بیوگرافی حمید فرخ نژاد

بیوگرافی حمید فرخ نژاد
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

نام : حمید فرخ نژاد 

تاریخ تولد : ۲۸ فروردین سال ۱۳۴۸ در شهر آبادان ، ایران

مهمترین افتخارات :دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه برای فیلم « عروس آتش » ، دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم « استرداد » 

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

معرفی کوتاه :

فرخ نژاد اولین فعالیت هنری خودش را همزمان با تحصیل اش در دانشگاه هنرهای زیبای تهران، در بخش بازیگر – کارگردان در تئاتر آغاز کرد. وی در سالهای دانشجویی کارگردان چندین نمایش از جمله « پنجره ای بر بادها » بود که اثری قابل توجه در دوران دانشجویی به شمار می رفت. اما فرخ نژاد پس از فارغ التحصیلی ، مسیر سینما را پیش گرفت و به دستیار کارگردانی مشغول شد. اولین حضور فرخ نژاد در جلوی دوربین در سال ۱۳۶۹ در نقشی بسیار کوتاه در فیلم « در کوچه های عشق » به کارگردانی خسرو سینایی رقم خورد اما دومین حضور وی به عنوان بازیگر مکمل، افتخارات زیادی را برای او به همراه داشت.

فرخ نژاد در دومین تجربه سینمایی اش ، در فیلم « عروس آتش » حضور پیدا کرد که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه را برای او به ارمغان آورد . پس از « عروس آتش » ، فرخ نژاد رفته رفته به چهره ای قابل اعتماد در سینما تبدیل شد و با حضور در آثار شاخصی از جمله « ارتفاع پست » توانست این جایگاه را در سینما تثبیت کند.

نکاتی که شاید درباره حمید فرخ نژاد ندانید :

سبب آشنایی فرخ نژاد با خسرو سینایی ، هم دانشگاهی بودن با دخترِ سینایی به نام سمیرا سینایی بود.

علاقه ای به انجام مصاحبه ندارد. خودش گفته :« زمانی که نمی توانم حرف های دلم را بزنم و اگر هم بزنم منتشر نمی شود، دلیلی برای انجام مصاحبه ندارم »

به آشنایی با خسرو سینایی افتخار می کند و معتقد است که سینما را بصورت جدی بوسیله خسرو سینایی باور کرده است.

قرار بود برای بازی در فیلم « شب واقعه » سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کند و حتی به او اعلام شده بود که این جایزه به او خواهد رسید، اما در لحظات آخر نام برنده بدون ذکر دلیل خاصی تغییر کرد! خودش بعدها در مصاحبه ای درباره این اتفاق عنوان کرده بود : « تنها چیزی که ناراحتم می‌کند این است که چرا با آن اطمینان اعلام کردند و بعد ناگهان اسم یک بازیگر دیگر را خواندند. رفتار زننده‌ای بود »
معتقد است که بازیگران با حضور در سینمای تجاری رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شوند و به همین جهت در آثار تجاری حضور پیدا نمی کند.

در فیلم « به نام پدر » به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، در یک نقش کوتاه حضور پیدا کرد که در تدوین نهایی حذف شد!

بازی در فیلم « دوئل » را رد کرد.

در یک مصاحبه گفته بود : « عاشق این هستم که ناصر تقوایی « کلید » را بسازد و من در نقش گل محمد بازی کنم. »

فیلمنامه « عروس آتش » را با خسرو سینایی بصورت مشترک نوشته بود.

همسرش فروزان جلیلی فر می باشد که به عنوان طراح صحنه و لباس در سینما و تلویزیون مشغول به کار می باشد. از کارهای مهم خانم جلیلی فر می توان به طراحی صحنه و لباس سریال « مرد هزار چهره » اشاره کرد.

فیلم « آتشکار » که وی در نقش اصلی این فیلم حضور پیدا کرده ، به مدت ۳ سال توقیف بود و پس از این مدت، اکران بسیار پر حاشیه ای را هم تجربه کرد.

گفته می شود شرط نمایش و برگزاری نشست پرسش و پاسخ فیلم « آتشکار » در یکی از دانشگاه های مهم پایتخت این بود که خانمها اجازه ورود به سالن برای تماشای این فیلم را نداشته باشند!

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

مهمترین فیلمهای حمید فرخ نژاد :

عروس آتش

ارتفاع پست

به رنگ ارغوان

چهارشنبه سوری

آتشکار

حریم

شب واقعه

دموکراسی تو روز روشن

گشت ارشاد

زندگی خصوصی آقا و خانم میم

حلقه سبز ( سریال )

  • بدون دیدگاه
  • 2013-02-14
https://www.rahafun.com/?p=5473
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا