بهترین روش برای افزایش طول عمر 

بهترین روش برای افزایش طول عمر 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بهترین روش برای افزایش طول عمر 

عمر

 

چرا ورزش موجب طولانی تر شدن عمر می شود؟
فعالیت بدنی منظم مانند پیاده روی روزانه سریع می تواند امید به زندگی را در افراد تا چندین سال افزایش بدهد. افراد دارای اضافه وزن نیز با این روش می توانند به رسیدن وزن ایده آل خود امیدوار باشند.

بر اساس مطالعه ای که روی افراد ۴۰ سال و بالاتر انجام شده، در حالی که سطوح بالای فعالیت های ورزشی با امید به زندگی طولانی مرتبط می شود، فعالیت ها هرچند کم هم که باشند باز هم سودمند خواهند بود. به نظر می رسد بدون در نظر گرفتن سن و جنس، انجام تمرین های ورزشی بر مشکلات سلامتی مانند سرطان و بیماری های قلبی تاثیرگذار است. برای مثال، افرادی که به طور متوسط به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می کنند، به طور متوسط دو تا سه سال بیشتر از افراد چاقی که اصلا ورزش نمی کنند، زندگی کردند و کمتر به بیماری های قلبی دچار شدند.کسانی که اضافه وزن داشتند اما روند چاقی آنها روبه رشد نبود و ۱۵۰ دقیقه در هفته به صورت متعادل ورزش می کردند چهار سال بیش از افرادی که اضافه وزن داشتند و ورزش نمی کردند زندگی کردند و افراد با وزن نرمال که به مدت ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر در هفته ورزش می کردند پنج سال بیشتر از دیگران زندگی کردند.

بسیاری از افراد در سراسر دنیا دچار اضافه وزن یا مبتلا به چاقی هستند. مین لی پژوهشگر و استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد معتقد است حتی افرادی که دچار اضافه وزن یا چاقی هستند اما از نظر جسمی فعالند، در مقایسه با افرادی که هیچ فعالیت ورزشی ندارند، امید به زندگی بیشتری دارند.

به عقیده محققان، این پژوهش، اولین مطالعه ای است که به منظور برآورد سال های از دست رفته عمر به دلیل نبود فعالیت بدنی و شاخص توده بدنی انجام شده است. مطالعات نشان می دهد که مقادیر بیشتری از فعالیت های بدنی با دست اوردهای افزایش طول عمر اضافی همراه است. در بالاترین سطح از فعالیت بدنی یعنی ۴۵۰ دقیقه در هفته افراد با افزایش عمر چهار سال و نیمی روبه رو هستند.

این یافته با استفاده از داده های جمع آوری شده از ۶۴۰ هزار مرد و زن در سنین ۴۰ سال و بیشتر در طول شش سال به دست آمده و در این مدت حدود ۵۰۰ هزار نفر از آنها از دنیا رفته اند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-22
https://www.rahafun.com/?p=69372
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا