بو کردن بوی سیگار دلیل بیماری های خطرناک میباشد

بو کردن بوی سیگار دلیل بیماری های خطرناک میباشد
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بو کردن بوی سیگار دلیل بیماری های خطرناک میباشد

 

بو کردن بوی سیگار دلیل بیماری های خطرناک میباشد

استنشاق دود سیگار و ابتلا به بیماری های مهلک
آیا می دانستید که دود سیگار نیز می تواند یکی از منابع اصلی ابتلای افراد به دیابت باشد و اطرافیان فرد سیگار ی را مستعد ابتلا به مرض قند می کند به غیر از این بیماری ها می تواند منشا سایر بیماریها مانند مننژیت، سرطان، برونشیت و ذات الریه نیز باشد!

 

تحقیقی تازه نشان می دهد که احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ برای افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار دست دوم قرار می گیرند، ۲۲ درصد بالاتر از دیگران است. افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار دیگران قرار می گیرند، با ریسک بسیار بیشتری برای ابتلا به مرض قند (دیابت) روبه رو هستند. پژوهشی که در ژورنال پزشکی Lancet Diabetes Endocrinology منتشر شده است، نشان می دهد که سیگار کشیدن منفعل احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را ۲۲ درصد نسبت به افرادی که دود سیگار استشمام نمی کنند، بالا می برد.

 

دیابت نوع ۲ ممکن است عوارضی مانند سکته، حمله قلبی و کوری را در پی داشته باشد.
پیش از این مشخص شده بود که سیگار کشیدن فعال خطر ابتلا به دیابت را ۳۷ درصد بیشتر می کند و افرادی که سیگار را ترک کرده اند نیز ۱۴ درصد بیشتر از افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند، به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوند.

 

همچنین افرادی که به تازگی سیگار را ترک کرده اند کمتر از پنج سال از ترک آنها می گذرد- در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند، ۵۴ درصد بیشتر با خطر ابتلا به دیابت روبرو هستند و بعد از ۵ سال این ریسک اضافی به ۱۸ درصد و در مدت بیش از ۱۰ سال پس از ترک سیگار به ۱۱ درصد می رسد. سازمان ملی بهداشت بریتانیا هشدار داده است ۸۰ درصد موارد قرار گرفتن در معرض دود سیگار دست دوم نامحسوس و ناملموس است و افراد غیرسیگاری را با خطر مننژیت، سرطان، برونشیت و ذات الریه روبرو می سازد.

 

 

  • بدون دیدگاه
  • 2015-12-12
https://www.rahafun.com/?p=53201
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا