تصويری از لحظه گزيده شدن يك عكاس توسط سريع‌ترين مار جهان

تصويری از لحظه گزيده شدن يك عكاس توسط سريع‌ترين مار جهان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

تصويری از لحظه گزيده شدن يك عكاس توسط سريع‌ترين مار جهان

یك عكاس علاقه‌مند به حیات وحش كه در حال تصویربرداری از مارهای خطرناك، ‌توسط یك مار سیاه گزیده شده بود تا روز چاپ عكس از این واقعه بی‌اطلاع مانده و از آن جان سالم بدر برد.

مارك لایتا برای جدیدترین پروژه عكاسی خود موسوم به مارپیچ به تصویربرداری از مارهای مختلف می‌پرداخت. تنها دلیل زنده ماندن وی در برابر حمله مار این بود كه گزش مار مامبا خشك بوده و زهری از آن به لایتا فرو نرفته بود. نیش زهردار مار مامبا 100 درصد كشنده است.
این عكاس آمریكایی در گفت‌وگو با سایت نیوساینتیست گفته بود كه حتی از زمان گزیده شدن توسط این مار آگاهی نداشته و تنها در روز بعد با مشاهده تصاویر متوجه آن شده است.
لایتا از مارهای درون باغ‌وحشها، آزمایشگاههای ضد زهر و مجموعه‌های شخصی برای نمایش وضع تاسف‌بار گونه‌هایی كه به دلیل تخریب سكونتگاههای طبیعی‌شان در حال انقراض هستند، عكاسی می‌كند.

عگس گزیدن مار

مامبای سیاه بلندترین مار زهردار در آفریقا بوده و تا سه متر رشد می‌كند. این نام به دلیل رنگ سیاه درون دهان این موجود برای آن انتخاب شده است. این مار سبزرنگ سریعترین مار در جهان بوده و می‌تواند با سرعت 19 كیلومتر در ساعت حركت كند. نیش این مار بسیار سمی بوده و حتی یك فیل را نیز از پا در می‌آورد.
جمعیت این گونه در مقایسه با دیگر گونه‌ها در حال انقراض نبوده چون غیر از انسان، شكارچی دیگری ندارد.

  • بدون دیدگاه
  • 2012-08-04
https://www.rahafun.com/?p=64
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا