب باشید حقتون خورده نشود ، و اگر خورده شد از راه های قانونی پیگیر باشید تا حقتون رو بگیرید و اگر باز هم نشد واگذارش کنید به خدا
      و صبر نکنید در دنیا بلایی سرش بیاید زیرا ممکن است انقدر گناهانش سنگین باشد که خداوند نخواهد او را در زمین عذاب کند تا از عذابش کم شود !!!!

  151. احمدرضا گفت:

    با عرض سلام عذر خواهی خدمت همه گی بابت این نظر
    من سیدم و به فکر کردن ب احکام و دین شرع علاقه دارم
    ببخشید اینو میگم : اما بنظرم هر کاری که خدا اونو حرام کرده اثرات بد داره مثلا خودارضایی و لواط و حتی رابطه ی جنسی با دوست دختر خود ک ب زندگی هر دو مخصوصا دختر اسیب میزنه میخواسم بگم فلسفه ی صیغه چیه ؟ صیغه محرمیت چرا اخه من منظورمو روشن تر میگم الان من با خانمی سید و مثل خودم ک همه چیمون جوره فقط زمان میخوایم تا سه سال رابطه دارم و چون مم این خانمو میخوام هیچ مانعی نیست بخاطر شرایط خانوادگی من و ایشون حالا که این رابطه باعث خوشحالی و ارامش دوتامونه و منم ب درسم میرسم و مشکلی ندارم آیا بهتر نیس من ک ایشونو میخوام همو محرم بدونیم تسکین بدیم اشنا شیم و رابظه داشته باشیم و از فواید رابطه ک کمم نیس استفاده کنیم و بعد از سه سال زندگیمونو بسازیم . من خیلی نماز خونمو ب نماز اعتقاد زیادی دارم چون باعث قوت قلبه منه اما ببخشید من دوخط عربی رو ملاک نمیدونم ک قبله خوندن و بعد خوندن محرم و همدم کسی بشم بنظرم مهم نیته و نیت منم ازدواجه این خیلی با منطق تر از اونیه ک من دوخط عربی بخونم و یکیو محرم بدونم فکر نکنم منطقی باشه .
    اگر نظرم بده کمکم کنیم ک به راه بیام گرچه پس از مطالعا بسیار به این نتیجه رسیدم و بنظرم این خیلی بهتر از اونه من همسر مطلقه ی اقاییرو صیغه کنم و رابطه جتسی برقرار کنک بنظرتون دوخط عربی ملاکه؟
    اگر میتونین قانعم کنین دریغ نکنین لطفا
    مرسی

    • admin گفت:

      با سلام
      شما نگفتید به چه دینی هستید دوست عزیز ؟
      در همه ادیان مراسمی وجود داره تا دو نفر به یک دیگر محرم شوند
      این حکم خداست و غیر از ان حکم زنا و جنگ با خداست
      به هر دینی که باشید و هر زبانی بایست عهد کنید خطبه عقد رو و الی این افکار فقط از شیطان

  152. محمد گفت:

    پسر28 مجردی هستم امکان ازدواج ندارم
    قبلا دوست جنس مخالف مطعلقه داشتم که مشکل جنسیم رفع میشد اما چند وقته که خود ارزایی میکنم خیلی سعی کردم و میکنم که این کارو انجام ندم
    فکرمو درگیر کار میکنم و توبه اما بازم این عمل زشت رو انجام میدم
    موندم چیکار کنم که بتونم ترک کنم
    پیشنهاد شما چیه

    • admin گفت:

      با سلام
      بهترین راه ازدواج دائم و اگر شرایط فراهم نبود موقت بلند مدت با یک زن پاکیزه و مومن

  153. ستاره گفت:

    سلام.من دختری 17 ساله هستم که 3 سال پیش تحت مشکلات خانوادگی پیش خاله ام زندگی میکردم برا مدت کوتاه.اما خاله ام من را راهنمایی به دوست پسر داشتن میکرد و مبگفت پسرا رو باید بازیچه دست خودت کنی تا همیشه برنده باشی.منم تحت تاثیر حرفاش قرار گرفتم با پسری رفاقت کردم که وابسنگی شدید به این پسر پیدا کرده بودم،و توسط 3 تا از رفیقاش و خودش مورد آزار و اذیت قرار گرفتم اما در حد لاپایی بود.بعد ابن اتفاق تحدید به داشتن فیلم کردن.حالا 3 ساله از اون اتفاق میگذره اما یکی از رفیقای همین پسر پشیمون از اذیت من شده بود و کمکم کرد دست از من بردارن.لطفا راهنمایی هم کنید من میخوام دیگه گذشته سیاهمو فراموش کنم اما بازم این پسر پیامک میده و از تنهاییش مجبورم باهاش رابطه در حد لاپایی داشته باشم.من باید چیکار کنم؟

    • admin گفت:

      با سلام وعرض ادب
      خدا بیناست به اعمال ما
      پس دوست گرامی توبه کنید و از خداوند طلب بخشش کنید
      خداوند رابطه زن و شوهر را حلال کرده و رابطه غیر از این حرام و نامشروع است
      خداوند بخشنده و مهربان است

    • admin گفت:

      با سلام وعرض ادب
      خدا بیناست به اعمال ما
      پس دوست گرامی توبه کنید و از خداوند طلب بخشش کنید
      خداوند رابطه زن و شوهر را حلال کرده و رابطه غیر از این حرام و نامشروع است
      خداوند بخشنده و مهربان است

  154. رها گفت:

    سلام خسته نباشین .میخواستم بدونم دختر و پسری ک هم دیگ رو صدرصد میخوان و قصدشون ازدواجه. ایا حرف زدنشون باهم گناه داره یا نه .دخترو پسر قصدشون ازدواجه و لی چند ساله دیگ .چون سنشون پاییینه.و هیچ رابطه لمسی هم حتی نداشته باشن .ایا حرف زدنشون گناهه یا نه .ممنون میشم پاسخ بدین .

    • admin گفت:

      با سلام
      حرف زدن باعث ایجاد رابطه عمیق عاطفی و شکل گیری رابطه عمیق میشود
      توجه کنید دوستی با نامحرم حرام است ..
      پس از این نوع روابط دوری کنید

  155. ملیکا گفت:

    سلام اگر خانومی چندروز قبل از طلاق با مردی دیگر از پشت اما ن تا ختنه گاه رابطه نا مشروع داشته باشد و پس از ان غسل نکند و هنگامی ک صیغه طلاق خوانده میشود غسل نکرده باشد این طلاق صحیح است؟
    اگر کسه دیگری زمان خواندن صیغه طلاق جنب باشد طلاقش صحیح است؟
    مرجع تقلید مکارم شیرازی

  156. احمدرضا گفت:

    جواب بدین لطفا

  157. کیان گفت:

    ایا روابط جنسی زن شوهر گناه یا حرامه

    • admin گفت:

      با سلام
      دوست گرامی ای کاش سن خود را مینوشتید
      جواب : خیر ، زن و شوهر به هم محرم میباشند و رابطه ان ها ثواب نیز دارد !!
      رابطه دو نامحرم گناه دارد

  158. احمدرضا گفت:

    سلام خدمت شما
    من با یک دختر خانمی قصد ۱۰۰ درصد ازدواج دارم حتی ب خانواده گفتم و اونا ۳ سال دیگه با من ب خواستگاری میان . من با این دختر خانم ارتباط اس ام اسی تلفنی و دیداری داریم و چون قسط ۱۰۰ درصد ازدواج داریم دست همو هم میگیریم میخواسم بدونم ارتباط ما چه حکمی داره ؟
    لازم ب ذکر ک مشکلات خود و خانواده مونو حل کردیم و اگر بحثی بشود با منطق حلش میکنیم و اماده ی ازدواجیم
    رابطه ی ما چ حکمی دارد؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما تا زمانی که صیغه عقد برایتان خوانده نشود نامحرم هستید و گناه ان جایی نمیرود
      پس اگر صد درصد صحبت کنید تا نامزد کنید و صیغه ی محرمیت بین شما خوانده شود

  159. علی گفت:

    ایا دیدن عکس وفیلم های بد گناهه اخه یکبار این کارو کردم

    • modir گفت:

      با سلام وعرض ادب
      بله گناه است سعی کنید اینکار را انجام ندهید
      و برای ان یکبار به درگاه خداوند متعال توبه کنید خداوند بخشنده است

  160. MANI گفت:

    سلام می خواستم بدونم ایا لب به لب با پسر ها برای لذت حرامه یانه

  161. KIA گفت:

    جوابم بدین لطفا می خواستم بدونم اگه با پسر ها یا دختر ها لب به لب بدیم فقط ۱بار حرامه

  162. mehdi گفت:

    زنا کردن برای چی گناه است؟این موضوع همیشه از قدیم بوده؟

  163. آنا گفت:

    با سلام
    من دختری25 ساله هستم که با پسری حدودا سه ماهه به قصد ازدواج آشنا شدم که گاهی وقت ها باهم چت میکینم و اونجا با هم صحبت میکینم چون گاهی اوقات شرایطی نیست که بتونیم حضوری و تلفنی صحبت کنیم قصد من واقعا از ارتباط با ایشان شناخت بیشتر برای ازدواج است و ایشون هم طبق گفته های خودشون خیلی شدید به من علاقه دارن و خانواده شون هم در جریان هستن …از همون اوایل آشنایی ایشون با من حرفای عاظفی و عاشقانه میزند و من میدانم که اینکار حرام است وهمهیشه خودم خودداری میکنم از این کار وخیلی مقاومت میکنم که تو این رابطه به گناه نیفتم چون خیلی دختر مقیدی هستم و تا حالا حتی انگشتم هم به نامحرمی نخورده و یا رابطه ای با کسی داشته باشم.. ……

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گرامی ، توجه کنید که افرادی از این دست فقط قسط سوء استفاده و لذت شهوانی را دارند و به هیچ وجه به فکر ازدواج نیستند ، پس رابطه خود را با ایشان قطع کنید …
      در مورد ارتباطتتون باید عرض کنم توبه کنید و از خدا بخواهید همسری پاک و خوب قستمتتون کنه و شک نکنید خداوند بخشنده و مهربان است
      اگر لحظه ای به بخشنده بودن خدا شک کنید گناه بزرگی کرده اید ، پس همین امروز توبه کنید و دیگر سمت چنین لاشخور هایی نروید

  164. ناشناس گفت:

    چند وقت پیش با منشی آموزشگاه خود سکس داشته ام و او از من5سال بزرگ تر است آیا کار من گناه بزرگ تری از کار اوست؟

  165. fatemeh گفت:

    سلام من دوساله که باهمسرم عقد هستم اما هنوز عروسی نکردیم به خاطرسن پایینم من دچاریه مشکل بزرگ شدم حالا برای هرچیزی یه سوال چراتوی ذهنم میاد به حدی رسیده که تمایل جنسی ندارم وعشق و علاقه یادم رفته وهمش میگم این کارا برای چی هستش میترسم زندگیم باهمسرموبه هم. بزنم ایشون مردفوق العاده ای هستن خوش برخورد وخیلی مذهبی ومهربون منو درک کردن وگفتن حتی تحت این شرایطم کوتاه نمیان وسعی میکنن مشکل منو حل کنن…من خودم قبلا نمازمیخوندم وخیلی معتقدبودم اما الان نه بااینکه آدم بدی نشدم اما فک میکنم منشا تمام فکرام بی اعتقادی وناآگاه بودنمه من چکارکنم که زندگیمو ازدست ندم وبازم اعتقاداتم و تمایلات جنسیمو به دست بیارم?واقعا اگه به جوابم برسم کمک بزرگی بهم شده

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گرامی پاسخ شما به صورت کامل ایمیل شد
      ولی به صورت خلاصه جواب شما :
      دوست گرامی رابطه جنسی لذت بخش ترین و حلال ترین نعمت بی نظیر خدا بر روی زمین و بهشت میباشد ! و در روایات داریم هر کس ازدواج کند دو سوم دینش تکمیل میشود
      در مورد شما بنده دو فرضیه رو در نظر میگیرم که هر کدام باید دقیق بررسی شود و راه حل ارائه کرد …

      فرضیه 1: عدم آگاهی و مهارت کامل و دقیق مرد از رابطه جنسی و به ارگاسم رساندن زن :
      در این مورد که شایع ترین مشکل در بین زن و شوهر ها میباشد ! و راه حل آموزش مرد میباشد که بنده کتاب عشق رویایی رو پیشنهاد میکنم که از خود سایت میتونید تهیه کنید
      برای این مورد مرد با بنده در ارتباط باشد که آموزش ها به صورت کامل به ایشون داده شود در یک جلسه

      فرضیه 2: مشکل روحی و یا عدم آگاهی دقیق زن از توانایی های جنسی و عدم توان در لذت بردن از سکس و یا تطبیق با شرایط جدید :
      این مورد موردی خاص میباشد که نیاز به مشاوره و دوره درمان توسط روانشناس دارد که هیچ جای نگرانی نیست و در چند جلسه مشکل حل خواهد شد
      البته این فرض هم میباشد که شما به علت دارا بودن پرده بکارت به ارگاسم نمیرسید و همین دلیلی شده برای تنفر از رابطه جنسی که بسیار طبیعی است
      و علت عدم اگاهی شما بوده است …

  166. ندا گفت:

    باسلام
    من 3 سال با پسر عموم دوست بودم دوستیمون در حدی بود که خونه می رفتم باهاش رابطه جنسی هم داشتیم.هیچ کس از دوستیمون خبر نداشت البته ماقرار ازدواج نداشتیم.الان پسر دایی من خواستگاریم اومده ونمیدونم که چه جوابی به اون بدم به این خاطر که پسر عموم تهدید میکنه که بعد ازدواج میخواد بامن باشه و میگه من تاامروز از تو لذتی نبردم تو دختر بودی.من مواظب بودم الان باید منو ارضا کنی من ول نمیکنم تو رو.حالا کمک کنید منو چطور راحت بشم؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      شما تا کنون اشتباه و گناهی رو مرتکب شده اید که تنها راه نجات از ان توبه و توکل برخداست
      راه حل ساده ای وجود دارد و ان برخود مستقیم و جدی با ایشان است ، به طوری که به ایشان بگویید اگر بخواهی تهدید کنی ازت شکایت میکنم
      شما اگر توبه کنید و از خدا کمک بخواهید خدا نیز کمکتون میکن خوهر گرامی ….
      به هیچ وجه منل وجود از ایشون ترسی نداشته باشید و از این به بعد نه باشون در تماس باشید نه محل بشون بزارید ، جدی جدی باشید تا حساب کار دستشون بیاد
      محکم و استوار باشید و توکل بر خدا کنید

  167. حامد گفت:

    با سلام
    آیا دختر مجردی که باکره نیست و علت آن مشخص نیست که از زنا باشد یا اتفاق و سانحه در گذشته ، اما مطمئن است که زنا انجام داده و دخول کرده ، میتواند بدون اجازه ی پدر ازدواج کند ؟! در واقع غیر با کره بودن و زنا کردن اطمینانیست اما دلیل از دست دادن بکارت مشخص نیست ! آیا میتواند بدون اجازه ی پدر به صیغه ی کسی در بیاید ؟! دختر 21 ساله است و هر دو مقلد رهبر هستند هم دختر و هم پسر
    با فرض امکان نداشتن مورد بالا و اینکه اجازه ی چنین کاری را ندارد ، می شود بگویید کدام مرجع این کار را جایز دانسته و آیا میتوان فقط در این یک مورد به آن مرجع عدول کرد و از او تقلید کرد ؟!
    لطفا جواب این سوال را کامل بدهید چون متاسفانه ندانستن این مسئله ختم به ادامه ی گناه میشود…

  168. رها گفت:

    پاسخ کامل نبود 🙁

  169. ناشناس گفت:

    سلام
    پاسخ سوال من رو ندادید !!!

    برای بچه دار شدن حتما باید عمل جماع انجام بشه بعد از ازدواج یا نه؟
    اگه زن و شوهر جماع نکنند بچه دار نمیشند؟

  170. رها گفت:

    سلام
    سوالی داشتم خدمت شما
    اگر پسری مجرد با دختری مجرد زنا کرده باشد و حالا بخواهد با اون عقد کند آن ها بهم حرام نیستند ؟! و با فرض دخول کامل آیا این دختر باید برای ازدواج با این فرد عده نگه دارد ؟! یا چون میخواهد با همان فرد ازدواج کند عده نگه داشتن ندارد ؟!
    مقلد رهبر

    • admin گفت:

      باسلام
      با یک دیگر ازدواج کنند سریعا مشکلی وجود ندارد ولی توبه کنند و از خدا بخواهند زندگی خوبی برایشان رقم بزند

  171. saman گفت:

    واقعامتاسفام واسه ملتمون هرچی که اسلام گفته برعکسش انجام میدیم خودتون گول نزنین میدونین راس میگم

  172. پریسا گفت:

    سلام خسته نباشید من دختری ۲۹ ساله هستم که ۵ سال پیش در اثر اغفال پسری که خیلی بهم وعده وعید داد باهاش دوست شدم بعد در یک فرصت بکارتمو زد بعد قول داد و به قرآن و جون مادرش قسم خورد که من قصد ازدواج باهاتو دارم فقط درسم تموم شه بعد. حالا بعد از ۵ سال فهمیدم یه زن بیوه رو صیغه کرده. وقتی می گم منو که زن کردی چی پای کارت واینمیستی؟ فحش های رکیک و خیلی خیلی زشتی می دهد برای همین من دیگر چیزی نگفتم. در صورتی که شماره تمام فامیل و همکاراشو دارم اگه می خواستم آبروشو می بردم و از کار و دانشگاه و خانواده بیرون می نداختنش. من فقط سکوت کردم. در سایتتون خوندم خدا توبه همه رو قبول می کنه. حالا که منو زن کرد و تا ابد تنها و افسرده موندم اگه توبه کنه به راحتی خدا قبول می کنه؟ عدل خدا اینه؟ عدل علی اینه؟ اگه امام علی بودم راحت می ذاشت با یه دختر اینکارو کنن؟ میدونم میگید منم مقصرم بله ولی من گول خوردم تاوانشم با این حال خرابم که همش به خودکشسی فکر می کنم دارم می دم اون چی؟ من می تونستم انتقلم بگیرم ولی از نفرت و جنگ بیزارم. شما بگید خدا از حق من می گذره؟ چطوری می تونم امام زمان رو صدا کنم که نذاره خدا از حقم بگذره؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شما توبه کنید و خدا را وکیل کارتان قرار دهید و به خدا بگویید خدایا من کارم را به تو واگذار میکنم
      در مورد این اقا پسر ! حتما بروید دنبال کار و ازشون شکایت کنید قبلش با یک وکیل مشورت بگیرید ، این نمیشود یکی با ابرو و اینده کسی بازی کند بعد خیلی راحت زندگی را بدون جبران ادامه دهد
      در ضمن حق گرفتنی است نه دادنی دوست گرامی خواهشا اشتباهات و گناهان خود را از چشم ائمه و خدا نبینید ، اشتباه کردید درست توبه کنید و پای اشتباهتان بیاییستید و جبران کنید
      خدا هم پشتوانه شماست

  173. ...... گفت:

    یکی از دوستانم دوست پسری دارد که خیلی بهم علاقه دارن و همدیگر را دوست دارن و قصد ازدواج دارن و خواهر دوستم هم از رابطه ی دوستی انها خبر دارد با هم در فقط رابطه ی دهانی داشتند و حتی هم نه از جلو ن از پشت پسر الت خود را داخل کرد دوستم میخواست بداند که این کار بازم حرام است؟

    • admin گفت:

      با سلام
      ارتباط دو نامحرم در هر صورتی حرام
      بهتر بعد محرم شدن رابطه لمسی و جنسی داشته باشند

  174. پریسا گفت:

    چرا به همه جواب می دید جز من. من آدم نیستم؟

  175. انسان گفت:

    با سلام مردي هستم چند سالي ازدواج كردم و يك فرزند دارم زندگي خوبي دارم اهل نماز و روزه و…. هستم . دختر خاله ي دارم طلاق گرفته آيا شرايط صيغه بين من و ايشان امكان پذير ميباشد.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهتر از این این موارد دوری کنید ، چه بسا اگر همسرتون متوجه این رابطه مخفیانه شود زندگیتان نابود شود
      ویا بهتر بگم خدمتتون ، چه بسا با این رابطه شعله عشق مجازی تو دلتون روشن شود و زندگیتان را نابود کند
      توکل بر خدا کنید و تمام عشقتون رو نثار همسرتون کنید.

  176. mana گفت:

    من ب تازگی با پسری دوست شده ام ک قصد ازدواج داریم خیلی حد خودمون رو رعایت میکنیم ومن بارها گفتم ک دوست ندارم تو رابطه (منظور حرف زدن) ک داریم گناهی باشه (یعنی دست دادن و چیزای دگ) اما اون یکمی بعضی وقتا زیاده روی میکنه و دست منو میگیره ،چون ب گفته اون توی تلویزیون شنیده ک اگه دختر و پسری ک میخوان با هم ازدواج کنن قبل از ازدواج دست همو بگیرن بعد ازدواج خدا گناهانشون رو میبخشه ،میخواستم بپرسم ک این صحت داره یا خیر
    مرجع ایت الله مکارم شیرازی

  177. بنده خدا گفت:

    ضمن قبولی طاعات
    ممنون از راهنمائی شما
    کفاره آن را میشود اعلام کنید

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهتر سوال رو یکبار از دفتر مرجع بپرسید و شرایط توضیح دهید

  178. بنده خدا گفت:

    سلام
    اگر در ماه مبارک مرد روزه نباشد و همسرش را بزور وادار به همبستری کند و روزه او باطل شود جکم آن چیست برای زن

  179. امیر گفت:

    سلام.میخواستم بدون ازدواج با دختری که با مادر آن رابطه جنسی برقرار شده حلال است آیا؟

  180. سارا گفت:

    سلام.پای آبرو ک وسط باشد کاری از ادم برنمیاید پس تکلیف عذاب وجدان چ میشود.ممنونم ازشما خدانگهدار

  181. بنده خدا گفت:

    سلام
    سوال اول:گر کسی با یک خانم مطلقه رابطه داشته باشه ولی دخول انجام نشه آیا درحکم زنا هست؟؟

    سوال دوم: اگر قبل از انجام عمل ، صیغه موقت بخوانند بدون محضر و برای چندساعت،آیا صحیح است؟؟

    سوال سوم: اگر رابطه درحد بازی جنسی باشد ودخول انجام نشه ودردفعات بعد صیغه موقت خوانده بشه، آیا عمل های گذشته باز درگناه هست ؟؟ شنیدم اهل بیت فرمودن، خداوند اعمال گذشته را درحکم حلال قرارمیدهد(بدون سند وفقط درحدشنیدن است )اگرسند روایت دراختیار دارید ارایه کنید

    • admin گفت:

      با سلام
      رابطه با یک زن مطلقه همراه صیغه محرمیت هیچ اشکالی ندارد
      در مورد موارد دیگر به دفتر مرجع تماس بگیرید

  182. سارا گفت:

    ممنون از پاسخ شما
    درسته ک اشتباه کردم اما خیلی توبه کردم از خدا کمک خواستم اما کمی دریافت نکردم چندین بار سعی کردم ب این رابطه خاتمه بدم اما خدا کمکم نکرد و بدلیل مخالفت های پسر نشد او معتقد است من زن اوهستم و حتما باید باخود او ازدواج کنم خیلی سردر گم هستم واقعت بمیرم بهتره خسته شدم .از رابطه ی ک گفتم اشتباه برداصت کردید من بسلامت خودم ضرورتی نرساندم و دخترم اما خب رابیه های نزدیکی داشته ایم فکرکنم فقط سرتان را بدرد اورده ام مشکل من حل صدنی نیست ازهمه مهمتر اینکه اگر روزی با این اقا ازدواج کنم انتقام تمام این روزها را از اون خواهم گرفت

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب مجدد
      دوست گرامی ، توجه کنید خداوند در قران و توسط پیامبرانش قوانینی را برای ما وضع کرده که باید به انها پایبند باشیم و اگر خلاف ان کنیم باید تاوان ان را ببینیم !
      ولی اگر کسی از بندگان خدا از گناه خود پشیمان شد و قصد توبه واقعی نمود باید مردانه پای حرفش بایستد و پای همه سختی ها ایستادگی کند و اشتباه خود را جبران کند
      و خداوند هم فرموده من توبه کنندگان را دوست دارم و در روایتی داریم که تمام گناهان ده برابر و تبدیل به حسنه و خوبی میشود !! خوب پس دوست عزیز ما باید شرمسار باشیم از
      گناه خود نه این که توقع معجزه از خدا را برای خود داشته باشیم !

      مطمئن باشید خداوند میبیند شما پشیمان هستید و توبه کرده اید و شما را دوست دارد ، از این رو شما مردانه پای حرف خود باییستید و اگر واقعا این اقا پسر را دوست ندارید
      و میدانید جهنمی در پیش است شر این رابطه را همین العان بکنید و توبه کنید ، مطمئن باشید خداوند بیناست و عادل

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب مجدد
      دوست گرامی ، توجه کنید خداوند در قران و توسط پیامبرانش قوانینی را برای ما وضع کرده که باید به انها پایبند باشیم و اگر خلاف ان کنیم باید تاوان ان را ببینیم !
      ولی اگر کسی از بندگان خدا از گناه خود پشیمان شد و قصد توبه واقعی نمود باید مردانه پای حرفش بایستد و پای همه سختی ها ایستادگی کند و اشتباه خود را جبران کند
      و خداوند هم فرموده من توبه کنندگان را دوست دارم و در روایتی داریم که تمام گناهان ده برابر و تبدیل به حسنه و خوبی میشود !! خوب پس دوست عزیز ما باید شرمسار باشیم از
      گناه خود نه این که توقع معجزه از خدا را برای خود داشته باشیم !

      مطمئن باشید خداوند میبیند شما پشیمان هستید و توبه کرده اید و شما را دوست دارد ، از این رو شما مردانه پای حرف خود باییستید و اگر واقعا این اقا پسر را دوست ندارید
      و میدانید جهنمی در پیش است شر این رابطه را همین العان بکنید و توبه کنید ، مطمئن باشید خداوند بیناست و عادل

  183. سارا گفت:

    سلام من با پسری اشنا شده ام ک او پس از خواندن خطبه عقد دایم بدن اجازه خانواده ها گفت محرم شده ایم و رابطه های جنسی باهم داشته ایم چند ماه گذشته و من هنوز از رابطه با او دوری میکنم اما مطلاعاتی داشتم در خصوص شیعیان ک عقد بدون اجازه پدر ایرادی ندارد بگذریم از نظریات فقهه های الان ،حال میخواستم بداتم ایا رابزه من و ان پسر حلال است؟مادرم طی اتفاقاتی متوجه شد ک من با پسری اشنا شده ام اما فقط در همین حد میداند.ب خواستگاری ام امد اما هنوز امکاناتش کامل نیست و واقعا قصدمان ازدواج است.راهنماییم کنید ممنونم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      عقد بدن اجازه پدر باطل است ولی خوب اگر رابطه برقرار کرده اید باید با هم ازدواج کنید
      البته باید تبعات ان را نیز به یاد داشته باشید ، چون ممکن است این پسر بعد ها به شما سوءظن پیدا کند که نکند با کس دیگر هم رابطه داشته باشد
      سعید کنید عاقلانه رفتار کنید ، شما تا اینجا اشتباه بدی را مرتکب شده اید و باید توبه کنید و از خداوند راه درست بخواهید

  184. محمدرضا گفت:

    سلام من تا به حال حدودا با 10 خانم رابطه داشتم که یکیشون شوهر داشت و با 2 تاشون رابطه گروهی داشتم که از این 2 تا یکیشون خیلی موافق نبود ولی مخالفتی هم نکرد ولی در جریانم کهبعد آن ماجرا با دو نفر دیگر نیز همزمان رابطه داشته آیا من باعث گناهش شده ام و در آن شریکم؟
    2- در حال حاضر من از این رفتارهای غیر اخلاقیم پشیمان شده ام و نماز میخوانم آیا خداوند مرا میبخشد؟
    3-من به کسی قول ازدواج ندادم و به پرده بکارت هیچ کسی آسیب نزدم برای برقراری رابطه ولی ممکن است از این 10 نفر 2نفرشان انتظار ازدواج داشته باشند آیا حق الناسی برگردن من است که خدا نمیبخشد؟
    4- اگر تصمیم به ازدواج بگیرم باید از گذشته ام تعریف کنم یا همه چیز را مخفی نگه دارم آیا قسم خوردن در حالت توبه کامل و پشیمانی کامل قسم دروغ محسوب میشود؟
    5-آیا من باید برای ازدواج باید دنبال کسی بگردم مثل گذشته خودم یا دنبال خانم پاکدامن بگردم؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شما گذشته سیاهی برای خود رقم زده اید و باید جبران کنید
      بهترین راه توبه واقعی در درگاه خداوند میباشد و استغفار زیاد
      شما نیازی نیست از گذشته خود تعریفی کنی و ان را باز کنید شما دنبال زن پاک باشید و یا کسی که همچون شما توبه واقعی کرده است
      از خداوند بخواهید شما را ببخشد و خداوند توبه کنندگان را دوست دارد

  185. سحر گفت:

    من 17سالمه بادوستم(دختر)رابطه نزدیکی داریم,بغلم میکنه میبوستم وحتی لبامومیخوره درهمین حدرابطه مااشتباهه؟اگ فقط از رو عشق باشه چی؟

  186. mohammad گفت:

    سلام
    من و دختر عموم خیلی خیلی خیلی باهم راحت هستیم و میخواییم باهم ازدواج کنیم میخواستم ببینم اگه قبل از ازدواجمون رابطه جنسی داشته باشیم گناه داره ، البته هر دومون راضی هستیم از اینکه رابطه جنسی داشته باشیم. میشه کمکم کنید

    • مدیر گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله گناه داره و این کار از گناهان کبیره است و حرام است
      بهتره از راه حلال وارد شوید

  187. فاطمه گفت:

    سلام. تازگی ها من و دوستم سر موضوعی اختلاف داریم و این موضوع اینه که ایا رابطه ای مثل رابطه ای مثل رابطه ی جنسی بین دختر و پسر ایا بین دختر و دختر هم حرام است ؟ منظورم در واقع همون گرایش جنسیه

    • admin گفت:

      با سلام
      این رابطه همجسگرایی یا به اصطلاح دیگر لز گفته میشود که گناه کبیره است و مجازات های سنگینی دارد…

  188. علی گفت:

    سلام
    من پسری 18 ساله هستم و از دختری از فامیل در خواست ازدواج کردم.ایشان در ابتدا به بنده توجهی نکرد ولی حال ایشان هم به بنده علاقه مند شده.و در چند ماه گذشته از طریق پیام کوتاه و تلفن ونه حضور رو در رو مشکلات و خصوصیات خود را با هم در میان گذاشتیم آیا این کار من که بدون اطلاع پدر و مادر دو طرف بوده است اشکال دارد؟
    والان هم نمی توانم از ایشان بی خبر باشم و هنوز پیام می دهم؟
    الطفا راهنمایی ام کنید.

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر مقدمات ازدواج فراهم کنید منظورم از مقدمات کار و درامد و … است
      سعی کنید از راه حلال وارد شوید این کار ها عاقبت خوبی ندارد
      اگر هم رو دوست دارید منتظر بمانید ولی پارو فراتر از یک عشق پاک نکنید

  189. خدا جانشین تمام نداشته های من است گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    خانمی هستم 26 ساله که یک سال و نیم هست که ازدواج کرده ام. قبل از ازدواج رابطه نامشروع با فردی (به قصد ازدواج ولی مخفیانه) داشته ام. اما به دلایلی این رابطه به پایان رسید. این رابطه منجر شد که به پرده بکارت من تا حدی آسیب وارد شود. این اتفاق مربوط به سال 89 است. در این یک سال و نیم من و همسرم از زندگی مشترکمان بسیار راضی هستیم و خدا آنقدر بزرگ است که او را با چنین ویژگی هایی بر سر راه من قرار داد و من با او ازدواج کردم. مدتی است که بسیار از بابت آن رابطه ناراحت هستم و به شدت خودم را تحقیر میکنم که چرا با آن سن کم دچار چنین اشتباهی شدم؟! پس از ازدواج هیچگونه خطایی از من سر نزده و نخواهد زد. توبه کرده ام و بسیار بر سر نماز طلب استغفار میکنم تا خداوند مرا ببخشد. می ترسم خداوند مرا نبخشد چون گناهان زیادی داشته ام.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      خداوند مهربان مهربانان است و فرموده است که توبه کنندگان را دوست دارد و گناهان انهارا به خوبی و حسنه تبدیل مینماید
      پس این افکار ناامید کننده را از خود دور کنید و از خدا بابت زندگی فعلی و نعمت های فراوان قدردانی نمایید
      مطئن باشید خداوند شمارا بخشیده که مورد عنایات بی دریغ خود قرار داده است …
      برای جبران ان خطا میتوانید به همسرتان محبت کنید و اورا تکریم کنید

  190. خطاکار گفت:

    با تشکر از پاسخ شما،ببخشید میخواستم بدونم حکم قضایی گناه من چیست اگر برملا شود؟

    • admin گفت:

      با سلام مجدد
      دوست گرامی همانطور که خدمتتون عرض شد شیطان در کمین تا ناامیدتان کند
      سرشار از امید به مهر خدا باشید و افکار منفی رو دور کنید
      به هیچ وجه قرار نیست این موضوع برملا شود ،چون این فرد ترسو و منافق است
      بر فرض محال حتی اگر این شخص بخواهد بر ملا کند حتما باید دو شاهد مرد داشته باشد که شهادت به قران دهند که رابطه شما رو دیده باشند
      تازه باز بر فرض این مورد پای خودشون به شدتی گیر می افتد که راه برگشتی نخواهند داشت به خاطر تهدیداتی که کردند ،

      پس به هیچ وجه نگران نباشید و این افکار شیطانی رو از خودتون دور کنید و با نماز و دعا به ارامش برسید

  191. خطاکار گفت:

    باسپاس از شما بخاطر امیدی ک به من دادید .شرمنده یه سوال دیگه هم داشتم اینکه برای اینکه پس از مرگم بتونم بابت این گناهم کمتر عذاب ببینم چکاری باید بکنم.فقط توبه کفایت میکنه؟

    • admin گفت:

      با سلام
      بله خدمتتون عرض شد خدا مهربان مهربانان است و توبه کنندگان را بسیار دوست دارد
      حتی ایه ای در قران داریم که خداوند کسی که توبه واقعی کرده است را میبخشد و سایه رحمت خود را بر او گسترش میدهد
      به حدی که تمامی گناهان او را ده برابر مینماید و همه را به حسنه تبدیل مینماید
      البته حق الناس فرق میکند که علاوه بر توبه باید جبران نیز شود

      پس خواهر گرامی توبه کنید و به رحمت الهی امید ببنید زیرا شیطان همیشه در کمین است که بذر نا امیدی را در قلب شما برویاند
      برای جبران نیز تا میتوانید به همسرتون محبت کنید و عشق بورزید و اورا غرق محبت کنید تا هم جبرانی باشد بر گذشته هم زندگیان شیرین شود

  192. گمراه گفت:

    سلام من دختری هستم ک چند ماهی است ازدواج کرده ام.من قبل از ازدواجم با پسری رابطه نامشروع بدون دخول ودرحد دیدن بدن تماس بدنی و ملاعبه داشتم.بعد از ازدواجم نیز این رابطه ادامه پیدا کرد ک با تهدیدهای ان پسر مدت آن طولانی تر شد الان مدتیست ک این رابطه تمام شده ولی آزار و اذیت های آن پسر هنوز ادامه دارد و گمان میکنم او قصد دارد ک این رابطه را دوباره شروع کند اما من از کارهایم پشیمانم و میخواهم توبه کنم.میخواستم بدانم جرم من چه حکمی دارد و اینکه من در زمان ازدواجم رابطه داشتم میتواند با توبه جبران شود یا باید حد اجرا شود و ایا میشود بدون اینکه همسرم متوجه شود گناهم به طور کامل بخشیده شود؟مرجع تقلیدم آیت الله سیستانی

    • admin گفت:

      با سلام خدمت شما پرسشگر گرامی

      دست عزیز توجه کنید خدا مهربان مهربانان است ، و بارها در قران و روایات امده است که خدا توبه کنندگان را بسیار دوست دارد

      شما گناهی را قبل ازدواج مرتکب شده اید که زنا نام داشته اما در حد ملاعبه بوده ! و این کار رو بعد ازدواج ادامه داده اید که بسیار بسیار درجه ان از قبل بیشتر بوده و

      این یک خیانت است چون شما یک زن شوهر دار بوده اید و در درجه اول به همسر خود خیانت کرده اید و حکم اسلامی ان در صورتی که افشا کنید بسیار گران خواهد بود که البته به هیچ وجه

      نیاز به بر ملا کردن نیست چون خود خدا نیز در این باره میفرماید :

      ای پیامبر بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همۀ گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است[7].

      بنا براین اگر خواهان نجات هستید با امید به عفو و بخشش الهی باید بدون اینکه کسی را از گناه خود باخبر سازید هر چه زودتر بین و خود و خدای خود اقدام به توبه کنید.

      راه حل و نتیجه : طبق توضیحات از بابت رحمت الهی من به شما تضمین میدهم که خدا مهربان است ، اما باید مردانه پای توبه ایستادگی کنید و دست بر جبران بردارید با وفاداری و مهربانی به همسرتون ،

      راه حل برخورد با این فرد شیاد : این فرد شما رو بهترین گزینه برای لذت بردن و شهوت رانی پیدا کرده است و به خاطر رفتار شما بیشتر سعی بر این رابطه دارد
      بهترین راه این است که اگر از طریق پیام شمارو تهدید میکنند به ایشون بگید در صورت مزاحمت مستقیما به پلیس مراجعه میکنید و در این تصمیمتون به شدت جدی هستید و با قاطعیت
      بگید تا حساب کار دستش بیایید ، خواهرم توکل بر خدا کنید و با قاطعیت باهاش برخورد کنید …

      نکته : به هیچ وجه لازم نیست جایی و یا حتی در پیام و … اعلام کنید که بعد از ازدواج رابطه داشته اید ، چون دیگر جبرانش خیلی خیلی سخت میشود پس همین توبه واقعی و جبران کافیست
      تکرار میکنم به هیج وجه در پیام و… حرف از رابطه ها نزنید بعد از این موارد اگر دیدید باز تهدید ها ادامه دارد و امکان دارد که مستقیم خود این فرد مستقیم کاری کند به پلیس مراجعه کنید و شکایت برای مزاحمت و…کنید که درصدش خیلی خیلی کم است ، مطئن باشید میترسد و کنار میکشد انشالله .

  193. مجید گفت:

    تورا بخدا یهکی جواب منو بده

  194. مجید گفت:

    اخه من یه پسر بچم چهطور انتظار دارید که ازدواج کنم تازه آبروم 2بار جلوی پدر و برادرم حین انجام این کار رفته.به نظر من حمش تقصیر پسر خالمه او بچهای 15 ساله منفی است و من تا دو سال پیش نمیدونستم کس چیه چهبرسه به عکس بد..او همهی این چیزهارا به من یاد داد. تازه کیر همدیگر رو هم بارها از اون وقت تا حالا دیدیم چون او همش مرا وسوسه میکنه. مثلا وقتی جایی هستسم که نیتوانیم شورت همدیگر را پایین بکشیم او مرا تحریک میکند که برویم به جای تقریبا خلوت تا دستش را درون شورت من بکند و اندام تناسلی من را لمس بکند و فشار دهد ولی من این کار را انجام ندادم . تازه وقتی پدروبرادم هنگام دیدن عکس ها مچ مرا گرفتند از او حرفی نزدم و گفتم که زیر سر بچه های مدرسهمان است وبعد مرا کلی نصیحت کردند اما این نصیحتها خیلی کم روی من اثر کرد.

  195. مجید گفت:

    ببخشید به خدا حواسم نبود اسمت را اشتباه تایپ کردم

  196. مجید گفت:

    asminجان جواب مرا تورا به خدا بده

  197. مجید گفت:

    زیرا من یک پسر بچهی 13 سالهام واز خانواده صد در صد مذهبی هستم
    وبه هر زنی را چه در خانواده خود وچه غریبه تمایل دیدن پای اورا دارم

  198. مجید گفت:

    من در اینترنت بیش از 50 عکس بد نگاه کردم همچنین در ماهواره حالا پشیمانم ولی نمیتونم جلوی خودم را بگیرم نظر شما چیست.

  199. محسن گفت:

    راه های کنترل و روش های کم کردن و از بین بردن نیروی شهوت و تمایلات جنسی زناشویی برای جوانان مجرد:
    هنگامی که خداوند نیروی شهوت و تمایلات زناشویی را برای بقای نسل، در وجود انسان قرار داد، برای کنترل و ارضای آن ازدواج دائم را مقرر فرمود و به آن سفارش بسیار نمود و در هنگامی که شرایط برای ازدواج دائم فراهم نبود، برای اینکه ایمان و پاکدامنی انسان لطمه نخورد، ازدواج موقت را مقرر فرمود. البته با رعایت شرایطش که در اسلام بیان شده است.
    اما اگر در کل شرایط برای ازدواج فراهم نبود باید چه کار کرد؟! چگونه باید از ایمان و پاکدامنی خود مراقبت نمود؟!
    باید دانست که اگر کسی حقیقتا و از سر اخلاص بخواهد خود را حفظ کند، خداوند نیز او را یاری خواهد کرد. البته برای این کار ما دستورات عملی هم در دین داریم که در اینجا با استفاده از بعضی روایات و دستورات بزرگان دین به برخی از شیوه های کنترل شهوت اشاره می نماییم:
    – روزه گرفتن و در صورتی که امکان آن وجود ندارد، کم غذا خوردن بطوری که روزی بیشتر از دو وعده غذایی نخورد وقبل از سیر شدن دست از غذا بکشد.
    – نخوردن غذا های تحریک کننده مانند: پیاز، خرما، تخم مرغ،غذاهای چرب یا پروتیینی با کالری بالا و…
    – خوردن موادی که شهوت را کم می کند، مانند: آبلیمو، کافور، سرکه(که مالیدن آن به بدن هم موثر است) و…
    – کنترل چشم و نگاه نکردن به نامحرم و ندیدن صحنه های حرام یا تحریک کننده، مانند: فیلم ، عکس و… این مورد بسیار مهم است زیرا انسان اگر ورودی های خود را یعنی چشم و گوش را کنترل کند و اجازه ندهد بدی ها و گناهان وارد وجودش شوند، آنگاه خروجی هایش یعنی اعمال ، رفتار و… هم خوب و درست می شوند. و از گناهان فرسنگ ها فاصله می گیریم. زدست دیده و دل هر دو فریاد — که هرچه دیده بیند دل کند یاد.
    – از بین نبردن و نتراشیدن موهای زائد بدن چون باعث تضعیف قوای جنسی می شود.
    – دوری کردن از خوردن غذاها و لقمه های حرام و استفاده از غذای حلال و پاک.
    – در حالت جنب نبودن و داشتن وضو و با وضو بودن که باعث ایمن و دور شدن از وسوسه شیاطین می شود.
    – ورزش کردن و تحرک بدنی برای سوزاندن کالری های انباشته شده و اضافه بدن و دوری از تنبلی و تن پروری.
    – مشغول کردن فکر و اندیشه خود به کار و فعالیت و دوری از بیکاری و آزاد گذاشتن و رها کردن فکر و اندیشه به سمت افکار و تخیلات نادرست.
    – تنها و دمر(به شکم) نخوابیدن.
    – زیاد استغفار کردن.

  200. ی نفر گفت:

    باسلام،پسری21ساله هستم شرایط ازدواج به هیچ عنوان ندارم تحت فشارشدید جنسی ام اما خوشبختانه رابطه نامشروع نداشتم آیا صیغه کردن ساعتی داریم که مثلا یک خانم بیوه برای چند ساعت برای رابطه جنسی صیغه کرداصلا کاردرستی است یا نه؟

  201. مریم گفت:

    سلام! اگر دوستی داشته باشم که زنا کرده و قصد توبه هم ندارد ایا ارتباط با این شخص حرام است؟!و اگر بدونم که ارتباط با او تغیری در عقاید من نمیکند و صرفن دوست هستیم! حکمش چیست؟

    • admin گفت:

      با سلام
      دوست عزیز محال است شما دستتون به نجاست برخورد کند و دستتون نجس نشود !! حتی اگر نخواهید .

      البته طبق روایات نمیرد فردی که شخصی را به خاطر گناهی ملامت کند مگر انکه به ان گناه دچار شود !! پس خیلی منطقی دوستی را کم رنگ و قطع کنید بدون انکه قضاوت و یا حرفی بزنید

      مطمئن باشید خدا به این امر راضی تر است

  202. بارانا گفت:

    سلام من یه دوست دارم که بایه پسرارتباط نامشروع داشته البته نمی خواسته بااجباروتهدیدبوده والان این دوستم بایدچه کارکندکه پسره دست ازسرش برداره وخونواده ای هم نداره با مازندگی میکنه می خواستم بدونم بایدچه کارکنیم

    • admin گفت:

      با سلام
      بهترین راه مراجعه به پلیس است
      حتی میتونند به جرم تجاوز از ایشون شکایت کنند

  203. پویا گفت:

    من با 3دختر رابطه داشتم من عذاب وجدان دارم اینا همش حرفه خدا نمی بخشه خیلی گناه سنگینیه ولی توبه ی من مثله گرگ هستش یعنی مرگ
    زندگیم مختل شده خودمو گناه کار میدونه هیچی ارومم نمیکنه 😥 😥

    • admin گفت:

      سلام دوست عزیز
      خداوند بخشنده و مهربان است و توبه کننده گان را دوست دارد و به ان ها توجه ویژه ای دارد زیرا ان ها پس از چشیدن لذت های شیطانی باز رو به سوی نور الهی اورده اند
      یکی از ترفند های شیطان ناامید کردن بندگان از رحمت الهی و بازگرداندن ان ها به سوی گناه و تاریکی است ، من به شما این اطمینان را میدهم اگر توبه واقعی کنید و دیگر سمت گناه نروید خدا شما را بخشیده
      و تمامی گناهانتان را حتی تبدیل به خوبی و حسنه میکند ( دقیقا در قران این مورد ذکر شده که خدا گناهان توبه کنندگان را به حسنه تبدیل میکند و به ان ها پاداش میدهد) .

      یک یا علی بگویید و به خدا اعتماد کنید زیرا خدا الهه ی مهربان و بی همتاست

  204. Mostafa گفت:

    Kheyli mamnoon az in zahamateton, khoda kheyre kasir bede be shomayi ke dr rah hagh wa din zahmat mikeshid

  205. hasan گفت:

    باسلام.خسته نباشید.
    ما یه دوست خانوادگی داریم که با آن ها خیلی صمیمی هستیم.اون ها سه فرزند دختر دارند وما سه پسر هستیم که انقدر صمیمی هستیم که هم دیگر رو خواهر برادر صدا میزنیمو. خوانواده هامون هم خبر دارن. وبه غیر از حرف های خواهر برادرانه هیچ حرف دیگری نمیزنیم.ورابطه نامشروع هم نداریم.وهرکجا باشه تو جمع یا تنها باشیم مثل یه خواهر برادریم…..خواستم بدونم که این کار ما گناه داره یا نه.
    ممنون میشم که جواب بدین.خیلی وقته فکرمو مشغول کرده.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گلم این نکته رو همیشه به یاد داشته باشید دست شیطان قویست !
      صمیمی بودن با دختر نا محرم یکی از روش های بدام انداختن شیطان است ! ولی با حفظ عرف ها مثل حجاب و عدم لمس کردن و یا شوخی کردن های زننده فکر نمیکنم مشکلی وجود داشته باشد
      در کل مراقبت کنید .

  206. احسان گفت:

    سلام خسته باشید میخواستم بپرسم با دختر خانومی قصد 100درصد ازدواج داریم و من به این اطمینان بکارت رو از بین بردم.میخوام بدونم ما که قصد ازدواج داریم این عمل نا اینکه حتما حلال باشد ولی کار حرام بوده؟تاکیید میکنم قصد 100درصد ازدواج داریم بدون هیچ اغفالی.لطفا کامل توضیح بدین

  207. پشیمان گفت:

    سلام خسته نباشید من یک سال و نیم پیش با پسری رابطه جنسی داشتیم ببخشید که خیلی رک حرفامو میزنم ولی شاید شما تنها کسی باشین که کمکم کنید… ما با هم دوست بودیم ولی الان واقعا پشیمونم من الان توبه کردم نماز توبه خواندم دعای توبه ای که تو صحیفه سجادیه هست رو میخونم هر وقت اون صحنه ها و کارام یادم میاد خودمو سرزنش میکنم میزنم تو سرم و از این حرفا من الان عذاب وجدان شدیدی گرفتم و در درگاه خدا توبه کردم..خواستم ازتون بپرسم چطوری میتونم گذشته رو فراموش کنم و از شر این عذاب وجدان راحت شم خواهش میکنم کمکم کنیداز کجا بفهمم خدا منو بخشیده؟؟از اینده واقعا میترسم مشکلی تو زندگیم بیاد…من خیلی ساده گول خوردم….تو رو خدا منو راهنمایی کنید…برام دعا کنید..منتظر جوابتون هستم…یا حق

    • admin گفت:

      با سلام
      خدا مهربان است و توبه پذیر
      کسی که توبه میکند باید بداند اگر توبه اش واقعی بوده خدا توبه اش را پذیرفته و باید دست به جبران بردارد ،
      ولی نباید توقع صد درصد داشته باشید که چون شما توبه کردید دیگر به هیچ وجه هیچ مشکلی برایتان به خاطر این موضوع پیش نخواهد امد !! البته نمیخواهم نا امیدتان کنم به هیچ وجه ، بلکه منظورم این است در توبه خود ثابت قدم باشید و به خدا بگویید تحت هر شرایطی من در این راه هستم ، و از خدا بخواهید صفت ستار العیوب و غفار الذوبیت را شامل شما کند …
      خدا مهربان است

    • admin گفت:

      با سلام
      خدا مهربان است و توبه پذیر
      کسی که توبه میکند باید بداند اگر توبه اش واقعی بوده خدا توبه اش را پذیرفته و باید دست به جبران بردارد ،
      ولی نباید توقع صد درصد داشته باشید که چون شما توبه کردید دیگر به هیچ وجه هیچ مشکلی برایتان به خاطر این موضوع پیش نخواهد امد !! البته نمیخواهم نا امیدتان کنم به هیچ وجه ، بلکه منظورم این است در توبه خود ثابت قدم باشید و به خدا بگویید تحت هر شرایطی من در این راه هستم ، و از خدا بخواهید صفت ستار العیوب و غفار الذوبیت را شامل شما کند …
      خدا مهربان است

  208. یه دوست گفت:

    سلام با تشکر از مطالبتون یک روحانی در کلاس در مورد زنا حرف می زد او می گفت شخصی در زمان امام علی زنا کرده و نزذ حضرت رفته حضرت گفته شاهدی داری گفته نه گفت برو شاید فقط نگاه کردی مرد می ره یه هفته دیگه میاد میگه مطمنم من این کار رو کردم حضرت می گه برو شاید فقط دست دادی مرد می ره یه هفته دیگه میاد شخص می گه نه مطمنم می حضرت می گه شاید بوس کردی برو مرد میره و بر می گرده می گه نه مطمنم حضرت میگه فقط لمس کردی به دخول نکشیده مرد میره و میاد حضرت می گه خدا تو رو بخشید تو خودت نبخشیدی برو مرد

  209. خودم گفت:

    سلام
    من دختری 21ساله هستم
    که به مدت یک سال هست که ازدواج کرده ام
    قبل از ازدواح با افرادی رابطه داشتم(که به قصد ازدواج بوده ولی مخفیانه)
    که متاسفانه رابطه جنسی هم برقرار شده
    کارهای اشتباه زیادی انجام داده ام
    اما خداوند لطف کرده و مردی با تقوا به من عطا کرده
    من توبه حقیقی کرده ام طوری که خودم هم باور نمیکنم همچون کارهایی انجام داده باشم
    ولی میخوام بدونم اون کارها آثارش در زندگیم باقی میمونه و یک روز سزای اعمالم رو میبینم!!
    وامکانش هست زندگیم با مشکل رو به رو بشه؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      انسان خطا میکند و هر خطایی یک اثاری دارد متناسب با ان خطا
      شما در صورت توبه واقعی و توکل بر خدا دیگر نیازی نیست از اثار خطاهایتان بترسید و یا نگران باشید
      زیرا خداوند الرحمان الرحیم است ، شما عفیف و پاک باشید و از این به بعد فقط به همسرتان عشق بروزید
      و خالصانه از خداوند بخواهید که گذشته سیاه شما زندگی زیبای امروزتون رو لکه دار نکند
      نمیخواهم ذهنیت منفی براتون ایجاد کنم ولی بر تفرض محال اگر اثاری از گذشته هم در زندگی امروزتان تاثیر گذارد باید همین قوت قلبی که امروز ادعایش را میکنید
      همچنان داشته باشید ، زیرا ممکن است امتحانی بزرگ باشد ، ولی من امیدوارم هیچ وقت گذشته شما زندگیتان رو بهم نخواهد زد زیر ان شالله خداوند توبه شما رو پذیرفته است
      و دائما ذکر یا ستار العیوب یا غفار الذنوب رو هر روز در نماز هایتان تکرار کنید ، بسیار موثر است .

      موفق باشید

  210. مهذی گفت:

    سلام من چهار روز پیش رفتم پیش یه زن ک باهاشنه ماهه تلفنی حرف میزنم اس ام اس میدم چهار روز پیش شوهرش اومد خونه و مارو باهم دیدو من فرار کردم عریان نبودیم فقط نشسته بودیم حرف میزدیم هیشکیم منو ندیده الان زنه بم زنگ زده میگه شوهرم شکایت کرده رو زنش اما اسمی از من نبرده گفته تو برنامه ی تانگو باهم ارتباط داشتیم بعدم گفت منو انداخته زندون گفته شمارتو میدم بیای دادگاه منم میخوام بدونم ک مارو ک باهم نگرفتنو منم مجردم تازه 19 سالمهو دانشجوءم چیکارم میکنن اگه احضاریه بیاد من بایس دادگاه چیکار کنم اگه احضاریه بیاد الانم توبه کردم نمیخوام ب درسم مشکلیایجاد شه ممنون میشم جواب بدین

    • admin گفت:

      با سلام
      اول از همه جدا با خدای خود توبه کنید و از اون طلب عذر خواهی کنید
      مورد بعد این که صرف چت در تانگو و… شما مجرم شناخته نمیشوید و فقط در صورت دو شاهد عینی که در دادگاه شهادت بدهند مجرمید
      ولی واقعا جای تاسف هم برای شما هم برای اون خانوم ! دوست عزیزم همیشه به این فکر کنید هر کاری انجام میدهید عکس العملش رو خواهید دید جه بسا روزی برس که این صحنه برای زن خودتون اتفاق بی افته
      العانم احیانا اگر احضاریه هم امد ریلکس باشید و حتما دادگاه رو برید فقط قبلش با یک وکیل مشورت کنید که گیر نیافتید .

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا