راه های افزایش تستوسترون

راه های افزایش تستوسترون
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

راه های افزایش تستوسترون

راه های افزایش تستوسترون

اگر به دنبال راه‌هایی برای تقویت سطح تستوسترونتان هستید، بد نیست اول نگاهی به سبک زندگیتان بیندازید. بعضی تغییرات که برای بقیه چیزها خوب است می‌تواند برای سطح تستوسترونتان هم مفید باشد.

در زیر به شش راه تقویت تستوسترون به صورت طبیعی اشاره می‌کنیم:…

۱. به اندازه کافی بخوابید.

خواب ناکافی می‌تواند برای تسسوترون بدن شما هم عواقبی به دنبال داشته باشد. 

خواب ضعیف و ناکافی مهمترین عاملی است که موجب پایین آمدن سطح تستوسترون در بدن آقایان می‌شود. کمبود خواب بر بسیاری از هورمون‌ها و موادشیمیایی در جریان ‌خون اثر می‌گذارد که در مقابل تاثیری منفی بر تستوسترون بدن شما دارد.

خواب را به یکی از اولویت‌های زندگیتان تبدیل کنید و سعی کنید حداقل هفت تا هشت ساعت در شبانه‌روز بخوابید، حتی اگر مجبور شوید برنامه‌هایتان را دوباره تنظیم کنید. برای خوابیدنتان جایزه تعیین کنید، درست مثل وقتی می‌توانید رژیم بگیرید یا ورزش کنید. این هم به همان اندازه مهم است.

اگر برای خوابیدن مشکل دارید، حتماً با پزشک مشورت کنید.

 

۲. وزنتان را در محدوده سلامت نگه دارید.

مردان چاق معمولاً تستوسترون پایینی دارند. برای این افراد، کم کردن وزن می‌تواند به بالا آوردن دوباره سطح تستوسترون کمک کند. به همین ترتیب، مردانی که کمبود وزن دارند هم اگر وزنشان را تا محدوده وزن سلامتی خود بالا ببرن، تاثیری مثبت بر میزان این هورمون در بدنشان خواهد داشت.

 

۳. فعال باشید.

تستوسترون با نیازهای بدنتان تطابق می‌یابد. اگر بیشتر وقتتان را روی کاناپه دراز بکشید، مغزتان این پیام را دریافت می‌کند که نیاز به تستوسترون زیادی برای تقویت عضلات و استخوان‌هایتان ندارید. 

اما وقتی از نظر جسمی فعال باشید، مغزتان پیام فرستاده و هومون تستوسترون بیشتری طلب می‌کند.

اگر الان کم ورزش می‌کنید، توصیه ما این است که اینطور شروع کنید:

پیاده‌روی تند حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در روز.

تقویت قدرت با چند جلسه تمرین  در هفته با وزنه یا کش‌های ورزشی. برای یاد گرفتن شکل صحیح حرکات و جلوگیری از آسیبدیدگی حتماً از یک مربی کمک بگیرید.

زیاده‌روی نکنید. تمرینات استقامتی با حجم بالا، در سطح ورزشکاران حرفه‌ای هم ممکن است سطح تستوسترون را در بدنتان پایین بیاورد.

 

۴. استرستان را کنترل کنید.

اگر تحت استرس مداوم باشید، بدنتان مقدار زیادی هورمون استرس، کورتیزول، ترشح می‌کند و قدرت آن برای تولید تستوسترون کمتر می‌شود. درنتیجه، کنترل کردن استرستان برای بالا نگه داشتن سطح تستوسترون در بدنتان اهمیت زیادی دارد.

توصیه‌ای که می‌توانیم برای مردان پراسترس داشته باشیم این است:

ساعت‌های کاریتان را کمتر کنید. سعی کنید بیشتر از ۱۰ ساعت در روز کار نکنید.

روزی ۲ ساعت را به فعالیت‌هایی اختصاص دهید که از آن لذت می‌برید و مربوط به کار یا ورزش نیستند، مثل کتاب خواندن یا گوش دادن به موسیقی.

 

۵. داروهایتان را بررسی کنید.

بعضی داروها ممکن است موجب کاهش تستوسترون در بدن شوند. این داروها عبارتند از:

داروهای افیونی مثل fentanyl، MS Contin و OxyContin

داروهای گلوکوکورتیکوئید مثل prednisone

استروئیدهای آنابولیک برای عضله‌سازی و تقویت عملکرد ورزشی

نباید مصرف هیچیک از این داروها را قطع کنید. اگر نگران وضعیت تستوسترون در بدنتان هستید، می‌توانید داروهای مصرفیتان را به همراه پزشکتان بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از آن نیست.

 

۶. مکمل‌ها را فراموش کنید.

بااینکه ممکن است با تبلیغات بسیاری در رسانه‌ها مواجه شوید که محصولاتی را معرفی می‌کنند که ادعای بالا بردن سطح تستوسترون در بدن را دارند، اما باید بدانید که هیچکدام از آنها چندان فایده‌ای برایتان نخواهند داشت. 

بدن شما به طور طبیعی هورمونی به نام DHEA تولید می‌کند که می‌تواند به تستوسترون تبدیل شود. DHEA به شکل مکمل نیز موجود است اما هیچ پزشکی مصرف آن را توصیه نمی‌کند زیرا کار چندانی برای بالا بردن سطح هورمون تستوسترون در بدن شما نمی‌توانند انجام دهند.

 

به نقل از مردمان

  • بدون دیدگاه
  • 2013-03-15
https://www.rahafun.com/?p=7001
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا