راه حل پر پشت شدن مژه‌ها چیست

راه حل پر پشت شدن مژه‌ها چیست
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

راه حل پر پشت شدن مژه‌ها چیست

 روش هایی برای تقویت مژه‌ها |www.eydoone.com

مدتی است تبلیغات وسیعی در مورد انواع قطره‌ها و داروهایی می‌شود که می‌توانند , باعث بلند و پرپشت شدن مژه‌ها شوند اما هیچ‌ داروی تاییدشده علمی‌ای برای این منظور وجود ندارد…

 روش هایی برای تقویت مژه‌ها 

تمام داروها و قطره‌هایی که در عطاری‌ها به فروش می‌رسند، ترکیب مشخص و تاییدشده ندارند و از آنجا که مستقیم روی مژه‌های بالا ریخته می‌شوند، می‌توانند وارد چشم شوند، بر قرنیه اثر بگذارند و غیر از تحریک کوتاه‌مدت چشم، به مرور بینایی فرد را نیز به خطر اندازند. به همین دلیل به هیچ‌وجه به فردی که سالم است و فقط برای زیبایی بیشتر میل به پرپشت و بلندشدن مژه‌ها دارد، توصیه نمی‌کنیم از چنین داروهایی استفاده کند.

اگر علت کم‌پشتی مژه بیماری‌های پلک و مژه باشد، پزشک متخصص دارو و پمادهای لازم را تجویز می‌کند که حتی این پمادها نیز نباید خودسرانه و بدون مشورت با متخصص مصرف شوند. در مورد سرمه هم که راهکاری قدیمی و سنتی است و مانند تاتو بالای مژه کشیده می‌شود، گرچه از نظر علمی تاثیر مفیدش به اثبات نرسیده ولی استفاده از آن را در افرادی که به آن عادت دارند، منع نمی‌کنیم اما با این حال باید گفت استفاده از آن برای بلند و پرپشت کردن مژه‌ها به هیچ فردی توصیه نمی‌شود.

بهترین راهکار علمی برای داشتن مژه‌های سالم، شستشوی روزانه و مرتب پلک‌ها و مژه‌ها با شامپوبچه است. کافی است مقداری شامپو را با آب ولرم مخلوط کنید و به آرامی پلک‌ها را با انگشتان شستشو دهید. این کار به‌خصوص برای کسانی که در شهرهای آلوده و شلوغ زندگی می‌کنند، بهترین روش برای تقویت مژه‌هاست.

منبع: هفته نامه سلامت

  • بدون دیدگاه
  • 2017-05-07
https://www.rahafun.com/?p=3933
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا