امکانات جدید ویندوز 8

امکانات جدید ویندوز 8
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

امکانات جدید ویندوز 8|www.rahafun.com

مایکروسافت ۱۷ ماه پیش، ویندوز ۷ را به بازار عرضه کرد و با استقبال بی نظیر مصرف کننده گان مواجه شد. بر اساس اطلاعاتی که از ویندوز ۸ در دسترس است.

در این مقاله به بررسی ۸ قابلیت جدید و جالب این سیستم عامل خواهیم پرداخت:

۱٫ بوت شدن بلادرنگ: بررسی هایی که در مارس ۲۰۱۰ انجام شد نشان میدهد که زمان صرف شده برای بالا آمدن ویندوز مهمترین عامل نارضایتی کاربران محسوب میشود. بر این اساس مایکروسافت قصد دارد ویندوز ۸ را به گونه‌ای طراحی کند که بالا آمدن آن طولی نکشد و از زمان روشن کردن رایانه تا بالا آمدن سیستم هیچ زمانی صرف نشود. در ویندوز ویستا زمان بوت شدن رایانه ۴۰ ثانیه بود که در ویندوز ۷ این رقم به ۳۷ ثانیه رسید. اما مایکروسافت قصد دارد این زمان را در ویندوز ۸ صفر برساند.

.

.


۲٫ تماشای فیلم‌های HD در تلویزیون‌های بیسیم: ویندوز ۸ قابلیت سازگاری با انواع دستگاههای الکترونیکی از جمله گیرنده های تلویزیونی را دارد و میتواند امکان تماشای فیلمها را با کیفیت بسیار بالای HD فراهم کند. بر این اساس کاربر میتواند لپ‌تاپ خود را روشن کرده، فیلم مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کند و با یک کلیک فیلم را به صورت بیسیم به تلویزیون خود انتقال داده و آن را تماشا کند.

.

.
۳٫ بارگذاری ابزارهای مورد نیاز از فروشگاه Windows App Store: مایکروسافت در نظر دارد مانند فروشگاه اینترنتی که اپل هم‌اکنون برای آیفون و IPad عرضه کرده، مرکز اینترنتی ویژه‌ای عرضه کند که کاربران در سراسر دنیا بتوانند کلیه ابزارها و برنامه‌های مورد علاقه خود را متناسب با سیستم‌عامل ویندوز ۸، از آن دانلود کنند.

.

.
۴٫از بین بردن ویروس و حفظ اطلاعات کاربران: ویروسها معمولا با قابلیت تخریب اطلاعات ذخیره شده روی رایانه‌ها عرضه میشوند. اما ویندوز ۸ به گونه‌ای ساخته شده است که بدون آسیب رساندن به اطلاعات میتواند کلیه ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب را از بین ببرد.

.

.
۵٫امکان کنترل بیشتر بر رایانه: یکی از مهمترین اهدافی که مایکروسافت در ویندوز ۸ دنبال میکند، آسان سازی استفاده از ابزارها و ارتقا تجربیات رایانه‌ای کاربران است. مایکروسافت در این سیستم‌عامل روشهای جدید ارتباط با رایانه را در اختیار کاربران میگذارد و امکان کنترل بیشتر را برای کاربران فراهم مینماید.

.

.
۶٫ ورود به رایانه با تشخیص چهره کاربر به جای رمز عبور: در سال ۲۰۱۲ میلادی حسگرهای به‌کار رفته در دستگاه هایی مانند دوربینهای دیجیتالی، میکروفونها، گیرندههای ماهوره‌ای GPS، سیستم‌های سرعت‌سنج، دماسنجها و حسگرهای مغناطیسی که با رایانه های شخصی سازگار هستند، به ویندوز ۸ این امکان را میدهند که پس از تشخیص چهره کاربر، اجازه ورود به رایانه را صادر کند.

.

.
۷٫ امکان پیروی ویندوز ۸ از دستگاههای الکترونیکی: مایکروسافت قصد دارد، نسخه جدید سیستم‌عامل خود را از حالت ماشین محور خارج کرده و به صورت کاربر محور ارایه دهد. این مسئله به این معنی است که ویندوز ۸ میتواند زمانی که شما، از رایانه شخصی به لپ‌تاپ و دستگاههای دیجیتالی کوچکتر منتقل میشوید، خدمات متناسب با شما را ارایه دهد. این امر با سرویس دهی خاص به دستگاه های قابل حمل مانند لپ تاپ محقق میشود.

.

.
۸٫ پشتیبانی از نمایشگر لمسی مانند IPad: مایکروسافت به همکاران خود توضیح داده است که ویندوز ۸ را با قابلیتی بهتر از نمایشگر لمسی IPad اپل عرضه خواهد کرد. این سیستم‌عامل همچنین میتواند از سیستم‌ سرعت ‌سنج، سیستم هوشمند شناسایی محل استقرار کاربر، سیستم تشخیص نور محیط و … پشتیبانی کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2012-11-22
https://www.rahafun.com/?p=3155
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا