دلایل ریزش مو در زنان باردار و روش درمان

دلایل ریزش مو در زنان باردار و روش درمان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دلایل ریزش مو در زنان باردار و روش درمان 

ریزش مو

 

معمولا چون ریزش طبیعی موها (ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو روزانه طبیعی است) در دوران بارداری کاهش مییابد و پس از زایمان، موهایی که وارد مرحله استراحت نشده بودند ناگهان به این مرحله وارد میشوند و در نهایت همگی میریزند، درنتیجه ۲ تا ۳ ماه بعد از زایمان با افزایش ریزش مو مواجه میشویم پس این ریزش موی بعد زایمان نیازی به مراجعه به پزشک ندارد. معمولا ۱ تا ۶ ماه طول خواهد کشید و معمولا با رشد طبیعی موها جایگزین میشود.

جالب است بدانید بعد از سقط جنین (خودبهخود یا عمدی) نیز چنین ریزش مویی ایجاد میشود. پس نباید به خاطر حرفهای غیرعلمی بچهها را از شیر مادر محروم کنید. البته این ریزش مو در مورد همه خانمها پس از زایمان اتفاق نمیافتد. توصیه می?کنم از دستکاری موها تا حد ممکن خودداری کنید.

موها را با ملایمت شامپو کنید و برای خشک کردن آنها را با یک حوله خشک ببندید. از یک مدل موی راحت که نیاز به بستن و دستکاری زیادی نداشته باشد، استفاده کنید. صبور باشید چون این ریزش موی شما حداقل ۴ ماه طول میکشد. به رژیم غذاییتان اهمیت فراوانی بدهید چون علاوه بر اینکه در دوران شیردهی هستید، باید بدانید رژیمهای فاقد پروتئین در ریزش موها نقش دارند. (موها از پروتئین تشکیل شدهاند). اگر گیاهخوار هستید و رژیم فاقد پروتئین دارید، شاهد کاهش قطر موها و ریزش آنها خواهید بود اما این باور که فقر ویتامینی یا کمبود ویتامین به تنهایی باعث ریزش موها میشود، غلط و ثابتنشده است.

ریزش مو در زنان باردار می‌تواند به واسطه حدود ۳۰ مشکل پزشکی مختلف و نیز چند عامل سبک زندگی اتفاق بیافتد. گاهی اوقات علت مشخصی برای آن نمیتوان یافت. برای شروع، متخصص مو توصیه انجام آزمایش برای مشکلات تیروئید و عدم تعادل هورمونی می‌کند. در بسیاری از موارد رشد مو به محض بر طرف کردن مشکل، بازمی‌گردد.

درمان ریزش مو: دارو
مینوکسیدیل دارویی است که برای ریزش موی با الگوی زنانه، به تصویب سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا (FDA) رسیده است. این دارو میتواند ریزش مو در بیشتر زنان را کاهش داده یا متوقف نماید و به رشد دوباره مو در یک چهارم افرادی که از آن استفاده می‌کنند، کمک نماید. با متوقف کردن استفاده آن، فواید از بین می‌رود. برای زنان دارای طاسی منطقه ای، کورتیکواستروئیدها میتوانند به رشد دوباره مو کمک کنند. اگر مشکل پزشکی یا کمبود مواد مغذی مسبب ریزش مو باشد، به محض کنترل این مشکل، رشد مو معمولا به حالت طبیعی باز می‌گردد.

درمان ریزش مو: درمانهای لیزری
ابزاری که پرتوی لیزر با انرژی کم ساطع میکنند میتوانند رشد مو را تحریک کرده و به مبارزه با کم پشتی مو کمک کنند. این ابزارها در برخی از کلینیکها موجود هستند و به عنوان ابزار دستی در خانه می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. بر اساس مطالعات کمی که انجام شد، حداقل یکی از این ابزارها که کارایی آن در برخی از افرادی که از آن استفاده کرده بودند، به اثبات رسیده بود، توانست تأییدیه سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا را برای استفاده در ریزش موی زنان و مردان را بدست آورد. دو تا چهار ماه طول کشید تا نتایج آن مشاهده شود. کارایی و بی خطر بودن بلند مدت آن هنوز نامعلوم است.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-01
https://www.rahafun.com/?p=66247
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا