دلايلی براي دردهای مهبلی

دلايلی براي دردهای مهبلی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دلایلی برای دردهای مهبلی

دلایلی برای دردهای مهبلی
رابطه جنسی با قابلیت خود برای کاهش استرس، افزایش سلامتی و تقویت برقراری رابطه، یکی از مهمترین هدایای رابطه عشقی است، یا حداقل باید چنین باشد.  زوجهایی که رابطه جنسی مرتب و منظمی دارند، هم کمتر بیمار می شوند و هم مدت طولانی تری در کنار هم زندگی می کنند.رابطه جنسی مرتب و منظم موجب افزایش تولید هورمونهای شادی بخش تستوسترون برای مردان و اکسی توسین برای زنان می شود. این ماهیت رابطه جنسی است اما زمانی که رابطه جنسی به هر دلیلی مختل شود از چنین تاثیراتی ، اثری نخواهیم یافت…


مقاربت جنسی باید تجربه ای دلپذیر و خوشایند برای زن و شوهر باشد. اما گاهی اوقات شرایطی خاص باعث می شود که رابطه جنسی برای زن تبدیل به یک خاطره دردناک و ناخوشایند گردد. این شرایط در یک بازه وسیع شامل واکنش و حساسیت ملایم به اجزا و ابزار استفاده شده در مقاربت تا شرایطی که در اثر انقباض حاصل از اتقال بیماری های جنسی پیش می آید قرار می گیرند.
اختلال التهاب لگنیPID
این اختلال می تواند یکی از عوامل بروز درد هنگام مقاربت باشد. این اختلال در اثر نوعی باکتری مضر در ناحیه تناسلی ایجاد می شود. رشد و گسترش این اختلال ممکن است یک هفته یا چندین ماه به طول انجامد. بنابراین حتی اگر شما برای چندین ماه فعالیت جنسی نداشته باشید ممکن است آخرین تماس جنسی شما باعث پیدایش این اختلال در شما گردد. علایم PID در تمام زنان یکسان نیست اما اغلب آنها در طی مقاربت جنسی درد زیادی را متحمل می شوند. دچار تب می گردند، ترشحات ناحیه تناسلی شان زیاد می گردد، شکم درد می گیرند و در هنگام ادرار احساس درد می کنند.
کیستهای تخمدان
پیدایش این کیستها در بین زنان بسیار متداول است و به طور کلی دلیل خاصی برای آنها نمی توان نام برد. بیشتر این کیستها خوش خیم هستند و توسط فولیکول هایی که در دوران تخمک گذاری رها می شوند اما به اندازه اصلی شان نمی رسند، ایجاد می شود.

بیشتر کیستها در طول چند هفته برطرف می شوند اما برخی از آنها ممکن است چندین ماه طول بکشد تا از بین بروند. همانند PID زنان مبتلا به کیست تخمدان علایم یکسانی ندارنداما از علایم این کیستها، احساس درد در هنگام مقاربت همراه با احساسی درد در پشت کمر و رانها و احساس فشار و درد در شکم و افزایش احساس درد در هنگام قاعدگی است.اگر نگران هستید که ممکن است کیست تخمدان داشته باشید با پزشک خود صحبت کنید تا آزمایشها و دستورات لازم را به شما گوشزد کند.
انقباض یا سفتی مهبل
این مساله اغلب در بیشتر زنان هنگام اولین تجربه مقاربتی آنها به وقوع می پیوندد. چون پرده بکارت هنوز سالم است احساس انقباض مهبلی یکی از علایم رایج است.
پس از ازاله بکارت و رشد ماهیچه های ناحیه تناسلی زنانه برای باز شدن هنگام ورود آلت تناسلی مرد این احساس انقباض باید برطرف شود. اما به هر حال این احساس درد و انقباض می تواند در تمام زنان در هر سطح از تجربه جنسی احساس شود. این مشکل هنگامی که زن یک مقاربت جنسی بدون پیش نوازی لازم جهت تحریک مواجه شود می تواند توام با احساس عصبانیت و خشم شود.
حساسیت به کاندومهای لاتکسی
 در حالی که تعداد بسیار کمی از زنان نسبت به کاندومهای لاتکسی حساسیت دارند اما در عین حال این نوع حساسیت چیز غیر متعارف و منحصر به فردی در زنان نیست. داشتن حساسیت و یا حتی یک آلرژی خیلی کوچک به این کاندومها می تواند رابطه جنسی را خیلی ناخوشایند، دردناک و غیر قابل تحمل و حتی به بروز برخی رفتارها و واکنش های نامطلوب منجر گردد. از علایم این حساسیت عبارتند از داشتن خارش و تورم در ناحیه تناسلی.
خوشبختانه جایگزینهایی برای این نوع کاندومها تهیه شده است که از آن جمله می توان به کاندومهای پلیمری اشاره کرد.
خشکی واژن
خشکی واژن هنگامی که واژن به طور مناسب لغزنده و روان نشده باشد به وقوع می پیوندد.این مساله نیز تجربه جنسی را به یک تجربه دردناک و در مواقعی غیر قابل تصور تبدیل می کند. علت این خشکی در واژن می تواند به کاهش میزان تمایلات جنسی، خشم و ناراحتی از داشتن الزام به رابطه جنسی و یا عدم تعادل هورمونی که مانع از روان سازی دیواره های واژن به اندازه کافی می گردد، شود.
استفاده از کاندومهای روان ساز و لغزنده کردن واژن می تواند رابطه جنسی را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کند. به هر حال لیزکننده های طبیعی می تواند با صرف وقت بیشتر و از طریق پیش نوازی به نتیجه مورد نظر برسد.
منبع: tebyan.net

  • بدون دیدگاه
  • 2013-02-03
https://www.rahafun.com/?p=4200
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا