روش های تضمینی برای درمان گرفتگی بینی

روش های تضمینی برای درمان گرفتگی بینی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های تضمینی برای درمان گرفتگی بینی

گرفتگی بینی

 

بهترین راه ها برای درمان گرفتگی بینی
گرفتگی بینی ممکن هست برای همه ی ما در طی فواصل زمانی رخ دهد, شما می‌توانید در ادامه برترین راه های درمان این عارضه را بخوانید. هر شخصی که دشوار گرفتگی بینی رو تجربه کرده ممکنه هر کاری برای متوقف کردنش انجام بده. در این مقاله چند روش برای از میان بردن گرفتگی بینی آورده ایم که میتونید اون ها رو آزمون کنید.

بین ابروها را ماساژ دهید
یک دقیقه بین ابروها را ماساژ دهید. اینکار از خشکی و التهاب سینوس ها پیشگیری میکند, تاثیر پیشگیری کننده دارد و فشار سینوس های پیشانی را کاهش می‌دهد.

سینوس های بینی را ماساژ دهید
۱ الی ۲ دقیقه با انگشت اشاره و انگشت میانی سینوس های بینی را با حرکات دایره ای ماساژ دهید و به آرامی فشار دهید. این فشار مسیرهای بینی را باز می‌کند و آسان تر میتوانید از بینی نفس بکشید.

فاصله بین بینی و لب ها را ماساژ دهید
۲ الی ۳ دقیقه نقطه بین بینی و لب بالایی را ماساژ دهید. اینکار تورم بینی را کاهش می‌دهد.

دستگاه بخار بهره گیری کنید
وقتی نم محیط کمتر از ۴۰ درصد باشد موکوس های بینی خشک می‌شوند و تنفس را دچار دشوار میکنند. اگر موکوس ها چندان باشند و نمِ هوا کم باشد باکتریها ترویج پیدا می‌کنند. در واقع میانگین نم هوا باید بین ۴۰ تا ۶۰ درصد باشد.

پل بینی را گرم کنید
پارچه گرمی را بردارید و روی بینی قرار دهید. گرما موکوس ها را روان تر می‌کند. سپس بینی را شسته و با محلول سالین شستشو دهید.

اگر علت گرفتگی بینی آلرژی هست ورزش کنید
وقتی تپشِ قلب افزایش پیدا کند و دمای بدن بالا برود تاثیر خوبی روی مایع شدن موکوس های بینی میگذارد و خیلی آسان تر می‌توانید با بینی تنفس کنید. تنها ۱۵ دقیقه ورزش برای مبارزه با ورم مخاط بینی کافی هست.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-03
https://www.rahafun.com/?p=69795
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا