خواص اعجاب انگیز جعفری

خواص اعجاب انگیز جعفری
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

خواص اعجاب انگیز جعفری

جعفری

 

جعفری یکی از سبزیجات پرخاصیت و خوش خوراکی است که درآشپزی کاربرد زیادی دارد اما برای سلامتی شما نیز فواید زیادی به همراه دارد و بهتر است که این سبزی مفید را هرچه بیشتر به آشپزخانه راه دهید. پس این بار وقتی سبزی خوردن می خرید به فروشنده بگویید یک دسته جعفری هم برایتان کنار بگذارد. میتوانید جعفری خرد شده را تا چند ماه در فریزر داشته باشید و برای پخت غذاهای خوشمزه به سراغش بروید. ویتامین های ث، آ، کا، اسید فولیک و آهن در جعفری وجود دارند. با توجه به ویتامین ها، املاح معدنی و سایر ترکیبات موجود در جعفری بد نیست چند نمونه از مهم ترین خواص آن را بدانید.

فواید جعفری برای سیگاری ها

تحقیقات مختلف نشان می دهد ترکیبات موجود در جعفری نه تنها از تشکیل تومورهای سرطانی به ویژه تومورهای ریوی پیشگیری می کنند، بلکه آنزیم هایی را فعال می سازند که علیه مولکول های اکسید شده می جنگند. افراد سیگاری هم یادشان باشد که حتما در رژیم غذایی شان از جعفری استفاده کنند چون این سبزی پرخاصیت می تواند مواد سرطان زایی مانند بنزوپیرون موجود در سیگار را خنثی کند و از ورود این مواد به قسمت های مختلف بدن پیشگیری کند. در نتیجه احتمال بروز سرطان های پروستات و روده کاهش می یابد.

دشمن سرطان

ترکیبات موجود در جعفری از شکل گیری و رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کنند و در خنثی کردن مواد سرطان زای موجود در بدن موثر هستند. این مواد می توانند از طریق غذاها یا دود سیگار به بدن برسند. جعفری مقداری اسید فولیک را هم در خودش جای داده است. نقش اسید فولیک این است که سبب تقسیم درست و منظم سلول ها می شود. در نتیجه احتمال سرطانی شدن سلول ها به حداقل میرسد و برای پیشگیری از سرطان روده و دهانه رحم بسیار مفید است.

منبعی از آنتی اکسیدان

ویتامین ث جعفری یک آنتی اکسیدان قوی است که با مصرف آن از التهابات و امراض مختلف به دور می مانید و سیستم ایمنی شما در هنگام ورود عوامل بیماری زا بیشتر مقاومت می کند. لوتئولین آنتی اکسیدان دیگری از گروه فالونوئیدهاست که سوخت و ساز هیدرات های کربن را افزایش می دهد، از ایجاد التهابات بدن می کاهد و از بروز روماتیسم پیشگیری می کند. دو قاشق سوپخوری جعفری ۱۶ درصد از ویتامین ث و ۱۲ درصد از ویتامین آ مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کنند که هر دوی این ویتامین ها منابع مهمی از آنتی اکسیدان هستند.

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین ث و ویتامین آ به تقویت سیستم ایمنی هم کمک می کنند. ویتامین ث برای ساخت کلاژن در بدن مفید است. کلاژن ترکیبی بر پایه پروتئین است که در بافت پیوندی وجود دارد. این ماده ضروری نه تنها روند ترمیم زخم ها و جراحات بدن را بهبود می بخشد، بلکه سلامت استخوان ها و دندان ها را هم تضمین می کند. از سوی دیگر ویتامین آ در تقویت سایر قسمت های بدن مانند غشای مخاطی، چشم، روده ها و مجاری ادراری نقش موثری دارد.

سلامت قلب

با مصرف جعفری به سلامت قلب و عروق بدنتان کمک می کنید. یک نوع اسید آمینه به نام هموسیستین در بدن وجود دارد که وقتی مقدار آن زیاد شود سلامت رگ های خونی را به خطر می اندازد. خوشبختانه در جعفری مقادیری فولات یکی از انواع ویتامین های گروه ب وجود دارد که این اسید آمینه را به ترکیبات بی ضرری تبدیل می کند. بنابراین مصرف مرتب این سبزی به سلامت سیستم گردش خون و رگ ها کمک می کند و از بسته شدن رگها، بروز حمله قلبی و سکته پیشگیری می کند.

آهن و ویتامین کا

این گیاه با داشتن آهن به جنگ کم خونی می رود و می تواند در کنار سایر منابع تامین کننده آهن مکمل خوبی باشد. جعفری از نظر داشتن ویتامین کا هم در سطح خوبی قرار دارد. این ویتامین برای تولید پروتئینی لازم است که سبب تقویت استخوان ها می شود. علاوه بر این ویتامین کا موجود در جعفری برای سنتز یک نوع چربی هم ضروری است. این چربی به سلامت سیستم عصبی کمک می کند.

رفع بوی بد دهان

جعفری به رفع بوی بد دهان کمک می کند. پس بعد از خوردن غذاهای حاوی سیر و پیاز کمی جعفری بجوید. در این صورت بوی بد دهان شما از بین می رود و می توانید با خیال راحت تر به سراغ این سبزیجات مقوی اما بو دار بروید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-27
https://www.rahafun.com/?p=69501
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا