برسی علل مختلف بی خوابی

برسی علل مختلف بی خوابی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

برسی علل مختلف بی خوابی

بی خوابی

علت های مهم بی خوابی افراد و راه درمان آن
شمار زیادی از ما در زندگی دچار کم خوابی و بی خوابی شده ایم که حتماً عللی دارد و ما در این مقاله به آنها مفصل اشاره می‌کنیم. احساس خواب آلودگی و یا برعکس بی خوابی مزمن مشکلی هست که باعث مریضی افراد می شود، اما راهکار اخیر پزشکی میتواند امید تازه‌ای برای درمان این اضطراب باشد.دانشمندان در تازه ترین تحقیقات خود دریافتند وجود یک پروتئین در عضله میتواند سبب بی خوابی و کم خوابی در افراد شود.

تا پیش از این پژوهش دانشمندان اعتقاد داشتند که تنها مغز و بخش هیپوتالاموس آن مسئول بازرسی خواب هست و می تواند سبب بی خوابی یا خواب عمیق در افراد شود، اما تحقیقات اخیر نشان داده هست که پروتئین BMAL۱ «عضله» که در عضلات وجود دارد سبب بی خوابی در افراد می شود.

این یافته‌ها حاصل تحقیقات دانشمندان آمریکایی هست و آن‌ها با حذف پروتئین BMAL۱ از بافت عضله موش‌های آزمایشگاهی شاهد برطرف شدن بی خوابی و به خواب عمیق فرو رفتن موش‌ها شده اند.بر این اساس کارشناسان امیدوار میباشند شیوه جدیدی برای درمان دشوار بی خوابی در افراد با بهره گیری از غیر فعال کردن این پروتئین پیدا کنند.

محرومیت از خواب که به خصوص برای افراد شب کار، خلبان‌ها و کادر پروازی یک دشوار شایع هست میتواند اساس ساز ابتلا به دشواری های هچون چاقی، افسردگی، حمله قلبی و سکته مغزی در آن‌ها شود.تا پیش از این یافته دانشمندان بدن را صاحب یک ساعت بیولوژیک می دانستند که مسئول بازرسی ریتم خواب شبانه روز افراد هست

و الگوی خواب را تعیین میکند؛ اما یافته‌های اخیر که نتایج آن در مجله eLife به چاپ رسیده هست نشان میدهد پروتئین BMAL۱ در واقع نوعی پروتئین کارساز در تنظیم چرخه خواب هست و میزان کم آن در عضلات سبب بهبود کیفیت خواب میشود.کارشناسان در گام اول این پژوهش را بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده اند، زیرا موش‌ها دارای خصوصیت‌های زیست شناسی بسیار مشابهی با انسان ها میباشند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-13
https://www.rahafun.com/?p=69565
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا