آشنایی با جراحی زیبایی دستگاه تناسلی

آشنایی با جراحی زیبایی دستگاه تناسلی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

عمل زیبایی دستگاه تناسلی

آشنایی با جراحی زیبایی دستگاه تناسلی

آیا  انجام اعمال جراحی زیبائی از نظر علمی  صحیح و مجاز است؟
این سوال بسیار شایع و روزمره در بحث اعمال جراحی زیبایی است. هر بیماری که کاندید این  جراحی میگردد در معرض این پرسش از طرف خود و اطرافیان قرار میگیرد و شاید در نهایت نتوان برای بسیاری جواب قانع کننده ای داد.

گروهی انجام جراحی های زیبایی را تنها در حد جراحی ترمیمی مجاز میدانند . و بازسازی و زیبا سازی بافت های  آسیب دیده حین سوانح و  تصادف ، بیماری ها و یا بیماریهای شدید مادرزادی که نقص عضو در حد اختلال در کارکرد عضو باشد را مجاز به جراحی میدانند

این گرود بدلیل عوارضی که حین هر جراحی ممکن است رخ دهد پزشک را موظف میدانند که اعمال جراحی که صرفا بدلیل زیبا سازی میباشد را توصیه نکنند و انجام ندهند.

گروه دوم معتقدند انسان مختار است نسبت به بدن خود تصمیم گیرد وبا قبول عوارض جراحی از منافع آن بهره مند  شود.
موافقان این جراحی ها معتقدند جراحی پلاستیک ویا  صحیحتر ترمیمی باعث افزایش اعتماد به نفس و بهتر شدن موقعیت اجتماعی و حتی شغلی و تاثیرگذاری بر اطرافیان گردد.
این گروه معتقدند نباید عموم جامعه را از یهره جستن از منافع جراحی ترمیمی محروم کرد.

این بحث بصورت کلی در مورد تمام اعمال جراحی زیبایی صادق است ولی سوال این است که …

آیا این مباحث و منافع در مورد اعمال جراحی زیبایی در سیستم اندام تناسلی  نیز صادق است؟

بگذارید من یک خاطره شخصی  را تعریف کنم:
چند سال قبل دختری ۲۳ ساله به مطب من مراجعه کرد و خواستار جراحی زیبایی ناحیه تناسلی شد . در معاینه بزرگی لبهای کوچک و کولیتوریس مشهود بود که از نظر پزشکی بیماری محسوب نمی شد.

لذا به وی توضیح دادم که بزرگی لبهای  ناحیه  تناسلی وی درحد بیماری نیست و احتیاج به جراحی نیست، که با اصرار بیمار روبرو شدم و با ادامه مخالفت من وی درحالت گریه عنوان کرد که مدتهاست با خانواده خود  نسبت به امر ازدواج مخالفت میکند و دلیل مخالفت وی صرفا ناراحتی از شکل نازیبای ناحیه تناسلی خود می باشد. و باوجود علاقه شدید به نامزد خود از ازدواج صرف نظر کرده و حتی فکر خودکشی نیز در ذهن خود داشته، لذا من را علی رغم عقیده علمی مجاب به انجام جراحی کرد.

جراحی انجام شد و یک ماه پس از جراحی وقتی بیمار جهت ویزیت پس از جراحی مراجعه کرد ، با دسته گلی زیبا و چهره ای خندان و بسیار متفاوت با زمان قبل از جراحی  وارد مطب شد و خبر از انجام مراسم عقد خود داد .
دراین زمان بود که تصور خود من هم از انجام اعمال جراحی زیبایی تغییر کرد.

من معتقدم ما فقط پزشک هستیم و حق قضاوت نداریم و فقط باید طبابت کنیم، باید بیمار نسبت به عوارض هر جراحی اطلاع دقیق و کامل داشته باشد و پس از آن تصمیم گیری کند

بیماری بنام dysmorphophobia وجود دارد که بیمار بصورت بیمارگونه روانی نسبت به اجزای بدن بخصوص بینی خود احساس بدشکلی دارند در حالی که چنین نیست.
در این بیماران شاید انجام مشاوره روانپزشکی لازم باشد چون این بیماران احساس بدشکلی در اجزای زبیای بدن خود دارند

  در ادامه به اعمال جراحی زیبایی و ترمیمی ناحیه تناسلی می پردازیم

چسبندگی ختنه گاه یکی از شایعترین علل مراجعه جهت جراحی ترمیمی در این گروه بیماران میباشد.

ترجمه لغات:

circumcision = ختنه

glans =   ختنه گاه  = حفشه 

prepus = پوست ختنه گاه = پرپوس

mocus = موکوس = ترشحات چربی مخاطی

حشفه یا ختنه گاه و یا به اصطلاح عامی کلاهک آلت قسمتی ار آلت تناسلی مردان است که در زیر پوست اضافی (پرپوس) قرار دارد آن قسمت از پوست که هنگام ختنه برداشته میشود را پرپوس مینامند. در عمل ختنه  با برش و برداشتن این پوست که عملا کلاهک را پوشانده ، حشفه یا همان کلاهک آلت  بدون پوشش و در معرض دید قرار خواهد گرفت.

اگر این عمل  بصورت مناسب انجام نگیرد مثلا پوست پرپوس کامل از حفشه جدا نشود یا هنگام بخیه زدن فرد ختنه کننده که بسیاری از مواقع جراح ماهری نیست نتواند پرپوس را به محل مناسب پوست آلت بخیه کند منجر به چسبندگی  حفشه از قسمت جلوتر از لبه کلاهک به پوست آلت شده و بسته به شدت ضایعه نمای غیر طبیعی  به آۀت میدهد.

همچنین ممکن است با ایجاد فضای کاذب در زیر محل چسبندگی و جمع شدن ترشحات موکوسی باقیمانده بافت پرپوس  در آن و سفت شدن ترشحات و  حتی ایجاد التهات و گاهی عفونت ممکن است حتی باعث آذاز و درد نیز گردد. و همچنین بدلیل عدم تمیز شدن کامل این محل حتی ممکن است محل اختفای میکروب و انتقال آن حین نزدیکی به زوج جنسی یا همسر و حتی در افرادی که دارای چند زوج جنسی میباشند انتقال میکروب بین سایر پارتنرها میباشد و باعث عود مکرر عفونت زنانه در همسر شود.

از عوارض دیگر اینکه اگر این چسبندگی باعث تجمع ترشحات موکوسی در زیر آن گردد شانس سرطان آلت را در دراز مدت افزایش خواهد داد.ولی بسیار مواقع فرد فقط بدلیل ظاهر آلت خواستار جراحی و ترمیم شکل آلت است جراحی با بی حسی  موضعی و یا بنا به تمایل بیمار میتواند با بیهوشی سطحی نیز انجام شود

باقیماندن محل بخیه پس از عمل ختنه:
یکی دیگر از شکایات در شکل آلت باقیماندن محل بخیه ختنه بصورت مجرایی باریک در پوست آلت  است که در داخل این کانال ترشحات موکوسی تجمع یافته و در لمس شبیه به دانه برنج زیر پوست آلت لمس میگردد.

این حالت در ظاهر  معمولا همانند چسبندگی ختنه گاه   بد شکل و بارز نیست و بیشتر با لمس مشخص میگردد و لی ممکن است با التهاب و عفونی شدن نیز همان مشکلات چسبندگی ختنه گاه را ایجاد کند.

درمان همانند چسبندگی  ختنه گاه با جراحی ساده قابل انجام است.

منبع : سایت دکتر مجید حقیقت drhaghighat.ir

  • ۴ دیدگاه
  • 2013-06-11
https://www.rahafun.com/?p=13489
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. jwad گفت:

    لطفا پزشک برای عمل زیبائی واژن به بنده معرفی کنید

  2. پناه گفت:

    سلام،من بچگی خارش داشتم بطور طاقت فرسا چون خجالت میکشیدم ب کسی بگم خارش طوری بود ک مجبور میشدم با پاهام آلت تناسلیم رو بخارونم وبعد از مدتی باعث شد شکل آلت تناسلیم بد فرم و بد شکل شود واین موضوع آزارم میده طوری ک ب همه خواستگارام جواب رد میدم بشدت افسرده شدم تورو خدا کمکم کنید بگید چیکار کنم بلا تکلیف موندم

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر به پزشک متخصص مراجعه بفرمایید
      بنده احساس میکنم یک وسواس فکری باعق این طرز تفکر شده

  3. احسان گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار،خیلی خوب بود من هم دو تا موقعیت ازدواج رو از دست دادم و خیلی ناراحت هستم چون واقعا دوستشون داشتم بخاطر اینکه این مشکل نازیبایی الت تناسلی رو داشتم اعتماد به نفسم پایین بود و متاسفانه نتونستم که با یکی از اونها از دواج کنم ،حالا هم دارم دنبال ی پزشک میگردم که این مشکل من رو حل کنه اگه کسی من رو راهنمایی کنه ممنون میشوم

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا