حمید فرخ نژاد در سن 44 سالگی

حمید فرخ نژاد در سن 44 سالگی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

حمید فرخ نژاد در سن 44 سالگی

حمید فرخ نژاد در سن 44 سالگی

حمید فرخ نژاد یکی از بازیگران خوب کشور عزیزمان است.او سالهاست در جشنواره فجر نامش رامطرح کرده هست و همواره جزو یکی از کاندیدهای دریافت سیمرغ بلورین می باشد.او در دوره گذشته جشنواره فجر موفق به دریافت این جایزه شده است.پیش از این حمید فرخ نژاد 9 بار دیگر نیز کاندیدای بازیگری شده است و در اولین فیلم خود (عروس آتش) جایزه بازیگر مکمل را دریافت کرده است.


حمید فرخ نژاد پس از دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره 31 فجر گفت: سیمرغ یک هنرمند مهر مردمش است و گرنه این یک یادگاری است.بارها گفته ام از تشویق شدن بدم نمی اید ولی مدت هاست به جایزه و جشنواره ها فکر نمیکنم.ولی برای این اتفاق ارزش مند که برایم افتاده بسیار خوشحالم.

«عروس آتش»، «ارتفاع پست»، «طبل بزرگ زیر پای چپ»، «صحنه جرم، ورود ممنوع!»، «به رنگ ارغوان»، «چهارشنبه سوری»، «حقیقت گمشده»، «آتشکار»، «حریم»، «پوسته»، «شب واقعه»، «همبازی»، «دموکراسی تو روز روشن»، «در انتظار معجزه»، «بیداری رویاها»، «گشت ارشاد»، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «روزهای زندگی»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «استرداد» از جمله آثار سینمایی این بازیگر هستند.

وی همچنین دو سیمرغ دیگر نیز برای فیلمنامه «عروس آتش» و ساخت «سفرسرخ» دریافت کرده و یک دیپلم کارگردانی نیز برای این فیلم دارد، فیلمی که به عنوان اولین تجربه کارگردانی مقابل دوربین برد و پس از گذراندن حواشی بسیار سرانجام پس از 10 سال در جشنواره 29 فجر به نمایش درآمد اما با گذشت 3 سال هنوز موفق به اکران عمومی نشده است.

از جوایز خارجی این بازیگر می‌توان به جایزه جشنواره کارلوویواری برای فیلم «عروس آتش»،‌جشنواره مسکو برای «طبل بزرگ زیر پای چپ» و آسیا پاسفیک برای «شب واقعه» اشاره کرد.

حمید فرخ‌نژاد چندی پیش به عنوان سفیر حُسن‌نیت بنیاد بیماری‌های نادر مشغول به فعالیت شد.

  • بدون دیدگاه
  • 2013-04-17
https://www.rahafun.com/?p=9815
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا