روش های تضمینی برای کاهش درد های عضلانی 

روش های تضمینی برای کاهش درد های عضلانی 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های تضمینی برای کاهش درد های عضلانی 

 

کاهش درد عضلانی با این ترفندهای جالب
۱٫ خودتان طب فشاری را پیاده کنید
درد عضلانی شایع‌ترین نوع درد هست, گره های تیله مانندی در عضلات شما وجود دارد که به اسم نقطه های ماشه ای شناخته می‌شوند. شمار زیادی از این نقاط ماشه که مرتبط با طب فشاری میباشند در درمان هایی مثل طب سوزنی و یا ماساژ ورزشی برای کاهش درد مورد بهره گیری قرار می‌گیرند.

پزشک مجید نجفی میگوید; در نقطه ی ماشه ای با فشار کافی انگشت خود را فشاری دهید تا سفیدی اثر انگشت را مشاهده نمایید و برای دست کم ۴۵ ثانیه نگه دارید. لازم به ذکر هست که در ابتدا درد میگیرد. اما انجام اینکار موجب افزایش جریان انرژی شده و امثال ماساژ ورزشی به کاهش درد عضلات کمک می‌کند.

اگر درد در ناحیه ای باشد که دسترسی به آن مشکل باشد, مثل پشت, شانه یا گردن, با توپ تنیس به آن فشار وارد کنید. نگران نباشید. پزشک نجفی برای بهبود درد پیشنهاد می‌کند; بر روی زمین دراز بکشید یا روی تخت تان دراز بکشید.

فقط لازم هست روی سطح سختی قرار بگیرید, که بتوانید فشار بیشتری اعمال کنید. توپ را در نزدیکی ناحیه درد قرار دهید و آن را حرکت دهید تا زمانی که برترین نقطه ماشه ای را پیدا کنید. برای ۱ تا ۵ دقیقه دراز بکشید, یا تا زمانی که احساس می‌کنید عضلات شما ریلکس شده هست.

۲٫ موسیقی
مطالعه ای فرانسوی نشان داد که گوش دادن به موسیقی به کاهش درد در افراد مبتلا به درد مزمن پشت کمک می‌کند. مطالعه دیگری نیز نشان داد که نزدیک به نیمی از بیماران مبتلا به سرطان که ۳۰ دقیقه به موسیقی گوش می‌دهند ۵۰٪ کاهش درد را تجربه میکنند. مشغول شدن با آی پادتان میتواند باعث کاهش درد شود. زیرا شما به جای تمرکز روی درد خود, چیزی زیبا تر را گوش میدهید.

۳٫ حمام بروید! ولی حمامی خاص
به قول پزشک نجفی, کمبود منیزیم باعث انقباض عضلات می‌شود که عامل اصلی درد هست. رژیم خوراکی آمریکایی تقریباً ۶۵ درصد کمتر از رژیم های دهه های گذشته از منیزیم بهره گیری می‌کند. زیرا غذا های ساخت شده بیشتری غذا می‌خورند.

غذا های سرشار از منیزیم بالا عبارتند از موز, آووکادو, بادام زمینی, دانه های کامل و سویا. مواد معدنی از طریق پوست جذب می‌شوند. نمک های اپسوم نیز از سولفات منیزیم تشکیل شده اند. برای کاهش درد عضلات میتوان با افزودن دو فنجان نمک اپسوم وان حمام به حمام بروید و دست کم ۱۲ دقیقه اجازه دهید بدن شما خیس بخورد.

۴٫ از تسکین دهنده های موضعی بهره گیری کنید!
ژل موضعی میتواند با بی حس کردن پایانه های عصبی و افزایش جریان خون در منطقه به بهبود و کاهش درد کمک کند. پزشک نجفی با اشاره به این مورد میگوید; می‌توانید از مومیایی ببر برای درمان همۀ چیز از آرتریت گرفته تا سردرد و کبودی بهره گیری کنید. مواد تشکیل دهنده فعال آن ماتول و کافور میباشند, و گیاهان خنک کننده که به حسگرهای موجود بر روی بافت های درد گرفته کمک میکند تا بی درنگ آرام شوند.

۵٫ حرکت را ادامه دهید
این متخصص درد, با اشاره به این که عواملی مثل آدرنالین عامل استرس بدن شما را به منقبض کرده و باعث درد می‌شود. می‌گوید; تمرین هایی مثل یوگا, تای چی و پیاده روی بارها و بارها نشان داده شده هست که این تمرینات به دراز کشیدن ماهیچه ها کمک میکند و درد را کاهش میدهد.

در واقع مطالعه ای در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد که بیماران فیبرومیالژیایی که در یک کلاس تای چی «ترکیبی از حرکات آهسته, تنفس و مدیتیشن» دو ساعت در هفته و به مدت ۱۲ هفته شرکت میکردند بهبود قابل دقت در ارتباط با درد داشتند.

حتی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کشش نیز میتواند کمک کند. با کششی شروع کنید که تا آستانه درد پیش رود «مثل خمش رو به جلو را برای دشواری های کمر و پشت». برای ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که احساس می‌کنید عضلاتتان رها شده هست همین حالت را نگه دارید و به تدریج آن را تا ۱ دقیقه ادامه دهید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-25
https://www.rahafun.com/?p=69753
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا