آموزش تهیه ماسک برای درمان خشکی پوست

آموزش تهیه ماسک برای درمان خشکی پوست
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

آموزش تهیه ماسک برای درمان خشکی پوست

خشکی پوست

 

علل اصلی خشکی پوست چیست؟
تغیرات آب و هوا به خصوص در فصول پاییز و زمستان
گرفتن حمام داغ
قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب
اختلالات تیروئید
کمبود آب بدن

همانطور که می دانید در فصول سرد به دلیل تغییرات در برنامه ی غذایی پوست به نوعی دچار کم آبی می شود که با رعایت نکاتی همچون مصرف به اندازه آب و شستشوی مرتب صورت تا حدی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

درمان خشکی پوست با مراقبت روزانه از پوست البته به صورت صحیح و کامل دقانه شروع می شود. روزانه ۲ مرتبه صبح و عصر پوست خود را تمییز و مرطوب کنید .

رطوبت پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و گیاهی افزایش دهید مثل روغنهای بدون رنگ ماهی یا کوسه و هم چنین گلیسیرین .

 

از ضد آفتابها با SPF مناسب و مرطوب کننده استفاده کنید بخصوص موقع بیرون رفتن از خانه . .

 

هر روز کپسول یا مایع روغن ماهی که شامل اسیدهای چرب ضروری و یا روغن دانه کتان هستند استعمال کنید. زیرا روغن ماهی پوست را نرم و انعطاف پذیر می کند . میزان استفاده از آن در هر روز ۲ قاشق سوپخوری می باشد.

در وطل روز ۵ تا ۱۰ بار و یا حداقل با هر وعده غذایی از میوه ها و سبزیهای تازه استفاده کنید. استفاده از میوه هایی مثل موز و پرتقال برای درمان خشکی پوست بسیار مناسب است

علت های خشکی پوست
آب و هوای سرد از علل اصلی خشکی پوست هست. همچنین مسئله ارثی بودن هم میتونه در جنس پوست شما و خشکی یا چربی اون موثر باشه. استفاده از صابون های قوی و میزان رطوبت و تهویه هوا و همچنین تماس بیش از حد پوست با نور خورشید و اختلالات تیروئید و … میتونن در این مسئله دخیل باشن.

از علائم خشکی پوست هم زبر شدن پوست و یا پوسته پوسته شدنش، همچنین خارش و لکه های قرمز روی پوست هستن.

روغن زیتون و روغن کرچک، روغن های موثر برای پوست خشک

برای ایجاد یک بافت نرم و صاف روی پوستتون و از بین بردن خشکی اون میتونید از مخلوط روغن زیتون و کرچک استفاده کنید. در این مخلوط یک نسبت از روغن کرچک و سه نسبت از روغن زیتون رو با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت و دیگر قسمتهای خشک بدنتون بمالید. حالا یک لیف یا دستمال نرم و تمیز رو در آب داغ فرو برده و روی پوستتون فشار بدید (مراقب باشید که لیف روی پوستتون با فشار کشیده نشه. تنها لیف رو روی صورت قرار بدید و کمی فشار بدید). این مراحل رو دو سه بار انجام بدید تا پوستتون نرم و لطیف بشه.

 

خشکی پوست

 

عسل نرم کننده ای برای پوست

عسل یکی دیگه از دارو های طبیعی برای پوست های خشکه. به این صورت که این داروی عالی رو به تنهایی روی پوستتون بمالید و بعد از ده دقیقه شستشو بدید. پوست شما بعد از این ماسک در تمام طول روز نرم و درخشان باقی میمونه.

شیر گرم

نصف قاشق چایخوری روغن بادام رو در یک لیوان پر شیر ولرم هم بزنید و در شب و قبل از خواب پوستتون رو با این مخلوط شستشو بدید و بعد از خشک شدنش بخوابید. این مخلوط پوست شما رو تغذیه میکنه و از خشکی پوست شما جلوگیری میکنه.

تخم مرغ و روغن برای درمان پوست خشک

مخلوط یک تخم مرغ با یک قاشق چایخوری عسل همراه با نصف قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی گلاب مخلوط کنید. این ماسک رو برای چند دقیقه روی پوستتون قرار بدید و بعد با آب کاملا ولرم شستشو بدید.

گلیسیرین، گلاب و آبلیمو برای درمان پوست خشک

این ماسک یک درمان خانگی کامل برای پوست های خشک هست. همچنین گلیسیرین یک مرطوب کننده عالی و ثابت نگه دارنده رطوبت پوست هست. فقط کافیه یک قاشق غذاخوری گلیسیرین رو با یک قاشق غذاخوری گلاب و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از حدود ۱۵ دقیقه شستشو بدید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-24
https://www.rahafun.com/?p=69447
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا