باردار شدن زنان در سیکل ماهانه

باردار شدن زنان در سیکل ماهانه
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

باردار شدن زنان در سیکل ماهانه

period_sex

با توجه به اینکه احتمال بارداری در زمان قاعدگی نزدیک به صفر است زوج ها میتوانند بدون نگرانی از بابت بارداری ناخواسته اقدام به رابطه جنسی کنند و از این لحاظ نیازی به ضدبارداری مناسب نیست.

خیلی‌ها فکر می‌کنند که اگر خانمی در زمان عادت‌ماهیانه خود رابطه‌ جنسی داشته باشد، ممکن نیست که باردار شود. اما این امکان وجود دارد که در زمان خونریزی هم فرد باردار شود. این ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد:

• همه خونریزی‌های واژن در نتیجه عادت‌ماهیانه نیستند. گاهی‌اوقات ممکن است دختری دچار کمی خونریزی از واژن در زمان تخمک‌گذاری شود–یعنی زمانی که قدرت باروری او از همه زمان‌ها بالاتر است. در این زمان، تخمکی از یکی از تخمدان‌ها آزاد می‌شود و به سمت لوله‌های فالوپ و رحم حرکت می‌کند. دخترهایی که تخمک‌گذاری می‌کنند گاهی دچار کمی خونریزی واژن می‌شوند که ممکن است آن را با عادت‌ماهیانه اشتباه بگیرند.

• گاهی‌اوقات تخمک‌گذاری قبل از اینکه خونریزی ماهیانه دخترها متوقف شود یا طی چند روز بعد از اتمام عادت‌ماهیانه او، اتفاق می‌افتد. اسپرم می‌تواند تا روزها بعد از انزال، تخمکی را باردار کند. بنابراین در هر دو مورد، داشتن رابطه‌جنسی در زمان عادت‌ماهیانه ممکن است موجب بارداری شود.

داشتن رابطه‌جنسی محافظت‌نشده در هر زمان کاری خطرناک است، درکنار احتمال باردار شدن، خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مثل کلامیدیا، تبخال‌های تناسلی و HIV نیز وجود دارد. تنها راه مطمئن برای جلوگیری از بارداری و این بیماری‌ها، استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری است. اگر رابطه‌جنسی دارید، حتماً از کاندوم استفاده کنید. و درمورد سایر انواع روش‌های جلوگیری با دکترتان صحبت کنید.

  • یک دیدگاه
  • 2014-11-22
https://www.rahafun.com/?p=43008
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. محمد گفت:

    مزخرف.مطلب قحطیه

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا