خواص اعجاب انگیز پراکسید هیدروژن 

خواص اعجاب انگیز پراکسید هیدروژن 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

خواص اعجاب انگیز پراکسید هیدروژن 

پراکسید هیدروژن

 

خواص استفاده از پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن ماده ای فعال متشکل از آب و اکسیژن است. فرآیند اکسیداسیون این ماده در از بین بردن ارگانیزم بیماری‌زا، بسیار عالی است. در واقع، پراکسید هیدروژن، یکی از بهترین‌ مواد ضدعفونی کننده در جهان به‌حساب می‌آید. به معنای واقعی پراکسید هیدروژن میکروارگانیسم‌ها را از طریق اکسیداسیون می‌سوزاند؛ البته قبل از هر گونه به کار گیری این ماده مانند همیشه، با پزشک خود مشورت کنید زیرا به طور طبیعی مواد در شرایط خاص و همچنین برای بیماران ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. این ماده کاربردهای دیگری نیز دارد که در این مطلب به نقل از نیوزویک به آن اشاره‌ شده است. توجه کنید، برای بسیاری از این موارد، تنها محلول ۳درصد استفاده شودو به هیچ عنوان استفاده خوراکی نشود. استفاده از محلول قوی ‌تر خوراکی ممکن است به بدن آسیب برساند.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

بدن به‌طور خودکار پراکسید هیدروژن برای مقابله با عفونت تولید می‌کند. سلول‌های سفید خون ما، سلول‌های سرباز است که با بیماری ، ویروس‌ها و عفونت مبارزه می‌کند و برخی از آن‌ها پر اکسید هیدروژن را به‌عنوان اولین راه حمله به سموم، عفونت ها ، ویروس‌ها، انگل‌ها و …تولید می‌کند.

درمان قارچ پا:

در استفاده از پر اکسید هیدروژن برای درمان قارچ پا ، مخلوطی از ۵۰ درصد پراکسید و ۵۰درصد آب را به قسمت‌های مؤثر (به‌ویژه انگشتان پا) هر شب بمالید و اجازه دهید به‌طور طبیعی خشک شود.

 

پراکسید هیدروژن

درمان عفونت قارچی خارجی:

۲ قاشق غذاخوری ۳ درصد پر اکسید هیدروژن به آب مقطر گرم اضافه کنید و هفته‌ای یک یا دو بار به قسمت مؤثر بمالید.
اگر زخم آلوده دارید ،آن را در محلول ۳ درصد پراکسید هیدروژن برای حدود ۵-۱۰ دقیقه و چند بار در روز خیس کنید. پر اکسید هیدروژن برای درمان عفونت‌ها بسیار مؤثر است و با افزودن مقداری از آن به آب حمام، می‌توانید از قارچ ، جوش یا هر عفونت‌ دیگر پوستی رهایی پیدا کنید. توجه داشته باشید، نباید زخم‌های باز را برای مدت طولانی با این محلول شست وشو داد. با استفاده از این محلول زخم را پاک کنید. زیرا در صورت ماندن این محلول برای مدت طولانی روی زخم بازمی‌تواند به بافت آسیب برساند.

مراقبت ازعفونت سینوس‌ها:

یک قاشق غذاخوری محلول ۳ درصد پر اکسید هیدروژن محلول به یک فنجان آب فاقد کلر اضافه و از آن به‌ عنوان اسپری بینی استفاده کنید. برحسب شدت مشکلی که دارید باید میزان پر اکسید هیدروژن را تنظیم کنید. ابتدا با مقدار کم شروع کنید.( قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.)

 

دهانشویه:

روزی یک‌ بار ، یک قاشق چای خوری محلول ۳درصد پر اکسید هیدروژن را در یک لیوان آب حل کنید وبه مدت ۱۰ دقیقه دردهان خود نگه ‌دارید. محلول را پس از ۱۰ دقیقه به بیرون بریزید. این کار نه‌ تنها از بروز زخم‌های دهانی جلوگیری می‌کند، بلکه دندان‌ها را نیز سفید می‌کند. همچنین دندان‌ درد را تسکین می‌دهد. غرغره کردن چند بار در روز و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند درد را کاهش دهد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-21
https://www.rahafun.com/?p=69328
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا