با استفاده از جوش شیرین سوزش سر دل را رفع کنید

با استفاده از جوش شیرین سوزش سر دل را رفع کنید
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

با استفاده از جوش شیرین سوزش سر دل را رفع کنید

سوزش سر دل

 

سوزش سر دل را با جوش شیرین درمان کنید
اگر پس از خوردن غذا و گاه و بیگاه دچار سوزش سر دل میشوید روش خانگی بهره گیری از جوش شیرین می تواند برای درمان برترین انتخاب باشد. سوزش سر دل, یک مریضی با درد مزمن در قسمت زیرین یا پشت استخوان جناغ سینه هست. این اوضاع به دلیل اسید معده هست که به سمت بالا برگشته, و با پوشش مری تماس پیدا می کند.

همین طور با عنوان GERD یا مریضی رفلکس معده به مری نیز شناخته می شود. علائم آن ممکن هست حس سوزش در حلق, غرغر کردن معده, مزه بد در دهان و غیره باشد. ممکن هست دلایل زیادی مانند غذای چرب و پر ادویه, شکلات‌ها, مرکبات و غیره در پشت این مریضی نهفته باشد. صرف‌نظر از غذا, برخی داروها مانند ایبوپروفن نیز می توانند موجب سوزش سر دل شوند.

راه‌های گوناگونی وجود دارد که میتوانید این مریضی را درمان کرده و از آن خلاص شوید, از جمله درمان‌های خانگی که اتفاقا کارساز هم میباشند. برترین ترکیب, برای رهایی از این دشوار, در آشپزخانه‌ی شما در دسترس هست. بله, ما درباره جوش‌شیرین گفتگو می کنیم!

جوش‌شیرین یک درمان شناخته‌شده برای امراض گوناگون بدن, مانند آکنه هست, و به دلیل وجود خواص سودمند بسیار چندان, فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. آیا جوش‌شیرین برای سوزش سر دل هم خوب هست؟ با چه خصوصیت‌ها و به چه روش‌هایی میتوانیم از آن برای رهایی از این دشوار بهره گیری کنیم؟ ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا به تمام این جواب‌ها برسید.

جوش‌شیرین یا سدیم بی‌کربنات, یک قلیا در طبیعت هست و pH بدن را متعادل می کند. جوش‌شیرین یک ضد اسید هست, یعنی یک ماده‌ی بازی هست, و درنتیجه اسید را در بدن ما خنثی می کند. بنابراین, یکی از درمان‌های کارساز برای سوزش سر دل هست. حال بیایید نگاهی به شیوه‌های بهره گیری از آن داشته باشیم.

۱. جوش شیرین با آب برای درمان سوزش سر دل
ساده ترین راه برای بهره گیری از جوش‌شیرین برای سوزش سر دل, بهره گیری از آن با آب هست. پیش از این ثابت شده هست که جوش‌شیرین موجب تسکین سوزش سر دل می شود. کافیست ۱ قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب سرد حل کرده و بعد از این که گاز آن از بین رفت, بنوشید. برای کسب نتایج بهتر, هرروز ۲ تا ۳ مرتبه اینکار را تکرار نمایید.

۲. جوش شیرین و لیمو برای درمان سوزش سر دل
آبلیمو به گوارش و دیگر دشواری های کبدی کمک می کند, چون غنی از ویتامین C, ویتامین‌های گروه B, کلسیم و دیگر مواد معدنی هست. ترکیب آن با جوش شیرین کمک میکند تا علائم سوزش سر دل نیز تسکین بیابد. کافیست نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و آب لیمو را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و هرروز بنوشید تا مریضی رفع شود.

۳. جوش شیرین با عسل برای درمان سوزش سر دل
عسل از دوره‌های قدیم برای رهایی از آلرژی‌ها, ناراحتی معده, و شمار زیادی از امراض دیگر مورد بهره گیری قرار می‌گرفته هست. عسل از ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی مانند پتاسیم, کلسیم, سدیم, روی, ویتامین‌های گروه B و ویتامین C تشکیل شده هست. هنگامی‌که جوش شیرین با عسل ترکیب شود, یک مخلوط بینظیر برای درمان سوزش سر دل تشکیل می دهد.

۴. جوش شیرین با سرکه‌ی سیب برای درمان سوزش سر دل
مطالعات نشان می دهد که, سرکه‌ی سیب قابلیت کاهش سوزش سر دل و سایر علائم مربوط به دشواری های گوارشی را دارد. برای درمان, یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین, و دو قاشق چای خوری سرکه‌ی سیب را با ۲۰۰ میلی‌لیتر «یا یک لیوان» آب مخلوط کنید.

آن را دو یا سه مرتبه در روز, پیش از وعده‌های خوراکی بنوشید. اینکار را حداکثر تا ۵ روز انجام دهید.یا بعنوان راه جایگزین, یک قاشق چای خوری جوش شیرین, نصف قاشق چای خوری آب‌لیمو, و یک قاشق چای خوری سرکه‌ی سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید. آن را به صورت هرروز بنوشید تا از این مریضی خلاص شوید.

۵. جوش شیرین به تنهایی برای درمان سوزش سر دل
این روزها جوش شیرین به صورت قرص, کپسول, محلول, گرانول و غیره نیز موجود هست! این ها را میتوان به صورت خوراکی نیز مصرف کرد تا علائم سوزش سر دل درمان شود.

اقدامات احتیاطی برای درمان سوزش سر دل
۱- از کشیدن سیگار و استعمال تنباکو امتناع کنید تا از سوزش سر دل خلاص شوید.

۲- هنگامی‌که در حال درمان این مریضی هستید از مصرف قهوه, شکلات, نعناع و غیره بپرهیزید.

۳- سه ساعت گذشته از خواب هیچ چیزی نخورید, چون ممکن هست مریضی را بدتر کند.

۴- داروها را تنها پس از مشورت با دکتر مصرف کنید.

۵- اگر دشوار حاد یا برای مدت طولانی پایدار هست, با یک دکتر مشورت کنید.

۶- اگر یک رژیم خوراکی با سدیم کم دارید, باید از مصرف جوش شیرین امتناع کنید.

۷- جوش شیرین ممکن هست موجب عوارض جانبی مانند اسهال, تهوع, سردرد و غیره شود.

۸- بانو‌های حامله باید از مصرف جوش شیرین پرهیز کنند.

دقت: برای دوزهای هرروز, لطفا با یک دکتر مشورت کنید. مصرف بیش از اندازه جوش شیرین می تواند موجب بروز دشواری های دیگری گردد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-31
https://www.rahafun.com/?p=69922
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا