دیافراگم ضد بارداری

دیافراگم ضد بارداری
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دیافراگم ضد بارداری

دیافراگم ضد بارداری

دیافراگم واژن (Diaphragm ) یا دیافراگم سرویکس از یک لاستیک گنبدی شکل که در اقطار گوناگون ساخته شده و توسط فنری حلقوی در محیط محافظت می شود و قطر خارجی آن از ۵۰ تا ۱۰۵ میلی متر می باشد …

دیافراگم ضد بارداری از ورود اسپرم به درون رحم جلوگیری می‌کند از اینرو میتواند وسیله مناسبی جهت پیشگیری از بارداری باشد و در صورت استفاده به همراه ژل یا کرم اسپرمیسید ( اسپرم کش ) می تواند در جلوگیری از بارداری خیلی موثر باشد .

نحوه استفاده از دیافراگم :

پس از معاینه لگنی فرد توسط پزشک و مشخص شدن سایز مناسب دیافراگم ضد بارداری ( و بعد از آموزش های لازم جهت استفاده از دیافراگم توسط ماما یا پزشک و تهیه آن توسط نسخه ) می توان با گذاردن اسپرمیسید در سطح فوقانی و لبه دیافراگم ٬ آنرا به صورت اوریب وارد واژن نمود به صورتی که سطح گنبدی آن به سمت بیرون باشد و در بالای واژن قرار گیرد یعنی لبه فوقانی آن در فورنیکس خلفی و لبه تحتانی نزدیک سطح داخلی سمفیز بلافاصله زیر مجرا قرار گیرد .

اگر دیافراگم خیلی کوچک باشد در جای خود نمی ماند و اگر خیلی بزرگ باشد ناراحت کننده است . بسیار محتمل است که وجود سیستوسل یا پرولاپس رحم ( پایین افتادگی رحم و یا دیواره واژن ) باعث دفع آن شود . به علت اندازه های مختلف و قابلیت انعطاف پذیری فنر آن تنها با نسخه تحویل می شود . اگر بیش از ۶ ساعت از جایگذاری آن بگذرد نیاز به قرار دادن اسپرمیسید اضافی در بالای واژن است . تا حداقل ۶ ساعت بعد از مقاربت نباید برداشته شود ولی در پایان این مدت یا حداقل صبح روز بعد باید برداشته شود تا از بروز احتمالی TSS(سندرم شوک توکسیک) جلوگیری کند . بعد از خارج کردن باید آنرا بشویند و برای استفاده مجدد باید دوباره به آن اسپرم کش بزنند ( حد اکثر تا دو سال نیز می توان از آن استفاده نمود ) .

توجه : برخی کرم های دارویی مانند کرم ضد قارچ و استفاده از مواد لزج کننده رغنی مانند وازلین می توانند به دیافراگم آسیب زده آنرا غیر قابل استفاده نمایند .

مزایای استفاده از دیافراگم :

شانس شکست دیافراگم ضد بارداری در افراد بالای ۳۵ سال کمتر است . ارزان میباشد ٬ عمر طولانی دارد و یکبار مصرف نیست ٬ مزاحمتی با نزدیکی ایجاد نمی کند . در مقایسه با کاندوم باعث بروز کمتر STD می شود ولی شانس عفونت های ادراری کمی بالا میرود .

معایب استفاده از دیافراگم واژن :

– شکست آن در مصرف کنندگان ۹/۱ تا ۴/۲ درصد زن در سال است .

– در صورت استفاده نادرست احتمال حاملگی بالاست .

– دیافراگم واژن از انتقال بیماریهای مقاربتی مانند ایدز سوزاک و …. جلوگیری نمی کند لذا بهتر است در افرادی که دارای شریک جنسی واحدی نیستند همراه با کاندوم مورد استفاده قرار گیرد.

– در پرولاپس های شدید ٬ سیستوسل ٬ رکتوسل ٬ یورتروسل ٬ سابقه ایجاد مکرر عفونت های ادراری و افرادی که فعالیت جنسی بالایی دارند و در هفته ۳ بار یا بیشتر فعالیت جنسی دارند نباید استفاده شود .

عوارض جانبی دیافراگم ضد بارداری :

دیافراگم عوارض چندانی برای زنان ندارد و عوارض آن محدود به حساسیت به مواد پلاستیکی دیافراگم و مواد اسپرم کش مورد استفاده می شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2013-02-24
https://www.rahafun.com/?p=6508
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا