تردیدهای قبل از ازدواج وعلل آن

تردیدهای قبل از ازدواج وعلل آن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

تردیدهای قبل از ازدواج وعلل آن|www.rahafun.com

تردیدهای قبل از ازدواج وعلل آن

معمولاً وارد شدن به مرحله جدیدی از زندگی برای افراد نوعی حس ترس و تردید به همراه می آورد و تنها راه نجات از این تردید توکل بر خداوند و تصمیم گیری عاقلانه براساس شناخت آگاهانه ای است که فرد می تواند کسب نماید.

به همین دلیل است که متخصصین امر ازدواج بر گفتگوی درست دختر و پسر، تحقیقات مناسب و کامل آنها از یکدیگر و … تاکید بسیار کرده و آنها را عامل مهمی در شناخت بهتر طرفین از یکدیگر می دانند و معتقدند که ازدواج بدون گذراندن این مراحل محکوم به شکست و نابودی خواهد بود. اما بررسی این امور فرد را نسبت به موفقیت در زندگی آینده خوشبین تر کرده و تردید را از وی دور می سازد.

علل تردید

۱٫ نداشتن هدف در زندگی: هدف داشتن، محرکی است تا افراد برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده و براساس آن اقدام نمایند تا به هدفشان دست یابند. افرادی که در زندگی هدفی را دنبال نمی کنند و در مورد آینده فکر نمی کنند و اصلاً به دنبال پیشرفت نیستند،‌ برای زندگی شان نیز برنامه ریزی نکرده و تلاش و تکاپو و ریسکی نمی کنند. این افراد همیشه به همه امور زندگی (حتی ازدواج) با دیده تردید می نگرند.‌

۲٫ داشتن افکار منفی: بعضی از افراد به دلیل داشتن برخی افکار منفی که قادر به دور کردن آنها از خود نیستند مدام دچار تردید می شوند. مثلاً افکاری چون:

-امروزه روز همه ازدواج ها منجر به طلاق می شود.

-بیشتر اطرافیانم که ازدواج کرده اند معتقدند بدبخت شده اند. هیچ کس از ازدواجش راضی نیست.

-دختر یا پسر خوب دیگر پیدا نمیشود.

-و …

۳٫ ترس از ازدواج: عده ای دیگر از امر ازدواج و مسائل تابعه و جانبی آن وحشت دارند.

-ترس از شکست در ازدواج

-ترس از عدم توانایی در انجام مسئولیت های زندگی مشترک

-ترس از آینده مبهم زندگی مشترک

-ترس از بد بودن فرد مقابل

-ترس از مشکلات مالی و معنوی زندگی مشترک

-ترس از دست دادن زیبای های دوران تجرد: این افراد معتقدند خوشی ها و لذت های زندگی تنها در زندگی مجردی خلاصه می شود و ازدواج یعنی اسارت.

-و…

۴٫ ایده آل گرایی صرف

-افرادی که تا الان از آنها خواستگاری کرده ام یا به خواستگاری ام آمده اند ناقص بوده اند. من به دنبال فردی هستم که از همه لحاظ خوب و عالی باشد.

-همسر آینده من باید از نظر مالی وضع مناسبی داشته باشد

-وی باید دارای خانواده بسیار خوبی هم باشد.

-هیچ عیب ریز و درشتی هم نداشته باشد.

-و…

۵٫ تاخیر در ازدواج

 

برخی از افراد به دلایل مختلفی ازدواجشان را به تاخیر می اندازند. همین امر باعث بالا رفتن سن آنها و‌ داشتن و دیدن تجربیات اشتباه بسیار شده و آنها را در زندگی بسیار محتاط می کند. احتیاط کردن شرط لازم همه فعالیت های انسان هاست اما احتیاط زیاد باعث ایجاد وسواس و به نتیجه نرسیدن فعالیت ها می شود. ازدواج هم از این امر مستثنی نمی باشد.

  • بدون دیدگاه
  • 2012-11-29
https://www.rahafun.com/?p=3307
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا