راه های تقویت کردن حافظه در چهار مرحله

راه های تقویت کردن حافظه در چهار مرحله
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

راه های تقویت کردن حافظه در چهار مرحله

hhh1549

با انجام این ۴ فعالیت حافظه خود را تقویت کنید
تغییرات هرچقدر هم کوچک باشند، باز هم می توانند تأثیر بزرگی بر عملکرد ذهنی شما بگذارند. آیا تا به حال در انجام کاری احساس درماندگی کرده اید؟ حتما برایتان پیش آمده که به ایده ای الهام بخش برای انجام یک پروژه جدید و خلاقانه یا حل یک مشکل مدیریتی و افزایش میزان فروش محصولات خود نیاز داشته باشید، اما باز هم راه به جایی نداشته و احساس ناامیدی کنید. باید بدانید که می شود با انجام پاره ای فعالیت های روزانه کارایی ذهن خود را افزایش دهید و از شرایطی که به آن دچار شده اید رهایی یابید.

 

– برای تقویت حافظه پیاده روی کنید
ورزش منظّم می تواند قدرت ذهنی را بهبود بخشیده و ظرفیت حافظه تان را بالاتر ببرد. پیاده روی کردن، انجام تمرینات هوازی و دویدن مسیری طولانی، می تواند سبب آزاد شدن ذهن شما از همه تنش ها و دغدغه های شغلیتان شود. البته ورزش های مختلفی هستند که این مزیت ها را دارند اما حداقل ۳ کیلومتر پیاده روی کردن، دوچرخه سواری یا دویدن، می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

ورزش منظّم می تواند قدرت ذهنی را بهبود بخشیده و ظرفیت حافظه تان را بالاتر ببرد

 

پیاده روی دائم مغز شما را در حالت انعطاف پذیری عصبی (نئوروپلاستیک) نگه داشته و باعث می شود سلول های مغزیتان، به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. به یاد داشته باشید هرگاه که در حین پیاده روی در محل های جدید، چشم و ذهن شما نیز همچون بدنتان مکان های جدیدی را تجربه خواهند کرد؛ هر مکانی را که ببینید، باعث می شود ایده های جدیدی به سرتان زده و ایده های مختلفی را با هم پیوند زنید.

 

– برای تقویت حافظه یک سرگرمی جدید یاد بگیرید

مغز انسان برای بالا نگه داشتن عملکرد و حفظ قدرتش، به تمرینات تازه و ورزش های پر تلاش، نیاز دارد که این می تواند به معنای فراگیری یک زبان جدید یا نواختن ساز باشد. هموراه اجازه دهید مغزتان، ساعات کمی در هفته را صرف انجام توانایی های هنریتان کند.

 

یادگیری یک سرگرمی جدید به تقویت حافظه تان کمک می کند

 

یادگیری هر چیز جدید، نیاز به فکر کردن داشته و سبب درگیری سلول های nucleus basalis در مغز می شود. این سلول های مغزی، مسئولیت برقراری توجه انسان به اطراف و کنترل تعاملات عصبی وی را بر عهده دارند. به یاد داشته باشید شاید یک ساعت در روز برای تقویت مغزتان کافی باشد؛ اگر در تمام مدّت روی چیزی که می خواهید یاد بگیرید، تمرکز کنید.

 

– برای تقویت حافظه مواد غذایی سالم و مغذی بخورید
مغز شما مانند بدنتان، به مواد مغذی و سالم برای افزایش بازدهی نیاز دارد. بعضی از مواد مغذی مانند اسید های چرب امگا ۳ و فلاونوئید ها برای مغز بسیار مفید هستند. اسید های چرب امگا ۳ خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که برای تنظیم فعالیت بدن انسان، لازمند و باعث بهبود تمرکز ذهنی و همچنین تقویت حافظه می شوند. این مواد در بدن ساخته نمی‌شوند؛ لذا باید آنها را از طریق غذا ها بدست آورد.

 

مواد مغذی مانند اسید های چرب امگا ۳ و فلاونوئید ها برای تقویت مغز مفید هستند

 

اما این مواد را از کجا پیدا کنیم؟ بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ موادی از قبیل گردو، کنجد، تخم مرغ، ماهی های روغنی مانند شاه ماهی، قزل آلا و آزاد ماهی ها، برگ سبزیجات، روغن آفتابگردان و روغن سویا هستند. همچنین فلاونوئید ها را می توان در قهوه، انواع توت ها، سبزیجات و شکلات تلخ پیدا کرد. وی معتقد است، این مواد می توانند عملکرد مغز را بهینه کرده و قدرت ذهنی و ایده پردازی شما را برای بهبود خدمات و فروش محصولات بالا ببرند. همچنین این مواد می توانند به شما کمک کنند تا مکالمات، ارتباطات و تعاملات خود با سایرین را بهتر به خاطر بسپارید.

 

– برای تقویت حافظه زمانی را برای آرامش ذهن صرف کنید
استفاده از تکنیک های تمدد اعصاب در طول روز می تواند کمک شایانی برای رسیدن به شادی، آگاهی، آرامشی عمیق و استراحت مغزتان کند. داشتن مقداری مدیتیشن در طول روز (حتی برای چند دقیقه)، بسیار مفید خواهد بود. به کمک مراقبه می توان تمرکز ذهنی را بیشتر کرده و بر تمام نگرانی ها و مشکلات روحی، غلبه کرد. ذهن شما روزانه درگیر ایده ها، افکار و نگرانی های مختلفی است؛ به همین دلیل باید گاهی اوقات، تمام این دل مشغولی ها را از ذهنتان بیرون بریزید.

 

انجام یوگا می تواند باعث آرامش ذهن و تقویت حافظه تان شود

 

او پیشنهاد می کند هرگاه در کارتان یا در حل یک مشکل، تمرکز کافی نداشتید، دوای دردتان مقداری مدیتیشن است. به یاد داشته باشید انجام یوگا نیز می تواند باعث آرامش ذهن و کم شدن استرستان شود؛ همچنین یوگا برای سلامت بدن نیز بسیار مفید است. سعی کنید هر فعالیت ورزشی یا هر کدام از چهار مورد بالا را به برنامه زندگی خود وارد کنید تا شاید جرقه خلاقانه ای در زندگیتان زده شد. اجازه دهید مغزتان از حالت معتاد بودن به کار، به داشتن یک جریان فکری آزاد تغییر وضعیت دهد تا به کمک آن بتوانید ایده های بزرگ خود را کشف کرده و پرورش دهید.

  • بدون دیدگاه
  • 2015-10-18
https://www.rahafun.com/?p=53120
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا