رابطه آهنگ و رفتار جنسی جوانان چیست

رابطه آهنگ و رفتار جنسی جوانان چیست
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

رابطه آهنگ و رفتار جنسی جوانان چیست

رابطه آهنگ و رفتار جنسی جوانان چیست

گوش کردن به ترانه های موهون و ترغیب نوجوانان به رابطه جنسی

بنا به تحقیقی در آمریکا، گوش کردن به ترانه‌های موهن درباره رابطه جنسی ممکن است نوجوانان کم سن و سال را ترغیب کند زودتر رابطه جنسی داشته باشند. محققان دانشگاه پیتزبورگ از ۷۱۱ نوجوان در آمریکا، درباره رفتار جنسی آنها و همچنین نوع موسیقی که گوش می‌کنند، سوال کردند. آنها متوجه شدند گروهی که دائما به ترانه‌های موهن جنسی گوش می‌دهند، دو برابر بقیه احتمال دارد رابطه جنسی برقرار کنند. اما کارشناسان رفتار جنسی در بریتانیا گفته اند اعلام این که سبک موسیقی با رفتار جنسی فردی که آن را گوش می‌کند، ارتباط مستقیم دارد، نگاهی ساده اندیشانه است.

 

گروه تحقیق دانشگاه پیتزبورگ، در این مطالعه، ترانه‌هایی را موهن دانسته که حاوی توصیف‌های بی پرده، خشونت آمیز و سلطه جویانه از رابطه جنسی است؛ ترانه‌هایی که مضمونش، سکس را رفتاری جسمانی و نه ناشی از عشق ترسیم می‌کند. محققان حاضر نشده اند که مشخص کنند کدام آهنگ‌ها در این طبقه بندی قرار می‌گیرد اما به عباراتی اشاره کرده‌اند که از خشونت علیه جنس مخالف و همچنین عضو تناسلی او نام می‌برد.

 

محققان، دواطلبان این مطالعه را که از سیزده تا هجده سال سن داشته‌اند، به سه گروه تقسیم کردند. آنهایی که به این نوع ترانه‌ها دائما گوش می‌کنند (بیش از هفده و نیم ساعت در هفته)، آنهایی که گاهی اوقات گوش می‌کنند و آنهایی که کمتر به سراغ این دست از ترانه‌ها می‌روند (کمتر از دو ساعت و نیم در هفته.)

این مطالعه نشان داد که چهل و پنج درصد از نوجوانانی که دائما به ترانه‌های جنسی گوش می‌دهند سکس داشته‌اند در حالی که فقط ۲۱ درصد از آنهایی که گاهی به این نوع ترانه‌ها گوش می‌دهند، ارتباط جنسی برقرار کرده‌اند.

دکتر برایان که هدایت این تحقیقات را بر عهده داشته است، گفت: “یقینا میان رفتار نوجوانان و نوع موسیقی که گوش می‌کنند، ارتباط وجود دارد، اما این که بگوییم که گوش کردن به نوع خاصی از ترانه مستقیما با سکس در سنین کم ارتباط دارد، دشوار است.”
او افزود: “با این حال والدین باید این یافته را مد نظر قرار بدهند. والدین نباید با گفتن این که ‘خوب بچه‌اند و این نوع موسیقی‌ها را دوست دارند’ از احتمال تاثیر آن بر رفتار نوجوان چشم پوشی کنند. من نمی‌گویم که والدین باید جلوی فرزندان نوجوانشان را بگیرند تا به این نوع موسیقی‌ها گوش نکنند اما باید به آنها در باره ارتباط جنسی توضیح دهند تا نوجوان این نوع ترانه‌ها را بهتر حلاجی کند.”
سخنگوی موسسه خیریه بروک که در زمینه سلامت روابط جنسی جوانان و نوجوانان فعالیت می‌کند، می‌گوید: “روشن است که محیط فرهنگی در رفتار جنسی جوانان نقش ایفا می‌کند اما ساده انگاری است که بگوییم چون یک فرد به این نوع ترانه های جنسی گوش می‌کند، تصمیم خواهد گرفت که زودتر رابطه جنسی داشته باشد. عوامل مختلفی در این تصمیم گیری دخیل است.”

 

کارشناسان معتقدند که آموزش درست نوجوانان و جوانان درباره ارتباط جنسی بهترین روش برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر و نامطلوب جنسی و همچنین پیش از موعد آن، در میان این گروه سنی است.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-05-13
https://www.rahafun.com/?p=55050
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا